تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ترک شیشه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شیشه یکی از قوی ترین نوع مواد مخدرِ ساخته دست بشر است که سرعت وابستگی به آن بسیار بالا است. ترک شیشه مانند ترک انواع مخدرهای دیگر، دشواری های خاص خودش را دارد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید، سرعت وابستگی به این ماده مخدر تا حدی بالاست که فرد می تواند حتی با اولین بار مصرف، به آن اعتیاد شدیدی پیدا کند.
در این بخش قصد داریم تا راه های ترک ماده شیشه، عوارض ترک آن و مدت زمان لازم برای ترک این مخدر را برای شما عنوان کنیم. اگر میخواهید روش های درمان اعتیاد به شیشه را پیدا کنید، می توانید با ما همراه شوید.

راه های ترک شیشه
شیشه یک مخدر بسیار خطرناک است که در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند در فرد مصرف کننده وابستگی به وجود بیاورد. این مخدر خطرناک، وابستگی شدید جسمی و روانی در فرد به وجود می آورد و باعث آسیب به روح و اعصاب می شود. به طور کلی ترک شیشه اگر از راه های غیر اصولی صورت بگیرد، ممکن است حیات فرد معتاد را به خطر بیندازد. بنابراین ترک این مخدر باید کاملا اصولی باشد.
در ادامه این بخش تصمیم داریم به راه های اصولی ترک ماده شیشه اشاره کنیم. با کمک این روش ها شما می توانید فرد معتاد را در سریعترین زمان ممکن از وابستگی به شیشه رهایی دهید. با ما همراه باشید.
ترک شیشه به روش ماتریکس
روش های مختلفی برای ترک شیشه وجود دارد. این روش ها بسته به شرایط جسمی و وضعیت اعتیاد فرد مصرف کننده، برای ترک پیشنهاد می شوند. در این میان یکی از بهترین روش های ترک این مخدر، ترک به روش ماتریکس است. ماتریکس یکی از بهترین و معروف ترین راه های ترک شیشه و یا مخدر امثال آن است که بر خلاف سایر روش ها، کاملا غیر دارویی است.
این روش درمانی در بازه زمانی سه ماهه و به صورت هفتگی صورت می گیرد. هر جلسه درمانی، تقریبا 30 دقیقه طول می کشد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید در این جلسات علاوه بر فرد مصرف کننده، یکی از نزدیکترین اعضای خانواده نیز حضور پیدا می کنند و آموزش های لازم در خصوص نحوه ترک و نحوه رفتار با فرد تحت درمان را می بینند. به طور کلی در این روش با تعالیم ویژه و صحبت کردن در خصوص ترک اعتیاد با فرد مصرف کننده، ترک این مخدر صورت می گیرد. در این روش اداف بسیار جدی و بلندمدتی در نظر گرفته شده است و تعالیم صرفا برای ترک موقت مخدر صورت نمی گیرد.
ترک به روش دارویی
همانطور که در بخش های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، ترک شیشه با توجه به وضعیت وابستگی و اعتیاد به روش های مختلفی صورت می گیرد. یکی دیگر از روش های ترک شیشه، روش ترک با کمک دارو است. از آنجایی که فرد مصرف کننده وابستگی شدیدی به مصرف این مخدر خطرناک دارد، ممکن است ترک برای او بسیار خطرناک باشد.
از این رو برای اینکه سموم ناشی از مصرف شیشه از بدنش خارج شود، به او داروهایی نظیر متادون تزریق می کنند تا بتواند دردها و اختلالات روانی ناشی از ترک را تحمل کند. شاید با خود بگویید متادون، به تنهایی اعتیادآور است. این موضوع درست است اما در هر صورت باید در قدم اول بدن را از آن حجم از وابستگی جدا کرد و سپس مرحله به مرحله تزریق داروهایی مثل متادون را کم کرد.
حتما بخوانید: پیشگیری از اعتیاد

عوارض ترک ماده شیشه
ترک شیشه و هر نوع مواد مخدر دیگری که اعتیاد آورد، عوارض دارد، زیرا تاثیر اعتیاد به مواد مخدر بر روی مغز و بدن بسیار زیاد است. عوارض ترک شیشه در این جا مطرح شده است.
میل شدید به مصرف مجدد شیشه
یکی از شایع ترین عوارض ترک شیشه، افزایش میل شدید به مصرف دوباره آن است. معمولا کسانی که به مصرف شیشه روی می آورند، برای رهایی از دغدغه های فکری و ذهنی این کار را انجام می دهند. زمانی که این ماده مخدر را ترک کنند، مجدد مشکلات و دغدغه هایشان را به خاطر می آورند و ممکن است این گونه گمان کنند که از آن حالت سرخوشی و لذت خارج شده اند. این طرز فکر باعث می شود تا فرد مجددا به مصرف شیشه اشتیاق پیدا کند.
افسردگی
یکی دیگر از شایع ترین عوارض ترک ماده شیشه، افسردگی است. زمانی که فرد مصرف کننده پس از سختی های بسیار زیاد، مصرف این مخدر را ترک نماید، به نوعی افسردگی و اختلالات روانی مبتلا می شود. معمولا این حس به دلیل آسیب های ناشی از مصرف شیشه به وجود می آید و بسیار مخرب است. به همین علت می گویند بعد از ترک شیشه باید از لحاظ روانی، فرد تحت درمان قرار بگیرد.
پرخوری و چاقی
شاید تا به حال شنیده باشید افرادی که افسردگی دارند، پرخوری می کنند. به دنبال ترک شیشه، افسردگی است و در ادامه این افسردگی، پرخوری وجود دارد. چاقی و پرخوری از دیگر عوارض ترک این مخدر خطرناک است.
[تصویر:  1631101021_%D8%AA%D8%B1%DA%A9%20%D8%B4%D...%D9%87.jpg]
بی انگیزگی
از آنجایی که فرد، در هنگام مصرف احساس لذت و خوشی را تجربه می کرد، پس از ترک دیگر این احساس را نخواهد داشت و همین موضوع باعث می شود تا نسبت به ادامه زندگی بی انگیزه و بی میل شود. این موضوع ممکن است تا مدت ها فرد را به خود درگیر کند.
پرخوابی یا بی خوابی
یکی دیگر از عوارض ترک مخدر ماده شیشه، ایجاد اختلال در خواب است. ممکن است فرد بیش از حد پرخواب و یا کم خواب شود. این موضوع تا حدی طبیعی است اما بدانید که هم کم خوابی و هم پرخوابی آسیب های زیادی را به بدن و به خصوص مغز می رساند.
حتما بخوانید: ترک شیره

مدت زمان لازم برای ترک شیشه
همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، شیشه یک مخدر بسیار خطرناک است که به سرعت زیاد، فرد مصرف کننده را به خود وابسته می کند و اعتیاد به شیشه شکل می گیرد. ترک شیشه یک موضوع بسیار مهم است و حتما باید تحت نظر پزشک و روانشناس صورت بگیرد. به طور کلی با انجام مراقبت های ویژه، سموم ناشی از مصرف شیشه طی یک الی هفت روز از بدن خارج می شود؛ اما این به معنی ترک قطعی نیست.
با توجه به میزان و شدت اعتیاد فرد مصرف کننده به مخدر شیشه باید بگوییم مدت زمان لازم برای ترک نیز متفاوت خواهد بود. در صورتی که در زمان بسیار کوتاه، اقدام به ترک صورت بگیرد، قطعا ترک این مخدر و خروج سموم از بدن راحت تر صورت خواهد گرفت.
به طور کلی ترک اعتیاد ممکن است تا ماه ها طول بکشد. از لحاظ روانی این موضوع به مرور زمان نیاز دارد تا آسیب هایی که به مغز و روان وارد شده، جبران شود. بالاترین مدت زمان لازم برای ترک شیشه 3 ماه است، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که حتما فردی که ترک کرده را در شرایط مناسبی قرار دهید و به او کمک کنید تا بتواند آسیب های گذشته را جبران کند.
در نهایت باید بگوییم مصرف مخدر شیشه آسیب های بسیار زیادی را بر روی مغز، روح و جسم می گذارد و به دست آوردن سلامتی پس از ترک شیشه به زمان و حمایت اطرافیان نیاز دارد.
در ادامه بخوانید: اعتیاد به الکل

سوالات متداول

1- ✔️ راه های ترک شیشه چیست؟
✔️ ترک شیشه اگر از راه های غیر اصولی صورت بگیرد، ممکن است حیات فرد معتاد را به خطر بیندازد اما در متن مقاله راه های درست ترک آن هست.


2- ✔️ عوارض ترک شیشه چیست؟
✔️ ترک شیشه و هر نوع مواد مخدر دیگری که اعتیاد آورد، عوارض خاصی به همراه دارد که در متن مقاله توضیح داده شده است.


3- ✔️ مدت زمان لازم برای ترک شیشه چه مقدار است؟
✔️ به طور کلی ترک اعتیاد ممکن است تا ماه ها طول بکشد که در متن مقاله مدت زمان لازم برای ترک شیشه مطرح شده است.
منبع : ترک شیشه
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоlactogenicfactor.ruинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоhttp://selectivediffuser.ruинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо