تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبان مرد برای آن که بتوانند در آزمون سراسری ۱۴۰۱ شرکت نمایند، باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند. وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد به صورت کد گذاری در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 اعلام شده که متقاضیان لازم است با مراجعه به این دفترچه، کد مربوط به خود را مشخص و در فرم ثبت نام کنکور سراسری درج کنند.


یکی از شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان مرد در کنکور سراسری ۱۴۰۱ وضعیت نظام وظیفه آن ها است به این ترتیب متقاضیان مرد که قصد شرکت در آزمون مذکور را دارند باید قبل از هر چیزی از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند تا بتوانند برای تحصیل و شرکت در کنکور اقدام کنند، به این منظور سازمان سنجش در فرم ثبت نام کنکور سراسری 1401 از داوطلبان مرد می خواهد تا وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق لیست کد نظام وظیفه که با توجه به شرایط هر داوطلب تعریف شده و در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج شده مشخص نمایند.
داوطلبان مرد باید با آگاهی کامل از شرایط نظام وظیفه خود لیست کدهای نظام وظیفه مندرج در دفترچه مذکور را مطالعه و کد مربوطه را در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند. با توجه به اهمیت کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای داوطلبان مرد در این مقاله بر آن شدیم لیست کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 را در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

لیست کدهای نظام وظیفه در ثبت نام کنکور سراسری 1401
در جدول زیر لیست کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ را مشاهده می کنید. داوطلبان مرد برای ثبت کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام کنکور سراسری می بایست وضعیت تعریفی هر کد را مطالعه و بر این اساس کد مربوطه را در فرم ثبت نام مذکور درج نماید.

لیست کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱
کد 1
داشتن کارت پایان خدمت
کد 2
دارا بودن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ايثارگران و موارد خاص)
کد 3
مشمولان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكی، كفالت) در مدت اعتبار آن.
تبصره: در صورت قبولی اين افراد بايد مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظيفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ نمايند.
کد 4
مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصيلی 1400-1401 معافيت تحصيلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاريخ 1401/06/31 در سنوات مجاز تحصيلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصيل می شوند.
کد 5
دانش آموزانی كه قبل از سن مشموليت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دريافت ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غيبت.
کد 6
كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه دارای مدرک پيش دانشگاهی و يا ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 حضوری و پيوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی كه در مقطع كارشناسی و بالاتر پذيرفته شوند.
کد 7
كاركنان وظيفه ای كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 1401/06/31 به پايان ميرسد (اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند).
کد 8
كاركنان پايور شاغل در نيروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نيروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصيل.
کد 9
دانشجويان انصرافی در صورتی كه در سنوات اوليه تحصيلی، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يکسال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اينكه قبلا (از تاريخ 1390/08/22 به بعد) از امتياز يکبار انصراف استفاده نكرده باشند.
کد 10
فارغ التحصيلان مقطع کاردانی فقط می توانند در رشته هايی در مقطع کارشناسی پيوسته تحصيل نمايند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصيلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپيوسته بالاتر ندارد.
بیشتر بخوانید : صفر تا صد کنکور ۱۴۰۱

دانش آموزانی كه در سن 17 سالگی و قبل از سن مشموليت موفق به دريافت ديپلم يا پيش دانشگاهی می شوند، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت (18 سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصيل می باشند. در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود. مگر اينكه در مهلت شش ماه معرفی، خود را از طريق يكی از دفاتر پليس+10 به وظيفه عمومی معرفی كرده و در هنگام پذيرش در دانشگاه دارای برگ اعزام بدون غيبت باشند.

افرادی كه تاريخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی يا پذيرش در دانشگاه است، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمديد موعد اعزام خود اقدام نمايند. در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، شرايط ادامه تحصيل را از دست خواهند داد. در ضمن افرادی كه در موعد اعزام (مندرج در برگ آماده به خدمت) به خدمت اعزام می شوند در صورت پذيرش در مقطع كارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصيل از خدمت ترخيص خواهند شد.
بیشتر بخوانید: مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها

[تصویر:  academy1.gif]

مشاوره نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۰
سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در مقاطع کاردانی 2.5 سال، کارشناسی پیوسته 5 سال، کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال و دکترای پیوسته 8 سال است.

مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در آن، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آن ها نمی باشند.

دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند، به جز افرادی كه قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده اند.

معافيت تحصيلی برای هر مقطع فقط یکبار صادر می شود. به همین خاطر فارغ التحصیلان هر مقطع مجاز به تحصيل مجدد در همان مقطع نمی باشند. بنابراین فارغ التحصيلان مشمول مقطع كاردانی مجاز به شروع به تحصيل در مقاطع كارشناسی پيوسته، كارشناسی ارشد پيوسته و دكتری پيوسته نمی باشند.

<
فارغ التحصيلان مقطع كارشناسی مشمول، مجاز به شروع به تحصيل در مقطع كارشناسی ارشد پيوسته و دكتری پيوسته پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دامپزشكی نيستند.

پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۱ جهت ثبت نام حضوری در دانشگاه سراسری و آزاد، می بایست از طریق دفاتر پلیس +10 شهرستان محل قبولی دانشگاه و اخذ معافیت تحصیلی می باشند. در غیر این صورت از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

دانشجویان مقاطع کارشناسی و بالاتر پیوسته که با دریافت مدرک مقطع پایین ‌تر از ادامه تحصیل انصراف و یا اخراج می ‌شوند، تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند. مگر با رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه مقطع فارغ التحصیل شده، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر شناخته شوند.

کارکنان وظیفه ( سربازان حین خدمت ) مجاز به تحصیل هم زمان با انجام خدمت نیستند. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل، از خدمت ترخیص خواهند شد.

ترخیص سربازان حین خدمت صرفا جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست.
در ادامه بخوانید: معافیت تحصیلی پشت کنکوی ها


[تصویر:  sarasari.gif]


کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص کد نظام وظیفه کنکور سراسری را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.


[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ کد نظام وظیفه دانشجویان اخراجی چند است؟
✔️ دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به شرکت در کنکور نمی‌ باشند برای اطلاع از توضیحات بیشتر مقاله را مطالعه نمایید.


2- ✔️ داوطلبانی که کارت معافیت دائم دارند، کد نظام وظیفه آن ها چند است؟
✔️ کد نظام وظیفه شما 2 است که البته در این مقاله جزئیات ثبت نام داوطلبان مرد از نظر نظام وظیفه ارائه شده است.


3- ✔️ معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی پیوسته چند سال می باشد؟
✔️ همانطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است، این معافیت به مدت 5 سال در نظر گرفته شده است.
منبع : کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1401