تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: منابع المپیاد شیمی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یکی از راه های موفقیت در آزمون المپیاد علمی دانش آموزی شیمی ۱۴۰۰، مطالعه منابع اصلی این آزمون است. برای شروع مطالعه منابع المپیاد شیمی می توان از همان کتاب های درسی استفاده کرد، اما مدتی پس از آن می بایست سایر کتاب های آموزشی و تستی شیمی را نیز مطالعه نمود.


المپیادهای علمی دانش آموزی در تمامی رشته ها از جمله شیمی برگزار شده و داوطلبانی که دارای مطالعه منظم و برنامه ریزی درست باشند می توانند در این آزمون از شانس پذیرش بالاتری برخوردار باشند. معمولا در پاسخ به این سوال که منابع المپیاد دانش آموزی شیمی شامل کدام کتاب ها می شود؟ می گویند همان مطالعه کتاب های درسی شیمی کافی است. اما توصیه می شود در کنار این کتاب ها به مطالعه سایر منابع المپیاد شیمی 1400 نیز پرداخت.
از جمله منابعی که پس از کتاب های درسی شیمی مدرسه می تواند داوطلبان را به سمت موفقیت سوق دهد، کتاب های کار آموزشی و کتاب های تستی نشریات معتبر کشور است. برای آشنایی با این کتاب ها قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی منابع المپیاد شیمی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بپردازیم.

منابع المپیاد شیمی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
برای ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی لازم است پس از اطلاع از مراحل و زمان ثبت نام به مطالعه منابع المپیاد پرداخت. منبع اصلی المپیادهای علمی دانش آموزی همان کتاب های درسی دانش آموزان در مدارس است. المپیاد شیمی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دانش آموزان برای شرکت در المپیاد شیمی ابتدا باید به مطالعه کامل کتاب های شیمی مدرسه ای خود بپردازند.

در کنار مطالعه کتاب های شیمی مدرسه به عنوان منابع المپیاد علمی دانش آموزی، باید سایر کتاب هایی که از انتشارات معتبر کشور می باشند را نیز تا حد امکان مطالعه نمود. یکی از انتشاراتی که به فروش کتاب های شیمی المپیاد دانش آموزی 1400 می پردازد، باشگاه دانش پژوهان جوان می باشد که برای درس شیمی اقدام به انتشار کتاب هایی به عنوان منابع المپیاد شیمی کرده است.

منابع اصلی المپیاد شیمی 1400 - 1401
دانلود کتاب درس شیمی 1 پایه دهم تجربی
دانلود کتاب درس شیمی 1 پایه دهم ریاضی فیزیک
دانلود کتاب درس شیمی 3 پایه دوازدهم تجربی
دانلود کتاب درس شیمی 3 پایه دوازدهم ریاضی فیزیک

همانطور که گفته شد، از جمله انتشارات معتبری که در راستای ارائه کتاب های آموزشی المپیاد شیمی ۱۴۰۰ در حال فعالیت می باشد، انتشارات باشگاه دانش پژوهان جوان می باشد. البته انتشارات دیگری نیز هستند که می توان برای آشنایی با سوالات المپیاد شیمی از کتاب هاب کمک آموزش آنان استفاده کرد. از جمله کتاب های ارائه شده در جدول زیر که پس از مطالعه منابع اصلی می تواند مفید واقع شود.

کتاب های کمک آموزشی المپیاد شیمی 1400 - 1401
کارگاه حل مسئله المپیاد شیمی
انتشارات دانش پژوهان جوان
نردبان المپیاد شیمی - شیمی آلی
انتشارات دانش پژوهان جوان
الفبای ساختار اتم: ترکیبات یونی و مولکولی
انتشارات دانش پژوهان جوان
روش فرمول نویسی در شیمی
انتشارات دانش پژوهان جوان
کارگاه شیمی آلی
انتشارات دانش پژوهان جوان
المپیاد شیمی: اصول، مبانی و کاربردهای شیمی
انتشارات دانش پژوهان جوان
نردبان المپیاد شیمی - پیوندهای یونی و کووالانسی
انتشارات دانش پژوهان جوان
نردبان المپیاد شیمی - استوکیومتری و محلول ها
انتشارات دانش پژوهان جوان
المپیادهای شیمی ایران مرحله، دوم جلد(دورههای 19تا27)
انتشارات دانش پژوهان جوان
المپیادهای شیمی ایران: مرحله دوم، جلد اول (دوره‌های هشتم تا هجدهم)
انتشارات دانش پژوهان جوان
گنجینه سوالات شیمی عمومی
انتشارات دانش پژوهان جوان
ساعت ها با المپیاد شیمی جلد 1
انتشارات دانش پژوهان جوان
المپیادهای شیمی ایران: مرحله اول، جلد اول (دوره‌های اول تا سیزدهم)
انتشارات دانش پژوهان جوان

دانش آموزانی که دارای شرایط ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی هستند می توانند در هر یک از رشته های مورد نظر خود در المپیاد ثبت نام کنند. المپیاد شیمی نیز یکی از انواع المپیادهاست که از طرفداران نسبت زیادی برخوردار است. برای آشنایی با نحوه ثبت نام در المپیاد شیمی می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام المپیاد شیمی

مشاوره مطالعه منابع المپیاد شیمی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
پس از این که از زمان ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ مطلع شدید و از طریق سایت oly.medu.ir اقدام به ثبت نام در المپیاد رشته مورد نظر کردید، باید با جزئیات برگزاری این آزمون آشنا شوید. ابتدا از زمان برگزاری المپیاد علمی دانش آموزی مطلع شده و سپس برنامه ریزی منظمی برای خود کرده تا بدانید تا روز برگزاری چقدر زمان برای مطالعه منابع اصلی و کتاب های کمک آموزشی دارید.

همانطور که گفته شد مطالعه سوالات المپیادهای دانش آموزی سال های گذشته می تواند به افزایش سطح علمی دانش آموزان کمک کرده و آن ها را با تست های اصلی آزمون المپیاد علمی شیمی آشنا کند.

در مجموع داشتن فرصت کافی برای مطالعه کتاب های شیمی دبیرستان و کتاب های آموزشی انتشارات مختلف در محیطی آرام و به دور از تنش و استرس می تواند در موفقیت داوطلبان برای المپیاد شیمی 1400 - 1401 نقش موثری دارد.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند دانش آموزانی را که قصد شرکت در المپیاد علمی دانش آموزی شیمی را دارند راهنمایی کرده و اطلاعات لازم را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار آن ها قرار دهند.

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری المپیاد علمی دانش آموزی



سوالات متداول

1- ✔️ منابع آزمون المپیاد علمی دانش آموزی شیمی چیست ؟
✔️ منبع اصلی المپیاد شیمی همان کتاب های شیمی دبیرستان است. سایر منابع در متن مقاله ارائه شده است.


2- ✔️ کتاب های کمک آموزشی و تست های المپیاد شیمی علمی دانش آموزی چه هستند ؟
✔️ در جدول ارائه شده در متن مقاله، لیست کتاب های کمک آموزشی المپیاد شیمی ارائه شده است.


3- ✔️ نمونه سوالات آزمون المپیاد شیمی را از کجا می توان تهیه کرد ؟
✔️ نمونه سوالات سال های گذشته المپیاد شیمی در دفترچه سوالات این آزمون که در متن مقاله ارائه شده است موجود می باشد.
منبع : منابع المپیاد شیمی