تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بیمه عمر چیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بیمه عمر یکی از بیمه هایی است که توسط شرکت های بیمه گر مختلفی به افراد مختلف ارائه می شود. این نوع بیمه یک آینده نگری مناسب برای افرادی است که می خواهند آینده خود و یا فرزندانشان را تامین کنند. البته برای بیمه عمر مزایا و معایبی هم وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره شده است.


در سال های اخیر به دلیل تغییر در وضعیت اقتصادی جامعه بسیاری از افراد به دنبال راهی بوده اند تا بتوانند آینده خود و یا فرزندانشان را تامین کنند. بیمه عمر یا بیمه آتیه، بیمه ای است که می توان بدون هیچ قید و شرط سخت گیرانه ای آن را تهیه کرد و یک آینده نگری مناسبی برای روز هایی که ممکن است اشخاص به هر دلیلی نیاز به حمایت مالی داشته باشند؛ داشت. به هر حال خرید بیمه عمر مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با بیمه عمر، شرایط دریافت آن و همچنین مزایا و معایب آن صحبت کنیم.


بیمه عمر چیست
در سال های اخیر، انواع بیمه نامه ها برای کمک به مردم عزیز ایران صادر شده اند. بیمه عمر یکی از انواع بیمه هایی است که توسط شرکت های بیمه گر برای افراد متقاضی این بیمه صادر می شود. این بیمه به نام بیمه آتیه نیز معروف می باشد؛ دلیل این موضوع هم این است که این بیمه یک آینده نگری است و به همین خاطر نام این بیمه، بیمه آتیه نیز می باشد.
همه افراد در هر بازه سنی می توانند بیمه عمر را خریداری کنند و از مزایای آن در بلند مدت استفاده نمایند. در واقع، بهتر است که بگوییم این بیمه نامه نوعی بیمه است که افراد ملزم هستند طبق قراردادی که با شرکت بیمه گر می پردازند به صورت ماهانه و یا چند ماه یک بار حق بیمه خود را به شرکت بیمه گر بپردازند. حق بیمه به صورت ماهانه و یا چند ماهه با سود مشخصی از افراد گرفته می شود و بدیهی است که هر ماه و یا در هر یک از بازه های زمانی مختلف میزان مبلغ ماهانه ای که باید پرداخت شود، تغییر می کند.

دقت داشته باشید همه افراد در هر بازه سنی می توانند از یک شرکت بیمه گر، بیمه عمر دریافت کنند؛ اما معمولا افرادی که دارای فرزند و سن بالاتری هستند علاقه مند به خرید بیمه نامه عمر می باشند.

قرار دادهای بیمه نامه عمر در بازه های زمانی مختلفی بسته می شود. به طور مثال در یک نوع از بیمه نامه عمر، قرارداد میان شرکت و میان فرد بیمه شده، 10 سال است. در این 10 سال فرد بیمه شده موظف است که حق بیمه خود را به صورت ماهانه و یا طبق قرارداد خود به صورت چند ماهه بپردازد.
پس از پایان 10 سال شرکت بیمه گر موظف است که حق بیمه پرداخت شده توسط فرد بیمه شده و میزان سود مشخص به فرد بیمه شده پرداخت کند. البته در صورتی که فرد بیمه شده، در زمان پرداخت اقساط فوت شود، بیمه عمر هزینه را به افرادی که بیمه شده در قرارداد خود ذکر کرده است، تعلق خواهد گرفت.
به طور کلی طرح های مختلفی برای خرید بیمه نامه عمر وجود دارد که هر یک از اقشار جامعه می توانند بسته به شرایط مالی خودشان یکی از بیمه نامه ها را خریداری کنند. به طور مثال بیمه عمری وجود دارد که اقساط آن 20 هزار تومان است و بیمه عمری وجود دارد که اقساط آن 300 هزار تومان می باشد. بدیهی است که هر چه میزان اقساط پرداختی توسط فرد بیمه شده بیشتر باشد، میزان مبلغی که پس از گذشت مدت زمان قرار داد به فرد تعلق می گیرد، بیشتر خواهد بود. همچنین، پوشش های بیمه عمر نیز افزایش خواهد یافت.

افرادی که بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می باشند می توانند جهت استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی از سامانه خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی استفاده نمایند.

حتما بخوانید: استعلام بیمه عمر

[تصویر:  instagram.gif]


مزایای بیمه عمر
تا به اینجای مقاله با بیمه نامه عمر و کلیات آن آشنا شدیم؛ اما در حال حاضر می خواهیم بدانیم که مزایای بیمه عمر چیست؟ آیا این بیمه نامه برای ما سودمند است یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا مزایای بیمه عمر را برای شما ذکر کنیم.

تامین آینده خود و فرزندانمان از جمله مزیت های اصلی بیمه عمر می باشد. بیمه نامه عمر، مانند بیمه های دیگر نیست که فقط در زمان حادثه و یا یک اتفاق به فرد بیمه شده خسارت بپردازد. بلکه این بیمه نامه یک قرار داد کلی میان فرد بیمه شده و شرکت بیمه گر است که در آینده یک سود تضمینی را در کنار مبلغ پرداخت شده از سوی فرد بیمه شده پرداخت می کند. بنابراین، مبلغی که شما به عنوان اقساط به شرکت بیمه گر پرداخت می کنید، به طور حتم به همراه سود در سال های آینده به شما باز خواهد گشت.
پرداخت بیمه نامه عمر با شرایط مختلفی امکان پذیر است. در حال حاضر شرکت های بیمه گر مختلفی وجود دارند که اشخاص را با شرایط مختلف بیمه می کنند. نحوه پرداخت اقساط در هر یک از این شرکت های بیمه گر و قرار دادهای آن ها متفاوت است. به طور مثال افراد می توانند هم به صورت ماهانه و هم به صورت سالانه حق بیمه خود را بپردازند.
بیمه نامه عمر برای تمامی اقشار جامعه قابل استفاده است. شاید بسیاری از اقشار جامعه نگران آینده خودشان باشند و به همین خاطر بخواهند که از بیمه عمر برای داشتن آینده ای مناسب استفاده کنند. خوشبختانه، بیمه نامه عمر به گونه ای است که همه اقشار جامعه با هر درآمدی می توانند این بیمه نامه را خریداری کنند.
یکی دیگر از مزایای بیمه عمر این است که شما در آینده می توانید مبلغ بیمه خود را به عنوان مستمری دریافت کنید. در واقع، افراد برای دریافت حق بیمه خود دو راه در پیش دارند. اولین راه این است که افراد حق بیمه خود را به صورت یکجا و پس از پایان قرار داد خود خریداری کنند و دومین راه هم این است که حق بیمه خود را به صورت مستمری و ماهانه دریافت نمایند. حق انتخاب میان دو گزینه ذکر شده، از جمله مزایای بیمه عمر و آتیه می باشد.
یکی دیگر از مزایای بیمه آتیه این است که شما می توانید برای پرداخت حق بیمه از سوی شرکت بیمه گر در صورت فوت، یک فردی را به عنوان فرد ذی نفع معرفی کنید. در واقع، آن فردی که به عنوان فرد ذی نفع توسط شما معرفی می شود پس از فوت شما کل مبلغ بیمه را دریافت می کند.

افراد جهت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری می توانند از طریق سایت samt.tamin.ir اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: پرتال تامین اجتماعی

معایب بیمه عمر
بیمه آتیه و یا عمر از آن جمله از بیمه هایی است معایب خاصی را از آن خود نکرده است. نحوه پرداخت حق بیمه، سود تضمینی، تسهیلاتی که به افرادی که بیمه عمر خریداری کرده اند ارائه می شود و ... از جمله مواردی است که باعث می شود نتوان برای معایب بیمه عمر مواردی را ذکر کرد.
به طور کلی بسیاری از بیمه های شرکت های بیمه گر مانند بیمه بدنه خودرو، بیمه تکمیلی درمان و ... تنها در زمانی که فرد دچار حادثه می شود و خسارت مالی و یا جانی به فرد بیمه گر اعمال می شود، پای کار می آیند و خسارت فرد خسارت دیده را تامین می کنند؛ شاید این یکی از معایب بیمه های تکمیلی و بیمه نامه های خودرو باشد.

لازم است که بگوییم بیمه آتیه از این عیب هم مستثنی است و خوشبختانه حق بیمه ای که توسط فرد بیمه شده پرداخت می شود با یک سود تضمینی در آینده به فرد بیمه شده و یا بستگان او پرداخت می شود و این به این معنا است که شما در هر صورت از بیمه عمر یک مبلغ و سودی را دریافت می کنید.

شاید تنها عیبی که بتوان برای بیمه نامه عمر به شمار آورد، افزایش هزینه پرداخت ماهانه است. در واقع، پس از گذشت مدت زمانی یک سود مشخصی به هزینه ماهانه ای که فرد بیمه شده باید به عنوان حق بیمه عمر پرداخت کند، افزوده می شود. البته این موضوع بسته به قرارداد میان فرد بیمه شده و شرکت بیمه گر متفاوت است؛ اما به هر حال شاید این موضوع باعث شود که بعضی از افراد به سراغ خرید بیمه نامه عمر نروند.
البته در نظر داشته باشید که سود افزوده شده به حق بیمه ماهانه، چند ماهه و یا حتی سالانه بیمه آتیه بر اساس نرخ تورم است و بدیهی است که این مبلغ در هر ماه و یا هر بازه زمانی پرداخت افزایش پیدا کند. از طرفی این میزان افزایش حق بیمه، آنقدر زیاد نیست که افراد از پس پرداخت آن برنیایند.

افراد جهت مشاهده سوابق بیمه با موبایل نیز به صورت آنلاین می توانند به راحتی به صورت غیر حضوری اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: مشاهده سوابق بیمه سازمان تامین اجتماعی
شرایط دریافت بیمه عمر
افراد جهت داشتن بیمه عمر می بایست شرایط مناسب برای دریافت آن را داشته باشند. در ادامه در رابطه با شرایطی عمومی در رابطه با داشتن بیمه نامه عمر برای افراد آورده شده است. مواردی که آمده است عواملی مهم برای داشتن بیمه عمر هست.

شرایط سنی برای داشتن بیمه عمر
سن یکی از مهم‌ ترین عوامل در زمانرداخت حق‌ بیمه در زمان صدور بیمه‌ نامه های عمر می باشد. افراد در سنین مختلف ریسک‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند و توانایی جسمی آن‌ها برای انجام فعالیت کاری نیز متفاوت است. همین امر باعث ایجاد شرایط مختلف در تنظیم بیمه عمر می‌شود.
شرایط جنسیت در زمان دریافت بیمه عمر
در رابطه با نوع جنسیت افراد که ممکن است همانطور که به طور عملی ثابت شده است که طول عمر زن ها بیشتر از مرد ها باشد در رابطه با نرخ این بیمه نامه متفاوت باشد.
بررسی وضعیت سلامت خانوادگی در زمان دریافت بیمه عمر
شرکت‌ های بیمه ای برای پیش از صدور بیمه ‌نامه عمر وضعیت سلامت افراد و همچنین سابقه سلامت خانوادگی افراد را مورد بررسی قرار می دهند.
شرایط شغلی و محیط کار برای دریافت بیمه عمر
نوع شغل افراد و همچنین میزان ریسک محیط کاری افراد نیز یکی از شرایط تعیین کننده در بیمه‌ عمر می باشد. مدت زمان اعتبار وپرداخت مبلغ حق‌ بیمه عمر با توجه به شرایط مختلف شغل ها می باشد و اگر محیط کاری ریسک زیادی از نظر خطر برای شخص داشته باشد حق ‌بیمه بالاتری خواهد داشت.

افرادی که نیاز به دریافت فیش حقوقی خود دارند می توانند به راحتی جهت دریافت فیش حقوقی با موبایل به صورت آنلاین اقدام نمایند.

در ادامه بخوانید: دریافت فیش حق بیمه تامین اجتماعی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بیمه عمر به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون بیمه عمر پاسخ دهند.


[تصویر:  5.gif]


سوالات متداول

1- ✔️شرایط دریافت بیمه عمر چیست؟
✔️شرایط دریافت بیمه عمر برای بیمه شدگان می تواند متفاوت باشد که در متن مقاله بیان شده است.

2- ✔️مزایای دریافت بیمه عمر چیست؟
✔️دریافت بیمه عمر برای بیمه شدگان مزایای بسیاری دارد که در متن مقاله آمده است.

3- ✔️معایب دریافت بیمه عمر برای بیمه شدگان چیست؟
✔️ دریافت بیمه عمر نیز می تواند همانند دیگر بیمه نامه ها معایبی داشته باشد که در متن مقاله آورده شده است.
منبع : بیمه عمر چیست[url=https://www.heyvalaw.com/web/articles/view/2843/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.html][/url]
بیمه عمر واقعا لازم است و خیلی مناسب است چون در هر سنی میشه حق بیمه پرداخت کرد من برای خودم و خانوادم حق بیمه پرداخت میکنم حتی میشه از بدو تولد تحت پوشش بیمه عمر باشیم.
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоlactogenicfactor.ruинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоhttp://selectivediffuser.ruинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо