تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خودارضایی در بارداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خود ارضایی یک روش برای کسب لذت و رفع نیاز جنسی است که در مردان و زنان به روش های مختلف وجود داشته و بدون شریک عاطفی انجام می شود، گاهی زنان در دوران بارداری خودارضایی یا استمنا کرده و از آن طریق لذت جنسی کسب می کنند و یا تنش و اضطراب ناشی از بارداری را از خود دور می کنند.
گاهی خودارضایی در بارداری برای زنان و جنین آن ها ریسک بالایی دارد که باید قبل انجام آن به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت کنند، خودارضایی در بارداری عوارض و فوایدی دارد اما در برخی زنان با برخی علائم و شرایط پیشنهاد نمی شود زیرا خطر آن برای جنین بالا است و به آن آسیب می زند، در این مقاله به بررسی خودارضایی در زمان بارداری، فواید و عوارض آن و شرایطی که برای استمنا پر خطر است پرداخته شده است.

خودارضایی در بارداری آری یا خیر
دوره بارداری بسیار حساس و پر تنش است و مراقبت زیادی را می طلبد، در عین حال زنان برای کاهش استرس و تنش خود به دنبال راهی گشته و گاهی خود ارضایی را راه حل مناسب می یابند، خود ارضایی و سکس در بارداری در برخی زنان منجر به آسیب جنین و خطراتی می شود که نیاز دارد قبل اقدام به انجام آن با پزشک خود مشورت کرده و از انجام آن اطمینان خاطر پیدا کنند.
برخی زنان به دلیل احساس عدم جذابیت از لحاظ فیزیکی در بارداری استمنا را راه حل جایگزین برای رابطه جنسی می دانند، در حالی که اغلب مردان بدن همسر خود را در حاملگی جذاب تر می دانند. برخی دیگر از زنان در کنار سکس در بارداری با همسر، خودارضایی و جق را نیز در مواقع تنهایی به دلیل افزایش میل جنسی و هورمون ها انجام داده و استرس را از خود دور می کنند.
به دلیل تابو بودن خودارضایی و جلق گاهی زنان از مطرح کردن آن حتی به پزشک خود دوری کرده و به انجام آن در خلوت خود می پردازند. بنابراین در صورتی که خودارضایی برای وی و جنین خطر داشته باشد، متوجه آن نخواهند شد. پس مشورت با پزشک در این حوزه اهمیت زیادی دارد.
حتما بخوانید: پوزیشن های سکس در دوران بارداری

عوارض خودارضایی در بارداری
برای انجام خودارضایی و جلق در بارداری حتما باید با پزشک خود مشورت کرده زیرا بسیاری از زنان بارداری پر خطر داشته و باید از انجام جق در این دوران دوری کنند، در این جا برخی از مضرات و عوارض خودارضایی در بارداری ارائه شده است.
خود ارضایی و جفت سر راهی
جفت سر راهی در بارداری زمانی است که جفت سر دهانه رحم قرار گرفته و منجر به خونریزی در ماه های آخر بارداری می شود، در این شرایط در صورت انجام خودارضایی و جلق در بارداری امکان آسیب به جنین بالا است.
سقط جنین در خودارضایی
گاهی برخی زنان حاملگی پر ریسک داشته و احتمال سقط جنین برای آن ها هست، بنابراین خود ارضایی و استمنا این احتمال را افزایش می دهد. پس باید قبل اقدام به سکس یا خودارضایی در مورد وضعیت بارداری خود آگاهی کامل کسب کرد.
زایمان زودرس ناشی از خودارضایی
در مواقعی که احتمال زایمان زودرس در زنان بالا است، خودارضایی پیشنهاد نمی شود زیرا زایمان را به احتمال زیاد جلو می اندازد، همچنین زنانی که سابقه زایمان زودرس را دارند باید از جق در این دوران دوری کنند.
خونریزی واژن در بارداری
در صورتی که زنان در دوران بارداری خود لکه بینی و خونریزی های جزئی که شبیه به حالت پریود در بارداری است را تجربه می کنند باید از انجام خود ارضایی و جلق دوری کرده و یا با دکتر خود در این مورد صحبت کنند.
عفونت رحمی و خود ارضایی
زنانی که سابقه عفونت های رحمی را داشته ترجیحا از خود ارضایی به خصوص به روش واژینال باید دوری کنند.
حتما بخوانید: هفته بیست و یکم بارداری

فواید خودارضایی در بارداری
خود ارضایی در دوران بارداری در صورت عدم وجود ریسک برای آن می تواند فوایدی نیز به همراه داشته باشد، زنان در این دوران به دلیل جابه جایی هورمون ها گاهی افزایش میل جنسی را تجربه می کنند و رسیدن به ارگاسم برای کاهش میل جنسی و تنش ناشی از بارداری مناسب است، در اینجا برخی از فواید خودارضایی در بارداری مطرح شده است.
کاهش استرس با خود ارضایی
زنان در زمان حاملگی استرس زیادی را به دلیل هورمون ها و مسئولیت سنگین مراقبت از جنین تجربه می کنند، رفع نیاز جنسی در این دوران به وسیله رابطه جنسی یا جق می تواند به کنترل استرس این دوران کمک کند.
خواب بهتر با خودارضایی
زنان در دوران بارداری در هفته های متفاوت به دلایل مختلف دچار مشکلات خواب می شوند. یکی از اثرات خودارضایی بر افراد خستگی و خواب بهتر است که در دوران بارداری برخی زنان استمنا را راه حلی برای بی خوابی های خود پیدا می کنند.
رفع علائم جسمی با استمنا
در دوران بارداری علائم فیزیکی مثل کمر درد، سیاتیک، تورم پا، تهوع های صبحگاهی و گرفتگی عضلات با خود ارضایی و ارگاسم تا حدی کاهش می یابد.
افزایش خلق و خو
پس از انجام خودارضایی آدرنالین ترشح شده که منجر به آرامش در فرد می شود، همچنین کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری قلبی در خودارضایی و ارگاسم وجود دارد. کاهش استرس و خواب بهتر ناشی از جلق نیز منجر به افزایش خلق در زنان باردار می شود.
در ادامه بخوانید: خود ارضایی در زنان
عوارض خودارضایی در بارداری بر روی جنین
به طور کلی خود ارضایی در بارداری های بدون ریسک خطر جدی برای جنین نداشته و او متوجه این عمل نمی شود. حتی برخی از پزشکان معتقدند که نوزادان ممکن است با انقباضات موزون رحم که در طول ارگاسم اتفاق می افتد ، آرام شوند. اما نباید سایر عوارض این مسئله را نادیده گرفت.
در بارداری های پر ریسک و یا بارداری هایی که احتمال زایمان زودرس دارند، ارگاسم می تواند شانس زایمان را افزایش دهد. همچنین در صورتی که شما بارداری با جفت سر راهی دارید و یا خونریزی از واژن را تجربه کرده اید، عمل خود ارضایی در حاملگی خطرناک است.
[تصویر:  1608970506_communications.png] کلام آخر
خود ارضایی و جق در دوران بارداری به طور کل ضرر و عوارض نداشته اما حتما برای انجام آن باید با پزشک خود مشورت کنید، همچنین پیشنهاد می شود به جای خودارضایی در دوران بارداری به رابطه جنسی با همسر خود فکر کنید زیرا منجر به روابط صمیمی تر و بهتر بین شما می شود.
در صورت انتخاب خود ارضایی باید بهداشت را رعایت کرده و اگر از وسایل کمکی استفاده می کنید آن ها را تمیز و ضدعفونی کنید در غیر این صورت امکان عفونت و آسیب به جنین زیاد است.

سوالات متداول

1- ✔️ آیا خودارضایی در بارداری امکان پذیر است ؟
✔️ دوره بارداری بسیار حساس و پر تنش است و مراقبت زیادی را می طلبد، در عین حال زنان برای کاهش استرس گاهی خود ارضایی را راه حل مناسب می یابند که در متن مقاله درست و غلط بودن آن ارائه شده است.


2- ✔️ عوارض خودارضایی در بارداری چیست ؟
✔️ خودارضایی در دوران بارداری به دلیل حساس بودن و نیاز به مراقبت در برخی شرایط خطرناک بوده که تشخیص آن به عهده پزشک است، در متن مقاله برخی از عوارض خود ارضایی ارائه شده است.


3- ✔️ فواید خودارضایی در بارداری چیست ؟
✔️ خودارضای و استمنا در بارداری فوایدی مانند کاهش استرس نیز به همراه دارد که در متن مقاله دیگر فواید آن ارائه شده است.
منبع : خودارضایی در بارداری
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting