تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: هیدرآدنیت چرکی چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=Times New Roman]یکی از مشکلات پوستی که بیشتر در دوران بلوغ در افراد و اکثرا در زنان ظاهر می گردد هیدرآدنیت چرکی است که به دلیل انسداد غدد عرق و فولیکول های مو به صورت برآمدگی ها و آبسه هایی که گاها امکان چرکی شدن آنها وجود دارد در پوست ظاهر می شود.
از جمله علائم هیدرآدنیت چرکی می توان به برجستگی قرمز، ملتهب و دردناک پوستی، خارش و سوزش محل ضایعه، خروج مایع چرکی و گسترش آن از طریق تونل های زیرپوستی اشاره کرد.
برای درمان هیدرآدنیت چرکی روش های درمانی متعددی وجود دارد که یکی از آنها درمان های موضعی است که با استفاده از برخی لوسیون ها و شوینده های ضدباکتریایی می توان از شیوع عفونت پیشگیری کرد، همچنین استفاده از آنتی بیوتیک موضعی کلینداماسین از رشد بیش از حد باکتریها در پوست ممانعت می کند.
از داروهای خوراکی درمان هیدرآدنیت چرکی می توان قرص های ضد بارداری را که نام برد که با حفظ تعادل هورمونی در بدن تا حدودی در بهبود این مشکل پوستی موثر واقع می شوند، مصرف استروئیدهای خوراکی یا داخل وریدی نیز به کاهش التهاب ناشی از هیدرآدنیت چرکی کمک می کند.
در صورت عدم پاسخگویی بدن به درمان های موضعی و دارویی روش های بعدی شامل جراحی است که جراحی لیزری یا برش و پیوند پوست در محل ضایعه از انواع روش های درمانی جراحی به حساب می آیند.
البته بهتر است بدانید که در صورت تغییر سبک زندگی می توان تا حدود زیادی این بیماری پوستی را تحت کنترل نگه داشت و یا حتی از بروز آنها پیشگیری کرد. از جمله اینکه از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید، در رژیم غذایی خود از امگا 3 استفاده نمایید، پوست خود را همیشه خشک و بدون عرق نگاه دارید و سعی کنید به دور از استرس زندگی کنید.

https://dermisteb.com/product-category/%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87/
[/font]

[تصویر:  1d9d3597025f41b6.jpg]