تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmooniauacir
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir، سایتی است که از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد راه اندازی شده است. در این سامانه مراحل مختلف ثبت نام در مقطع های مختلف تحصیلی، انتخاب رشته در رشته ها و دانشگاه های مختلف آزاد و اعلام نتایج نهایی دانشگاه های آزاد اسلامی به صورت آنلاین انجام می شود.


دانشگاه آزاد اسلامی در کشور ایران هر ساله دانشجویان زیادی را پذیرش می کند و هر ساله داوطلبان زیادی در دانشگاه آزاد ثبت نام می کنند. با توجه به اینکه ثبت نام اولیه در دانشگاه آزاد می بایست به صورت غیر حضوری انجام شود، دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به راه اندازی سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir کرده است.
این سایت یکی از سایت های پرکاربردی است که داوطلبان کنکوری بعد از اعلام نتایج اولیه از آن استفاده می کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir آشنا کنیم.

برای ورود مستقیم به سایت دانشگاه آزاد کلیک کنید

[تصویر:  1630482148_azad1.PNG]


سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir می باشد که تمامی فرآیندهای ثبت نامی و اعلام نتایج آزمون های مقاطع مختلف در آن انجام می شود.

سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir
دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دانشگاه هایی است که در کشور ایران اقدام به پذیرش دانشجو می کند. همانطور که می دانید داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد در هر مقطع تحصیلی ابتدا یک نتیجه اولیه یا همان کارنامه اولیه را دریافت می کنند. سپس، می بایست که با توجه به کارنامه خودشان مراحل انتخاب رشته خود را در هر یک از دانشگاه های سراسری و یا آزاد انجام دهند.

داوطلبان کنکور سراسری، کنکور ارشد دانشگاه آزاد و دکتری می توانند به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنند و تمامی مراحل مربوط به ثبت نام مقاطع تحصیلی دانشگاه را از طریق ورود به این سامانه انجام دهند.

در واقع، انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، ارشد و کنکور سراسری از طریق این سایت انجام می شود. همانطور که انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور انجام می شود. همچنین، تمامی مراحل مربوط به بعد از انتخاب رشته و ثبت نام در هر یک از رشته ها و دانشگاه های آزاد اسلامی کشور به صورت آنلاین از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir انجام می شود.

به طور مثال افرادی که قصد مشاهده نتایج انتخاب رشته خودشان را دارند، می توانند در زمان اعلام نتایج نهایی به این سایت مراجعه نمایند و نتیجه نهایی و کارنامه نهایی خود را از سوی دانشگاه آزاد اسلامی دریافت نمایند.

سامانه دیگری از دانشگاه آزاد معرفی شده که به سایت iau.ir نام گذاری شده و تمام امکاناتی که کاربران دانشگاه آزاد به آن احتیاج دارند، در این سایت ارائه شده است. با مراجعه به مقاله زیر از امکانات متنوع سامانه جدید دانشگاه آزاد مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: iau.ir

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه ورود به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir
در سال های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کرده است؛ اما شاید هیچ یک از سایت ها و یا سامانه های این دانشگاه به اندازه سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد کاربردی نباشد. پس از انتشار نتایج اولیه در هر مقطع تحصیلی در سامانه sanjesh.org، داوطلبان کنکوری که علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد باشند می توانند به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتخاب رشته و ثبت نام در دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته و ثبت نام در دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir انجام می شود. داوطلبان کنکور سراسری می توانند با سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از خدمات این سامانه که شامل ثبت نام، انتخاب رشته، اعلام نتایج، ارسال درخواست و یا اعتراض به نتایج و ... است استفاده نمایند.

در صورتی که قصد ورود به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی را دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا یکی از مرورگرهای گوشی تلفن همراه و یا لپ تاپ خود را باز کنید و در فیلد جستجوی گوگل آدرس سایت سنجش و پذیرش دانشگاه  آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir را جستجو کنید.

[تصویر:  1630483663_azad2.PNG]

حال شما به صورت مستقیم به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد وارد شده اید. در صورتی که قصد استفاده از هر یک از امکانات این سایت را دارید، کافیست که بر روی لینک مربوط به آن کلیک کنید. همچنین، در کنار سایت جدولی قرار داده شده است که مقاطع تحصیلی مختلف را طبقه بندی کرده است. شما می توانید بر اساس مقطع تحصیلی خودتان، به لینک مربوط به آن وارد شوید و فرآیندهایی که لازم به انجام است را انجام دهید.

[تصویر:  1630483741_azad3.PNG]

همچنین از طریق وارد کردن آدرس azmoon.org می توانید وارد سامانه سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir شده و از بخش های مختلف آن استفاده نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

بیشتر بخوانید: azmoon.org


[تصویر:  bedonekonkoor.gif]


امکانات سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir
سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir از بخش های مختلفی تشکیل شده است و با توجه به اهداف راه اندازی این سایت، این سامانه خدمات مختلفی را به داوطلبان و دانشجویان ارائه می کند. پس از ورود به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، در کنار این سایت جدولی قرار داده شده است که داوطلبان می توانند به هر یک از لینک های مربوط به این جدول مانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.

در واقع، هر مقطع تحصیلی در این جدول دارای لینک مشخصی می باشد که داوطلبان می بایست بر روی لینک مربوط به مقطع تحصیلی خودشان کلیک کنید و مراحل مربوطه را انجام دهند. در هر یک از بخش ها و مقطع های تحصیلی که در این سایت قرار داده شده است، اخبار و اطلاعات مهم مربوط به آن مقطع تحصیلی نمایش داده می شود. به طور مثال می توان در زمان انتخاب رشته به لینک مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد شد و یا به طور مثال می توان در زمان اعلام نتایج به لینک اعلام نتایج وارد شد و مراحل مشاهده نتایج نهایی در آن مقطع تحصیلی را انجام داد.

به غیر از امکانات ذکر شده برای سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، یک بخش دیگری در این سایت وجود دارد که داوطلبان می توانند با ورود به آن بخش تمامی راهنماها، دستورالعمل ها، اخبار، اطلاعیه های مهم و ... را از طریق این بخش دریافت نمایند. این بخش، بخش پرتال خبری است که دسترسی به آن از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir امکان پذیر است.

[تصویر:  1630489003_azad4.png]

داوطلبان می توانند با ورود به پرتال خبری از تمامی اخبار مهمی که از سوی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود، با خبر شوند و همچنین، راهنما و دستورالعمل هایی که برای انتخاب رشته، ثبت نام و ... نیاز دارند را از طریق این بخش دریافت نمایند.

[تصویر:  1630489029_azad5.png]

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه ورود به سایت دانشگاه آزاد را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی می نماید. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مربوطه را دریافت نمایید.

در ادامه بخوانید: آموزشیار

[تصویر:  1480676883_کانال_تلگرام_دانشگاه_های_بدون_کنکور.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ آدرس سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی چیست ؟
✔️ نشانی اینترنتی سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir بوده که لینک ورود مستقیم به آن در متن مقاله قرار گرفته است.


2- ✔️ نحوه ورود به سامانه دانشگاه آزاد چگونه است ؟
✔️ برای ورود به سایت دانشگاه آزاد ابتدا نشانی azmoon.iau.ac.ir را سرچ کرده و سپس طبق راهنمای تصویری متن مقاله وارد این سامانه شوید.


3- ✔️ امکانات سایت دانشگاه آزاد چیست ؟
✔️ سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دارای بخش های متنوعی برای پذیرش انواع مراحل با کنکور و بدون کنکور مقاطع تحصیلی بوده و اخبار این موارد را ارائه می دهد.
منبع : سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir