تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دادگاه صالح برای ارائه درخواست اعسار
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این مقاله به بررسی دادگاه صالح و زمان ارائه درخواست اعسار می پردازیم . 


با مطرح کردن هر پرونده در مراجع قضایی افراد باید هزینه های را پرداخت نمایند این هزینه ها با عنوان هزینه های دادرسی در قانون بیان شده است و زمانی که افراد نتوانند به دلیل کافی نبودن مالش یا عدم دسترسی به آن ها قادر نباشند بدهی یا دین خود را بپردازد در اصلاح معسر می باشد و می تواند ادعای اعسار کند ، فرد باید این ادعا را بر طبق قانون در زمان تعیین شده ارائه درخواست اعسار به دادگاه صالح ارائه کند ، قاضی در این خصوص بررسی کرده و در صورتی که حکم به اعسار را صادر نماید فرد از پرداخت هزینه ها معاف یا هزینه ها برای و تقسیط می گردد ، به عنوان مثال : در مورد پرونده طلاق در صورتی که اعسار مرد ثابت شود ممکن است قاضی مهریه را تقسیط کند . به همین دلیل در این مقاله به بررسی اینکه زمان ارائه درخواست اعسار و دادگاه صالح رسیدگی کننده به دادخواست اعسار می پردازیم .


زمان ارائه درخواست اعسار
زمان ارائه درخواست اعسار بدین صورت است که فردی که توانایی پرداخت هزینه های دادرسی را ندارد یا فرد معسر باید ادعای اعسار خود را ضمن درخواست نخستین یا تجدیدنظر یا فرجام ارائه کند به عبارت دیگر فردی که می خواهد درخواست اعسار بدهد می تواند همزمان و توام با دادخواستی که به دادگاه نخستین یا دادگاه تجدیدنظر یا فرجام ارائه می کند مطرح نماید .
لازم به ذکر است که فرد معسر می تواند درخواست اعسار خود را به صورت دادخواستی جداگانه نیز ارائه کند . 
فردی که متقاضی اعسار است باید ادعای خود را اثبات نماید ، این ادعا ممکن است از طریق شهادت شهود باشد یا استشهادیه و غیره .  



[تصویر:  instagram.gif]


دادگاه صالح رسیدگی کننده به دادخواست اعسار
دادگاه صالح رسیدگی کننده به دادخواست اعسار بر طبق قانون آیین دادرسی مدنی همان دادگاه نخستین یا تجدیدنظر یا فرجامی است که دادخواست ارائه شده است و همچنین اظهارنظر در مورد اعسار از هزینه تجدیدنظرخواهی و یا فرجام خواهی با دادگاهی است که رای تجدیدنظر یا فرجام را صادر کرده است . 
در واقع می توان گفت هر دادگاهی که صالح به رسیدگی به دعوای اصلی است ، صالح به رسیدگی به دعوای اعسار نیز می باشد .


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دادگاه صالح و زمان ارائه درخواست اعسار در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دادگاه صالح و زمان ارائه درخواست اعسار پاسخ دهند .
منبع : دادگاه صالح برای ارائه درخواست اعسار