تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401 بطور همزمان با ثبت نام کنکور دانشگاه های سراسری در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد و ثبت نام جداگانه ای برای این آزمون پیش بینی نشده است. بنابراین متقاضیان ورود به رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ تابع قوانین، شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری هستند.


مراحل ثبت نام تا اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد از سال 92 با یکدیگر ادغام شدند، به موجب این امر کلیه داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه آزاد یا دانشگاه های سراسری در سال تحصیلی 1401 - 1402 هستند، می بایست در یک آزمون که همان کنکور سراسری می باشد، ثبت نام نمایند.
به دلیل ادغام آزمون دانشگاه سراسری و آزاد با یکدیگر، بسیاری از داوطلبان اطلاعات کافی درباره جزئیاتی از قبیل زمان، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، نحوه خرید کارت اعتباری، نحوه تهیه دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 و ... ندارند. به همین خاطر تصمیم داریم تا در ادامه این مقاله تمامی جزئیات ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ را توضیح دهیم.
” کلیه حاضران در جلسه کنکور ۱۴۰۱ در صورت کسب حد نصاب لازم، حق انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را دارند “

زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401
سال گذشته ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ از روز یکشنبه 12 بهمن ماه آغاز شده و تا روز شنبه 18 بهمن ماه ادامه داشت. کلیه داوطلبان اعم از علاقمندان به تحصیل در دانشگاه سراسری و یا دانشگاه آزاد می توانند در موعد مقرر به سایت سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و پس از خریداری کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند.

هنوز زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401 مشخص نیست اما پیش بینی می کنیم امسال نیز همانند سنوات گذشته این ثبت نام در بهمن ماه انجام گیرد. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا، تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور ۱۴۰۱ مطلع شوید. لازم به ذکر است شرکت یا عدم شرکت در کنکور سراسری 1401، محدودیتی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ایجاد نمی کند.


به محض مشخص شدن زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، اطلاع رسانی لازم در این قسمت انجام می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای قدم به قدم کنکور سراسری

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401
ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که مفصلا در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به آن اشاره شده است. در این میان داوطلبانی هستند که هدفشان از شرکت در کنکور، فقط و فقط شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است و به هیچ وجه قصد شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری را ندارند. از آنجایی که کنکور سراسری و دانشگاه ازاد، با یکدیگر ادغام شدند بنابراین شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری با یکدیگر یکسان بوده و مطابق ذیل می باشد:

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401

اگر دانشجوی روزانه در یکی از دانشگاه های سراسری می باشید و قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۱ برای کسب قبولی یکی از رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد را دارید، می توانید پس از اطمینان از قبولی در انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1401، درخواست انصراف از دانشگاه دولتی فعلی تان را اعلام نمایید.

اگر قبلا در یک دانشگاه های دولتی با استفاده از مزایای تحصیل رایگان فارغ التحصیل شدید و یا انصراف داده اید، می توانید بدون ایجاد هیچ مشکلی درصورت کسب تراز قبولی دانشگاه آزاد، در هر کدام از رشته محل های با آزمون به تحصیل مجدد بپردازید. به عبارت دیگر دانشگاه آزاد با سابقه تحصیل شما در دانشگاه های دیگر کاری ندارد.

داوطلبانی که قبلا در کنکور سراسری شرکت کرده و دوبار در دوره روزانه پذیرفته شدند، طبق قوانین موجود در دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱، از انتخاب رشته دوره روزانه، محروم خواهند بود ولی اگر فقط داوطلب شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند، ممانعتی برای شرکت در کنکور 1401 نخواهند داشت.

فارغ التحصیلان رشته های وزارت بهداشت که طرح اجباری دارند و در حال انجام طرح نیروی انسانی خود هستند و یا هنوز طرحشان را نگذرانده باشند، می توانند در دانشگاه آزاد تحصیل کنند. لازم به ذکر است که این استعلام توسط مرکز مشاوره تحصیلی هیوا گرفته شده است و در آن اشاره شده که اجرای طرح همزمان با تحصیل در دانشگاه ازاد مانعی ندارد. هرچند طبق آخرین بخشنامه وزارت بهداشت، داوطلبان مشمول طرح اجباری به شرط قبولی در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می توانند طرح خود را به پایان تحصیل منتقل کنند.
حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور سراسری
” تنها 5 درصد از رشته محل های دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد “


[تصویر:  sarasari.gif]


نحوه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401
به دلیل ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، علاقمندان به تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد صرفا می بایست در آزمون سراسری که سازمان سنجش برگزار می کند، شرکت نمایند. هر داوطلب پس از شرکت در کنکور سراسری هریک از رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در صورت کسب حدنصاب لازم برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد می تواند از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، تمامی رشته محل های با آزمون گروه آزمایشی امتحانی مربوطه را انتخاب نماید.

ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بنابراین متقاضیان لازم است پس از دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، بررسی شرایط و خرید کارت اعتباری، علاقمندی خود را به شرکت در کنکور سراسری با تکمیل فرم ثبت نام اعلام نمایند.

مراحل ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

[list=1]
[*]مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری 1401 به نشانی sanjesh.org 
[*]دانلود دفترچه ثبت نام و مطالعه دقیق آن
[*]آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام
[*]پرداخت هزینه ثبت نام
[*]تکمیل فرم اینترنتی و دریافت کد رهگیری
[/list]
راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401

اولین مرحله برای ورود به سایت سازمان سنجش جستجو آدرس sanjesh.org در گوگل می باشد. کلیه متقاضیان پس از ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org با فرض اینکه هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ را پرداخت کردند از سه مسیر مطابق تصویر زیر می توانند وارد مرحله ثبت نام شوند:
[list=1]
[*]مسیر اول: ستون های رنگی سمت راست که داوطلبان با کلیک بر روی گزینه سراسری می توانند وارد سایت صفحه سراسری شوند.
[*]مسیر دوم: ستون سمت چپ (دسترسی سریع)
[*]مسیر سوم: در ستون وسط گزینه سراسری را پیدا کنید و بر روی گزینه ثبت نام کنکور سراسری 1401 کلیک نمایید.
[/list]
[تصویر:  1612183550_2.jpg]

در این بخش داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام کنکور سراسری 1401 در مرحله اول می بایست شرایط و ضوابط نوشته را مطالعه کرده و روی گزینه تایید و ادامه کلیک نمایند.

[تصویر:  1612183589_3.jpg]

داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام جدید با سه نظام آموزشی (نظام قدیم، سالی واحدی و نظام آموزشی جدید) رو به رو می شوند که با توجه به وضعیت تحصیلی خود یکی از گزینه ها را می بایست انتخاب نمایند. همچنین شماره سریال خریداری شده و عبارت امنیتی داخل کادر را وارد نماید و پس انتخاب گزینه تایید وارد مرحله بعد ثبت نام شود.

[تصویر:  1612184068_4.JPG]

کلیه داوطلبان بعد از مشخص کردن نظام آموزشی و تعیین وضعیت خود، وارد مرحله بارگذاری عکس می شوند. 

داوطلبان برای آپلود عکس می بایست بر روی گزینه browse کلیک کرده و عکس خود را انتخاب نمایند. بعد از انتخاب عکس بر روی گزینه ارسال عکس کلیک کنند در صورتی که عکس شما مطابق توضیحات تصویر زیر مشکلی نداشته باشد، بر روی صفحه قرار می گیرد و شما برای ادامه مسیر ثبت نام باید گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایید.

[تصویر:  1612184103_7.JPG]

در انتها داوطلبان می توانند فرم ثبت نام اینترنتی را که شامل اطلاعات فردی شناسنامه ای و تحصیلی است را تکمیل نمایند.


این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد. به محض آغاز فرآیند ثبت نام تصویر بروز رسانی شده و لینک مستقیم جهت ثبت نام در این قسمت قرار داده می شود.

با توجه به اهمیت دریافت کد سوابق تحصیلی برای مشمولان سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.
حتما بخوانید: کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]


رشته های با آزمون کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401
دانشگاه آزاد در سال های اخیر پذیرش در بیش از 95 درصد رشته های گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان را به صورت بدون کنکور ارائه می کند، به عبارتی تنها رقابت کنکور سراسری و دانشگاه آزاد بر سر برخی از رشته محل های پرطرفدار ریاضی، انسانی، هنر و زبان در شهرهای بزرگ و همچنین رشته های پزشکی و پیراپزشکی گروه آزمایشی تجربی می باشد.

بنابراین انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، برای متقاضیان گروه آزمایشی تجربی رنگ و بوی جدی تری دارد و لازم به ذکر است که رشته های ارائه شده در این دانشگاه در گروه آزمایشی تجربی در رشته های زیر گروه پزشکی عبارتند از پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی، علوم تغذیه، هوشبری و بهداشت.
در ادامه بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد
کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز می توانند از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی شما را برای کسب موفقت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد یاری نمایند. مهم ترین راه ارتباطی شما با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا استفاده از خدمات تلفنی می باشد.


سوالات متداول

1- ✔️ ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد در چه زمانی انجام می شود؟
✔️ ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد هم زمان با ثبت نام کنکور سراسری در بهمن ماه انجام می شود که برای از جزئیات ثبت نام می توانید به مقاله مراجعه کنید.


2- ✔️ ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد درچه سایتی انجام می شود؟
✔️ در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود البته لینک مستقیم جهت ورود به این سامانه در این مقاله قرار داده شده است.


3- ✔️ آیا برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز به اعلام علاقمندی است؟
✔️ مطابق متن مقاله، تنها در صورت مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزادبودن، می توانید در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، انتخاب رشته خود را انجام دهید.
منبع : ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401