تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مصاحبه آزمون سردفتری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۰ به منظور جذب سردفتریار در دفاتر اسناد رسمی کشور برگزار شده و داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام کنند، طی دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه آزمون سردفتری 1400 گزینش می شوند. زمان مصاحبه آزمون سردفتری 1400 توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام می شود.



آزمون سردفتری به منظور جذب نیروی سردفتردار در دفاتر اسناد رسمی کشور، برگزار شده و داوطلبانی که در رشته حقوق تحصیل کرده اند و تمایل به شغلی سردفتری دارند، می توانند در این آزمون ثبت نام کنند. آزمون سردفتری 1400 در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه استخدامی برگزار می شود. داوطلبانی که در آزمون کتبی حد نصاب نمره را کسب کرده اند، به مصاحبه آزمون سردفتری دعوت می شوند.
اطلاع از زمان مصاحبه آزمون سر دفتری برای کسب آمادگی داوطلبان ضروری است، به همین منظور در این مقاله زمان مصاحبه آزمون سردفتری ۱۴۰۰، مدارک لازم برای مصاحبه آزمون سردفتری 1400، سوالات مصاحبه آزمون سردفتری ۱۴۰۰ و راهنمای موفقیت در مصاحبه به طور کامل توضیح داده شده است.

زمان مصاحبه آزمون سردفتری ۱۴۰۰
سردفترداران مسئولیت اداره امور دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور را بر عهده داشته و استخدام سردفترداران از طریق آزمون سردفتری انجام می شود. برنامه ریزی و زمان بندی آزمون سردفتری بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده و جزئیات آزمون سردفتری توسط اطلاعیه های این سازمان در سایت آزمون سردفتری به نشانی iripo.ssaa.ir به داوطلبان اعلام می شود.

پس از برگزاری آزمون سردفتری، داوطلبانی که در مرحله اول یعنی آزمون کتبی حد نصاب نمره را کسب کرده اند، به مرحله دوم یعنی انجام مصاحبه استخدامی آزمون سردفتری دعوت می شوند. برگزاری آزمون سردفتری زمان خاصی نداشته و برحسب نیاز به نیروی سردفتردار برگزار می شود. به همین دلیل زمان دقیقی را نمی توان برای انجام مصاحبه آزمون سردفتری پیش بینی کرد.

در چند سال اخیر آزمون سردفتری برگزار نشده و زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری و زمان مصاحبه آزمون سردفتری دوره های گذشته مشخص نیست. اما در سال ۱۴۰۰ آزمون سردفتری و مصاحبه آزمون سردفتری برگزار خواهد شد. به محض اعلام زمان مشخص برای انجام مصاحبه آزمون سردفتری 1400، تاریخ دقیق در این مقاله قرار داده می شود.


زمان مصاحبه آزمون سردفتری 1400 در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

با توجه به عدم انتشار اطلاعیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر اعلام زمان مصاحبه آزمون سر دفتری 1400، در صورت ایجاد تغییر در زمان مصاحبه آزمون سردفتری ۱۴۰۰ این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های هیوا اطلاع رسانی می شود.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون سردفتری

[تصویر:  academy1.gif]

مدارک لازم برای مصاحبه آزمون سردفتری ۱۴۰۰
مصاحبه آزمون سردفتری ۱۴۰۰ به منظور پذیرش نهایی و استخدام داوطلبان از میان افرادی که در آزمون کتبی شرکت کرده و حد نصاب نمره را در آزمون کتبی کسب کرده اند برگزار می شود. جزئیات مربوط به زمان بندی و مدارک لازم برای آزمون سردفتری توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام می شود.

برای شرکت در جلسه مصاحبه آزمون سردفتری 1400 نیز مانند سایر آزمون های استخدامی و مصاحبه های تخصصی، مدارکی لازم است. داوطلبان باید از مدارک لازم برای مصاحبه آزمون سردفتری مطلع بوده و نسبت به آماده کردن این مدارک پیش از زمان مصاحبه آزمون سردفتری اقدام نمایند.

از آنجا که فرآیند مصاحبه آزمون سردفتری ۱۴۰۰ آغاز نشده نمی توان مدارک لازم برای مصاحبه سردفتری را به طور قطعی بیان کرد. اما معمولا مدارک لازم برای مصاحبه مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، عکس پرسنلی و همچنین مدارک مربوط به تحصیل و سوابق کاری داوطلبان می باشد.

به دلیل عدم انتشار اطلاعیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر مدارک لازم برای مصاحبه آزمون سردفتری، در صورت ایجاد تغییر در مدارک لازم برای مصاحبه آزمون سر دفتری 1400 این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های هیوا اطلاع رسانی می شود.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون سردفتری


[تصویر:  estekhdami_instagram.gif]



سوالات مصاحبه آزمون سردفتری ۱۴۰۰
همان طور که پیش از این توضیح داده شد، داوطلبانی که در آزمون کتبی سردفتری شرکت کرده و حد نصاب نمره را کسب کرده اند، به مصاحبه استخدامی آزمون سردفتری دعوت می شوند. در مصاحبه آزمون سردفتری دو دسته سوال از داوطلبان پرسیده می شود. سوالات عمومی و سوالات تخصصی می تواند در زمینه موضوعات مختلف باشد که در ادامه این موضوعات توضیح داده شده است.

سوالات عمومی مصاحبه آزمون سردفتری

در مصاحبه آزمون سردفتری، بخشی از سوالات مشترک با سایر مصاحبه های استخدامی بوده که سوالات عمومی آزمون سردفتری است. در این بخش، سوالات درباره موضوعات زیر می تواند باشد:

سوالات در زمینه موضوعات فردی مانند تحصیلات، سن، هدف، تمایلات و علت انتخاب این شغل

سوالات احکام و عقیدتی سیاسی مانند سوال درباره نماز، روزه، اصول و فروع دین، خمس و زکات و همچنین درباره مسائل سیاسی روز و ولایت فقیه

سوالاتی از قرآن و کتاب های دینی دیگر

سوالاتی در زمینه تاریخ و اشخاص برجسته برای سنجش میزان آشنایی داوطلب با مسائل تاریخی و بزرگان

سوالات تخصصی مصاحبه آزمون سردفتری

در زمان مصاحبه آزمون سردفتری، سوالات تخصصی نیز از داوطلب پرسیده شده که این سوالات می تواند در زمینه های زیر باشد:

حقوق دفاتر و آیین نامه

کار عملی در دفترخانه

حقوق ثبت

حقوق جزا

حقوق مدنی

حقوق کیفری

داوطلبان برای موفقیت در مصاحبه آزمون سردفتری باید با نمونه سوالات مصاحبه آشنایی داشته و برای کسب آمادگی جهت موفقیت در مصاحبه سردفتری، در زمینه موضوعات بیان شده مطالعه کافی داشته باشند.

در صورت ایجاد تغییر در سوالات عمومی و اختصاصی مصاحبه آزمون سر دفتری 1400 و اضافه شدن موضوعات جدید، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های هیوا اطلاع رسانی می شود.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون سردفتری

[تصویر:  estekhdami_telegram.gif]



مشاوره مصاحبه آزمون سردفتری ۱۴۰۰

مرحله دوم آزمون سردفتری، مصاحبه بوده و زمانی که داوطلبان به مصاحبه دعوت می شوند، توسط یک گروه معمولا سه نفره، از آنها سوالاتی پرسیده می شود. در این قسمت از مقاله نکاتی بیان شده تا داوطلبان را برای موفقیت در مصاحبه راهنمایی کرده و با رعایت این نکات، داوطلبان به موفقیت در مصاحبه آزمون سردفتری دست پیدا کنند.

داوطلبان بهتر است حداقل نیم ساعت قبل از زمان مصاحبه آزمون سردفتری 1400 در محل مصاحبه حاضر شده تا به دلیل ترافیک یا هر علت دیگری دیر به جلسه آزمون نرسند.

بهتر است داوطلبان لباس مناسبی پوشیده تا ایرادی در ظاهر آنها دیده نشود. همچنین به طرز ورود به جلسه مصاحبه و طرز نشستن خود دقت داشته باشند.

به داوطلبان توصیه می شود در زمان انجام مصاحبه سردفتری خونسردی خود را حفظ کرده و سعی کنند با آرامش به تمام سوالات پاسخ دهند.

داوطلبان برای موفقیت در مصاحبه باید از منابع معرفی شده مطلع شده و با مطالعه کافی بر مباحث مورد سوال در مصاحبه مسلط شوند.

بخشی از مصاحبه که داوطلبان باید خود را در آن معرفی کنند اهمیت زیادی داشته و باید بدانند خود را چگونه معرفی نمایند.

به داوطلبان توصیه می شود برای عملکرد بهتر در زمان مصاحبه، از فنون صحبت کردن موثر و زبان بدن آگاهی داشته تا بتوانند در جلسه مصاحبه از این فنون استفاده نمایند.

داوطلبان باید چند نمونه از مصاحبه های استخدامی را مطالعه کرده تا از نمونه سوالاتی که در جلسه مصاحبه پرسیده می شود اطلاع پیدا کنند.

یکی از مواردی که به موفقیت داوطلبان در مصاحبه آزمون سر دفتری ۱۴۰۰ کمک خواهد کرد، استفاده از تجربیات مصاحبه شوندگان است. با مطالعه تجربیات قبلی داوطلبان آمادگی بیشتری برای مصاحبه پیدا می کنند.

در ادامه بخوانید: مصاحبه آزمون قضاوت


سوالات متداول

1- ✔️زمان مصاحبه آزمون سردفتری چه تاریخی است؟
✔️زمان مصاحبه آزمون سردفتری توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام شده که در این مقاله زمان دقیق توضیح داده شده است.


2- ✔️سوالات مصاحبه آزمون سردفتری چیست؟
✔️سوالات مصاحبه سردفتری به دو دسته سوالات عمومی و سوالات اختصاصی تقسیم شده که در این مقاله این سوالات به طور کامل توضیح داده شده است.


3- ✔️مدارک لازم برای مصاحبه سردفتری چیست؟
✔️مدارک مصاحبه سردفتری از جمله مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی بوده که در این مقاله این مدارک به طور کامل بیان شده است.
منبع : مصاحبه آزمون سردفتری
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо