تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تمامی مستاجران با داشتن اطلاعات مورد نیاز برای دریافت وام ودیعه مسکن می توانند با ثبت نام در سایت tem.mrud.ir و همچنین ارائه مدارک لازم هنگام ثبت نام در این سایت به راحتی برای وام مستاجران 1400 ثبت درخواست داشته باشند. همچنین متقاضیان پس از ثبت نام برای دریافت وام مستاجران و تایید درخواست آنان می بایست مدارکی را جهت اخذ وام به شعبه بانک تحویل دهند.


جهت در یافت وام مستاجران متقاضیان این وام می بایست جهت ثبت درخواست خود به آدرس سایت tem.mrud.ir که در واقع همان سامانه جامع اقدام ملی می باشد و برای ثبت نام تسهیلات وام اجاره مسکن طراحی و ارائه شده است مراجعه نمایند.
متقاضیان همگی می دانند که برای دریافت وام می بایست مدارکی را ارائه نمایند تا بتوانند وام مستاجران را که از سوی وزارت راه و شهر سازی برای اجاره مسکن ارائه شده است را اخذ نمایند. در ادامه مطلب برای متقاضیان وام مستاجران 1400 مدارک لازم برای دریافت این وام، مدارکی که می بایست برای تحویل به بانک جهت دریافت این وام ارائه نمایند و همچنین مشاوره مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای وام ودیعه مسکن آورده شده است.


مدارک لازم برای ثبت نام وام مستاجران 1400
همانطور که متقاضیان وام مستاجران مطلع می باشند از تاریخ 26 خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تمامی مستاجران می توانند برای دریافت این وام از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن اقدام به ثبت درخواست وام نمایند. افراد برای ثبت درخواست خود نیاز دارند که مدارک لازم را برای ثبت نام وام مستاجران 1400 آماده نمایند که در ادامه مدارک لازم برای دریافت وام مستاجران ۱۴۰۰ برا متقاضیان آورده شده است.

مدارک شناسایی مستاجر ( شناسنامه – کارت ملی )
اجاره نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات ( قولنامه مسکن )

افراد توجه داشته باشند که اگر از طریق سامانه اقدام ملی مسکن نیز ثبت نام طرح ملی مسکن داشته اند نیز می توانند برای مشاهده قبول شدگان طرح ملی مسکن نیز از طریق همین سامانه اقدام نمایند.

حتما بخوانید: نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن

مدارک لازم دریافت وام مستاجران 1400 برای تحویل به بانک
مستاجران پس از ثبت درخواست خود جهت دریافت وام ودیعه مسکن در سایت tem.mrud.ir و دریافت پیامکی مبنی بر اینکه می توانند مراجعه به شعبه بانکی داشته باشند که در هنگام  بارگذاری مدارک خود در سامانه جامع اقدام ملی مسکن ثبت نموده اند، نیز می بایست به غیر از مدارکی که در هنگام ثبت نام ارائه نموده اند مدارکی را نیز برای دریافت وام مستاجران تحویل بانک دهند. در ادامه مدارک لازم برای ارائه به بانک برای متقاضیان این وام آورده شده است.

اصل شناسنامه مستاجر
اصل کارت ملی مستاجر
اجاره نامه رسمی که دارای کد رهگیری می باشد.
گواهی کسر از حقوق مستاجر، سهام عدالت مستاجر و یا مستمری بگیری متقاضی به همراه شماره حسابی که یارانه نقدی برای مستاجر واریز می گردد. ( در صورتی که مستاجر هیچکدام از این مدارک را نداشته باشد می باید سفته ارائه دهد. )

مدارکی که نام برده شد را می بایست مستاجران برای دریافت این تسهیلات به شعبه بانک تحویل دهند. در ادامه مطلب با توجه به این که یکی دیگر از لازمه دریافت وام مستاجران داشتن ضامن می باشد در رابطه با مدارک لازم ضامن نیز آورده شده است. ضمانت برای دریافت این تسهیلات مواردی می باشند که در ادامه برای متقاضیان این وام گفته شده است.

یکی از ضمانت نامه هایی که متقاضیان این وام می توانند ارائه نمایند گواهی کسر از حقوق می باشد.
گواهی داشتن حقوق مستمری نهاد ها نیز می تواند ضمانت برای دریافت وام مستاجران باشد.
داشتن برگ گواهی سهام عدالت جهت ارائه به شعب بانک.
ارائه چک و یا سفته نیز می تواند ضمانت بانکی باشد اما این دو در صورتی ضمانت می باشند که مدارکی  پیش از این بیان شد را متقاضی نداشته باشد.

مواردی که بیان شد مدارک لازم جهت ضمانت بانکی برا اخذ وام مستاجران 1400 می باشد اما اگر متقاضیان هیچ  یک از مدارکی که بالا ذکر شد را نداشته باشند در خصوص دریافت تسهیلات 30 و 50 میلیون تومانی می بایست یک ضامن اعلام نمایند و برای دریافت تسهیلات 15میلیون تومانی نیازی به معرفی ضامن نمی باشد و با ارائه چک و سفته می توانند این وام را دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید: مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن

مشاوره مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای وام مستاجران 1400
برخی متقاضیانی که می خواهند جهت دریافت وام مستاجران 1400 اقدام نمایند نیاز به راهنمایی برای ثبت در خواست این تسهیلات را دارند. جهت ثبت درخواست برای این وام می بایست به سامانه جامع اقدام ملی مراجعه و اقدام نمایند. حال افراد می بایست پیش از مراجعه به این سامانه برای ثبت در خواست خود مدارک لازم را که در متن مقاله بیان شد را آماده نمایند. در ادامه برای متقاضیان اطلاعات مورد نیاز آورده شده است که می بایست هنگام ارائه مدارک و همچنین ثبت درخواست وام ودیعه مسکن به آن ها توجه نمایند.

می بایست افرادی که متقاضی اخذ وام مستاجران ۱۴۰۰ می باشند، متاهل باشند.
تمامی متقاضیان وام مستاجران می بایست دارای اجاره‌ نامه رسمی یا همان اجاره‌‌ نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.
تاریخ انعقاد اجاره ‌نامه مستاجران برای دریافت وام ودیعه مسکن می بایست برای شش ماهه اول سال۱۴۰۰ باشد.
متقاضیان می بایست پس از تایید درخواست آنان برای اخذ وام ودیعه مسکن حداکثر تا دو هفته پس از دریافت پیامک معرفی، به شعبه بانک مراجعه و مدارک لازم جهت دریافت وام مستاجران را تحویل بانک دهند در غیر این صورت از دریافت وام باز خواهند ماند.

با رعایت نکاتی که بیان شد و ارائه مدارک لازم بطور کامل در هنگام ثبت نام و زمان دریافت وام به شعبه بانک متقاضیان وام مستاجران 1400 و همچنین داشتن شرایط ثبت نام وام ودیع مسکن  به راحتی این تسهیلات را دریافت می نمایند. در رابطه با مطلع شدن از میزان وام اجاره مکن 1400 نیز با توجه به شرایط مستاجران این مورد بررسی و تعیین خواهد شد.

در ادامه بخوانید: پیگیری وام ودیعه مسکن

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای وام مستاجران 1400 در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مدارک لازم برای وام مستاجران ۱۴۰۰ پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- ✔️مدارک لازم برای وام مستاجران 1400 چه مدارکی می باشند؟
✔️مدارک لازم برای وام مستاجران 1400 از جمله مدارکی هستند که مرتبط با اطلاعات هویتی و مسکن مستاجران می باشد که در متن مقاله بیان شده است.

2- ✔️مدارک لازم برای وام مستاجران 1400 جهت تحویل به بانک چه مدارکی هستند؟
✔️مدارک لازم برای وام مستاجران 1400 جهت ارائه به بانک مدارکی باشد که باید مستاجران هنگام اخذ وام به شعبه بانک بدهند که در متن مقاله ذکر شده است.

3- ✔️مدارک لازم برای وام مستاجران 1400 را می بایست به چه صورت برای اخذ این وام ارائه کرد؟
✔️مدارک لازم برای وام مستاجران 1400می بایست هنگام ثبت نام در سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن بارگذاری نمود که در متن مقاله به این موضوع اشاره شده است.
منبع : مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران