تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کد نظام وظیفه کنکور 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبان مرد برای ثبت نام در کنکور 1401 باید وضعیت نظام وظیفه خود را به وسیله کد 1 تا 10 ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و با توجه به شرایط تعریف شده برای هر کد تعیین کنند. متقاضیان می بایست کد مربوطه را در بند 47 فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ وارد کنند.


داوطلبان کنکور سراسری 1401 قبل از شرکت در این آزمون می بایست تمامی شرایط لازم را از طریق دفترچه ثبت نام مطالعه کرده و در صورت دارا بودن همه آن ها نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 
یکی از مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان مرد در کنکور ۱۴۰۱، مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه است. متقاضیان آقا که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید قبل از هر چیزی از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند تا بتوانند برای تحصیل و شرکت در کنکور اقدام کنند.
سازمان سنجش در فرم ثبت نام کنکور از داوطلبان مرد می خواهد تا وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق لیست کد نظام وظیفه مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مشخص نمایند. با توجه به اهمیت کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 برای داوطلبان ذکور در ادامه لیست کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ ارائه شده است.

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱
زمان ثبت نام کنکور سراسری 1401 تمامی داوطلبان آقا باید در فرم ثبت نامی خود وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق کد نظام وظیفه به سازمان سنجش اعلام نمایند. توجه داشته باشید که هنگام ثبت نام در وارد کردن عدد نظام وظیفه خود دقت نمایید چرا که در صورت عدم تطابق اطلاعات ثبتی شما با واقعیت حتی در صورت قبولی در دانشگاه، از ثبت نام شما جلوگیری به عمل خواهد آمد.

براساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کد نظام وظیفه داوطلبان مرد برای ثبت نام و شرکت در کنکور ۱۴۰۱، به شرح زیر است و متقاضیان لازم است بر اساس شرایط خود کد مربوطه را تعیین و در بند 47 فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.


لیست کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1401
کد 1
داشتن کارت پایان خدمت
کد 2
دارا بودن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ايثارگران و موارد خاص)
کد 3
مشمولان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكی، كفالت) در مدت اعتبار آن.
تبصره: در صورت قبولی اين افراد بايد مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظيفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ نمايند.
کد 4
مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصيلی 1400-1401 معافيت تحصيلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاريخ 1401/06/31 در سنوات مجاز تحصيلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصيل می شوند.
کد 5
دانش آموزانی كه قبل از سن مشموليت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دريافت ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غيبت.
توضيح: دانش آموزانی كه در سن 17 سالگی و قبل از سن مشموليت موفق به دريافت ديپلم می شوند، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت (18 سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصيل می باشند؛ در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود؛ مگر اينكه در مهلت شش ماه، خود را معرفی کرده و بدون غيبت به خدمت اعزام و يا دارای برگ اعزام بدون غيبت باشند.
کد 6
كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه دارای مدرک پيش دانشگاهی و يا ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 حضوری و پيوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی كه در مقطع كارشناسی و بالاتر پذيرفته شوند.
کد 7
كاركنان وظيفه ای كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 1401/06/31 به پايان ميرسد (اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند).
کد 8
كاركنان پايور شاغل در نيروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نيروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصيل.
کد 9
دانشجويان انصرافی در صورتی كه در سنوات اوليه تحصيلی، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يکسال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اينكه قبلا (از تاريخ 1390/08/22 به بعد) از امتياز يکبار انصراف استفاده نكرده باشند.
کد 10
فارغ التحصيلان مقطع کاردانی فقط می توانند در رشته هايی در مقطع کارشناسی پيوسته تحصيل نمايند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصيلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپيوسته بالاتر ندارد.


برای اطلاع از سایر شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱، می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401

[تصویر:  academy1.gif]

تذکرات مهم نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱
مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در آن، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند.

دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند ( به جز افرادی كه قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده اند).

معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یکبار صادر می شود. بنابراین فارغ التحصیلان هر مقطع مجاز به تحصیل مجدد در همان مقطع نمی باشند. ضمنا تاكید می گردد فارغ التحصیلان مشمول مقطع كاردانی مجاز به شروع به تحصیل در مقاطع كارشناسی پیوسته، كارشناسی ارشد پیوسته و دكتری پیوسته نمی باشند و نیز فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی مشمول، مجاز به شروع به تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد پیوسته و دكتری پیوسته پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دامپزشكی نیستند.

ترخیص سربازان حین خدمت صرفا جهت ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع كاردانی مجاز نیست.
بیشتر بخوانید: معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها


[تصویر:  sarasari.gif]


دانشجویان مقاطع كارشناسی و بالاتر پیوسته كه با دریافت مدرک مقطع پایین تر از ادامه تحصیل انصراف و یا اخراج می گردند تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند. مگر با رعایت تبصره 1 ماده 7 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مشروط به رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه مقطع فارغ التحصیل شده مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر شناخته شوند (یعنی مقطع معادل كاردانی را حداكثر در 2.5 سال فارغ التحصیل شده باشند).

كاركنان وظیفه (سربازان حین خدمت) مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستند. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل، از خدمت ترخیص خواهند شد.

همه پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ملزم هستند جهت دریافت مجوز ثبت نام در دانشگاه، از طریق دفاتر پلیس+ 10 شهرستان محل قبولی دانشگاه، نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام نمایند. در غیر این صورت از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در مقاطع: كاردانی 2.5 سال، كارشناسی پیوسته 5 سال، كارشناسی ارشد پیوسته 6 سال و دكترای پیوسته 8 سال است.
در ادامه بخوانید: مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها

[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]


مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات شما در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان مرد و کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1401 می باشند که از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید با آن ها در ارتباط باشید.


سوالات متداول

1- ✔️ کد نظام وظیفه چیست؟
✔️ کد نظام وظیفه عددی است برای تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد برای شرکت در کنکور سراسری که در این مقاله لیست کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1401 قرار داده شده است.


2- ✔️ برای مشاهده کد نظام وظیفه به کجا باید مراجعه شود؟
✔️ لیست کد نظام وظیفه در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری منتشر می شود که البته در این مقاله لیست این کد ارائه شده است.


3- ✔️ داوطلبانی که دارای کارت پایان خدمت هستند کد نظام وظیفه آن ها چند است؟
✔️ کد نظام وظیفه این دست از متقاضیان یک است که برای اطلاع از شرح توضیحات کد های نظام وظیفه کنکور سراسری می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.
منبع : کد نظام وظیفه کنکور 1401