تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: فریب در ازدواج موقت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این مقاله فریب در ازدواج و فریب در ازدواج موقت بر اساس قانون مدنی را توضیح می دهیم .


بر اساس ماده 1120 قانون مدنی ، یکی از موارد انحلال عقد موقت ، فسخ نکاح است و طبق قانون ، زمانی عقد نکاح قابل فسخ است که یکی از زوجین دیگری را فریب داده باشد و وی را حاضر به ازدواج نموده باشد . فریب در ازدواج یا همان تدلیس ، علاوه بر اینکه در عقد دائم ممکن است سبب فسخ نکاح شود ، در عقد موقت نیز امکانپذیر است و با ضمانت اجرای فسخ نکاح رو به روست . در این مقاله قصد داریم به بررسی فریب در ازدواج موقت یا صیغه بپردازیم . بنابراین ، ابتدا به توضیح مختصری پیرامون فریب در ازدواج پرداخته و سپس فریب در ازدواج موقت بر اساس قانون را توضیح می دهیم .


فریب در ازدواج
فریب دادن طرف مقابل در ازدواج ، در قانون مدنی تحت عنوان تدلیس در نکاح شناخته می شود . فریب در ازدواج آن است که یکی از زوجین با اعمال متقلبانه نقص یا عیبی را که در او وجود دارد پنهان نگه دارد و یا اینکه خودش را دارای صفت نیکویی معرفی کند ؛ در حالیکه این صفت را ندارد . به طور مثال ، مرد با ارائه مدرک جعلی خود را دارای تحصیلات عالی ، شغل پر درآمد ، یا از خانواده ای معین معرفی کند و در مقابل زن خود را باکره معرفی کرده یا عیوب چهره خود را به نحوی بپوشاند و از این طریق رضایت طرف مقابل به ازدواج با وی جلب شود . برای دریافت اطلاعات کامل در مورد فریب در ازدواج کلیک کنید .

فریب در ازدواج موقت
بر اساس قانون ، تدلیس یا فریب در ازدواج می تواند در عقد دائم و یا در عقد موقت صورت بگیرد . به این صورت که مرد خود را به لحاظ مالی متمکن و ثروتمند معرفی کند و یا اینکه جایگاه اجتماعی ، شغل یا شرایط خانوادگی مطلوبی را مطرح کند در حالیکه اینگونه نیست . یکی دیگر از مصادیق فریب در ازدواج موقت ، آن است که مرد خود را مجرد معرفی کند ، در حالیکه متاهل و دارای همسر و فرزند است . همچنین اگر زن عیوب ظاهری خود را بپوشاند و خود را به گونه ای که نیست معرفی کند که مرد به ازدواج موقت ترغیب شود ، فریب در ازدواج موقت محقق شده است . نکته مهمی که در مورد فریب در ازدواج موقت وجود دارد آن است که کسی که در ازدواج موقت فریب خورده است ، می تواند اقدام به فسخ عقد موقت نماید . برای ملاحظه مجازات فریب در ازدواج موقت کلیک کنید .
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فریب در ازدواج موقت در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فریب در ازدواج موقت پاسخ دهند .
منبع : فریب در ازدواج موقت