تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوالات المپیاد علمی دانش آموزی نجوم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانش آموزانی که قصد دارند خود را برای المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ آماده سازند می توانند با دریافت نمونه سوالات المپیاد نجوم سال های گذشته با نوع پرسش ها و میزان سختی آن ها آشنا شوند. در این صورت می توانند با در دست داشتن الگوی مناسبی از سوالات، آگاهانه تر عمل کرده و شانس موفقیت بیشتری داشته باشند.


المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱، نوعی آزمون است که هر ساله و طی سه مرحله برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شده و ثبت نام آن نیز به صورت اینترنتی و در اوایل آبان ماه انجام می گیرد. با وجود این که آزمون المپیاد نجوم 1400 - 1401 برای دو پایه مختلف انجام می گیرد اما سوالات برای هر دو پایه به صورت یکسان طراحی می شود.
منابع این سوالات کتب درسی نجوم متوسطه دوم بوده و تسلط بر این کتاب ها شانس موفقیت دانش آموزان را در آزمون المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ افزایش می دهد. اما تنها تسلط بر کتاب های درسی کافی نبوده و داوطلبان باید با سوالات المپیاد نجوم سال های گذشته و نوع آن ها آشنا شده و مباحث عمده این سوالات را یاد بگیرند.
در ادامه مقاله به شرح مختصری از مراحل المپیاد نجوم 1400 - 1401 و مباحث آن پرداخته و نمونه سوالات و کلید آن را برای دانلود داوطلبان آزمون المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ ارائه می نماییم.

دفترچه سوالات و پاسخنامه مرحله اول المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
مباحث کلی در نظر گرفته شده در طرح سوالات آزمون المپیاد نجوم به 4 دسته کلی زیر تقسیم می شود:

۱اخترفیزیک

۲مکانیک سماوی

۳نجوم کروی و رصد

۴کیهان شناسی

المپیاد نجوم 1400 - 1401 در سه مرحله برای داوطلبان این آزمون برگزار می شود که انتظار می رود که مرحله اول آزمون المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ همچون روال سال های گذشته در اواخر بهمن ماه برگزار شود. زمان برگزاری آزمون علمی دانش آموزی مطابق با اطلاعیه ای از سوی سایت oly.medu.ir اعلام می گردد.

مدت زمان در نظر گرفته شده برای مرحله اول المپیاد نجوم 1400 - 1401 حدودا بین 3 تا 4 ساعت بوده و حدود ۳۰ سوال چند گزینه ای در این مرحله برای داوطلبان در نظر گرفته می شود. همچنین نتایج مرحله اول آزمون المپیاد نجوم به طور معمول در اواخر اسفند و یا اوایل فروردین ماه اعلام می گردد.

در این بخش برای آماده سازی بهتر داوطلبان شرکت در المپیاد نجوم 1400 - 1401 و آشنایی بهتر این دانش آموزان با نوع و الگوی سوالات، تعدادی از نمونه سوالات مرحله اول آزمون المپیاد نجوم سال های قبل را در جدول زیر قرار داده ایم. لازم به ذکر است که تمامی سوالات ارائه شده در این قسمت دارای پاسخ نامه و کلید سوالات بود و به صورت کاملا رایگان قابل دریافت هستند.

نمونه سوالات مرحله اول المپیاد نجوم همراه با جواب

نمونه سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 95 - 99
سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 98 - 99
کلید سوالات المپیاد نجوم 98 - 99
سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 97 - 98
کلید سوالات المپیاد نجوم 97 - 98
سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 96 - 97
کلید سوالات المپیاد نجوم 96 - 97
سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 95 - 96
کلید سوالات المپیاد نجوم 95 - 96

تمامی سوالات قرار داده شده در جداول بالا دارای پاسخ نامه بوده و دریافت آن ها نیز به صورت رایگان و با حجم کم، امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است به محض انتشار دفترچه سوالات مرحله اول المپیاد نجوم دانش آموزی 1400 - 1401، لینک دانلود آن در جدول بالا قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: ثبت نام المپیاد دانش آموزی

[تصویر:  academy1.gif]

دفترچه سوالات و پاسخنامه مرحله دوم المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
پذیرفته شدگان در مرحله اول آزمون المپیاد نجوم 1400 - 1401 به مرحله دوم این آزمون راه پیدا می کنند. منابع سوالات طرح شده برای این مرحله از المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ نیز همانند مرحله اول از کتب نجوم متوسطه دوم می باشد. طبیعتا سوالات این مرحله به مراتب دشوارتر از مرحله قبل در نظر گرفته می شود.

مرحله دوم المپیاد نجوم 1400 - 1401 معمولا در اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه و طی دو روز برگزار می گردد. تعداد سوالات در نظر گرفته شده برای این مرحله سه سوال بوده ومدت زمان تعیین شده برای مرحله دوم آزمون المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱، ۴ ساعت و نیم است.

در این قسمت سوالات و پاسخ نامه های مربوط به سال های گذشته آزمون المپیاد نجوم به صورت رایگان در اختیار داوطلبان این آزمون قرار گرفته است. همچنین دانش آموزانی که حتی موفق به قبولی در مرحله اول نشده اند نیز می توانند با دریافت این سوالات و آشنایی با آن ها خود را برای آزمون المپیاد نجوم سال آینده آماده سازند.

نمونه سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم همراه با جواب

نمونه سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 95 - 99
سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 98 - 99
کلید سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 98 - 99
سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 97 - 98
کلید سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 97 - 98
سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 96 - 97
کلید سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 96 - 97


به محض انتشار دفترچه سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم دانش آموزی 1400 - 1401، لینک دانلود آن در جدول بالا قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون المیپاد علمی دانش آموزی


[تصویر:  madares2.gif]


مرحله سوم المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
مرحله سوم المپیاد نجوم 1400 - 1401 در قالبی آموزشی و با عنوان اردوی تابستانی انجام می پذیرد که در این مرحله طی دو ماه کلاس ها و آزمون های منظمی برای قبولی های مرحله دوم المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برگزار می شود.

در پایان این مرحله به 52 نفر از شرکت کنندگان که در واقع پذیرفته شدگان المپیاد نجوم 1400 - 1401 هستند مدال های طلا، نقره و برنز تعلق گرفته و شرایطی تقریبا ویژه ای نیز برای ادامه تحصیل آن ها در نظر گرفته می شود.

توصیه می کنیم برای آماده سازی بهتر خود برای آزمون المپیاد نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ تمامی سوالات مربوط به سال های گذشته المپیاد نجوم را دریافت کرده و مطالعه نمایید تا با این کار شانس خود را برای قبولی در آزمون نجوم 1400 - 1401 تا حد زیادی افزایش دهید.
در ادامه بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون علمی دانش آموزی

[تصویر:  _تلگرام_مدارس.gif]


دانش آموزان می توانند جهت اطلاع از اخبار و اطلاعات مربوط به المپیاد های علمی دانش آموزی، عضو کانال تلگرام مدارس و مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنند. همچنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی درباره نحوه ثبت نام المپیاد نجوم 1400 - 1401، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید.


سوالات متداول

1- ✔️ آیا المپیاد دانش آموزی نجوم هر ساله برگزار می شود؟
✔️ بله، طبق مطالب گفته شده در مقاله بالا المپیاد علمی دانش آموزی نجوم هر ساله و با فاصله زمانی مشخص برگزار می گردد.


2- ✔️ آزمون المپیاد نجوم 1400 - 1401 در چند مرحله بر گزار می شود؟
✔️ باتوجه به مطالب ذکر شده در این مقاله المپیاد نجوم 1400 - 1401 دارای سه مرحله کلی بوده که مرحله آخر تحت عنوان اردوی تابستانی و به صورت تقریبا آموزشی برگزار می شود.


3- ✔️ منابع سوالات آزمون المپیاد دانش آموزی نجوم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ چیست؟
✔️ با توجه به موارد گفته شده در مقاله بالا، منابع آزمون المپیاد ادبی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ کتب درسی نجوم و اختر فیزیک می باشند.
منبع : سوالات المپیاد علمی دانش آموزی نجوم