تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کودک درون
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حتما شنیده اید که می گویند نگذارید کودک درون شما بمیرد! شاید بهتر باشد این موضوع را به شکل دیگری بررسی کنیم. همه ما نیاز به یک روح  لطیف داریم. کودک درون بهترین گزینه ای است که به ما در این راستا کمک می‌کند کودک درون برای بسیاری از بزرگسالان مفهومی مبهم یا ناشناخته دارد. همه ما در کودکی خود آرزوها داشتیم که احتمالاً دست نیافتنی بودند.
کودک درون ما، در حال و روز الان ما تاثیر زیادی می گذارد و به نوعی منبع خلاقیت و سرزندگی محسوب می شود. کودک درون باعث می‌شود تا از بسیاری از افکار منفی در امان باشیم و احساس سرخوردگی نداشته باشیم بنابراین یکی از مهمترین مزایای کودک درونی این است، که ما را از افکار منفی رها می سازد.

کودک درون چیست
بسیاری از ما در بزرگسالی رفتارهای غیر مسئولانه از خود نشان می دهیم یکسری رفتارهای مخرب که ناشی از اوقات تلخی های کودکان است مثلاً ناامیدی پرخاشگری، خشونت و خود تخریبی از موارد رایجی است که در دوره بزرگسالی دیده می شود. کودک درون بیشتر مفهوم انتزاعی دارد اما از دید روانشناسی به دو دسته مهم تقسیم شده است: دسته اول کودک درون تنبل است که به آن سندروم پیتر پن گفته می شود یعنی فرد بالغ هیچ تمایلی ندارد از دنیای کودکان خود خارج شود و مسئولیت دوران بزرگسالی را دوست ندارد.
دسته دوم از تعریف کودک درون از نظر روانشناسی این است که ما با نگاه به مفهوم کودک درون خود و پیدا کردن آن از بسیاری از رفتارهای مخرب خود دوری کنیم این موضوع سبب می‌شود تا مسئولیت بهتری در بزرگسالی داشته باشیم و احساسمان به زندگی بهبود یابد.
در بزرگسالی در زندگیمان معمولاً بن بست هایی دیده می شود که در کودکی نداشتیم و یا آن را متوجه نمی‌شدیم. نکته مهمی که در مورد کودک درون می‌بایست به آن دقت کنید این است که منظور ما از کودک درون رفتارهای بچه‌گانه نیست نباید این طور فکر کنید که قرار است از مسئولیت‌های بزرگسالی دوری کنید. این مفهوم در واقع اشاره مستقیم به ماهیت آرام و رویا پرداز یک کودک در سنین کم دارد که سبب می شود زندگی سالمی برای ما ایجاد شود و مشکلات خلقی ما برطرف شود.
ارتباط با کودک درون نیاز به مهارت خاصی دارد در واقع باید از خودمان آغاز کنیم و سعی کنیم جزئیات کودک درون خودمان را بشناسیم. کودک درون هر شخص با شخص دیگر فرق می کند بنابراین چه خوب است که سعی کنیم شناخت بهتری از درون خود داشته باشیم.
در دوران بزرگسالی اغلب درگیر مشکلات خاصی هستیم مثلاً گرفتار مشکلات جسمانی و حتی افسردگی هستیم این موضوع بیشتر به زندگی ماشینی برمی‌گردد کودک درون سبب می شود تا خود را از این باتلاق نجات دهیم و به نوعی از زندگی ماشینی رها شویم در واقع آرزوهای مرده کودکی ما تا حدودی زنده می شود و فشارها و استرس ها کاهش می یابد.
حتما بخوانید: پرورش کودک خلاق


[تصویر:  4.gif]


راه های دستیابی به کودک درون چیست
دستیابی به کودک درون یکسری روش‌های مهم دارد، در واقع باید تکنیک های شناخت کودک درون خود را به خوبی بررسی کنیم.
ارتباط با کودکی خودمان:
یکی از روشهایی که می‌توانیم به کمک آن با کودکی خود ارتباط برقرار کنیم این است که در زمان سفر کنیم در واقع می بایست لیستی از آنچه که در دوران کودکی برای ما لذت بخش بود را تهیه کنیم این روش سبب می‌شود تا شادتر زندگی کنیم. باید خاطرات و لحظات دوست داشتنی کودکی را یادآوری کنیم و بازی‌ ها و ورزش‌هایی که در کودکی انجام می‌دادیم را مرور کنیم.
الگوی مشخصی داشته باشید:
امکان دارد ذهنیتی از دوران کودکی خود نداشته باشید به این ترتیب آخرین مرحله کودکی خود را پیدا کنید به این ترتیب می توانید یک الگوی مخصوص برای خود داشته باشید. کودکان در دوران کودکی خود به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند برخی در لیست کودکان رها شده قرار می‌گیرند و به نوعی فرزندان طلاق هستند، برخی کودکان بازیگوشی هستند که هرگز احساس گناه و اضطراب نداشتند، برخی از کودکان نیز حالت وحشتزده دارند بنابراین باید بتوانید الگوی کودکی خود را پیدا کنید.
نامه نوشتن به دوران کودکی:
یکی از بهترین روش های ارتباط گرفتن با کودک درون این است که نامه‌ای به دوران کودکی خود بنویسیم. حقیقت این است که بسیاری از ما دوران کودکی خود را آنطور که باید جدی نگرفتیم و آن را نادیده گرفتیم. می‌توانیم نامه‌ای بنویسیم و از آن معذرت خواهی کنیم و بگوییم که قرار است رابطه خود را با دوران کودکی ترمیم دهیم. این عوامل می‌تواند بسیار ساده باشد. اما سبب تقویت ارتباط با دوران کودکی مان می شود این روش سبب می شود تا از مشکلات و اختلالات روانی دور باشیم
گوش کردن به احساسات درونی:
همه افراد در داخل خود احساسات خاصی دارند احساسات افراد با هم فرق می کند برخی از افراد احساس ترس و نا امنی دارند برخی احساس شادی می‌کنند و برخی همیشه ناراحت هستند بنابراین در ابتدا باید دقیقاً احساسات درونی ما را بشناسیم.
مراقب منتقد درونی خود باشید:
ما در ذهن خود فردی را تصور می‌کنیم که مدام در حال انتقاد کردن از ماست و تصور می کنیم که سن بالا رفته و پیر شده‌ایم، ظاهر زیبایی نداریم، یا انسان معروفی نیستیم. بهتر است منتقدان درونی را دور بریزید و اجازه دهید که کودک درون شما رشد کند.
حتما بخوانید: تفسیر نقاشی کودک در مورد شادی


راه های شفای کودک درون
اگر بهانه گیری کودک درونتان زیاد است، راه هایی برای شفای آن پیدا کنید.
گریه کنید:
اگر دلتان گرفت گریه کنید دقت کنید که هرگز نباید جلوی خودتان را بگیرید گریه کردن نشانه انسان بودن است بنابراین یکی از بهترین روشهای شفای کودک درون این است که هر وقت که دلتان گرفت توسط گریه کردن خود را آرام کنیم.
یادداشت کردن احساسات:
دفترچه یادداشت شخصی داشته باشید و برخی از احساسات خود را در داخل آن لیست کنید و به صورت دوره ای آنها را مرور کنید این روش سبب می‌شود تا ارتباط شما با کودک درون تان بیشتر شود.
برقصید:
مهمترین روش هایی که سبب می شود حس و حال بهتری داشته باشیم این است که حرکات منظم و شادی را با موسیقی سالمی تکرار کنیم در واقع حرکات بدن سبب می شود تا بدنمان احساس کند که در دوران کودکی به سر می برد این موضوع کمک می‌کند تا ادامه روزمان با سوخت روانی کافی همراه باشد.
[تصویر:  1632916369_%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%20%D...%D9%86.png]
زیر باران قدم بزنید:
برای زندگی شاد حتما نباید پول زیاد داشت. زیر باران قدم بزنید، اجازه دهید خیس شوید درست مانند روزهای خوش کودکی!
نقاشی بکشید:
ایده پردازی برای نقاشی کشیدن یکی از بهترین روش هایی است که می توان از آن کمک بگیرید شما می توانید به کمک تخیل و طرح های خیالی که دارید رنگ ها را روی کاغذ بیاورید دقیقاً همان کاری که کودکان انجام می‌دهند و از آن خوشحال هستند.
حتما بخوانید: علائم افسردگی چیست
مزایای شفا و ارتباط با کودک درون چیست
فکر می‌کنید مزایای شفای کودک درون در زندگی ما چیست و چه تاثیری در روحیه ما خواهد گذاشت؟
1خواب راحت:
اگر دقت کنید بسیاری از کودکان همین که سرشان را روی بالش می‌گذارند به خواب می روند! پس یکی از مهمترین مزایای ارتباط با کودک درون این است که مشکلات خوابمان برطرف می شود و سبب می شود که شب ها را بهتر پشت‌ سر بگذاریم این موضوع در بسیاری از بزرگسالان یک اختلال مهم محسوب میشود.
2اعتماد بیشتر:
در دنیای کودکی اعتماد بیشتری نسبت به دنیای بزرگسالی وجود دارد و ارتباط با کودک در آن سبب می‌شود تا بتوانیم سطح اعتماد سازی را در خود گسترش دهیم. نیز این موضوع به ما کمک می‌کند تا در رده شغلی خود احساس بهتری داشته باشیم.
3رهایی از اضطراب:
ارتباط درست با دوران کودکی سبب می‌شود تا از نگرانی های بیخودی دور شویم و اجازه دهیم که کودک درونمان به جای ما تصمیم بگیرد. او می‌تواند به اتفاقات زندگی نگاه ساده تری داشته باشد و احساس لطیف و آرامش‌ بخشی به ما ببخشد.
4خلاقیت بیشتر:
بسیاری از افراد در بزرگسالی حس و حال کودکی را ندارند، خلاقیت در آنها از بین می‌رود بنابراین ارتباط با دوران کودکی سبب می شود که برای انجام هر کاری ایده های جالبی به کار بگیریم و روش‌های جدیدی پیدا کنیم.
5خیال پردازی مثبت:
خیال پردازی یکی از مواردی است که سبب می‌شود روحمان حال بهتری داشته باشد بنابراین سعی کنید از کودک درون خود کمک بگیرید تا به شما کمک کند که خیال پردازی کنید. شما میتوانید داستان‌ سرایی کنید می‌توانید از خود شعر بگویید و خیال پردازی جالبی داشته باشید رویاپردازی کیفیت زندگی شما را افزایش داده و رفتار و کردار شما را بهبود می بخشد این روش سبب می شود تا همیشه حال خوب و امید بهتری به زندگی داشته باشید.
در ادامه بخوانید: خیال پردازی کودکان



[تصویر:  mosahab.png]



سوالات متداول

1- ✔️ کودک درون چیست؟
✔️ کودک درون در حال و روز الان ما تاثیر زیادی می گذارد و منبع خلاقیت و سرزندگی محسوب می شود که در متن مقاله شرح داده شده است.

2- ✔️ کودک درون به چند دسته تقسیم می شود؟
✔️ کودک درون بیشتر مفهوم انتزاعی دارد اما از دید روانشناسی به دو دسته مهم تقسیم شده است که در متن مقاله شرح داده شده است.

3- ✔️ راه های شفای کودک درون چیست؟
✔️ اگر بهانه گیری کودک درونتان زیاد است، راه های زیادی برای شفای آن وجود دارد که در متن مقاله توضیح داده شده است.
منبع : کودک درون
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting