تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تعداد سوالات کنکور سراسری 1401 و زمان پاسخگویی هر درس
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سر جلسه آزمون سراسری تمامی گروه های آزمایشی به هر داوطلب یک برگ پاسخنامه و 2 دفترچه سوال (عمومی و اختصاصی) در قالب دو بسته نایلونی مجزا داده می‌ شود. مدت زمان در نظر گرفته برای پاسخگویی به سوالات عمومی 75 دقیقه و زمان پاسخ گویی به سوالات اختصاصی هر گروه آزمایشی متفاوت است.


کنکور سراسری هر سال در 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می گردد. داوطلبانی که در موعد مقرر در این آزمون ثبت نام کردند، با حضور در جلسه آزمون می توانند به سوالات مندرج در دفترچه سوالات مجموعه امتحانی خود پاسخ دهند.
در طول آزمون به هر یک از داوطلبان شرکت کننده در این ماراتن نفس گیر یک پاسخ برگ، یک دفترچه آزمون عمومی یا شماره یک و یک دفترچه آزمون اختصاصی یا شماره دو در قالب دو بسته نایلونی داده می شود. این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان (شماره داوطلبی و نام و نام خانوادگی و ...) بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.
داوطلبان شرکت کننده در هر کدام از گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در پاسخنامه خود وارد نمایند. تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده برای هر درس در رشته های مختلف با هم تفاوت دارد به همین خاطر در این مقاله تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده برای هر درس در 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه شده است.

تعداد سوالات عمومی کنکور سراسری ۱۴۰۱ و مدت زمان پاسخگویی هر درس
با آغاز آزمون سراسری، دفترچه شماره یک (دفترچه عمومی) اولین دفترچه سوالی است که جهت پاسخگویی به داوطلبان ارائه می گردد. این دفترچه شامل دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی (دینی و قرآن) و زبان خارجی است. دفترچه عمومی کنکور سراسری هر گروه آزمایشی مجموعا دارای 100 سوال می باشد که برای هر درس 25 سوال در نظر گرفته شده، برای پاسخگویی به سوالات این دفترچه در تمامی گروه های ازمایشی مجموعا 75 دقیقه در نظر گرفته شده است.


تعداد سوالات عمومی کنکور سراسری و مدت زمان پاسخگویی به آن
ردیف
عنوان درس
تعداد سوال
مدت زمان پاسخگویی بر اساس دقیقه
1
زبان و ادبیات فارسی
25
18
2
عربی
25
20
3
دین و زندگی
25
17
4
زبان انگلیسی
25
20
5
مجموع سوالات دفترچه عمومی
100
75

آن دسته از داوطلبانی که زمان ثبت نام کنکور سراسری 1401 بند 25 فرم اینترنتی ثبت نام را علامتگذاری کردند، به سوالات مربوط به معارف غیر اسلام (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) پاسخ می‌ دهند. داوطلبانی که بند 38 تقاضا نامه نامه ثبت نام را جهت پاسخگویی به سوالات زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) علامتگذاری کردند نیز در همین مدت زمان به سوالات خود پاسخ می دهند.
بیشتر بخوانید: مدیریت زمان در کنکور سراسری

[تصویر:  academy1.gif]

تعداد سوالات اختصاصی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ و مدت زمان پاسخگویی هر درس
داوطلبانی که در کنکور ریاضی شرکت کردند علاوه بر دفترچه سوالات عمومی یک دفترچه با عنوان دفترچه شماره 2، شامل سوالات ریاضی، فیزیک، شیمی با مجموع 135 سوال و 175 دقیقه زمان در یافت می کنند. تعداد سوالات و مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر درس به شرح زیر می باشد:

تعداد سوالات اختصاصی کنکور ریاضی و مدت زمان پاسخگویی به آن
ردیف
درس
تعداد سوال
مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1
ریاضی
55
85
2
فیزیک
45
55
3
شیمی
35
35
4
مجموع سوالات دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی
135
175

برای آشنایی با بودجه بندی کنکور ریاضی در چندین سال اخیر، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.
بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور ریاضی


[تصویر:  sarasari.gif]


تعداد سوالات اختصاصی کنکور تجربی ۱۴۰۱ و مدت زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه اختصاصی کنکور تجربی شامل دروس اختصاصی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم داوطلبان رشته تجربی عبارتند از ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی می باشد. این دفترچه شامل 175 سوال و 145 دقیقه مدت زمان پاسخگویی می باشد. تعداد سوالات و مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر درس به شرح زیر می باشد:

تعداد سوالات اختصاصی کنکور تجربی و مدت زمان پاسخگویی به آن
ردیف
درس
تعداد سوال
مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه

زمین شناسی
25
20
1
ریاضی
30
47

زیست شناسی
50
36
2
فیزیک
30
37
3
شیمی
35
35
4
مجموع سوالات دفترچه اختصاصی کنکور تجربی
175
145

با توجه به سنگین بودن رقابت در کنکور تجربی، توصیه می کنیم حتما بودجه بندی این آزمون به جهت اطلاع از مباحث پر اهمیت و کم اهمیت مطالعه گردد.
بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور تجربی

[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]


تعداد سوالات اختصاصی کنکور انسانی ۱۴۰۱ و مدت زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه اختصاصی کنکور انسانی شامل ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، عربی اختصاصی، تاریخ و جغرافیا، جامعه شناسی یا علوم اجتماعی، فلسفه و منطق، روانشناسی می باشد که مجموعا حاوی 180 سوال و 165 دقیقه زمان پاسخ گویی است. تعداد سوالات و مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر درس به شرح زیر می باشد:

تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور انسانی و زمان پاسخگویی به آن
ردیف
درس
تعدادسوال
مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1
ریاضی
20
25 
2
اقتصاد
15
10
3
زبان و ادبیات فارسی
30
30
4
عربی
20
20
5
تاریخ و جغرافیا
30
25
6
علوم اجتماعی
20
20
7
فلسفه و منطق
25
25
8
روان شناسی
20
15
9
مجموع سوالات دفترچه اختصاصی کنکور انسانی
180
165

مطابق اطلاعیه سازمان سنجش، آن دسته از متقاضیان کنکور انسانی که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی بوده و در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می کنند، منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» آن ها کتاب‌های «اصول عقاید 1، 2 و 3»، منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتاب‌های «عربی، زبان قرآن 1، 2 و 3» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام 1 و 2 و تاریخ 3 (ایران در دوره اسلامی)» در نظر گرفته می‌شود.

این دسته از داوطلبان زمان ثبت‌نام آزمون سراسری باید انتخاب کنند که صرفا به یکی از دفترچه سوالات عمومی و تخصصی گروه علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه سوالات گروه علوم انسانی که «منابع چهار درس الهیات و معارف اسلامی، زبان عربی عمومی و تخصصی و تاریخ آن» ، کتاب‌های دیپلم علوم و معارف اسلامی است.
بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی
تعداد سوالات اختصاصی کنکور هنر ۱۴۰۱ و مدت زمان پاسخگویی هر درس
گروه آزمایشی هنر، یکی از رشته های فرعی در کنکور سراسری محسوب می شود یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در یکی از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی در آزمون هنر نیز شرکت نمایند. دفترچه اختصاصی کنکور هنر شامل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد می باشد. این دفترچه در مجموع  160 سوال دارد که داوطلبان می توانند حداکثر تا 165 پاسخگوی این سوالات باشند. تعداد سوالات و مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر درس به شرح زیر می باشد:

تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور هنر و مدت زمان پاسخگویی به آن
ردیف
درس
تعدادسوال
مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1
درک عمومی هنر
30
25
2
درک عمومی ریاضی فیزیک
30
40
3
ترسیم فنی
20
26
4
خلاقیت تصویری و تجسمی
20
24
5
خلاقیت نمایشی
20
13
6
خلاقیت موسیقی
20
20
7
خواص مواد
20
17
8
مجموع سوالات دفترچه اختصاصی کنکور هنر 
160
165

بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور هنر
تعداد سوالات اختصاصی کنکور زبان ۱۴۰۱ و مدت زمان پاسخگویی هر درس
دومین گروه آزمایشی فرعی، کنکور زبان می باشد که داوطلبان می توانند به عنوان رشته دوم در این آزمون شرکت نمایند. دفترچه اختصاصی زبان های خارجه با توجه به زبان انتخابی داوطلب به یکی از سه زبان ( انگلیسی، فرانسه، المانی ) تعلق می گیرد که شامل 70 سوال با 105 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد.

تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور زبان و مدت زمان پاسخگویی به آن
ردیف
درس
تعدادسوال
مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1
 زبان تخصصی ( انگلیسی، فرانسه، المانی )
70
105

آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌ های خارجی که زبان امتحانی آنان بر اساس زبان خارجی مندرج در کارت ورودی یکی از زبان‌ های ایتالیایی و یا روسی است، نیازی به پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره 2 (دفترچه آزمون اختصاصی) ندارند. این دسته از داوطلبان پس از پایان مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ به دفترچه عمومی باید نسبت به تحویل دفترچه شماره 1،  پاسخنامه و کارت ورودی خود اقدام و با نظر سرپرست سالن امتحانی ، جلسه آزمون را ترک نمایند.
بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور زبان
مشاوره نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری







سر جلسه کنکور به هریک از داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجه به همراه دفترچه سوالات یک پاسخبرگ چهار گزینه ای داده می‌شود که تمامی داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی سوالات دفترچه آزمون عمومی و اختصاصی در این پاسخنامه اقدام نمایند.















هر داوطلب موظف است به محض دریافت پاسخنامه خود، شماره نوشته شده روی آن را با شماره صندلی (داوطلبی) و کدهای مندرج روی پاسخنامه را با کدهای مندرج در دفترچه‌ شماره 1 (آزمون عمومی) و شماره 2 (آزمون اختصاصی) مقایسه کرده تا از عدم وجود مغایرت در آن مطمئن شود.















در صورت مشاهده مغایرت در یکی از اطلاعات، حتما موضوع را به نزدیکترین مراقب جلسه اطلاع داده تا موضوع پیگیری شده و این تفاوت برطرف گردد. پس از اصلاح این مشکل، مندرجات ذیل پاسخنامه را تکمیل و امضا نمایید.















در آزمون سراسری نمره منفی لحاظ می شود یعنی برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط 1 نمره منفی در نظر گرفته شده است بعبارت ساده تر هر 3 سوال غلط یک سوال درست را خنثی می کند. بنابراین به داوطلبان توصیه می‌ شود اگر پاسخ صحیح سوالی را نمی‌ دانید به آن سوال جواب ندهید. زیرا سوالات بدون پاسخ خنثی بوده و نمره منفی یا مثبت بدان تعلق نمی‌ گیرد. توجه داشته باشید که اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ های آن سوال، غلط محسوب شده و به آن سوال 1 نمره منفی تعلق خواهد گرفت.















کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص کنکور 1401 می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و تمام سوالات خود را از این کارشناسان بپرسید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار مربوط به کنکور سراسری ۱۴۰۱ عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید. 







در ادامه بخوانید: برنامه ریزی کنکور سراسری









سوالات متداول

1- ✔️ دفترچه سوالات عمومی کنکور سراسری شامل چند سوال بوده و چه مدت زمانی جهت پاسخگویی به سوالات آن در نظر گرفته شده است؟
✔️  این دفترچه شامل 100 سوال بوده که 75 دقیقه زمان برای پاسخگویی به آن در نظر گرفته شده، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی مربوط به هر درس به تفکیک در این مقاله ارائه شده است.


2- ✔️  برای پاسخ به سوالات درس زیست شناسی چه مدت زمانی در نظر گرفته شده است؟
✔️ برای پاسخ به سوالات درس زیست شناسی 36 دقیقه سوال در نظر گرفته شده است.


3- ✔️ آیا در کنکور سراسری نمره منفی لحاظ می شود؟
✔️  بله، برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی در نظر گرفته شده که توضیحات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است.
منبع : تعداد سوالات کنکور سراسری 1401 و زمان پاسخگویی هر درس