تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: قبولی ذخیره دانشگاه آزاد 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد فرایندی است که از طریق سنجش و پذیرش این دانشگاه انجام می شود و فرصت دوباره ای در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که ترازشان به نفر آخر قبولی نزدیک تر است. این مرحله که به منظور تکمیل ظرفیت های خالی دانشگاه آزاد صورت می گیرد امکان ادامه تحصیل پذیرفته شدگان ذخیره را در اولین نیمسال تحصیلی ممکن فراهم می سازد.


اخیرا دانشگاه آزاد به منظور تکمیل ظرفیت رشته محل های خود در قسمت قبولی کارنامه نهایی نتایج دانشگاه آزاد داوطلبانی که رتبه آن ها به آخرین نفر پذیرفته شده نزدیک می باشد کلمه ذخیره را ذکر می نماید. این قبولی در واقع فرصتی طلایی برای آن دسته از داوطلبانی است که در هیچ یک از انتخاب های خود پذیرفته نشده و رتبه شان فاصله کمی با آخرین نفر پذیرفته شده در رشته انتخابی داشت، محسوب می شود.
کلیه داوطلبانی که دارای قبولی ذخیره دانشگاه آزاد هستند، می تواننند شانس خود را برای پذیرفته شدن در آن رشته محل از طریق مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی ذخیره امتحان کنند. در ادامه این مقاله به توضیح ذخیره دانشگاه آزاد 1400 و زمان و نحوه ثبت نام آن پرداختیم.

ذخیره دانشگاه آزاد 1400
برای پاسخ به این سوال که ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد چیست باید به کلیه کسانی که در کارنامه آن ها مقابل یکی از رشته محل های انتخابی کلمه " ذخیره " درج شده است، بگوییم ذخیره بدین معنا است که در صورت وجود ظرفیت امکان ثبت نام برای داوطلبان وجود دارد.

اعلام ذخیره برای داوطلبانی است که تراز آنان در یکی از رشته محل های انتخابی مندرج در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نفر آخر پذیرفته شده در رشته محلی نزدیک باشد. این دسته از داوطلبان در صورت تمایل می توانند ر تاریخ اعلام شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به دانشگاه محل قبولی ذخیره مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. دانشگاه محل ثبت نام فرد نیز در صورت دارا بودن ظرفیت، دانشجو را پذیرش می کند.
بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

[تصویر:  academy1.gif]

تراز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد 1400
دومین سوالی که ذهن بسیاری از داوطلبان کنکوری و علاقمندان به دانشگاه ازاد را به خود مشغول کرده است، تراز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ می باشد. طبق اعلام دانشگاه آزاد داوطلبانی که با توجه به اعلام نتایج دانشگاه آزاد 1400 دارای تراز بالاتری بودند، شانس قبولی بالایی برای قبولی در رشته محل انتخابی خود داشتند به عنوان ذخیره اعلام شدند تا اگر فردی از پذیرفته شدگان در رشته محل قبولی خود ثبت نام نکرد این افراد جایگزین شوند.

آن دسته از افرادی که به عنوان پذیرفته شده نهایی دانشگاه آزاد می باشند، می بایست با توجه به اطلاعیه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام خود در دانشگاه محل قبولی خود نمایند. برای آشنایی با مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه ازاد 1400 مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.
بیشتر بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد 1400


[تصویر:  sarasari.gif]


زمان و نحوه ثبت نام قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد 1400
داوطلبانی که طبق کارنامه اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد سال گذشته جزو پذیرفته شدگان ذخیره این دانشگاه اعلام شدند، به منظور اعلام آمادگی در آن رشته محل می توانستند در 11 و 12 آبان ماه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و فرم های مربوطه را در سایت مذکور تکمیل نموده و در صورت وجود ظرفیت در آن رشته محل این افراد مجاز به ثبت نام نمودند.

هنوز زمان ثبت نام قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ مشخص نشده اما پیش بینی می کنیم در صورت پذیرش ذخیره دانشگاه آزاد این ثبت نام اواخر شهریور یا هفته اول مهر ماه صورت گیرد. از طرفی با وجود ویروس کرونا ثبت نام قبولی های ذخیره دانشگاه 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد انجام خواهد شد. در صورت پذیرش ذخیره دانشگاه آزاد نحوه ثبت نام این مرحله با استفاده از راهنمای تصویری در این قسمت قرار داده خواهد شد.


به محض مشخص شدن زمان ثبت نام قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد 1400، مهلت ثبت نام به همراه نحوه ثبت نام در این قسمت قرار داده می شود.

لازم به ذکر است عدم مراجعه در زمان اعلام شده به منزله انصراف از ثبت نام می باشد و هیچ گونه درخواستی پس از زمان اعلام شده دریافت نخواهد شد. پس از انقضای مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان قطعی، زمان و چگونگی ثبت نام ذخیره هایی که در موعد مقرر فرم اعلام آمادگی را تکمیل نمودند، اعلام خواهد شد.
بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400

[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]


کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص قبولی ذخیره دانشگاه آزاد را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.

آن دسته از افرادی که موفق به قبولی نهایی دانشگاه آزاد نشدند، می توانند شانس خود را در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری نیز امتحان نمایند. برای اطلاع از لیست رشته های دانشگاه سراسری مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.
در ادامه بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

آخرین اخبار مرتبط با قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست

11 شهریور 1400
ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد 1400 اواخر شهریور ماه و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود.


سوالات متداول

1- ✔️ پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد بر چه اساسی انجام می شود؟
✔️ مطابق متن مقاله، پذیرش داوطلبان این مرحله بر اساس تراز و ظرفیت دانشگاه های انتخابی هر فرد در فرم انتخاب رشته وی انجام می شود.



2- ✔️ آیا داوطلبان قبولی ذخیره دانشگاه آزاد در رشته محل اعلام شده پذیرفته شدند؟
✔️ در صورتی که دانشگاه قبولی اعلام شده ظرفیت خالی داشته باشد این داوطلبان را پذیرش می کند که توضیحات تکمیلی در متن مقاله ارائه شده است.



3- ✔️ امکان شرکت در تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد برای همه متقاضیان فراهم می باشد؟
✔️ بر اساس توضیحات مقاله، تنها داوطلبانی که با توجه به کارنامه اعلام نتایج انتخاب رشته این دانشگاه دارای قبولی ذخیره هستند، می توانند برای این مرحله اقدام کنند.
منبع : قبولی ذخیره دانشگاه آزاد 1400