تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ترک تریاک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یکی از پرمصرف ترین مواد مخدر، تریاک است. بیشتر افراد با این باور که تریاک اعتیادآور نیست و صرفا آن را به صورت تفننی مصرف می کنند، به این مخدر اعتیاد پیدا می کنند. پس از مصرف، اثر مخرب این ماده مخدر حدودا بین 24 تا 48 ساعت در بدن فرد باقی می ماند. آیا با روش ترک تریاک آشنایی دارید؟
با توجه به اینکه مصرف تریاک وابستگی های جسمانی و روانی بسیار زیادی دارد، قصد داریم تا در این بخش برای ترک تریاک، راهکارهایی را به شما پیشنهاد بدهیم و در خصوص عوارض و مدت زمان لازم برای ترک این مخدر مخرب با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

راه های ترک تریاک
برای ترک تریاک، روش های متعددی وجود دارد. اینکه کدام روش بیشتر اثربخشی دارد، به وضعیت جسمانی فرد معتاد، میزان و شدت اعتیاد و مدت اعتیاد بستگی دارد. ترک ماده تریاک باید هم از نظر جسمانی و هم از نظر عاطفی صورت بگیرد. چرا که فرد مصرف کننده، از هر دو نظر به این مخدر وابستگی شدیدی دارد و ترک آن برایش دشوار است. در ادامه به چند روش ترک تریاک اشاره می کنیم.
ترک تریاک با دارو
یکی از روش های ترک مخدر تریاک، مانند ترک شیشه دارو درمانی است. این دارو که متادون نام دارد، خود به نوعی مخدر به حساب می آید و اعتیادآور است اما با کمک این روش، اعتیاد از تریاک به متادون و سپس به بهبودی کامل ختم می شود. در واقع درصد وابستگی به متادون بسیار کم است و اگر این روش تحت نظر پزشک انجام شود، قطعا جوابگو خواهد بود.
همچنین در بعضی از کلینیک های ترک اعتیاد، از داروهای دیگری نیز برای ترک مخدر تریاک استفاده می کنند که اعتیادآور نیستند. اما به دلیل خاص بودن این داروها، حتما باید تحت نظر پزشک متخصص و در کلینیک ترک اعتیاد مصرف شود.
ترک بدون درد و خماری
معمولا بیشتر کسانی که به تریاک اعتیاد دارند، به دلیل درد و خماری بعد از ترک این جسارت را به خرج نمی دهند که اعتیادشان را ترک کنند. یکی از راه های درمان اعتیاد به تریاک، ترک بدون درد و خماری است. در این روش فرد معتاد، تحت نظر درمانگران و متخصصین ترک اعتیاد، قرار می گیرد و از لحاظ روانی و جسمی برای ترک آماده می شود.
در این شیوه ترک ماده تریاک، فرد مصرف کننده با برنامه های درمانی که متخصصین این امر برایش چیده اند، اعتیادش را بدون درد و خماری ترک می کند. این روش بسیار روش مناسبی است چرا که فرد مصرف کننده از لحاظ روانی هم به باور برای ترک اعتیاد می رسد.
ترک در منزل
یکی دیگر از روش های ترک تریاک، ترک در منزل است. این در صورتی است که شرایط منزل، به حد کافی برای ترک ایده آل باشد. همچنین در این روش ترک، فرد مصرف کننده و یکی از نزدیکترین اعضای خانواده اش باید برای جلسات مشاوره و روان درمانی به کلینیک های تخصصی مراجعه کنند. همچنین نحوه رفتار با فرد معتاد می تواند در ترک او نقش مهم و اساسی داشته باشد.
بنابراین ترک اعتیاد به تریاک در منزل در صورتی امکان پذیر است که شرایط منزل برای ترک، کاملا مناسب و ایده آل باشد.
حتما بخوانید: ترک شیره

عوارض ترک تریاک
ترک تریاک مانند ترک هر اعتیاد دیگری کار راحتی نبوده و عوارض بسیاری به همراه دارد، زیرا تاثیر اعتیاد به مواد مخدر در ابعاد مختلف زندگی زیاد است. در این جا برخی از عوارض آن ها را مشاهده می کنید.
1خماری
یکی از رایج ترین عوارض ترک ماده تریاک که معمولا انگیزه ترک را از فرد مصرف کننده می گیرد، تحمل دوران خماری است. معمولا در حالت خماری، فرد از لحاظ جسمی و روانی دچار آسیب می شود و دردهای بسیاری را متحمل می شود. خوشبختانه با پیشرفت علم، امروزه برای درمان خماری داروهای متعددی وجود دارد که این عوارض را به حداقل خود می رساند.
2لرزش بدن و حس سرما
احساس لرزش اندام های بدن و سرما، یکی دیگر از عوارض ترک ماده تریاک است. این حس سرما به دلیل دمای پایین محیط اطراف نیست؛ بلکه به دلیل افت فشار و شرایط بعد از ترک اعتیاد است. ممکن است تا مدت ها بعد از ترک، فرد ساعاتی از روز را در بدن خود احساس سرما و لرزش داشته باشد. این موضوع کاملا طبیعی است چرا که جزو عوارض بعد از ترک مخدر تریاک به حساب می آید.
3پرخاشگری و اختلالات عصبی
یکی دیگر از عوارضی که اطرافیان فرد معتاد به تریاک باید در برخورد با آن صبورانه عمل کنند، پرخاشگری و تندخویی است. معمولا به دلیل خلا های روانی، فرد به شدت پرخاشگر، عصبی و تندخو می شود و گاهی ممکن است کنترلش را به شدت از دست بدهد. این رفتارها ماندگار نیستند و در یک بازه زمانی مشخص، به دلیل عوارض ترک تریاک بروز می دهند. اما جای نگرانی نیست؛ چرا که بعد از دفع کامل سموم از بدن، این مشکل نیز برطرف می شود.
[تصویر:  1631435553_%D8%AA%D8%B1%DA%A9%20%D8%AA%D...%DA%A9.jpg]
4تعریق زیاد
یکی از عوارض هایی که معمولا در معتادان با اعتیاد به مواد مخدر مختلف دیده می شود، تعریق بیش از حد است. گاها ممکن است این تعریق با حس سرما و لرزش بدن همراه باشد. معمولا این تعریق بیشتر در ناحیه سر و صورت ایجاد می شود.
5دردهای عضلانی و مفصلی
از آنجایی که تریاک، وابستگی جسمی شدیدی برای فرد مصرف کننده ایجاد می کند، در دوران ترک، فرد احساس درد شدیدی در مفاصل و عضلات خود را تجربه می کند. معمولا این دردها تا 2 الی 3 هفته با فرد همراه هستند. شدت این دردها بستگی به میزان اعتیاد و مدت اعتیاد دارد.
6بی تابی و بی قراری زیاد
معمولا فرد معتاد، در دوران ترک، به شدت بی تاب و بی قرار است. این بی تابی و بی قراری یکی از عوارض درمان اعتیاد به تریاک به حساب می آید که با مرور زمان برطرف می شود.
حتما بخوانید: دلایل اعتیاد به مواد مخدر

مدت زمان لازم برای ترک تریاک
همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم، ترک تریاک با روش های مختلفی صورت می گیرد. معمولا درمان اعتیاد به تریاک در روش های سنتی یا همان ترک در منزل، به بازه زمانی طولانی تری نیاز دارد و می توان گفت سریعترین روش ترک، بستری در کلینیک های ترک اعتیاد است.
اما به طور کلی باید بگوییم ترک این مخدر، در ابتدا با دفع سموم از بدن آغاز می شود. معمولا بین 10 تا 16 روز، سموم ناشی از مصرف تریاک، از بدن خارج می شود. اما همانطور که میدانید در این میان وابستگی های جسمانی و روانی نیز وجود دارد.
اینکه این وابستگی ها در چه بازه زمانی برطرف می شوند، به شدت و مدت اعتیاد فرد به تریاک بستگی دارد. به طور کلی با توجه به شرایط جسمانی و شدت اعتیاد، ترک تریاک بین 1 تا 5 ماه طول می کشد. در صورتی که شرایط ترک کاملا ایده آل باشد و طبق روال پیش برود، در بازه زمانی کوتاه تری فرد به نتیجه می رسد.
در این میان، حمایت های خانواده نیز تاثیر بسیار زیادی در موفقیت در ترک اعتیاد دارد. به خاطر داشته باشید برای اینکه به فرد معتاد کمک کنید تا ترک کند، باید بسیار صبورانه رفتار کنید و حتما او را در انجام این کار تشویق کنید. فراموش نکنید، فرد معتاد از لحاظ روانی نیز اعتیاد دارد و باید این موضوع درک شود.
در ادامه بخوانید: پیشگیری از اعتیاد


سوالات متداول

1- ✔️ راه های ترک تریاک چیست؟
✔️ برای ترک تریاک، روش های متعددی وجود دارد. اینکه کدام روش بیشتر اثربخشی دارد، به وضعیت جسمانی فرد معتاد بستگی داشته که در متن شرح داده شده است.


2- ✔️ عوارض ترک تریاک چیست؟
✔️ ترک تریاک مانند ترک هر اعتیاد دیگری کار راحتی نبوده و عوارض بسیاری به همراه دارد که در متن مقاله توضیح داده شده است.


3- ✔️ مدت زمان لازم برای ترک تریاک چه میزان است؟
✔️ معمولا درمان اعتیاد به تریاک در روش های سنتی یا همان ترک در منزل، به بازه زمانی طولانی تری نیاز دارد که در متن مقاله شرح داده شده است.
منبع : ترک تریاک
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru