تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 همزمان با آغاز مهلت ثبت نام آغاز می شود و داوطلبانی که قصد ثبت نام رشته های کنکور کاردانی و یا پذیرش در رشته های بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته فنی حرفه ای را دارند می توانند نسبت به انتخاب حداکثر 50 رشته محل اقدام کنند.


دارندگان مدرک دیپلم رشته های فنی و کاردانش نظام جدید، سالی واحدی/ ترمی واحدی و نظام قدیم متقاضی رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته فنی حرفه ای و همچنین دارندگان دیپلم رشته های نظری نظام جدید، سالی واحدی/ ترمی واحدی و نظام قدیم که قصد تحصیل در رشته های فنی حرفه ای مقطع کاردانی ناپیوسته را دارند می توانند با شرکت در پذیرش سال ۱۴۰۱ شانس خود را برای قبولی در آزمون و پذیرش بدون کنکور سال جاری بسنجند.
ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و پذیرش رشته های با آزمون کنکور کاردانی بصورت همزمان از سوی سازمان سنجش انجام می شود. داوطلبان موظف هستند در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کنند .
به منظور تسهیل فرایند ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان در کنکور کاردانی سال جاری در ادامه این مقاله جزئیات زمان ، نحوه و نکات پیرامون انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 را ارائه داده ایم .

زمان و نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401
ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای سال ۱۴۰۱ بصورت همزمان انجام می شود . داوطلبان چه برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون و چه برای ثبت نام رشته های با آزمون باید در مهلت مقرر با ورود به سایت سنجش علاوه بر تکمیل فرم ثبت نام نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر نیز اقدام کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای هر ساله بصورت اینترنتی و غیرحضوری در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته و دانشگاه های ارائه دهنده مورد نظر نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام کرده و فرآیند انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت نام کنکور کاردانی سال 1401 داوطلبان می توانند از تاریخ 14 تیر لغایت 21 تیر ماه با مراجعه به ساتی سنجش برای تکمیل ثبت نام و انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون کاردانی فنی حرفه ای اقدام کنند.


انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ از تاریخ 14 تیر ماه در سایت سازمان سنجش آغاز می شود که به محض شروع شدن ثبت نام لینک ورود به سامانه انتخاب رشته کاردانی در این قسمت فعال می شود.

به محض آغاز شدن فرآیند انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

[تصویر:  academy1.gif]

رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401
همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای سال ۱۴۰۱ باید به این نکته دقت داشته باشند که رشته دانشگاهی مورد نظر و متجانس با مدرک دیپلم وی بصورت بدون آزمون ارائه شده است و یا اینکه از طریق برگزاری آزمون هماهنگ کشوری دانشجو می پذیرد .

هر ساله سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه و یا دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون کاردانی فنی حرفه ای را اعلام می کند. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای و رشته های بدون آزمون کاردانی فنی سال 1401 به شرح زیر می باشد .

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۱

رشته های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1401
الکترونیک
صنایع شیمیایی
طراحی و دوخت
هتلداری و گردشگری
ساخت و تولید
صنایع نساجی
گرافیک
حمل و نقل
صنایع فلزی
متالورژی
هنرهای تجسمی - نقاشی
مکاترونیک
تاسیسات مکانیکی
سرامیک
امور دامی
پویانمایی
صنایع چوب و مبلمان
معدن
امور زراعی و باغی
معماری داخلی
چاپ
علوم دریایی
ماشین های کشاورزی
صنایع دستی
عمران
امور اداری 
صنایع غذایی
انرژی تجدید پذیر خورشیدی
معماری
تربیت کودک ومدیریت خانواده
موسیقی
-

لیست رشته های کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۱

رشته های کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1401
الکتروتکنیک
کامپیوتر
مکانیک خودرو
حسابداری
تربیت بدنی

فارغ التحصیلان رشته های فنی و کاردانش برای اطلاع از لیست رشته های تحصیلی دانشگاهی که مجاز به ثبت نام در آنها هستند می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند.
حتما بخوانید: با دیپلم فنی چه رشته هایی می شه خوند




مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401
داوطلبان برای انجام انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ باید طبق ضوابط تعیین شده از سوی سازمان سنجش چینش رشته ها را انجام دهند چراکه هرگونه تخلف و مغایرت در انتخاب رشته با آزمون یا ثبت نام رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای منجر به لغو شدن قبولی داوطلب و ممانعت از ثبت نام نهایی وی می شود . در ادامه مهم ترین نکاتی که در حین انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 باید رعایت شوند را ارائه داده ایم .

رعایت تجانس رشته فارغ التحصیلی و رشته مورد نظر

داوطلبان در هنگام انجام انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ و یا انتخاب رشته های بدون کنکور کاردانی فنی باید تجانس رشته تعیین شده در دفترچه را رعایت کنند. در دفترچه ثبت نام این آزمون در کنار هر رشته تحصیلی دانشگاهی عنوان و کدرایانه ای دیپلم های مجاز به انتخاب آن رشته ارائه شده است و سایر داوطلبان مجاز به ثبت نام و انتخاب این رشته ها نمی باشند .

تعداد مجاز رشته های تحصیلی

هر داوطلب چه در ثبت نام رشته های بدون آزمون و چه در ثبت نام رشته های با آزمون تنها می تواند یک رشته دانشگاهی را انتخاب کند و امکان ثبت نام همزمان در دو یا چند رشته با آزمون و بدون آزمون یا یک رشته با آزمون و یک رشته بدون آزمون برای داوطلبان وجود ندارد .

تعداد مجاز رشته محل های انتخابی

طبق روال هر ساله و با استناد با مندرجات راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی 1401 هر داوطلب می توانند به تداد حداکثر 50 رشته محل انتخاب کند. مطمئنا داشتن انتخاب هایی کمتر از این رقم ایرادی نداشته و اجباری بر انتخاب 50 مورد وجود ندارد .

رعایت ترتیب در چینش رشته ها بر اساس اولویت

داوطلبان در هنگام انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ باید با توجه به ملاک های مورد نظر خود مانند رشته، نوع دانشگاهف شهریه ، مسافت و .... موارد انتخابی خود را اولویت بندی کنند چراکه برای هر فرد تنها یک قبولی در یک رشته محل وجود دارد و پس از قبولی انتخاب های بعدی داوطلب بررسی نمی شود.

ملاک بررسی انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

داوطلبانی که در رشته های با آزمون ثبت نام می کنند، ملاک عمل بررسی انتخاب آنها نمرات و رتبه کسب شده در آزمون می باشد. برای داوطلبان متقاضی رشته های بدون کنکور نیز ملاک سنجش معدل دیپلم آنها می باشد. بدیهی است هر چه رتبه و معدل داوطلب بهتر باشد شانس قبولی وی بالاتر می رود .

متقاضیان انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 می توانند از طریق مطالعه مقاله زیر علاوه بر دانلود دفترچه کنکور کاردانی فنی حرفه ای از جزئیات این دفترچه نیز مطلع شوند.
در ادامه بخوانید: [/url][url=https://www.heyvagroup.com/blog/4628/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C.html]دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای




اگر پس از مطالعه جزئیات انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای سال جاری سوالی در خصوص زمان و نحوه انتخاب رشته با آزمون و بدون کنکور کاردانی سال ۱۴۰۱ دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات خود را از ایشان دریافت کنید .


سوالات متداول

1- ✔️ انتخاب رشته کنکور کاردانی چه زمانی انجام می شود ؟
✔️ انتخاب رشته کنکور کاردانی همزمان با شروع شدن مهلت ثبت نام آغاز می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.


2- ✔️ داوطلبان برای ثبت نام کاردانی فنی حق انتخاب چند رشته محل دارند ؟
✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است هر داوطلب می تواند حداکثر تا 50 رشته محل را در ثبت نام کنکور کاردانی انتخاب کنند.


3- ✔️ آیا امکان انتخاب همزمان یک رشته بدون کنکور و یک رشته با آزمون برای داوطلبان وجود دارد ؟
✔️ خیر. هانطور که در این مقاله نیز شرح داده شده هر داوطلب می تواند 50 رشته محل از یک رشته با آزمون و یا بدون آزمون را انتخاب کند .
منبع : مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт