تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir عنوان سامانه ای  است که به عنوا ن بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکانات متعددی را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، ثبت نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و درخواست کد فراگیر را برای کاربران خود فراهم نموده است.


در گذشته، متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده که این امر علاوه بر اینکه عملی وقت گیر و هزینه بر بود، موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. 
به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، سامانه ای را با عنوان سامانه جامع ثبت شرکت ها راه اندازی نمود که از طریق آن متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری می توانند کلیه فرآیند درخواست خود را تا مرحله نهایی انتشار آگهی در روزنامه رسمی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام دهند. آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir بوده و امکانات متعددی را از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی تجاری و درخواست کد فراگیر برای کابران خود فراهم کرده است.
از آنجا که استفاده ازاین امکانات مستلزم آشنایی با این سامانه می باشد، در این مقاله به معرفی سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir پرداخته، امکانات سامانه جامع ثبت شرکت ها و نحوه ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir را توضیح خواهیم داد.

برای ورود به سامانه جامع ثبت شرکتها کلیک کنید .

[تصویر:  1630494061_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...aa.ir1.jpg]


کاربران برای ورود به سامانه جامع ثبت شرکتها باید به سایت irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنند.


سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir
تا پیش از راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکتها، افرادی که قصد تاسیس شرکتی از شرکت های قانون تجارت یا یک موسسه غیر تجاری را داشتند، باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده، درخواست ثبت شرکت خود را ثبت نموده و کلیه مراحل آن از تقدیم اظهارنامه ثبت تا ارائه مدارک لازم و در نهایت، انتشار آگهی تاسیس در روزنامه رسمی را به شکل حضوری پیگیری می کردند. 
این امر در مورد سایر فرآیندهای مرتبط با اشخاص حقوقی از جمله ثبت صورت جلسه تغییرات مهم شرکت مانند تغییر هیات مدیره یا بازرسان شرکت، پلمپ دفاتر قانونی ، ارائه اظهارنامه دفتر ثبت تجاری  و پیگیری هر یک از این درخواست ها نیز صادق بود و انجام این امور بدون مراجعه به اداره ثبت شرکت ها امکان پذیر نبود.
مراجعه حضوری متقاضیان ثبت شرکت و موسسه و ثبت تغییرات مربوط به آنها ، علاوه بر اینکه برای این متقاضیان وقت گیر و هزینه بر بود، با تجمع این افراد در ادارات ثبت شرکت ها و درخواست های متعدد آن ها موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اداره ثبت شرکت ها از زیر مجموعه های آن می باشد، اقدام به راه اندازی سامانه ای نمود که امروزه تحت عنوان سامانه جامع ثبت شرکتها شناخته می شود.
سامانه جامع ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir عنوان سامانه ای است که به عنوا ن بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکانات متعددی را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، ثبت نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و درخواست کد فراگیر را برای کاربران خود فراهم نموده است.
حتما بخوانید : مزایا و معایب ثبت شرکت

امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir
پس از معرفی سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir در بخش قبل، در این بخش به معرفی و توضیح امکانات سامانه جامع ثبت شرکت ها می پردازیم. امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir شامل موارد زیر می باشد:
تاسیس شخصیت حقوقی
شرکت تجاری در قانون تجارت به هفت نوع تقسیم شده است که عبارتند از: شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی. علاوه بر این شرکت ها، شخص حقوقی می تواند شامل موسسه های غیر تجاری نیز باشد و به علاوه ثبت شرکت های دولتی نیز به موجب قانون الزامی بوده و هم چنین در سال های اخیر، امکان ثبت شرکت های خارجی در کشور ما فراهم شده است. 
کلیه افرادی که قصد تاسیس هر یک از این اشخاص حقوقی را داشته، لازم است تا با مراجعه به سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir  و بخش تاسیس شخصیت حقوقی برای تاسیس و ثبت شرکت از جمله ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا موسسه مورد نظر خود اقدام نمایند.
صورت جلسه تغییرات
به موجب قوانین ایران من جمله قانون تجارت، برخی از تغییرات انجام گرفته در شخص حقوقی همچون تغییر اعضای هیات مدیره، تغییر بازرسان و تغییر اساس نامه یا سرمایه شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند.
به منظور ثبت صورت جلسه تغییرات مواردی از این قبیل، بخشی تحت عنوان (ثبت صورت جلسه تغییرات) در سامانه جامع ثبت شرکتها پیش بینی گردیده تا مسئول مربوطه شرکت یا موسسه با مراجعه به آن بخش بتواند برای ثبت صورت جلسه تغییرات انجام گرفته، ثبت درخواست نموده و درخواست خود را پیگیری نماید.
پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی
مطابق قانون تجارت ، کلیه تجار به استثنا کسبه جز باید چهار دفتر را تهیه نموده و مراودات تجاری خود را در آن ثبت نمایند. این چهار دفتر عبارتند از: دفتر وزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه. در میان این چهار دفتر صرفا دفتر روزنامه و دفتر کل مشمول مقرات پلمپ دفاتر قانونی می باشد؛ با این توضیح که باید پیش از آنکه مطلبی در آن دفاتر درج گردد، توسط مامور اداره ثبت شرکت ها برگ شماری شده و پلمپ گردد. 
در گذشته درخواست پلمپ دفاتر قانونی باید به شکل حضوری تقدیم اداره ثبت شرکت ها می شد و کلیه مراحل آن نیز به شکل حضوری مورد پیگیری قرار می گرفت، اما با راه اندازی سایت جامع ثبت شرکتها، تجار می توانند با مراجعه به آدرس irsherkat.ssaa.ir بخش ثبت صورت جلسه تغییرات، اقدام به ثبت نام اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی نمایند.
اطلاعات عمومی شخصی حقوقی
چنانچه قصد دارید تا اقدام به استعلام اطلاعات هویتی یک شخص حقوقی اعم از شرکت یا موسسه نمایید، بخش اطلاعات عمومی شخصی حقوقی سامانه جامع ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir این امکان را برای شما فراهم می کند تا با وارد کردن شناسه ملی شخص حقوقی مورد نظر به اطلاعات هویتی وی دست رسی یابید.
اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی
به موجب قانون تجارت در نقاطی که از سوی وزارت دادگستری تعیین می شود، کلیه تجار باید اسم خود را در دفتر مخصوص به نام دفتر ثبت تجارتی به ثبت برسانند. در واقع دفتر ثبت تجارتی ، دفتری است که از طریق آن می توان برای شناسایی تجار مقیم یک محدوده خاص جغرافیایی استفاده نمود. 
در گذشته ، ثبت اسم تاجر در دفتر ثبت تجارتی تنها با مراجعه حضوری به مرجع ثبت شرکت ها امکان پذیر بود، اما امروزه کلیه تجار و شرکت های تجاری می توانند با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکتها و با ورود به بخش اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، برای ثبت نام خود در دفتر ثبت تجارتی اقدام نمایند.
درخواست کد فراگیر
به موجب قوانین کشور ما، تمام اشخاص خارجی که در ایران به نوعی سکونت یا فعالیت تحصیلی یا شغلی داشته، باید برای اخذ کد فراگیر اقدام نموده تا مجاز به انجام فعالیت خود در داخل مرزهای ایران باشند.
همانطور که شرکت ها و سایر اشخاص حقوقی ایرانی ملزم به دریافت شناسه ملی می باشند، شرکت ها ی خارجی که در ایران فعالیت داشته نیز ملزم هستند تا با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir برای دریافت کد فراگیر اقدام نمایند.
پیگیری و انصراف درخواست
دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکتها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند.
بیشتر بخوانید : هزینه ثبت شرکت

نحوه ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir
پس از اینکه در بخش های قبل به معرفی سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir و امکانات آن پرداختیم، اکنون در این بخش به توضیح مراحل نحوه ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها از جمله ثبت شرکت تضامنی می پردازیم که مطابق راهنمای زیر می باشد:
۱آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها یعنی irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر دستگاه خود جستجو نموده تا مطابق تصور زیر وارد صفحه اصلی این سایت شوید. در این صفحه بر روی سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کرده و گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را فعال نمایید.
۲نوع شخصیت حقوقی یا شرکتی را که قصد ثبت آن را دارید انتخاب نموده و دکمه ادامه را بزنید.
۳در این مرحله اطلاعات مربوط به شرکت از جمله محل ثبت، مدت فعالیت، شماره تلفن و ایمیل را وارد کرده و در نهایت کد پستی را وارد نمایید تا سامانه جامع ثبت شرکت ها به طور خودکار آدرس را برای شما نمایش دهد. سپس دکمه گام بعدی را بزنید.
۴در این مرحله، مشخصات نماینده قانونی شرکت که متقاضی ثبت شرکت است را وارد نمایید و مجددا دکمه گام بعدی را بزنید.
۵در مرحله بعد، 5 نام برای شرکت انتخاب نمایید.
۶در این مرحله، گروه و زیر گروه فعالیت شرکت را مشخص نموده و توضیحات مربوط به آن را در کادر تعیین شده درج نموده و دکمه ثبت را بزنید.
۷نوع و میزان سرمایه شرکت اعم از سرمایه نقدی و عیرنقدی را مشخص نموده و سپس دکمه گام بعدی را بزنید.
۸اطلاعات مربوط به هیات مدیره شرکت را وارد کرده و دکمه گام بعدی را بزنید.
۹در مراحل آخر به ترتیب شعبه و روزنامه کثیرالانتشار شرکت را مشخص نموده ودرپایان با زدن دکمه ثبت، ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir نهایی خواهد گردید.
در ادامه بخوانید : ثبت شرکت
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه جامع ثبت شرکتها در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه جامع ثبت شرکتها پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir چیست؟
سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir عنوان سامانه ای است که امکانات متعددی را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری فراهم نموده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

2- امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir شامل چه مواردی است؟
امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir شامل تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی ثبت تغییرات پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی ثبت نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و درخواست کد فراگیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

3- نحوه ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir به چه صورت می باشد؟
ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ازطریق سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی بخش پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.
منبع : سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir