تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: قبول نشدن در کنکور سراسری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400، با داوطلبانی روبرو می شویم که حدنصاب لازم برای قبولی در هیچ یک از انتخاب های خود را کسب نکرده و اکنون از جواب خود راضی نیستند. راه های مختلفی برای ورود به دانشگاه آن دسته از افرادی که در کنکور سراسری قبول نشدند، وجود دارد از جمله ثبت نام در رشته های بدون کنکور، شرکت در تکمیل ظرفیت، پشت کنکور ماندن و یا ... .



یکی از اصلی ترین راه های ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل پس از اخذ مدرک دیپلم، شرکت در کنکور سراسری است. امروزه با توجه به سنگین شدن رقابت و افزایش جمعیت متقاضی ثبت نام کنکور سراسری، این آزمون به یک ماراتن بزرگ و نفسگیر تبدیل شده که کسب موفقیت در آن با برنامه ریزی و تلاش امکان پذیر می باشد.
بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، شرکت کنندگان این آزمون به سه دسته تقسیم می شوند: دسته اول در یکی از انتخاب های خود قبول شده، اکنون از قبولی خود راضی و خشنود بوده و قصد انجام مراحل ثبت نام خود در دانشگاه محل قبولی را دارند. دسته دوم آن دسته از افرادی هستند که به دلایلی از جمله عدم رعایت اولویت ها در وارد کردن کد رشته محل یا جابجا وارد کردن کدهای انتخابی خود از قبولی شان راضی نبوده و به دنبال راهی برای تغییر رشته محل مورد پذیرششان هستند.
دسته سوم که این مقاله برای آنان نگارش شده، افرادی هستند که در هیچ یک از انتخاب های خود قبول نشده و  هنگام مشاهده جواب کنکور سراسری با کلمه مردود روبرو شدند. این افراد پس از مطالعه این مقاله می توانند از راه های ورود به دانشگاه بعد از قبول نشدن در کنکور سراسری ۱۴۰۰ مطلع شوند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا از راهنمایی های لازم در این خصوص بهره مند گردید.

قبول نشدن در کنکور سراسری ۱۴۰۰
تمامی دانش آموزان پایه دوازدهم و همچنین دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی که شرایط ثبت نام کنکور سراسری را دارند، می توانند در این ماراتن نفسگیر شرکت نمایند. برخی از داوطلبان که در انتخاب رشته این آزمون شرکت کردند، همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور شاهد کلمه "مردود" در فرم انتخاب رشته خود می باشند.

این دسته از افرادی می توانند منتظر انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری بوده تا از تفاوت رتبه خود با رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در هر یک از انتخاب هایشان مطلع شوند. کارنامه سبز که به کارنامه محرمانه نیز معروف است معمولا چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری در دسترس تمامی افرادی که در مرحله انتخاب رشته کنکور شرکت کردند، قرار می گیرد.

افرادی که در کنکور سراسری ۱۴۰۰ قبول نشدند، راهی ندارند تا بتوانند مردودی خود را عوض کرده و قبولی در یکی از انتخاب های خود را دریافت نمایند. تنها کاربرد کارنامه سبز برای افرادی که در کنکور سراسری قبول نشدند، اطلاع از رتبه خود و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در این آزمون می باشد. اما داوطلبانی که شانس قبولی در انتخاب های پایین تر خود را دارند، می توانند از تقاضای بررسی اولیت های پایین تر استفاده نمایند.
بیشتر بخوانید: بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی

[تصویر:  academy1.gif]

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰
تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و دانشگاه آزاد از جمله مراحلی است که مورد توجه بسیاری از داوطلبان کنکوری می باشد. این مرحله به منظور تکمیل ظرفیت خالی هر رشته محل برگزار می شود. بعد از اتمام مهلت ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری و آزاد ظرفیت خالی هر رشته محل به سازمان مربوطه اعلام می شود. ظرفیت خالی دانشگاه های سراسری به سازمان سنجش و دانشگاه ازاد نیز به سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اعلام می گردد.

پیش بینی می کنیم احتمالا در دی و بهمن اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا باشیم. در دفترچه تکمیل ظرفیت، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها مشخص شده و امکان انتخاب این رشته محل ها همانند مرحله انتخاب رشته در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس کارنامه اولیه کنکور قرار می گیرد.

افرادی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری موفق به قبولی در هیچ یک از انتخاب های خود نشدند، می توانند در این مرحله از پذیرش دانشگاه های سراسری و آزاد شرکت کنند. می توان گفت افرادی که در کنکور قبول نشدن یکی از اقداماتی که می توانند برای ورود به دانشگاه انجام دهند، شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری و ازاد می باشد.
بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد


[تصویر:  sarasari.gif]



ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۰
افرادی که در کنکور سراسری قبول نشدند، می توانند بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به ثبت نام در رشته مورد علاقه خود نمایند. امروزه حدود 85 درصد از رشته ها در دانشگاه سراسری و آزاد به صورت بدون کنکور و با توجه به معدل کتبی دیپلم داوطلبان انجام می گیرد. بنابراین افرادی که نتوانستند حدنصاب کافی برای قبولی در رشته های با آزمون کنکور سراسری را کسب کنند، در صورت داشتن شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد را دارند، می توانند شانس خود را در این مرحله از پذیرش دانشگاه ها امتحان نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

سازمان سنجش سالی دوبار اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در دانشگاه های سراسری می نماید. افرادی که در کنکور 1400 قبول نشدند و قصد دارند تا حتما امسال وارد دانشگاه شوند، می توانند با اطلاع از جزئیات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدام به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری نمایند. لازم به ذکر است تفاوتی از نظر اعتبار مدرک دانشگاهی برای رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه سراسری وجود ندارد.

آن دسته از افرادی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را دارند با مطالعه مقاله زیر می توانند از شرایط ثبت نام این دانشگاه مطلع گردند.
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته سالی دوبار توسط سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد صورت می گیرد. افرادی که شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد را دارند، می توانند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدام به ثبت نام در رشته مورد علاقه خود نمایند. لازم به ذکر است که اکثر رشته های ارائه شده در دانشگاه ازاد به صورت بدون کنکور پذیرش می گیرند به جز رشته محل های پرمتقاضی و رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد.

بنابراین می توان گفت افرادی که در کنکور 1400 قبول نشدن، می توانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را نیز در اولیت اموری که می توانند برای ورود به دانشگاه انجام دهند، قرار دهند. برای مطالعه جزئیات منتشر شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.
بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

[تصویر:  1480618076_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%DB%8C.gif]



ثبت نام در کنکور سراسری سال آینده
فردی که در کنکور ۱۴۰۰ قبول نشده بعد از بررسی راه های گفته شده در قسمت های قبل، راه دیگری نیز دارد و آن پشت کنکور ماندن و تلاش برای کنکور سراسری سال آینده می باشد. فردی که قصد شرکت در کنکور سراسری سال آینده را دارد باید تمامی جوانب و مسیر پیش روی خود را به طور دقیق بررسی نماید تا اواسط راه از انتخاب این مسیر پشیمان نشوند. به همین خاطر در این قسمت معایب و مزایای پشت کنکور ماندن را برای افرادی که قصد شرکت در ازمون سراسری آینده را دارند ترسیم کردیم.

مزایا و معایب پشت کنکور ماندن
مزایای پشت کنکور ماندن
معایب پشت کنکور ماندن
فرصت کافی و لازم برای مطالعه تمامی مباحث
بروز خستگی و ناامیدی در حین مسیر زیرا مسیر طولانی تری را نسبت به سایر داوطلبان طی می کنند
آشنایی با نحوه برگزاری کنکور سراسری و نوع طراحی سوالات
بروز تغییرات در کتاب درسی نسبت به سال قبل
شناخت نقاط ضعف و قوت خود در مباحث درسی
بروز مشکلات عاطفی و حساس شدن فرد
آشنایی با اهمین برنامه برای کنکور سراسری
تغییر در تاثیر معدل در کنکور سراسری

لازم به ذکر است آقایانی که از نظر نظام وظیفه در معافیت تحصیلی بسر می برند، پیش از انتخاب این راه باید وضعیت نظام وظیفه و مدت معافیت تحصیلی خود را مشخص کنند. زیرا طبق قوانین نظام وظیفه اگر فردی وارد غیبت سربازی شود اجازه ثبت نام در هیچ دانشگاهی را نخواهد داشت.
در ادامه بخوانید: معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها
کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص قبول نشدن در کنکور سراسری را به اطلاع داوطلبان رسانده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی کنکور سراسری هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.


سوالات متداول

1- ✔️ افرادی که در کنکور سراسری قبول نشدن، می توانند وارد دانشگاه شوند؟
✔️ مطابق متن مقاله این افراد می توانند با استفاده از تکمیل ظرفیت، ثبت نام بدون کنکور و یا پشت کنکور ماندن وارد دانشگاه شوند.


2- ✔️ آیا کارنامه سبز برای آن دسته از افرادی که در کنکور قبول نشدن، کاربرد دارد؟
✔️ همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، این دسته از افراد با استفاده از کارنامه محرمانه خود تنها می توانند از رتبه خود و رتبه آخر فرد پذیرفته شده در هر انتخاب شان مطلع گردند.


3- ✔️ پشت کنکور ماندن تنها راه ورود به دانشگاه برای افرادی است که در کنکور سراسری قبول نشدند؟
✔️ خیر، راه های دیگری نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت اشاره کرد. برای اشنایی با این راه ها به متن مقاله مراجعه شود.
منبع : قبول نشدن در کنکور سراسری
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо