تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ارز اتریوم کلاسیک ETC
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معرفی ارز اتریوم کلاسیک ETC
یک اتفاق در بازار ارزهای دیجیتال آن هم در سال ۲۰۱۷ باعث شد تا اتریوم به دو دسته قبل از این سال و بعد از آن تقسیم شود. اتریوم کلاسیک نامی بود که روی دسته اول قرار داده شد. همه این ها از یک هک بزرگ در شبکه اتریوم شروع شد. اتریوم در سال ۲۰۱۳ توسط یک نابغه روس به نام ویتالیک بوترین معرفی شد. او جزو اولین کسانی بود که به بیت کوین توجه نشان داد و پس از گذشت چند سال و با وجود ایراداتی که در شبکه بیت کوین وجود داشت، تصمیم گرفت اتریوم را به جهانیان معرفی کند. شبکه اتریوم نوعی شبکه غیر متمرکز است که طبق الگوریتم قراردادهای هوشمند و بر پایه بلاک چین فعالیت می کند. مدیریت حسابتان به عهده خودتان خواهد بود و برای هر جای دنیا که بخواهید می توانید پرداخت داشته باشید بدون اینکه واسطه ای در میان باشد.
هک شبکه اتریوم
قیمت اتریوم کلاسیک تنها در مدت زمان دو سال توانست به رشدی چند صددرصدی برسد. همه چیز خوب پیش می رفت. ارزش اتر که ارز دیجیتال اتریوم است روز به روز افزایش می یافت و حتی به ۲۱ دلار رسیده بود و اتریوم توانست در جدول ارزهای دیجیتال جایگاه دوم را از آن خود کند. در سال ۲۰۱۶ برای پیشرفت و گسترش شبکه اتریوم طرح جدیدی تحت عنوان DAO وارد میدان شد که باعث شد امیدواری نسبت به آینده این شبکه و رمز ارز آن بیشتر شود.
DAO انقلابی بزرگ در شبکه اتریوم
همانطور که در قسمت های قبل راجع به آن صحبت کردیم شبکه اتریوم کلاسیک بر اساس قراردادهای هوشمند فعالیت می کند. این قرارداد در واقع نوعی برنامه هوشمند است که پس از اینکه بر روی بلاک چین اجرا شد، هیچ چیز نمی تواند مانع آن شود و به کار خود ادامه می دهد. در واقع اگر شرایط برای اجرای قرارداد در شبکه فراهم شود، صد در صد اجرا خواهد شد. DAO هم یکی از همین قراردادهای هوشمند بسیار پیشرفته بود که  همه تصور می کردند می تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش قیمت اتریوم و آینده درخشان آن داشته باشد. DAO به این صورت کار می کرد که اشخاص، اتریوم خریداری می کردند و آن را داخل DAO واریز می کردند. در قبال مقدار اتریومی که واریز می شد، به سرمایه داران توکن هایی به عنوان جایزه داده می شد تا افراد در شبکه حق رای داشته باشند.ایده های برنامه نویسی شبکه توسط برنامه نویسان ارسال شده و سپس بین آن ها رای گیری انجام می شد و کسانی که توکن دریافت کرده بودند می توانستند در این رای گیری شرکت کنند. سپس DAO به برنامه انتخاب شده سرمایه می داد تا شکل بگیرد و پس از ایجاد برنامه، سود قابل توجهی به سرمایه گذاران و DAO تعلق می گرفت. در سال ۲۰۱۶ یک هکر توانست از طریق کد امنیتی موجود در سیستم، آن را هک کرده و مبلغ پنجاه میلیون اتر به حساب خود واریز کند. همین اتفاق باعث شد قیمت اتریوم به شدت سقوط کند و در مدت زمانی کمتر از یک ماه قیمت آن از ۲۰ دلار به ۱۲ دلار تنزل پیدا کرد. البته به شبکه اتریوم آسیبی وارد نشد. اما همین اتفاق باعث شد از اعتبار اتریوم کلاسیک کاسته شود.
کلام آخر
در صورتی که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز به مشاوره دارید می توانید به سایت مهندس حامد عمادی مراجعه کرده و از مشاوره ایشان استفاده کنید.
[تصویر:  atrium-classic-currency-digital-_5yat.jpg]