تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سایت ثبت من my.ssaa.ir
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سایت ثبت من یا همان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با هدف ارائه یکپارچه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در قالب یک سایت واحد راه اندازی گردیده است. ورود به سایت و نحوه ثبت نام سایت ثبت من از طریق آدرس my.ssaa.ir امکان پذیر بوده و برخی از مهم ترین امکانات این سامانه عبارتند از: ثبت شرکت ها، تصدیق اصالت سند و استعلام ممنوع الخروجی.


سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شامل سامانه های متعددی بوده که هر کدام از این سامانه ها خدمات خاصی را به کاربران سایت ارائه می نماید. سامانه جامع ثبت شرکتها، سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، سامانه مالکیت فکری  و  سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی برخی از سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشند.
اما با توجه به پراکنده بودن این سامانه ها و سردر گم شدن کاربران در میان این سامانه ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تیرماه 1400 اقدام به راه اندازی درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نمود که با عنوان سایت ثبت من شناخته گردیده و نشانی آن my.ssaa.ir می باشد.
از آنجا که سایت ثبت من، طیف وسیعی از خدمات سازمان اسناد و املاک کشور به کاربان خود ارائه می نماید، در این مقاله، به معرفی سایت ثبت من my.ssaa.ir پردخته، پس از توضیح نحوه ثبت نام در این سامانه ، در مورد امکانات سایت ثبت من صحبت خواهیم کرد.

برای ورود به سایت ثبت من کلیک کنید .

[تصویر:  1630983352_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D...aa.ir4.jpg]


کاربران برای ورود به سایت ثبت من باید به سایت my.ssaa.ir مراجعه کنند.


معرفی سایت ثبت من my.ssaa.ir
یکی از بخش های دولتی که در سال های اخیر کوشیده است تا با الکترونیکی کردن و غیر حضوری نمودن خدمات خود، تحقق بخش مفهوم دولت الکترونیک باشد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. این سازمان با راه اندازی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی ssaa.ir بسیاری از خدمات خود را از قالب حضوری به شکل اینترنتی و غیرحضوری درآورده و به کاربران خود ارائه نموده است. 
سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دارای زیر مجموعه های متعددی در قالب سامانه های جداگانه بوده که هر کدام از این سامانه ها خدمات تخصصی ای را به مراجعه کنندگان ارائه می نماید. سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir، سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، سامانه مالکیت فکری و سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی confirm.ssaa.ir از مهم ترین سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشند.
اما از آنجا که خدمات ارائه شده در سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت پراکنده در این سامانه ها ارائه گردیده و افرادی که به دنبال دریافت خدمات متفاوت از این سامانه ها بوده، به احتمال بسیار در میان این سامانه ها سردرگم خواهند گردید، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تیرماه 1400 اقدام به راه اندازی درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نمود که با عنوان سایت ثبت من شناخته گردیده و نشانی آن my.ssaa.ir می باشد.
سایت ثبت من my.ssaa.ir یا همان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، همانطور که از عنوان آن مشخص است، با هدف ارائه یکپارچه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در قالب یک سایت واحد راه اندازی گردیده است؛ به این ترتیب، مراجعین به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره های تابعه آن، می توانند با ورود به سایت ثبت من، طیف گسترده ای از خدمات ثبت اسناد و ثبت املاک را به شکل غیرحضوری و اینترنتی دریافت نموده و در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایند.
ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی، ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی، تصدیق اصالت سند، درخواست صدور سند، پیگیری استعلام، نقشه دفاتر اسناد رسمی، معرفی دفاتر دارای ظرفیت برای ثبت طلاق، ثبت اختراع، جستجوی علامت تجاری و سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی exitban.ssaa.ir تنها بخشی از امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir بوده که ما در بخش سوم مقاله به توضیح آن می پردازیم.
حتما بخوانید : سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی

نحوه ثبت نام در سایت ثبت من my.ssaa.ir
در بخش قبل به معرفی سایت ثبت من my.ssaa.ir و نحوه ورود به سایت ثبت من پرداخته و امکانات این سامانه را به طور کلی ذکر کردیم. برای اینکه بتوانید از امکانات سایت ثبت من همچون سایر سامانه های دولتی نظیر درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور www.ncr.ir استفاده نمایید، در قدم نخست باید وارد این سایت شوید و پیش شرط ورود به سامانه ثبت من، ثبت نام در این سایت می باشد. به همین دلیل در این قسمت به توضیح نحوه ثبت نام در سایت ثبت من می پردازیم.
نحوه ثبت نام در سایت ثبت من my.ssaa.ir بر اساس مراحلی بوده که ضمن راهنمای تصویری زیر به طور کامل توضیح داده شده است:
۱مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سایت ثبت من یعنی my.ssaa.ir را در آن جست و جو نمایید تا مطابق تصویر زیر وارد صفحه اصلی سامانه ثبت من شوید.

[تصویر:  1630983291_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D...aa.ir1.jpg]

۲چنانچه قبلا برای ثبت نام در سایت ثبت من اقدام نموده اید، کد ملی خود را در کادر اول وارد کرده و دکمه دریافت رمز را بزنید. به این ترتیب، سامانه ثبت من یک رمز پویا را به شماره همراهی که در هنگام ثبت نام وارد نموده اید، ارسال کرده که لازم است تا این رمز پویا را در کادر مشخص شده وارد کرده و دکمه ورود به درگاه را بزنید. اما چنانچه پیش از این برای ثبت نام در سایت ثبت من اقدام نکرده اید، بر روی عبارت ثبت نام در پایین صفحه کلیک نمایید.

[تصویر:  1630983308_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D...aa.ir1.jpg]

۳در صفحه جدید که صفحه ثبت نام در سایت ثبت من می باشد، به منظور ثبت نام در این سایت، کد ملی خود را در کادر اول وارد کرده، در کادر دوم تاریخ تولد خود را وارد نمایید و در قدم آخر، شماره همراه خو را در کادر سوم وارد نمایید. توجه داشته باشید که این شماره همراه باید به نام شما بوده و با کد ملی شما به ثبت رسیده باشد؛ و در نهایت بر روی دکمه ثبت نام کلی نمایید.

[تصویر:  1630983322_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D...aa.ir2.jpg]

۴در این مرحله از ثبت نام در سایت ثبت من، سامانه یک کد تایید را به شماره همراه شما پیامک می کند. این کد را در کادر مشخص شده وارد کرده و دکمه تایید و ثبت را بزنید.

[تصویر:  1630983337_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D...aa.ir3.jpg]

۵همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، مراحل ثبت نام در سایت ثبت من my.ssaa.ir به پایان رسیده و شما با وارد شدن به سامانه ثبت من می توانید از امکانات این سامانه همچون ثبت نام سند از طریق ماده 147 استفاده نموده که ما در بخش بعد، به معرفی این امکانات می پردازیم.


[تصویر:  1630983352_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D...aa.ir4.jpg]

بیشتر بخوانید : سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی

امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir
چنانچه مراحل ثبت نام در سایت ثبت من my.ssaa.ir و ورود به سایت مذکور را طی کرده و وارد این سامانه شده باشید، ملاحظه می نمایید که این سامانه طیف گسترده ای از امکانات مرتبط با خدمات ثبت اسناد و املاک ا در اختیار کاربران خود قرار می دهد. به همین دلیل در این بخش از مقاله به معرفی امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir پرداخته که شامل موارد زیر می باشد:
۱بخش املاک و کاداستر سایت ثبت من my.ssaa.ir
بخش املاک و کاداستر سایت ثبت من، همانطور که از عنوان آن مشخص است امکانات مربوط به املاک و کاداستر را برای کاربران خود فراهم کرده است. منظور از کاداستر، یک نقشه برداری جامع از تمام اراضی و املاک کشور شامل دقیق ترین جزییات مربوطه من جمله وضعیت شکل هندسی، ارزش مالی ، وضعیت مالکیت و وضعیت حقوقی و قانونی آن اراضی و املاک بوده و در حال حاضر از طریق سامانه شمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می گیرد. امکانات بخش املاک و کاداستر سایت ثبت من، شامل این موارد می باشد:
املاک من، که لیستی از املاکی را که به نام شما می باشد، به شما نشان می دهد.
تصدیق اصالت سند، که همانند سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی ، امکان استعلام سند مالکیت را از طریق شماره دفتر املاک برای شما فراهم می کند.
درخواست صدور سند ، که از طریق راهنمایی کاربر به سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت sabtemelk.ir انجام می گیرد.
۲بخش اسناد رسمی سایت ثبت من my.ssaa.ir
بخش اسناد رسمی سایت ثبت من، شامل امکانات زیر می باشد:
تصدیق اصالت سند، که همانند سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی ، امکان استعلام اصالت سند رسمی را ازطریق شناسه سند و رمز تصدیق آن برای شما فراهم می کند.
اسناد رسمی من، که لیستی از اسناد رسمی را که به نام شما می باشد، به شما نشان می دهد.
دفاتر دارای ظرفیت که دفاتر اسناد رسمی که دارای ظرفیت مقرر از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای تنظیم سند رسمی بوده را به شما نشان می دهد.
ییگیری استعلام که شما را به سامانه پیگیری آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک هدایت می کند.
۳بخش ازدواج و طلاق سایت ثبت من my.ssaa.ir
بخش ازدواج و طلاق سایت ثبت من، دربردارنده امکانات زیر می باشد:
وقایع ازدواج و طلاق که کلیه ازدواج ها و طلاق های ثبت شده به نام شما را نشان می دهد.
موقعیت مکانی دفاتر که حاوی آدرس دفاتر ازدواج و طلاق بر روی نقشه می باشد.
۴بخش اجرای اسناد رسمی سایت ثبت من my.ssaa.ir
در بخش اجرای اسناد رسمی سایت ثبت من، خدمات زیر به کاربران ارائه می گردد:
استعلام ممنوع الخروجی که صرفا اطلاعات مربوط به ممنوع الخروجی بابت اجرای اسناد رسمی را به کاربران نشان می دهد.
پیگیری پرونده اجرا که امکان پیگیر پرونده اجرایی ثبتی را از طریق شماره پرونده و رمز شخصی برای کاربران فراهم می کند.
۵بخش ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری سایت ثبت من my.ssaa.ir
بخش ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری سایت ثبت من،  از طریق ارجاع کاربران به سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir، امکانات زیر را برای آن ها فراهم نموده است:
تاسیس شخصیت حقوقی
صورت جلسه تغییرات
پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی
اطلاعات عمومی شخصی حقوقی
اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی
درخواست کد فراگیر
پیگیری و انصراف درخواست
۶بخش مالکیت معنوی سایت ثبت من my.ssaa.ir
در بخش مالکیت معنوی سامانه ثبت من، امکانات زیر به کاربران ارائه می گردد:
ثبت اختراع
ثبت علامت تجاری
ثبت طرح صنعتی
جستجوی اختراع
جستجو و استعلام علائم تجاری
جستجوی طرح صنعتی
تصدیق اصالت گواهی نامه مالکیت معنوی که امکان استعلام اعتبار گواهی نامه مالکیت معنوی را با استفاده از شناسه یکتا و رمز تصدیق فراهم کرده است.
۷بخش اشخاص حقوقی سایت ثبت من my.ssaa.ir
بخش مالکیت معنوی سایت ثبت من، همانطور که از عنوان آن مشخص است، شامل امکانات مرتبط با اشخاص حقوقی است که عبارتند از:
درخواست تخصیص شناسه ملی
استعلام شناسه ملی
۸بخش شکایات سایت ثبت من my.ssaa.ir
بخش شکایات سامانه  ثبت من، امکان ثبت شکایت از واحد های اجرای ثبت و پیگیری این شکایت ها را برای کاربران خود فراهم کرده است.
۹بخش نوبت دهی سایت ثبت من my.ssaa.ir
بخش نوبت دهی سامانه ثبت من از طریق ارجاع کاربران به سامانه نوبت دهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکان اطلاع از نوبت های اختصاص داده به کاربر برای مراجعه به واحدهای ثبتی را برای وی فراهم کرده است.
۱۰بخش پرداخت سایت ثبت من my.ssaa.ir
از طریق بخش پرداخت سایت ثبت من، کاربران می توانند برای استعلام شناسه قبض های پرداختی خود اقدام نمایند.
در ادامه بخوانید : سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت ثبت من my.ssaa.ir در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت ثبت من my.ssaa.ir پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- سایت ثبت من my.ssaa.ir چیست؟
سایت ثبت من یا همان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف ارائه یکپارچه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در قالب یک سایت واحد راه اندازی گردیده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

2- نحوه ثبت نام در سایت ثبت من my.ssaa.ir به چه صورت می باشد؟
نحوه ثبت نام سایت ثبت من از طریق آدرس my.ssaa.ir و از قسمت ثبت نام و با وارد کردن اطلاعات مربوط به کد ملی تاریخ تولد و شماره همراه امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

3- امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir شامل چه مواردی است؟
ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی تصدیق اصالت سند درخواست صدور سند معرفی دفاتر دارای ظرفیت برای ثبت طلاق و استعلام ممنوع الخروجی از امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.
منبع : سایت ثبت من my.ssaa.ir