تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام دکتری بدون کنکور 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فارغ التحصیلای ممتاز مقطع کارشناسی ارشد می تونن در صورت دارا بودن شرایط پذیرش دکتری استعداد درخشان دانشگاه های سراسری 1401، بدون نیاز به شرکت تو آزمون دکتری، ثبت نام دکتری بدون آزمون رو انجام بدن و شانس خودشون رو برای قبولی تو دکتری بدون کنکور امتحان کنن.


هر ساله داوطلبای زیادی تو مقطع دکتری برای پذیرش در دانشگاه هاب دولتی، ثبت نام آزمون دکتری رو انجام می دن که داوطلبایی که شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون رو هم دارن، می تونن به صورت بدون آزمون که بهش دکتری استعداد درخشان یا پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری از طریق بررسی مدارک و سوابق تحصیلی هم می گن، شرکت کنن.
برای شرکت تو دکتری بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱، داوطلبا باید شرایطی که توسط سازمان سنجش، طی بخشنامه ای مشخص شده و همین طور شرایط اختصاصی دانشگاه رو داشته باشن. تو این مقاله قصد داریم شرح کاملی از شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون 1401 در دانشگاه سراسری رو برای شما عزیزان ارائه کردیم.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری 1401
داوطلبایی که به دنبال زمان ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه های سراسری هستن، باید بدونن برای پذیرش دکتری بدون آزمون 1401، هر دانشگاه بعد از گرفتن مجوز از سازمان سنجش، اطلاعیه ای در سایت خودش منتشر می کنه که توش اطلاعاتی مثل شرایط اختصاصی، زمان، نحوه ، مدارک مورد نیاز ، ظرفیت و اسامی رشته های دارای ظرفیت پذیرش برای ثبت نام دکتری بدون آزمون ذکر شده.
بر عکس ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد که برای همه واحدهای دانشگاه در یک زمان مشخص ثبت نام صورت می گیره، دانشگاه های سراسری به صورت جدا از هم اقدام به پذیرش دانشجوهای استعداد درخشان می کنن، در نتیجه زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری می تونه هر زمانی از دی تا شهریور باشه.
بیشتر بخوانید: ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری 1401
سازمان سنجش برای پذیرش دکتری بدون آزمون (استعداد درخشان) بخشنامه ای منتشر کرده که در این بخشنامه شرایطی که برای داوطلبای دکتری بدون آزمون باید داشته باشن رو مشخص کرده. در ادامه این شرایط رو براتون معرفی می کنیم.
دارا بودن مدرک کارشناسی با میانگین کل حداقل 16
دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد با میانگین حداقل 17 بدون احتساب نمره پایان نامه
سپری نشدن بیش از دو سال از فارغ التحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد
کسب حداقل 70 امتیاز از مجموع امتیازات جداول فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق با جداول ارزشیابی (اولویت پذیرش با بالاترین امتیازه)
بیشتر بخوانید: مصاحبه دکتری سراسری

نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری 1401
اکثر ثبت نام های بدون آزمون دکتری به صورت اینترنتی انجام میشه که در ابتدا داوطلبا باید در بازه زمانی مشخص شده ثبت نام اینترنتی از طرف دانشگاه، مدارک اعلام شده توسط دانشگاه مورد نظر رو در سایت بارگذاری کنن و بعد فرم های لازم رو به صورت اینترنتی تکمیل کنن.
بقیه مراحل مثل دکتری با آزمونه، یعنی داوطلبا باید بعد از ثبت نام منتظر اعلام نتایج اولیه دکتری باشن و بعدش با افرادی که ثبت نام آزمون دکتری رو انجام دادند ، در صورت کسب حدنصاب دانشگاه به مصاحبه دکتری دعوت می شن. لازم به ذکره هر فرد در یک سال هم می توانه از طریق دکتری بدون آزمون برای دانشگاه ها اقدام کنه و هم می تونه در آزمون دکتری تخصصی که توسط سازمان سنجش برگزار می شه شرکت کنه و منافاتی با هم ندارن.

مشاوره ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری 1401
توجه کنید که کلیه سهمیه های اعلام شده در دفترچه ثبت نام دکتری ، برای داوطلبان دکتری بدون کنکور دانشگاه های سراسری نیز قابل استفاده هست و لازم به ذکره که شهریه دکتری بدون آزمون با شهریه دکتری با آزمون یکسانه و توسط دانشگاه اعلام می شه.
داوطلبای ثبت نام دکتری بدون آزمون 1401 می تونن کلیه سوالات خودشون رو در خصوص شرایط و نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون ۱۴۰۱ از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسن، برای این کار کافیه از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو استفاده کنن.
در ادامه بخوانید : اعلام نتایج دکتری بدون آزمون

سوالات متداول

1- ✔️ ثبت نام بدون آزمون دکتری سراسری چه زمانی شروع میشه ؟
✔️ زمان دقیق ثبت نام بدون آزمون دکتری سراسری از طریق دانشگاه ها اطلاع رسانی میشه که تو این مقاله در مورد زمان ثبت نام بدون آزمون دکتری سراسری توضیح دادیم .

2- ✔️ آیا می تونیم هم ثبت نام بدون آزمون دکترا سراسری رو انجام بدیم و هم تو کنکور دکتری شرکت کنیم ؟
✔️ بله ، داوطلبا می تونن هم از طریق ثبت نام کنکور دکتری و هم ثبت نام بدون آزمون دکتری سراسری ، شانسشون رو واسه ورود به مقطع دکتری امتحان کنن که تو این مقاله به طور کامل توضیح دادیم .

3- ✔️ آیا همه می تونن ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری رو انجام بدن ؟
✔️ خیر ، فقط متقاضیایی که شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری سراسری رو دارن ، می تونن ثبت نام بدون آزمون دکتری رو انجام بدن ، که تو این مقاله به طور کامل به شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری سراسری اشاره کردیم .
منبع : ثبت نام دکتری بدون کنکور 1401
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоlactogenicfactor.ruинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоhttp://selectivediffuser.ruинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо