تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چسب های دو طرفه صنعتی چه نوع چسبی هستند؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شاید این سوال برای شما پیش امده باشد که به چه چسب هایی چسب های دو طرفه صنعتی گفته می شود. در پاسخ به این سوال باید گفت چسب های دو طرفه صنعتی نوعی چسب با مقاومت مناسب می باشد که خاصیت چسبندگی در هر دوطرف نوار چسب از ویژگی های آن است.
چسب های دو طرفه صنعتی در اشکال مختلف از جمله نواری، ژله ای و غیره به بازار عرضه می گردد.
ماده چسبناک چسب های دو طرفه صنعتی در دو سوی نوار به واسطه صفحه ای نواری محفوظ مانده و موقع مصرف باعث چسبندگی در هر دو طرف نوار می گردد.
چسب های دو طرفه صنعتی به دلیل پنهان ماندن بین دو جسم و نیز مقاومت مناسب به طور معمول امروزه مصرف می شود. با فشار به سطح مورد نظر چسب های دو طرفه صنعتی چسبانده می‌شود.
اگر می خواهید دو جسم را به هم بچسبانید به شکلی که چسب پیدا نباشد، می توانید از یکی این دو نوع محصول استفاده کنید.
از آنجایی که این نوع چسب ها در صنایع مختلف به کار می روند می توان آنها را از زیر مجموعه چسب های صنعتی در نظر گرفت.
ویژگی های چسب دوطرفه صنعتی
چسب دو طرفه صنعتی بیشتر مناسب مصرف در در فضای باز هستند. این نوع چسب ها مقاومت بسیار بالایی در مواجه با اشعه نور( UV )، و سایر شرایط سخت آب و هوایی دارند. ممکن است این نوع چسب برای مواردی که مستلزم پیوند و جوش دادن است مانند اتصال دهنده های مکانیکی سنتی مانند میخ پرچ ، جوش ، پیچ یا چسب مایع کارایی نداشته باشند و حتی موجب آسیب شوند، لذا مصرف که چسبهای دو طرفه صنعتی بسیار حائز اهمیت است.
چسب های دو طرفه صنعتی دارای این قابلیت هستند که اکثر اجسام را به هم می چسبانند و به راحتی می توان ادعا کرد که یکی از پر کاربردترین چسب های مصرفی موجود در جهان هستند.
اگر مایلید در اتاق شیک و مدرن خود آینه ای بدون قاب را بدون استفاده از پیچ و شکستن سطح آن روی دیوار نصب کنید بهتر از چسب های دو طرفه صنعتی استفاده کنید. یا اگر صاحبخانه شما روی سوراخ کردن دیوارهای خانه بابت نصب قاب عکس های بیشمار شما بیش از حد حساس است می توانید به جای استفاده از میخ از چسب های دو طرفه صنعتی استفاده کنید.
از جمله ویژگی های انواع چسب دوطرفه چسباندن فوری دو سطح به هم، داشتن مقاومت شیمیایی در برخی از چسب های دوطرفه (نسوز)، عدم نیاز به استفاده از پیچ ، میخ و غیره و عدم بروز مشکل در مواجه با انبساط و انقباض می باشد.
یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر چسب های دو طرفه صنعتی پاک شدن از روی سطوح بدون اثر گذاشتن از خود در مقایسه با چسب های مایع ، نوارهای چسب دوطرفه می باشد. به علاوه هنگام مصرف چسب های دو طرفه صنعتی، چسب یا مواد شیمیایی از سطح آن بیرون نمی زند.
سطح مقاومت چسب های دو طرفه صنعتی
چسب دو طرفه صنعتی در برابر آب و حرارت مقاومت داشته و به شکل ها و انواع مختلفی در بازار عرضه می گردد. بعضی انواع چسب های دو طرفه صنعتی شامل نوع نازک و ضخیم می شود که هریک کاربرد خاصی در موارد مصرف عمومی دارند. مثلا اجسام سنگین چسب دو طرفه ضخیم مناسب است. اگر محیطی که در آن چسب را استفاده می کنید رطوبت زیادی دارد چسبی که دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت باشد به شما توصیه می شود.
کاربردهای چسب دو طرفه صنعتی در صنایع مختلف
چسب دو طرفه صنعتی در انواع صنایع به وفور به کارمی رود. برخی از این صنایع شامل صنعت تولید کیف و کفش، قطعات کامپیوتر، صنایع کارتن سازی، تولید لباس و صنایع خودروسازی می شود. همچنین از چسب دو طرفه صنعتی مصارف عمومی خانگی نیز استفاده می شود. این نوع چسب ها مقاومت بسیار زیادی در شرایط محیطی و در برابر و اشعه نور دارد. در نتیجه از این نوع چسب ها برای مصارف عمومی و صنعتی استفاده می‌شود.
کاربردهای چسب دوطرفه صنعتی در ایران
چسب های دو طرفه صنعتی کاربردهای مختلفی دارند. در کشور ایران بیشتر از چسب های دو طرفه صنعتی برای مصرف در صنایع مختلف از جمله موارد زیر دارد:
· کیف و کفش،
· ساخت قطعات الکتریکی،
· ساخت قطعات کامپیوتر،
· صنایع بهداشتی،
· تولید آلبوم دیجیتال،
· صنایع کارتن سازی،
· تولید لباس،
· ساخت اتومبیل
· و غیره
انواع مختلف چسب دو طرفه صنعتی
چسب دو طرفه صنعتی انواع مختلفی دارد و یکی از پرمصرف ترین انواع چسب دو طرفه صنعتی چسب دو طرفه ساکا تایوانی می باشد. نوع دیگری از انواع چسب دو طرفه چسب های دو طرفه متری، چسب دو طرفه صنعتی، چسب دو طرفه شیشه‌ ای، موبایلی، ژله ای شفاف، شفاف سیاه، چسب دو طرفه فومی، چسب دو طرفه سلولزی و اسفنجی می باشد.
برخی انواع رایج چسب های دوطرفه صنعتی شامل موارد زیر می شود:
· چسب دوطرفه شیشه ای یا شفاف یا بدون رنگ
· چسب دوطرفه فومی یا فوم دار
· چسب دوطرفه ژله ای
· چسب دوطرفه سلولزی
· چسب دوطرفه ژله ای نخدار
· چسب دوطرفه نسوز
· چسب دوطرفه کاغذی
· چسب دوطرفه صحافی
· چسب دوطرفه موبایلی
بهترین روش پاک کردن چسب از روی سطوح
در صورتی که می خواهید چسب دو طرفه از روی سطوح را پاک کنید می توانید از یکی از روش های زیر بدون بر جای ماندن جای چسب روی سطوح از جمله دیوار به راحتی این نوع چسب را پاک کنید.
روش اول حرارت دهی با سشوار: اگر در خانه سشوار دارید کمی چسب را با سشوار گرم حرارت داده و بعد با دست به راحتی آن را از سطح جدا کنید.
روش دوم استون: استونی با درصد بالا نیز مناسب جدا کردن این نوع چسب است.
روش سوم سرکه: سرکه از جمله موادی است که قدرت زیادی در پاک کردن چسب دو طرفه صنعتی دارد. با یک دستمال آغشته به سرکه چند دفعه روی محل آغشته به چسب بمالید تا کاملا پاک شود.
طرز استفاده
طرز استفاده از چسب دو طرفه بدین شکل است که ابتدا باید سطح دو جسم مورد نظر به خوبی تمیز نموده و از اینکه بدون گرد و غبار است اطمینان حاصل کرد، سپس کاور محافظ دو طرف آن را برداشته و روی محل مورد نظر قرارداده و به آرامی روی هم فشار می دهیم.
قیمت چسب های دو طرفه صنعتی
همانطور که در بالا توضیح دادیم چسب های دو طرفه صنعتی در انواع مختلفی به بازار عرضه می گردد لذا تفاوت قیمت این نوع چسب ها تا حد زیادی وابسته به نوع چسبی است که خریداری می نمایید.
اگر نمی دانید از کجا می توانید چسب دو طرفه صنعتی را تهیه کنید، باید بگوییم که این نوع چسب را می توانید به راحتی در تمام فروشگاه‌های اینترنتی لوازم ساختمانی با قیمت بسیار مقرون به صرفه سفارش داده و خریداری کنید.
البته توصیه می شود با توجه به نوع مصرفی که دارید علاوه بر ارزانی به کیفیت و درجه مقاومت آن نیز توجه داشته باشید.