تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نمونه فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این مقاله به بررسی نمونه فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به می پردازیم . 

افرادی که در دادگاه رای به ضررشان صادر می شود و به اصطلاح محکوم می شوند با توجه به رای ملزم به پرداخت محکوم به ، یعنی آنچه به آن محکوم شده اند ، هستند . بارزترین مثال در این زمینه دعاوی مالی ، دعاوی مربوط به مهریه است که آقا بعد از محکوم شدن به پرداخت مهریه ، ادعای اعسار از پرداخت مهریه می کند تا به واسطه آن عدم تمکن مالی خود را برای پرداخت مهریه را ثابت کند . این رویه در مورد تمامی دعاوی مالی که محکوم توانایی مالی پرداخت محکوم به را ندارد جاری است . از این رو ما در این مقاله به بررسی اعسار از پرداخت محکوم به و نمونه فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به می پردازیم .


اعسار از پرداخت محکوم به
به طور کلی اعسار می تواند در دو حالت مطرح شود : اعسار از پرداخت هزینه دادرسی و اعسار از پرداخت محکوم به . در اعسار از پرداخت محکوم به همانطور که گفته شد محکوم ادعا می کند که توانایی مالی پرداخت همه یا بخشی از آنچه بدان محکوم شده است را ندارد و با اثبات ادعای خود از دادگاه می خواهد که به این موضوع رسیدگی کند . 

نمونه فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به
در این شرایط معسر با ارائه استشهادیه مبنی بر اینکه توانایی پرداخت آنچه به آن محکوم شده است را ندارد ، از دادگاه تقاضای رسیدگی کند . در اینجا یک نمونه فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به قرار گرفته است.
[تصویر:  1555412313_5.jpg]


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به  به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به  پاسخ دهند .
منبع : نمونه فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به