تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: لیست کامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
لیست کامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، شامل کد دفتر، آدرس و شماره تلفن دفاتر خدمات قضایی در سراسر کشور بوده و ساعت کار دفاتر خدمات قضایی عموما از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر و پنج شنبه ها از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر می باشد.


قبل از آنکه دفاتر خدمات قضایی تاسیس و راه اندازی شوند، افرادی که قصد ثبت دادخواست یا شکوائیه را داشتند، باید  به مجتمع قضایی مربوطه مراجعه کرده و دادخواست یا شکوائیه خود را در آن مجتمع ثبت می نمودند؛ این کار علاوه بر اینکه فرآیندی وقت گیر بود، بعضا با هزینه هایی قابل توجه برای متقاضیان نیز همراه بود.
با هدف حل این مشکلات، آیین ‌نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی در سال 91 از سوی رئیس قوه قضاییه تصویب و دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در اجرای ماده 2 این آیین ‌نامه، ابلاغ گردید. در نتیجه، دفاتر خدمات قضایی در مدت کوتاهی در سراسر کشور تاسیس و راه اندازی شدند.
با توجه به اینکه در حال حاضر، دادسراها و دادگاه ها از پذیرش شکواییه و یا دادخواست به صورت حضوری از متقاضیان خودداری نموده و این اشخاص را به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارجاع می دهند، در این مقاله ، لیست کامل دفاتر خدمات قضایی که شامل آدرس و شماره تماس این دفاتر بوده را برای دانلود قرار داده و در بخش دوم، ساعت کار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را توضیح داده ایم. 


لیست کامل دفاتر خدمات قضایی
پیش از تاسیس دفاتر خدمات قضایی، اشخاصی که قصد ثبت دادخواست یا شکوائیه را داشتند، می بایست  به مجتمع قضایی که برای رسیدگی به دعوای آن ها داراری صلاحیت بود مراجعه کرده و دادخواست یا شکوائیه خود را از طریق واحد مربوطه در آن مجتمع قضایی ثبت می نمودند؛ 
فرآیندی که علاوه بر وقت گیر بودن، در بسیاری از موارد با هزینه های قابل توجه برای دادخواست دهنده یا ثبت کننده شکوائیه نیز همراه بود، چرا که در بسیاری از موارد، دادسرا یا دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده متقاضی در شهر دیگری غیر از محل سکونت وی قرار داشت که مسافرت به آن شهر با صرف وقت و هزینه قابل توجهی برای وی همراه بود.
با توجه به این مشکلات، رئیس قوه قضاییه در سال 91 آیین ‌نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی را تصویب و و در اجرای ماده 2 این آیین ‌نامه، دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را ابلاغ نمود. با اجرایی شدن این دستورالعمل، دفاتر خدمات قضایی با اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی از قوه قضاییه در سراسر کشور تاسیس و راه اندازی گردید.و خدماتی همچون  ثبت نام سامانه ثنا و احراز هویت آن سامانه را به مراجعین خود ارائه نمودند.
در نتیجه، امروزه برخلاف گذشته افراد می توانند با مراجعه به این دفاتر برای ثبت دادخواست و شکوائیه از هر نقطه کشور اقدام نموده، حتی اگر مجتمع قضایی صلاحیت دار برای رسیدگی به دعوای آن ها در شهر دیگری واقع شده باشد، چرا که دادخواست یا شکوائیه ثبت شده از طریق دفاتر خدمات قضایی برای دادسرا یا دادگاه مربوطه ارسال می گردد. البته ثبت دادخواست و شکواییه از جمله ثبت درخواست اعاده دادرسی کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، تنها خدمت ارائه شده از سوی دفاتر خدمات قضایی نبوده و این دفاتر، خدمات دیگری از جمله ثبت نام سامانه ثنا، احراز هویت آن سامانه و ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا را به مراجعین خود ارائه می نمایند.
از آنجا که در حال حاضر، مجتمع های قضایی اعم از دادسرا و دادگاه از پذیرش شکواییه و یا دادخواست به صورت حضوری از متقاضیان خودداری نموده و این اشخاص را به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارجاع می دهند، در این بخش از مقاله لیست کامل دفاتر خدمات قضایی را به همراه اطلاعات مربوط به آدرس و شماره تماس آن ها برای شما آماده کرده ایم که می توانید با کلیک بر روی دکمه دانلود ، اقدام به دانلود لیست کامل دفاتر خدمات قضایی نمایید.

لیست کامل دفاتر خدمات قضایی
[list]
[*]نویسنده:سایت حقوقی دینا
[*]حجم:1.5 MB
[*]منبع:دفاتر خدمات قضایی
[/list]دانلود فایل
حتما بخوانید : مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی

ساعت کار دفاتر خدمات قضایی
یکی از مهم ترین سوالاتی که که در رابطه با دفاتر خدمات قضایی به عنوان مراکز ثبت نام سامانه ثنا، به طور مرتب از سوی اشخاصی که قصد مراجعه به این دفاتر را داشته پرسیده می شود، این سوال می باشد که ساعت کار دفاتر خدمات الکنترونیک قضایی به چه صورت می باشد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که ساعت کار دفاتر خدمات قضایی عموما از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر و پنج شنبه ها از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر می باشد. با این وجود باید توجه نمود که در برخی از دفاتر خدمات قضایی به دلیل کثرت مراجعین، خدمات ثبت دادخواست و شکوائیه از جمله ثبت دادخواست شورای حل اختلاف در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تا ساعتی معینی همچون ساعت 2 بعد از ظهر انجام گردیده و این دفاتر بعد از ساعت تعیینی از ارائه خدمت به متقاضیان جدید خودداری نموده و صرفا به انجام امور متقاضیان حاضردر دفتر می پردازند.

لازم به ذکر است علی رغم مصوبه هیات وزیران درخصوص « تعطیلی کلیه ادارات، سازمان های دولتی، بانک ها و سایر نهادهای عمومی در روزهای پنجشنبه تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰» دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در روزهای 5 شنبه دایر و باز بوده و به ارائه خدمات به مراجعین خود می پرداختند. بنابراین پیش بینی می شود که در تعطیلی های احتمالی آینده نیز دفاتر خدمات قضایی باز بوده و خدمات قضایی حوزه صلاحیت خود را به مراجعین ارائه نمایند.
در ادامه بخوانید : سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد لیست کامل دفاتر خدمات قضایی در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون لیست کامل دفاتر خدمات قضایی پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- لیست کامل دفاتر خدمات قضایی شامل چه اطلاعاتی است؟
لیست کامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شامل کد دفتر آدرس وشماره تلفن دفاتر خدمات قضایی در سراسر کشور بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

2- ساعت کار دفاتر خدمات قضایی به چه صورت می باشد؟
ساعت کار دفاتر خدمات قضایی عموما از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر و پنج شنبه ها از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر می باشد و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

3- آیا در حال حاضر علاوه بر دفاتر خدمات قضایی مجتمع های قضایی اعم از دادسرا و دادگاه دادخواست یا شکواییه را به روش حضوری قبول می کنند؟
در حال حاضر مجتمع های قضایی اعم از دادسرا و دادگاه از پذیرش شکواییه و یا دادخواست به صورت حضوری از متقاضیان خودداری نموده و این اشخاص را به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارجاع می دهند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.
منبع : لیست کامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی