تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رتبه های ممتاز مقطع کارشناسی ارشد در صورت داشتن شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401 می توانند نسبت به تکمیل فرم اینترنتی و انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند. آگاهی کامل از شرایط، ضوابط و قوانین ثبت نام دکترای بدون کنکور دانشگاه ازاد لازمه شرکت در این فرایند می باشد.


دانشگاه آزاد امسال نیز طبق روال سالیان گذشته اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون آزمون در مقطع دکتری نموده و امکان ثبت نام متقاضیان واجد شرایط ثبت نام دکترای بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ را از طریق سایت azmoon.org فراهم می کند.
این شرایط که تنها مختص دانشجویان ممتاز و استعدادهای برتر مقطع کارشناسی ارشد می باشد در قالب بندها و تبصره های مختلف ذکر شده و به همراه لیست رشته محل های مورد پذیرش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند . در ادامه به بررسی شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می پردازیم.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401
داوطلبان قبل از مراجعه به سایت ثبت نام دکتری بدون آزمون ازاد 1401 می بایست شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله را از طریق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن ، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند . از جمله شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱معدل کل
طبق آئین نامه استعداد درخشان دانشگاه آزاد، داوطلبان در تمام گروه های آزمایشی مقطع کارشناسی ارشد می بایست شرط معدل حداقل 17.5 را داشته باشند که نتایج انتخاب رشته دکتری بدون آزمون آزاد برای این دسته از داوطلبان با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، معدل و لیست انتخاب داوطلب اعلام خواهد شد.

۲ معدل پایان نامه
داوطلبان در تمامی گروه های آزمایشی می بایست حداقل نمره 17 در واحد پایان نامه خود داشته باشند. از میان داوطلبانی که ارزیابی پایان نامه آنها به صورت توصیفی بوده است تنها دانش آموختگانی کـه پایان نامه آنها با درجه خوب به بالا ارزیابی شده است، مجاز به ثبـت نام در دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) خواهند بود. 

۳ تجانس رشته داوطلب
متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمـون (اسـتعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی باید رشـته ای متجـانس بـا رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسـی ارشـد خـود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

۴ مدت زمان گذشته از فارغ التحصیلی
فارغ التحصیلان ممتاز و استعدادهای برتر حداکثر تـا 5 سال پس از فراغت از تحصیل (فارغ التحصیلان سال 1395 بـه بعد) در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به اسـتفاده از تسـهیلات این آئین نامه به منظور پـذیرش در مقطـع دکتـری تخصصـی می باشند. 

۵ ارائه فایل مقالات علمی ISI و ISC
داوطلبان دوره بدون آزمون در صورت کسب شـرایط دعوت به مصـاحبه لازم اسـت یک نسـخه از فایـل مقـالات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجـلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یـا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه بـه گـروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند. 
لازم به ذکر است که سهمیه مربیان رسمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دکتری بدون کنکور آزاد ۱۴۰۱ موثر نیست و تمامی متقاضیان از شرایط یکسان بهره می برند. برای آشنایی بیشتر با شرایط و ضوابط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.
بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

[تصویر:  academy1.gif]

مشاوره پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401
هر داوطلبی که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401 دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد می شود می بایست نسخه ای از فایل مقالات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه همراه داشته باشد.
این داوطلبان همانند داوطلبانی که از طریق شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دعوت شده اند می بایست نسبت به پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org اقدام کنند.



[تصویر:  doktora.gif]


مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در کلیه مراحل از ثبت نام تا اعلام نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401 پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. شما می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید. همچنین می توانید برای اطلاع از زمان پذیرش دکتری استعداد درخشان آزاد عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید.
در ادامه بخوانید: ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

[تصویر:  1480617919_کانال_تلگرام_دکتری.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ آدرس سایت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد چیست ؟
✔️ سایت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه ازاد همان سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد است که شرایط ثبت نام در آن در این مطلب توضیح داده شده است.


2- ✔️ آیا مدت زمان تحصیل فارغ التحصیلی از مقطع ارشد برای پذیرش دکتری استعداد درخشان دانشگاه ازاد موثر است ؟
✔️ بله یکی از شرایط پذیرش دکتری استعداد درخشان ازاد، مدت زمان فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد است که در متن مقاله جزئیات مربوط به آن درج شده است .


3- ✔️ لیست رشته محل های دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد از چه طریقی منتشر می شود ؟
✔️ لیست رشته محل های دکترای بدون کنکور ازاد از طریق دفترچه انتخاب رشته دکتری این دانشگاه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که به محض انتشار دفترچه در متن مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .
منبع : شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401