تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی دارای گرایش های مختلفی است که داوطلبان می توانند با توجه به گرایش مورد علاقه خود منابع و ضرایب مربوط به آن درس را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی در سال ۱۴۰۱ شرکت کنند.

یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1401، شناسایی منابع مناسب و مفیدی می باشد که اگر به درستی انتخاب شده باشد، داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در رشته مورد نظرشان نزدیک می کند. از این رو به داوطلبان توصیه می شود با برنامه ریزی حساب شده و دقیقی برای مطالعه آن ها اقدام نمایید.
زبان و ادبیات انگلیسی یکی از رشته های امتحانی گروه علوم انسانی است. داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند، می توانند در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند.

گرایش های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۱
مجموعه زبان انگلیسی شامل گرایش هایی است که در 3 کد ضریب دسته بندی شده اند و زبان و ادبیات انگلیسی در زیرگروه 2 قرار گرفته است. متقاضیان می بایست به ضرایب دروس هر رشته گرایش که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده توجه نموده و بر اساس آن برنامه ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند.
به عبارت دیگر باید پس از انتخاب رشته گرایش مورد علاقه خود، دروسی که ضرایب بالاتری دارند را بیش تر مورد توجه قرار داده و منابع کارشناسی ارشد مربوط به آن دروس را با دقت بیشتری مطالعه نمایند.
با توجه به این که متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می کند، شرکت می نمایند این منابع برای این داوطلبان نیز مفید و قابل استفاده خواهد بود.

داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۱ می توانند برای اطلاع از لیست رشته های کنکور ارشد مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار داده ایم مطالعه نمایند.
بیشتر بخوانید: لیست رشته های کنکور ارشد

[تصویر:  academy1.gif]

منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۱
متقاضیان می بایست قبل از تهیه منابع بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها را بررسی نمایند. در ادامه به معرفی منابع ارشد زبان و ادبیات انگلیسی می پردازیم. 

کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته زبان و ادبیات انگلیسی بدون توجه به عنوان رشته کارشناسی خود می توانند منابع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند. 
 

عناوین دروس امتحانی
منابع 
زبان عمومی ( انگلیسی )
 1 - کتاب تافل EFL.Thomson, Bruce Roger
2 - 4Grammar Digest
3 - دستور و نگارش برای دانشجویان دانشگاه ها (دکتر بهروز عزب دفتری)
4 - Essential Words For TOFEL
5 - واژگان مترادف و کاربرد آن ها (دکتر نوروزی خیابانی)
6 - A Vocabulary Workbook for ESL
7 - کتاب های تافل NTC. CBT (2004) CBT. Combridge 
8 - 1100Words
9 - (Levine)Vocabulary For College - Bound Student 
10 - کتاب های درك مطلب (Reading Comprehension)
11 - بخش Reading کتاب های TOFEL
12 - بخش Reading کتاب های GRE
زبان تخصصی ( زبان و ادبیات انگلیسی )
A) History of Literature: 1- (8th Edition) The Norton Anthology of English Literature Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, Alfred David,
Barbara K. Lewalski, Lawrence Lipking, George M. Logan, Katharine Eisaman Maus, James Noggle, James
Simpson

B) Literary Terms: 1- A Glossary of Literary Terms 11th or 10th edition by M. H. Abrams and Geoffrey Galt Harpham 2- Dictionay of Literary Terms & Literary Theory (4th edition) by J. A. Cuddon Penguin Reference 3- Literary Criticism from Plato to Present by Rafery Habib, 2005

C) Literary Criticism: 1- A Readers Guide to Contemporary Literary Theory 5th edition by Raman Selden 2- An Introduction to Theory and Practice (5th edition) by Charles E. Bressler
History of Criticism:
1- A Short History of Literary Critism by Vernon Hall 2- An Introduction to Literary Criticism by Dutton, Richard. Longman York Press, 1984.

D) Poetry: 1- Drew, Elizabeth. Poetry, A Modern Guide to Understanding & Enjoyment. Dell Publishing Co. 1959. 2- Cookson, Linda. Practice Approaches to Literary Criticism, Plays. Longman. 1988. 3- Perrine, Laurence. Literature, Structure, Sound and Sense, Vols.1, The Elements of Short Story. Harcourt Brace Jovanovich, Inc. 1974.

E) Drama: 1- Clark, R. F. The Growth and Nature of Drama. Cambridge, 1965. 2- Perrine, Laurence. Literature, Structure, Sound and sense, Vols. 1, The Elements of Drama. Harcourt Brace Jovanovich. Inc. 1947.

F) Novel & Short Story: 1- Gelshenen & Key. Discovering Fiction, Vols. 1&2. Cambidge University press, 2001 2- Hill, Robert: Martin, Alex. Moderrn Novels. Prentice Hall, 1996.

G) Literary Schools: 1- Haghighi, Manoushehr. Literary Schools Avaye Noor Pub, 1993. 2- Related Parts in Norton Anthology.





برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مطالعه مقاله زیر به شما پیشنهاد می شود.
بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


[تصویر:  arshad.gif]


ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۱
ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۱ برای داوطلبان این کنکور بسیار مهم می باشد. داوطلبان می توانند با اطلاع از این ضرایب به دروسی که از ضرایب بالا تری بر خوردار هستند توجه بیشتری داشته باشند و آنها را با دقت و جزئیات بیشتری مطالعه نمایند.
در ادامه جدول ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1401 را برای شما قرار داده ایم.

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی
"ضرایب دروس امتحانی"
"عناوین دروس امتحانی"
2
زبان عمومی (انگليسی)
3
زبان تخصصی (زبان و ادبيات انگليسی)

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند.

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد

[تصویر:  1480617610_کانال_تلگرام_ارشد.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ مهم ترین منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی چیست ؟
✔️ منابع کنکور کارشناسی ارشد شامل دروس عمومی و تخصصی بوده که تمامی منابع مهم کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی در متن مقاله ارائه شده است.


2- ✔️ نحوه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1401 چگونه است ؟
✔️ برای ثبت نام آزمون ارشد که راهنمای آن در متن مقاله نیز موجود است باید از طریق سایت سازمان سنجش و در موعد مقرر اقدام نمایید.


3- ✔️ زیر گروه های رشته زبان و ادبیات انگلیسی برای کارشناسی ارشد چیست ؟
✔️ بعضی از رشته های امتحانی دارای گرایش های متفاوتی در کنکور ارشد هستند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است.
منبع : منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی