تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: لوله باز کنی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
لوله باز کنی مهدی صفی


 
چگونه می توان یک خانه تعطیلات ایده آل برای فرار ساخت
 
   
لوله باز کنی مهدی صفی


صفحه اصلی خانه و اجزای سازنده وسایل تخلیه
چگونه می توان یک تخلیه را باز کرد
کارگر خانواده کارگر خانواده
هنوز تسلیم نشو!
چگونه می توان فاضلاب را باز کرد کارگر خانواده
پروژه بعدی
معرفی
 
اگر پیستون و مار خراب شوند ، احتمالاً در جایی در لوله تخلیه گرفتگی بزرگی دارید. در اینجا نحوه پیدا کردن مسدود شده و راه خود را از طریق آن خرد کنید.
ابزار مورد نیاز
 
    آچار آلن
    سطل
    اسکنه سرد
    چکش
    آچار لوله
    پارچه ها
    عینک ایمنی
    خلاء فروشگاه
    انبردست لغزش
 
مواد مورد نیاز
 
    پلاگین بسط
    پاک کننده دست
    پلاگین پاک کننده پلاستیک
    نوار تفلون
 لوله باز کنی مهدی صفی


گرفتگی های سخت
 
گرفتگی لوله های فاضلاب همیشه دردسرساز است ، اما برخی از آنها ، مانند یک تله P بستنی در زیر سینک ظرفشویی یا یک توالت فرنگی ، برای بازکردن آن فقط به آچار ، پیستون و کمی چربی آرنج نیاز دارد.
 
اما گاهی اوقات گرفتگی در عمق لوله تخلیه است و برای ریشه کن شدن نیاز به کار بیشتر و ابزارهای فوق العاده قوی دارد. ما به شما نحوه یافتن و رفع این گرفتگی ها را که اغلب در سیستم تخلیه زیر کف شما پنهان شده اند ، نشان می دهیم.
ویدئو: نحوه رفع انسداد تخلیه
This video file cannot be played.(Error Code: 232400)
 
با انجام تعمیرات ساده لوله کشی خودتان ، در هزینه خود صرفه جویی کنید. این اصلاحات کاملاً DIY با ابزارها و مهارت های اساسی است.
گام به گام پروژه (14)
مرحله 1
شکل A: سیستم تخلیه زیر زمین
 
شکل A: سیستم تخلیه زیر زمین
 
کار پاکسازی گرفتگی ها در خطوط بزرگتر تخلیه زیر کف برای همه مناسب نیست.
در وهله اول ، شما روزانه حدود 50 دلار یا بیشتر برای اجاره چاه بزرگ شستشوی فاضلاب هزینه می کنید و باید آنقدر قوی باشید که دستگاه را تکان دهید و دوشاخه های قدیمی و خوردگی را از بین ببرید. سپس آشفتگی به وجود می آید و نیم روز را صرف دویدن برای اجاره تجهیزات و قطعات لوله کشی متفرقه می کنید.
بنابراین چرا کسی که عاقل است سعی می کند زهکشی های زیر کف را پاک کند؟
 
خوب ، برخی از ما در چالش پیشرفت می کنیم و رضایت از حل مشکل به تنهایی را دوست داریم. اگر این انگیزه کافی نیست ، در نظر بگیرید که پاک کننده های حرفه ای تخلیه بسته به مشکل ، هزینه بیشتری دریافت می کنند و ممکن است مجبور شوید کار را از دست بدهید یا وقت خود را برای ظاهر شدن آنها تلف کنید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که برخی از گرفتگی ها به خدمات حرفه ای نیاز دارند. در صورت مشکوک بودن گرفتگی زهکشی اصلی خیابان به دلیل ریشه درختان یا لوله های غرق شده ، از تماس با یک متخصص دریغ نکنید.
 
برای نسخه بزرگ و قابل چاپ شکل A ، اطلاعات اضافی را در زیر ببینید.
گام 2
نحوه تمیز کردن لوله های تخلیه: گرفتگی را پیدا کنید
 لوله باز کنی مهدی صفی


اولین قدم برای رفع گرفتگی ، محل یابی آن است. این کار اغلب به آزمایش و خطا نیاز دارد ، اما در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد. اگر فقط یک دستگاه مسدود شده باشد ، مشکل یا در تله یا خط تخلیه منتهی به آن دستگاه است. اگر گروهی از وسایل تحت تأثیر قرار گرفته اند ، در محل پایین دست از محل اتصال زهکشی آنها به دنبال گرفتگی باشید.
 
شکل A سیستم تخلیه زیر کف یک خانه معمولی را نشان می دهد. توجه داشته باشید که یک گرفتگی در محل نشان داده شده بر آشپزخانه و فاضلاب لباسشویی تأثیر می گذارد ، اما حمام طبقه بالا که به قسمت اصلی تخلیه می شود ، تاثیر نمی گذارد. مسدود شدن در تخلیه اصلی بزرگتر باعث می شود که تمام زهکش ها از کار بیفتند.
 
همانطور که بسیاری از ما راه سخت را کشف کرده ایم ، گرفتگی در سیستم تخلیه زیر کف اغلب منجر به برگشت فاضلاب به کف از طریق تخلیه کف می شود. برای جلوگیری از این پشتیبان گیری ، بسیاری از زهکشی های کف مجهز به یک جلوگیری کننده جریان برگشتی هستند که اجازه می دهد آب پایین بیاید اما بالا نرود.
 
عکسهای زیر یکی از روشهای حذف جلوگیری کننده جریان برگشتی نوع توپ را برای دسترسی به تله تخلیه کف برای تمیز کردن نشان می دهد.
نحوه پاک کردن لوله های مسدود شده
 
لوله ها و تله های زباله بخشی حیاتی از سیستم زهکشی خانه شما هستند. اکثر سیستم های مدرن از لوله ها و اتصالات پلاستیکی استفاده می کنند. اگر سینک ، حوض یا حمام شما به آرامی تخلیه می شود ، سعی کنید بلافاصله آن را تعمیر کنید. اگر این کار را نکنید ، ممکن است مشکل تر شود.
نحوه پاک کردن لوله های مسدود شده
 
لوله های زباله بزرگتر از لوله های تامین کننده هستند. حوضچه های دستی دارای یک لوله خروجی زباله 32 میلی متری هستند. دوش ، ماشین لباسشویی ، سینک ظرفشویی و حمام یک لوله 40 میلی متری ؛ و لوله 110 میلیمتری (به اندازه یک پشته خاک مدرن) توالت می کند.
 
تفاوت مهم دیگر این است که لوله های زباله باید در هر متر حداقل 20 میلی متر به سمت پایین شیب داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که آب آزادانه دور می شود. در گذشته آنها از سرب ساخته می شدند ، اما سیستم های مدرن فقط از پلاستیک ساخته شده اند. بسته به نوع پلاستیک مورد استفاده ، لوله ها را می توان با اتصالات ساده فشاری که دارای مهر و موم حلقه لاستیکی هستند ، با اتصال دهنده های فشاری با زیتون لاستیکی یا جوشکاری حلال-با استفاده از سیمان حلال مخصوص فرموله شده که پلاستیک را نرم می کند ، پیوند داد. و خشک می شود تا یک مفصل قوی و ضد آب ایجاد شود.
برش ، اتصال و تعمیر لوله های زباله
 
لوله های زباله های پلاستیکی را با اره برقی برش دهید ، سپس قبل از اینکه آنها را تعمیر کنید ، سوراخ های داخل و خارج را با یک فایل نیم گرد جدا کنید. اتصالات جوش حلال مرتب اما دائمی هستند - بنابراین در حالی که در لوله های قابل مشاهده ایده آل هستند ، بهتر است از اتصالات فشاری در زیر و پشت سینک های خود استفاده کنید تا بتوانید آنها را دوباره برای تمیز کردن و رفع انسداد جدا کنید. وقتی لوله ها را در امتداد یک دیوار داخلی یا خارجی اجرا می کنید ، ایده خوبی است که آنها را با گیره لوله های زائد در محل خود نگه دارید - که می توانید در رنگ ها و اندازه های مختلف دریافت کنید. برای اتصال گیره ها به دیوار سنگ تراشی یا تثبیت دیوارهای توخالی روی تخته گچ ، از دوشاخه و پیچ دیواری استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از حفاری لوله ها و کابل های مخفی را بررسی کنید.
 
لوله باز کنی مهدی صفی


 
نحوه تمیز کردن طبیعی زهکش مسدود شده: راهنمای قطعی
 
منتشر شده 5 آگوست 2019 127 نظر >>
 
بیاموزید که چگونه می توانید یک فاضلاب مسدود شده را به طور طبیعی تمیز کنید و یک سینک را با سرعت کم بدون استفاده از مواد شیمیایی سمی یا تماس با لوله کش تعطیل کنید! (نکته: شما احتمالا منابع در خانه خود را و آن را نمی نوشابه و سرکه پخت !)
 
آیا می خواهید به طور طبیعی سینک ظرفشویی را باز کنید یا یک لوله تخلیه کند را تمیز کنید؟ بیاموزید که چرا نباید از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن زهکشی خود استفاده کنید و چه محلول های سبز واقعاً م workثر هستند!
 
این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. آنها هیچ هزینه ای برای شما ندارند و به ما کمک می کنند تا همه آموزش های تمیز کردن طبیعی را برای شما ارائه دهیم. در سیاست ها و افشاگری ها بیشتر بخوانید .
 
آیا تا به حال دچار گرفتگی فاضلاب شده اید؟ شرم آورترین گرفتگی زندگی من در سالی رخ داد که ما شام شکرگزاری را برای کل خانواده ام برگزار کردیم . جایی بین چربی مایع بوقلمون و پوست سیب زمینی ، آب آشپزخانه من رها شد و شروع به برگشتن آب تیره قهوه ای مخلوط با تکه های غذا از دفع کرد.
 
تماشای غوطه ور شدن سینک ظرفشویی در آشپزخانه ، اشتهاآورترین فعالیت قبل از شام نبود.
پاک کننده های فاضلاب تجاری
 
چه چیزی بدتر از یک گرفتگی شرم آور است؟ مجبور به استفاده از  مواد شیمیایی خطرناک برای توقف سینک ظرفشویی و تمیز کردن زهکش های کند جریان.
 
مواد شیمیایی سمی را بشویید و راه آسان تمیز کردن طبیعی آب گرفتگی مسدود شده و سرعت لوله های کند را یاد بگیرید.
 
(نکته: شما احتمالا منابع در خانه خود را و آن را نمی نوشابه و سرکه پخت !)
چه چیزی باعث مسدود شدن منفجر کننده فاضلاب می شود؟
 
آیا تا به حال سعی کرده اید مانع از باد شدن تشک نشتی شود؟ تا زمانی که سوراخ را پیدا نکنید ، متوقف کردن هدر رفت هوا غیرممکن است.
 
همین اصل هنگام تمیز کردن یک فاضلاب مسدود شده نیز صدق می کند ... اگر علت مشکل را نمی دانید نمی توانید آن را تمیز کرده و حذف کنید.
 
آیا می خواهید به طور طبیعی سینک ظرفشویی را باز کنید یا یک لوله تخلیه کند را تمیز کنید؟ بیاموزید که چرا نباید از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن زهکشی خود استفاده کنید و چه محلول های سبز واقعاً م workثر هستند!
 لوله باز کنی مهدی صفی


بیشتر گرفتگی های فاضلاب خانگی توسط چهار ماده ایجاد می شود .
دلایل گرفتگی سینک آشپزخانه
 
    چربی ، روغن و گریس (یا FOG): مواد چرب عامل شماره یک مسدود شدن سینک ظرفشویی آشپزخانه و آبگیری سریع سینک ها هستند. - آنها به راحتی در حالت مایع از تخلیه خارج می شوند (گریس داغ در تابه یا چربی محلول در آب گرم ظرف را در نظر بگیرید) اما وقتی از طریق لوله های شما حرکت می کنند ، چربی سرد می شود. این چربی جامد داخل لوله ها را ضخیم تر و ضخیم تر می کند تا زمانی که تخلیه آهسته یا انسداد کامل ایجاد شود.
    ذرات غذا: ذرات بزرگ غذا یا پوست سبزیجات که در لوله خمیده زیر سینک گیر می کنند (همچنین به عنوان تله p شناخته می شود) یکی دیگر از عوامل شایع مسدود شدن فاضلاب آشپزخانه است.
 
دلایل گرفتگی سینک حمام
 
    مو: مو شایع ترین علت گرفتگی تخلیه حمام است. موها به راحتی با آب از تخلیه پایین می روند و سپس در داخل لوله جمع می شوند تا خط مسدود شود. این گرفتگی ها معمولاً درست زیر زهکش ایجاد می شوند.
    صابون: باقی مانده و ذرات صابون چرب همچنین می توانند داخل لوله ها را بپوشانند و باعث انسداد شوند. در برخی موارد ، تجمع صابون می تواند آنقدر بد شود که در واقع باعث خوردگی لوله ها شود.
 
آیا می خواهید به طور طبیعی سینک ظرفشویی را باز کنید یا یک لوله تخلیه کند را تمیز کنید؟ بیاموزید که چرا نباید از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن زهکشی خود استفاده کنید و چه محلول های سبز واقعاً م workثر هستند!
ابزار مناسب (یا ترفند) برای گرفتگی
 
پس از حدس زدن دقیق درباره علت گرفتگی ، چهار ابزار و ترفند به شما کمک می کند تا به طور طبیعی زهکشی خود را باز کرده و آوار را بدون تماس با لوله کش حذف کنید.
1. یک پیستون
 
    کار می کند : ذرات غذا یا اشیاء در تله p (لوله خمیده) زیر سینک ظرفشویی گیر کرده اند. این کار را روی زهکش های کاملا مسدود یا با زهکشی آرام انجام دهید.
 
    نحوه استفاده : در صورت پاشیدن آب ، اطراف را پاک کنید. سینک را تا نیمه با آب گرم پر کنید و سپس با استفاده از یک پیستون لاستیکی ، سینک خود را به خوبی فرو ببرید . آبکش را با آب گرم بشویید.
 
    چرا این کار می کند : پیستون ذرات غذا را گیر کرده و آنها را از لوله تخلیه عبور می دهد. شستشو با آب آنها را از طریق فاضلاب شستشو می دهد.
 
2. قلاب سیم بلند
 
    کار می کند : مو یا اشیاء کوچکی که در آبکش حمام گیر کرده اند. این کار را روی لوله های فاضلاب حمام کاملاً مسدود یا با زهکش آهسته انجام دهید.
 
    نحوه استفاده : انتهای یک تکه سیم بلند را با استفاده از انبردست در یک قلاب کوچک خم کنید (یک چوب لباسی عالی عمل می کند) یا یک ابزار تمیز کننده تخلیه تهیه کنید . پوشش تخلیه را با دقت بردارید ، هرگونه بقایای قابل مشاهده را بردارید ، سپس قلاب را وارد کنید. (شما می خواهید دستکش بپوشید ، این ناخوشایند است.) قلاب را به عقب بکشید و هرگونه زباله را بردارید (این یک دسته از موها و گندیده در حال تجزیه خواهد بود). چند بار از قلاب در تخلیه استفاده کنید تا مطمئن شوید که زباله ها را کاملاً پاک کرده اید. زباله ها را در زباله دور بریزید.
 
    چرا این کار می کند : قلاب موها و باقی مانده هایی که مانع تخلیه شده بودند را از بین می برد و آن را تمیز و آزاد می گذارد.
 
آیا می خواهید به طور طبیعی سینک ظرفشویی را باز کنید یا یک لوله تخلیه کند را تمیز کنید؟ بیاموزید که چرا نباید از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن زهکشی خود استفاده کنید و چه محلول های سبز واقعاً م workثر هستند!
3. شوینده ظرف مایع و آب گرم
 
    کار می کند : انسداد چربی یا لوله های تنگ شده چربی. این کار را روی لوله های آشپزخانه با زهکش آهسته امتحان کنید.
 
    نحوه استفاده : 2 لیتر (یک قابلمه بزرگ آب) را به جوش آورده سپس چند قاشق غذاخوری مواد شوینده طبیعی شستشوی دست  یا سود سال را با آن مخلوط کنید  . آب تقریبا جوشان را به آرامی در آبکش آهسته بریزید و سپس با آب لوله کشی گرم بشویید . این می تواند چندین ظرف مواد شوینده و آب گرم را بگیرد.
 
  لوله باز کنی مهدی صفی

  چرا این کار می کند : آب گرم بخشی از چربی را که لوله ها را باریک می کند ذوب می کند و مواد شوینده ظرف به حل شدن چربی کمک می کند. این ترکیب از پاک کننده ها ، تجمع سنگین را از بین می برد و به لوله های تخلیه اجازه می دهد تا آزادتر اجرا شوند.
 
4. نمک و آب گرم
 
    کار می کند : انسداد چربی یا صابون و لوله های تنگ شده با چربی یا صابون. این کار را روی آبکش های آشپزخانه و حمام با زهکش آهسته امتحان کنید.
 
    روش استفاده : نصف فنجان نمک را در آبکش کند حرکت کنید. 2 لیتر آب را گرم کنید تا تقریباً بجوشد سپس به آرامی آبکش را بریزید و با آب لوله کشی گرم بشویید. ممکن است چندین دور نمک و آب گرم طول بکشد. می توانید از هر نوع نمک (نمک سفره ، نمک دریا یا نمک کوشر) استفاده کنید.
 
    چرا این کار می کند : آب گرم بخشی از چربی را که لوله ها را باریک می کند ذوب می کند. نمک دارای بافت ساینده ای است که به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی عمل می کند و باعث ایجاد چربی بیشتر می شود. این ترکیب از پاک کننده ها ، تجمع سنگین را از بین می برد و به لوله های تخلیه اجازه می دهد تا آزادتر اجرا شوند.
 
آیا می خواهید به طور طبیعی سینک ظرفشویی را باز کنید یا یک لوله تخلیه کند را تمیز کنید؟ بیاموزید که چرا نباید از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن زهکشی خود استفاده کنید و چه محلول های سبز واقعاً م workثر هستند!
5. پاک کننده آنزیمی بیولوژیکی
 
    کار می کند : گرفتگی های ارگانیک مانند چربی ، مو و صابون. این کار را روی لوله های آشپزخانه و حمام با زهکشی کند و خانه هایی با سیستم سپتیک انجام دهید. از پاک کننده های آنزیمی نیز می توان به طور منظم برای جلوگیری از تخلیه فاضلاب از مواد آلی و بو استفاده کرد.
 
    نحوه استفاده : دستورالعمل های بسته را دنبال کنید. بهتر است یک شبه زمانی استفاده شود که از زهکش استفاده نمی شود.
 
    چرا این کار می کند : پاک کننده های بیولوژیکی مانند  Earth Enzymes Drain Opener  یا  Biokleen Drain Gel  حاوی آنزیم ها و/یا باکتری هایی هستند که  از طریق مواد آلی موجود  در مسدود شده برای تخلیه تخلیه از بین می روند. این پاک کننده ها می توانند در خانه هایی با سیستم سپتیک استفاده شوند زیرا باکتری های مفید را از بین نمی برند. ( Green Gobbler Drain Clog Remover  یکی دیگر از راه حل های محبوب است ، از سولفات مونو سدیم ، یک اسید غیر سمی ، برای  حذف لوله تخلیه استفاده می کند .)
 
نحوه تمیز کردن فاضلاب مسدود شده به طور طبیعی 5
چگونه می توان از بازگشت گرفتگی های فاضلاب جلوگیری کرد
 
پس از حذف دیاگ فاضلاب ، این پنج دستورالعمل را دنبال کنید تا از بروز مجدد مشکل جلوگیری کنید:
 لوله باز کنی مهدی صفی


1 - هرگز FOG (چربی ، روغن یا گریس) را در زهکشی یا زباله قرار ندهید. هر ماده ای که دارای چربی بالا باشد (گریس بیکن ، روغن نارگیل ، کره ، کره بادام زمینی و سایر غذاهای پرچرب) باید خنک شده و سپس در سطل زباله انداخته یا قبل از شستشو در سطل زباله پاک شود.
 
2- از آب داغ شیر برای ذوب کردن چربی ها استفاده نکنید تا بتوان آنها را در آبکش شستشو داد. آنها لوله های شما را خنک و مسدود می کنند!
 
3 - ضایعات غذا و پوست سبزیجات را در سطل زباله بریزید ! پوست پیاز ، پوست سیب زمینی ، پوست موز ، پوسته تخم مرغ ، برنج ، ماکارونی ، کرفس و غیره را در سطل زباله یا زهکش سینک قرار ندهید. برای اطلاع از جزئیات ، راهنمای سازنده خود را بررسی کنید.
 
4 - فیلتر مو را در لوله کشی حمام نصب کنید . هنگام تمیز کردن موها را هرگز از آبکش بیرون نکشید ، تارهای شل شده را بالا بکشید و در سطل زباله بیندازید.
 
5- ماهیانه یکبار آبکش آشپزخانه را با نمک و آب داغ بشویید . این ترکیب از ایجاد چربی جلوگیری می کند و تخلیه ها را با تمام ظرفیت کار می کند.
 
 
از مشاوره سبز بیشتر برای تمیز کردن استفاده کنید
 
    آزمایش جوش شیرین و سرکه من را ببینید و بیاموزید که چرا هرگز نباید از آن برای تمیز کردن لوله های فاضلاب استفاده کنید!
 
آیا می خواهید به طور طبیعی سینک ظرفشویی را باز کنید یا یک لوله تخلیه کند را تمیز کنید؟ بیاموزید که چرا هرگز نباید از جوش شیرین و سرکه برای تمیزکردن زهکشی خود استفاده کنید و آزمایش را ببینید!
 
    درباره ترکیب تمیز کردن سبز که خطرناک هستند یا کار نمی کنند بیشتر بدانید .
 
تهیه پاک کننده های خانگی؟ چندین ماده تمیز کننده سبز وجود دارد که هرگز نباید با آنها مخلوط کنید. بیاموزید که پاک کننده های DIY خود را سبز ، تمیز و م effectiveثر در BrenDid.com کنید.
 
امیدوارم این نکات شما را از گرفتگی شرم آور جلوگیری کند و به شما در شستشوی مواد شیمیایی سمی کمک کند!
 
در خبرنامه رایگان من در زیر ثبت نام کنید تا نکات و ترفندهای بیشتری را برای تمیز کردن سبز در نظر بگیرید.
 
 
 
هیچ چیز بدتر از مسدود شدن لوله فاضلاب در حمام یا آشپزخانه وجود ندارد - دو اتاق پرکاربرد در خانه. در حالی که ممکن است گرفتگی بلافاصله به عنوان مشکلات عمده لوله کشی به نظر نرسد ، اما اگر مراقب نباشید ، هزینه تعمیر آنها به سرعت افزایش می یابد. به عنوان صاحب خانه ، باید سعی کنید هرگونه مشکل لوله کشی - کوچک یا بزرگ - را به موقع حل کنید. اگر تعمیرات و تعمیرات گرفتگی زهکشی را نادیده بگیرید ، ممکن است نشت قابل توجهی در جایی از سیستم لوله کشی وجود داشته باشد. نشتی می تواند باعث آسیب ساختاری گسترده ای شود و شما را با تعمیرات گران تر زین کند.
 
اگرچه بسیاری از فروشگاه ها پاک کننده های شیمیایی می فروشند که ممکن است گرفتگی خانه را از بین ببرد ، اما این محصولات می توانند برای سیستم لوله کشی شما بسیار سخت باشند. بیش از حد از چنین مواد شیمیایی استفاده کنید و متوجه فرسودگی لوله ها و حتی نشت جوانه زنی در تمام انتها خواهید شد. حتی ممکن است گرفتگی بزرگتری پیدا کنید. در صورت امکان ، می خواهید در خدمات لوله کشی حرفه ای سرمایه گذاری کنید . با این حال ، اگر می خواهید به تنهایی برخی از مراقبت ها را امتحان کنید ، چندین درمان خانگی وجود دارد که می توانند مشکل شما را بدون شکستن بانک حل کنند!
یک یادداشت سریع
 لوله باز کنی مهدی صفی


در حالی که درمان های خانگی برای گرفتگی لوله فاضلاب ممکن است در برخی موارد موثر باشد ، اما اگر مشکل همچنان ادامه داشت ، بهترین گزینه شما این است که با یک تکنسین لوله کشی حرفه ای تماس بگیرید. برخی از گرفتگی ها بسیار کوچک هستند و به راحتی می توان آنها را از بین برد. گرفتگی های بزرگتر و مشکل سازتر ممکن است بدون مراقبت و مراقبت مناسب صدمات قابل توجهی ایجاد کنند. سیستم لوله کشی کل خانه خود را در یک لوله تخلیه نکنید.
درمانهای خانگی
 
درمان های خانگی برای گرفتگی زهکشی ها به گونه ای طراحی شده اند که تا حد امکان ساده ، مقرون به صرفه و آسان هستند. شما می توانید بسیاری از درمان های زیر را بدون سفر به سوپرمارکت محلی یا فروشگاه زنجیره ای بزرگ برای تهیه تکمیل کنید. اکثر صاحبان خانه تمام اجزای لازم را در کابینت یا گاراژ خود خواهند داشت.
روش Plunger
 
روش پیستون یک درمان خانگی فوق العاده برای گرفتگی زهکشی ها است. اکثر خانوارها در جایی در حمام پیستون دارند. اگر در خانه خود نمی توانید آن را پیدا کنید ، در هر فروشگاه زنجیره ای محلی بسیار ارزان هستند. روش پیستون با گرفتگی های قابل توجه بهتر عمل می کند.
 
    اول ، مطمئن شوید که یک پیستون فنجانی شکل دارید ، نه فلنج. پیستونهای دستی و تمام طول هر دو کار خواهند کرد.
    قبل از شروع کار ، صافی فلزی را از سینک آشپزخانه بردارید یا درپوش حمام را به سمت بالا بکشید. این مرحله تضمین می کند که می توانید با استفاده از پیستون به مهر و موم مطمئن برسید.
    از حرکات تند و سریع برای از بین بردن گرفتگی استفاده کنید ، سپس به صورت دوره ای بررسی کنید که آیا کار کرده است یا خیر.
 
این مراحل را برای صحیح فرو رفتن دنبال کنید:
 
    کل تخلیه را کاملاً با پیستون بپوشانید.
    فشار دهید و سپس پشت سر هم به مدت تقریباً 30 ثانیه بکشید.
    اگر آب به آرامی شروع به تخلیه می کند ، مقداری آب دیگر به تخلیه اضافه کنید ، سپس بیشتر فرو بروید.
    اگر آب به سرعت تخلیه شود ، شما در مسیر درست هستید.
 
آب جوش
 
اگر در آشپزخانه یا حمام خود گرفتگی دارید ، از آب جوش استفاده کنید. آب باید آنقدر داغ باشد که هرگونه ماده آلی گیر کرده در سینک را حل کند. البته ، این روش تنها در صورتی کار می کند که گرفتگی از مواد ارگانیک ساخته شده باشد و نه ، به عنوان مثال ، محصولات زنانه یا هرگونه اقلام بر اساس پلاستیک. این را قبل از شروع بررسی کنید - کودکان دوست دارند اجسام خارجی را برای چند خنده در آبکش بریزند.
 لوله باز کنی مهدی صفی


    اما یک هشدار سریع: اگر لوله های PVC دارید ، از آب جوش برای رفع گرفتگی استفاده نکنید. گرمای آب ممکن است مفاصل را شل کند.
    علاوه بر این ، مطمئن شوید که هرگز آب جوش را روی ظرف سینک چینی نریزید ، زیرا ممکن است باعث ترک شود.
    در صورت امکان ، آب جوش را مستقیماً در تخلیه بریزید. اگر کتری ، دیگ یا قیف دارید ، از لوله برای هدایت جریان آب استفاده کنید.
 
سرکه و جوش شیرین
 
اگر روش آب جوش را امتحان کرده اید و گرفتگی همچنان ادامه دارد ، از مخلوط سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.
 
    ابتدا نصف جعبه جوش شیرین را در آبکش بریزید. به هیچ وجه آب اضافه نکنید.
    سپس ، نصف فنجان سرکه بریزید و با استفاده از یک درپوش فلزی یا یک پارچه ، تخلیه را متوقف کنید.
    سرکه و جوش شیرین با هم ترکیب شده و واکنش نشان می دهند ، که باعث می شود انسداد شل شود.
    حدود 30 دقیقه صبر کنید ، سپس آب جوش را در تخلیه بریزید.
 
ترفندهای ساده
 
در حالی که روش های مطمئن برای از بین بردن گرفتگی در تخلیه نیست ، این ترفندهای ساده نیز ممکن است م workثر باشد ، مخصوصاً برای گرفتگی های کوچک.
 
    بوراکس - ½ فنجان بوراکس را با 2 فنجان آب جوش مخلوط کنید. مخلوط را در فاضلاب مسدود شده بریزید. اجازه دهید معجون به مدت 15 دقیقه بماند ، سپس آب را بکشید تا لوله ها شسته شوند.
    سپیده دم - صابون ظرف صبح می تواند گاهی گرفتگی را برطرف کند. یک فنجان سحر را در توالت فرنگی مسدود کنید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس در یک سطل آب داغ بریزید.
    آلکا سلتزر - چهار قرص را داخل آبکش بریزید ، سپس آنها را با یک فنجان سرکه سفید دنبال کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت ده دقیقه بماند ، سپس آن را با آب جوش بشویید. این روش همچنین هرگونه بو را از تخلیه حذف می کند.
 
تعمیر و نگهداری تخلیه
 
راه مطمئن برای از بین بردن و جلوگیری از گرفتگی ، نگهداری منظم تخلیه است. برای اطمینان از شفاف ماندن لوله های خود ، نیازی به لوله کش حرفه ای نیست. این نکات را در خانه خود رعایت کنید تا جایی که ممکن است از گرفتگی جلوگیری کنید:
 
    برای تخلیه باز ، مانند آب در وان ، استفاده از صافی را برای گرفتن مو ، غذا و اجسام کوچک در نظر بگیرید.
    بعد از استفاده از آب داغ ، آن را از داخل لوله تخلیه کنید. آب گرم هرگونه تجمع تازه را از بین می برد و از اتصال آن به کناره های لوله جلوگیری می کند.
    یک مشت جوش شیرین را در آبکش بریزید ، سپس آن را با آب داغ دنبال کنید. جوش شیرین یک پاک کننده طبیعی است و حتی می تواند بوها را از تخلیه خارج کند.
 
با انجام تعمیر و نگهداری منظم تخلیه و گاهی اوقات درمان خودکار ، می توانید به طور م systemثر از سیستم خود در برابر گرفتگی محافظت کنید. البته ، مانند هر برنامه تعمیر و نگهداری خوب ، شما باید در بالای برنامه قرار بگیرید. اگر قصد دارید ماهانه یکبار زهکشی ها و سیستم را تمیز کنید ، مطمئن شوید که یادآوری را تنظیم کرده اید و تعمیر و نگهداری را سریع انجام دهید. بسیار آسان است که یک هفته از نگهداری صرف نظر کنید و سپس هنگ را متوقف کنید تنها به این دلیل که یک بار از انجام وظیفه صرف نظر کرده اید. همین حالا عادت کنید زهکش ها نه تنها بوی تمیز و تازه می دهند ، بلکه کارآمدتر و مناسب تر عمل می کنند.
خدمات حرفه ای نظافت فاضلاب
 
اگر تمام داروهای فوق را امتحان کرده اید و گرفتگی همچنان ثابت است ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با خدمات حرفه ای نظافت فاضلاب تماس بگیرید . ما در General Plumbing همه چیز را دیده ایم - از وان پر از آب گرفته تا سینک سرریز. تکنسین های مجرب ما آماده ارائه خدمات نظافت با کیفیت به صاحبان خانه و صاحبان مشاغل هستند.
 لوله باز کنی مهدی صفی


اگر داروهای خانگی کافی نباشند ، از محصولات تمیز کننده صنعتی ، تمیزکننده های کابل و آبهای فشار قوی برای از بین بردن گرفتگی یکبار برای همیشه استفاده می کنیم. علاوه بر این ، اگر با ما تماس بگیرید و خدمات برنامه ریزی کنید ، ما قول می دهیم که به موقع آمده و آماده رسیدگی به مشکل باشیم.
با ما تماس بگیرید
 
اگر گرفتگی مداوم دارید که فقط برطرف نمی شود ، با General Plumbing با شماره (561) 771-0086 (561) تماس بگیرید . خوشحالیم که خدمات فوری را برای از بین بردن گرفتگی مزاحم و اطمینان از عملکرد سیستم لوله کشی شما مطابق برنامه ریزی شده برنامه ریزی می کنیم. علاوه بر این ، ما توصیه های حرفه ای را برای جلوگیری از گرفتگی در آینده ارائه می دهیم!
 
چگونه می توان فاضلاب اصلی خانه را باز کرد
 
نویسنده: مارک ام.
 
تاریخ به روز رسانی: 23 آوریل 2021
 
    لوله کشی
 
مجموعه ای از لوله های لوله کشی جدید.
 
گرفتگی لوله کشی شما اغلب روی یک سینک ظرفشویی ، وان ، دوش یا توالت تأثیر می گذارد ، اما اگر بیش از یک وسیله ثابت باشد ، ممکن است لازم باشد خط اصلی تخلیه را تمیز کنید.
فهرست مطالب
 
    چگونه می توان یک تخلیه را باز کرد
    نکاتی برای پیشگیری از مشکلات تخلیه
 
ابزارها
 
    Auger یا میله فاضلاب تخت
    آچار قابل تنظیم
    دستکش تمیز کردن
    دستکش کار
    محافظت از چشم
 
مواد
 لوله باز کنی مهدی صفی


    سطل
    اسفنج
    تمیز کردن پارچه ها
 
هزینه محصولات ، در دسترس بودن و شماره اقلام ممکن است به صورت آنلاین یا بر اساس بازار متفاوت باشد.
چگونه می توان یک تخلیه را باز کرد
 
دستگاه لوله کشی - که به عنوان مار لوله کشی نیز شناخته می شود - و میله فاضلاب در برابر برخی از گرفتگی ها در خط اصلی تخلیه موثر هستند.
احتیاط
 
اگر مشکوک به مسدود شدن خط اصلی تخلیه هستید ، تا زمانی که لوله کشی نشده است از سیستم لوله کشی منزل خود استفاده نکنید. ورود بیشتر آب به خط لوله می تواند باعث ایجاد پشتیبان از فاضلاب در خانه شود.
مرحله 1: پلاگین Clean-Out را بردارید
لوله مشکی که دارای دوشاخه تمیز کننده است.
 
یک دوشاخه تمیز کننده که روی یک لوله تخلیه بزرگ واقع شده است در مناطقی مانند زیرزمین ، فضای خالی ، گاراژ یا نزدیک پایه خانه خود پیدا کنید. دوشاخه را با آچار قابل تنظیم جدا کنید . هنگام بازکردن تمیزکننده و هنگام شکستن گرفتگی ممکن است فاضلاب تخلیه شود. هنگامی که دوشاخه را بر می دارید و هنگام کار روی گرفتگی ، صاف بایستید. اگر خط تخلیه عمودی است ، یک سطل را زیر تمیزکننده قرار دهید.
احتیاط
 
هنگام استفاده از هرگونه محصول بازکن تخلیه ، از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید و دستورالعمل های سازنده را برای استفاده و ایمنی رعایت کنید. هنگام پاکسازی زهکش مسدود شده در لوله های قدیمی احتیاط کنید. برخی از محصولات ممکن است مناسب نباشند. اگر لوله های قدیمی یا خورده دارید ، نگران خرابی هستید یا نمی توانید گرفتگی را برطرف کنید ، با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید.
مرحله 2: از Auger یا Rod استفاده کنید
 
    خرید Augers ، Plungers و Drain Openers
    خرید قطعات و تعمیر لوله کشی
    خرید لوله و اتصالات
 
نکاتی برای پیشگیری از مشکلات تخلیه
 
    پودر قهوه ، چربی یا موادی که می توانند در سینک جمع شوند یا سفت شوند را خالی نکنید.
    هنگام استفاده از سطل زباله ، مقدار زیادی آب سرد جاری کنید تا ذرات غذا از لوله خارج شوند.
    صافی ها و پنجره های بازشو را مرتباً تمیز کنید .
    محصولات کاغذی سنگین را در توالت نریزید.
    استفاده از درمان تعمیر و نگهداری تخلیه که برای کاهش تجمع لوله ها طراحی شده است را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که برای سیستم شما مناسب است.
    اگر سپتیک تانک دارید ، هر دو تا سه سال یا در صورت نیاز در منطقه خود ، یک متخصص را معاینه کنید.
 لوله باز کنی مهدی صفی


چگونه می توان یک خانه تعطیلات ایده آل برای فرار ساخت
 
    فیس بوک
    تلنگر
    توییتر
    Pinterest
    پست الکترونیک
    چاپ
 
صفحه اصلی خانه و اجزای سازنده وسایل تخلیه
چگونه زهکش های مسدود شده را پاک کنیم
نتایج سریع با پیستون و مار لوله کش
پروژه بعدی
FH00SEP_CCDRAI_01-2 کارگر خانواده
بهترین تکنیک ها را برای پاکسازی فاضلاب های سینک ظرفشویی با استفاده از پیستون و مار لوله کش یاد بگیرید. از بازدیدهای اضطراری لوله کش اجتناب کنید و صدها دلار با این ابزارهای ارزان قیمت صرفه جویی کنید.
 
لوله باز کنی مهدی صفی


 
زمان
 
یک ساعت یا کمتر
 
پیچیدگی
 
مبتدی
 
هزینه
 
کمتر از 20 دلار
 
مرحله 1: ابتدا ساده ترین راه حل را امتحان کنید
عکس 1: گرفتگی ها را از روی درب بردارید
 
مهره نگهدارنده میله محوری را روی مجموعه تخلیه زیر سینک باز کنید. میله محوری را کمی بیرون بکشید تا درپوش آزاد شود. درپوش را بیرون بکشید ، سپس آن را تمیز کرده و دوباره مونتاژ کنید.
 
قبل از انجام یک حمله پیستون در مقیاس کامل ، دهانه تخلیه را در بالای آن پاک کنید. گاهی اوقات گرفتگی در معرض دید عموم قرار دارد ، مانند یک تار مو و کف در چاله های حمام به درپوش چسبیده است (عکس 1). می توانید برخی از درپوش ها را مستقیم بیرون آورده و آنها را تمیز کنید. دیگران فقط کمی بلند می شوند. به بهترین شکل می توانید زیر آنها باشید. در صورت مشاهده تجمع خام ، آنها را بردارید (عکس 1) و آنها را تمیز کنید.
 
دستگاه درپوش در وان ها اغلب مواد زائد را نیز جذب می کند. اما معمولاً قبل از بیرون آوردن محلول پیستون آسان تر است (عکس 5).
هشدار
 
قبل از استفاده از پیستون از مواد شیمیایی پاک کننده فاضلاب استفاده نکنید. مواد شیمیایی خورنده هستند و می توانند هنگام غوطه ور شدن به بیرون پاشیده شوند. اگر مواد شیمیایی را برای بازکردن لوله تخلیه خود امتحان کردید و کار نکردند ، بگذارید تخلیه یک شبه بماند تا آنجا که ممکن است آب تمام شود. سپس تخلیه را دوباره پر کنید و قبل از استفاده از پیستون ، عینک ایمنی و دستکش لاستیکی برای محافظت از چشم ها و پوست برهنه بپوشید.
مرحله 2: به پیستون برسید
عکس 2: با پیستون کار کنید
 
سینک ظرفشویی را حداقل با 2 ورق آب پر کنید ، آبکش را با زنگ پیستون بپوشانید تا لبه ها محکم شوند و به داخل فشار دهید و بیرون بیاورید و آب را در لوله های فاضلاب بالا و پایین کنید. سوراخ (های) سرریز را با یک اسفنج مرطوب یا پلاستیک برای حفظ فشار ببندید.
 
استفاده از پیستون ساده ترین راه برای بازکردن یک لوله فاضلاب بدون بازکردن لوله ها است. هر پیستون زنگوله ای برای زهکش سینک یا وان کار می کند (عکس 2). اگر نوع دارای پسوند زنگ را دارید ، پسوند را به داخل زنگ تا کنید.
 لوله باز کنی مهدی صفی


ایده کلی این است که انسداد را بشکنید و آن را به زور به زهکش فشار دهید. لازم نیست چیزی را جدا کنید. ما توصیه می کنیم که دستکش لاستیکی بپوشید (اگرچه در عکس های نمایشی خود نداشتیم!) و این دستورالعمل های شدید را دنبال کنید:
 
    سینک را با آب کافی پر کنید تا پیستون را بپوشاند.
    اطمینان حاصل کنید که زنگ به طور کامل سوراخ تخلیه را بپوشاند. سوراخ های سرریز را با یک اسفنج مرطوب (عکس 2) ، پارچه یا حتی نوار چسب و سایر سوراخ های تخلیه (مانند سینک های دوگانه) با یک دریچه ببندید.
    اولین حرکت خود را به یک حرکت سبک تبدیل کنید. در ابتدا زنگ پر از هوا است. یک ضربه محکم باعث می شود که هوا به دور مهر و موم بازگردد و آب را در سراسر اتاق پخش کند - و شما!
    به محض بیرون آوردن هوا ، به شدت داخل و خارج شوید و مهر و موم را حفظ کنید. با آن بچسبید ، در صورت لزوم 15 تا 20 بار فرو بروید. این باعث می شود که آب در هر دو جهت در تخلیه جریان یابد و معمولاً گرفتگی را از بین می برد.
    در صورت نیاز آب را اضافه کنید تا زنگ پوشانده شود. در غیر این صورت هوا وارد تخلیه می شود و تلاش برای وارد کردن هوا از طریق لوله های فاضلاب فشار زیادی ایجاد نمی کند.
 
در بیشتر مواقع این تمام چیزی است که برای رفع گرفتگی و بازگرداندن جریان به آن نیاز دارید. با این حال ، اگر فاضلاب مسدود شده است ، به مار برسید.
ویدئو: نحوه رفع انسداد تخلیه
This video file cannot be played.(Error Code: 232400)
مرحله 3: تخلیه را با مار لوله کش پاک کنید
 
عکس 3: مهره های لغزش را شل کنید
 
تله P زیر سینک ظرفشویی را بردارید. از یک انبردست لغزشی بزرگ برای مهره های فلزی استفاده کنید. اغلب می توانید مهره های پلاستیکی را با دست شل کنید. یک سطل را زیر تله بگذارید تا آب و شاید دیگر گوشت ها را بگیرد. تله P را از نظر وجود موانع بررسی کرده و آن را تمیز کنید.
 
مارهای لوله کشی طول سیم های محکم پیچیده هستند که بسیار انعطاف پذیر هستند بنابراین می توانند در خطوط تخلیه 90 درجه پیچ های تیز را طی کنند (عکس 4). ضخامت 15 تا 20 فوت که 1/4 اینچ ضخامت دارد بیشتر نیازهای خانگی را برطرف می کند. آنها در همه فروشگاه های سخت افزار و مراکز خانگی موجود هستند.
 لوله باز کنی مهدی صفی


در حالی که پیستون یک راه حل 10 دقیقه ای است ، انتظار دارید مار لوله کش 20 تا 30 دقیقه زمان ببرد. شما باید ابتدا تله P را زیر سینک ظرفشویی بردارید ، سپس مار را به داخل لوله تخلیه کنید و آن را به گوشه ها بچرخانید و به صورت گرفتگی در بیاید. نوک چوب پنبه موانع را می گیرد تا بتوانید آنها را بیرون بکشید. این دستورالعمل های مارگیری را دنبال کنید:
 
    مار را از حلقه حلقه حلقه کرده و مستقیم دراز بکشید. در غیر این صورت وقتی سیم پیچ را رها می کنید ناگهان بیرون می زند.
    مار را محکم وارد آبکش کنید و همزمان بپیچانید تا از گوشه های سخت دور شوید.
    هنگامی که مار را احساس می کنید در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا مانع شود. سپس کمی عقب بکشید. اگر احساس مقاومت می کنید ، به چیزی وابسته شده اید. آن را بیرون بکشید.
    اگر مار همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد (عمیق تر به داخل تخلیه برسد) با آن بچسبید. به آرامی چیزهای سخت را می جوید. تا زمانی که فاضلاب را مجدداً مونتاژ نکنید و آب را از طریق آن عبور ندهید ، به طور قطع نمی دانید که مشکل را حل کرده اید. بنابراین مار را تا آنجا که می توانید بدوید.
    زهکش ها کثیف هستند. هنگام بیرون کشیدن مار لوله کش را با پارچه ای پاک کنید.
 
پس از رفع گرفتگی ، تله P را دوباره مونتاژ کنید. واشرهای جدید را زیر مهره های لغزش روی تله های فلزی بکشید تا از نشت جلوگیری شود. اگر تله قدیمی و ناهموار است ، در حین کار آن را با یک تله جدید جایگزین کنید.
مرحله 4: مسدود کردن وان حمام
 
عکس 5: صفحه سرریز را باز کنید
 
صفحه سرریز و مکانیسم درپوش را از وان جدا کنید. سوراخ سرریز را با یک اسفنج مرطوب و پلاستیک بپوشانید تا مهر و موم خوبی داشته باشد و تخلیه را غوطه ور کند.
 
کشیدن وان حمام کمی پیچیده تر است زیرا دسترسی به تله P همیشه آسان نیست. ابتدا مکانیسم درپوش را بردارید (عکس 5) ، زیرا موها و بقایای دیگر اغلب به آن می چسبند و باعث ایجاد مشکل می شوند. (همچنین می توانید مهر و موم بهتری بر روی سوراخ سرریز برای غوطه وری موثرتر داشته باشید.) سپس از طریق سوراخ سرریز با اسنک سعی کنید (عکس 6). مار باید راه خود را از طریق تله P و فراتر از آن کار کند. تله P را به عنوان آخرین راه حل بردارید. ماري که در عکس 6 نشان مي دهيم به طور خودکار کابل داخل طبل را پيچ مي کند و آن را به طور موثرتر از مار در عکس 4 مي چرخاند.
مرحله 5: عیب یابی مجرمان تکراری
 
اگر چندین بار یک لوله تخلیه مسدود شود ، احتمال دارد لوله های کثیف لوله کشی ، انسداد جزئی در لوله یا سیستم تخلیه ضعیف طراحی شده باشد. پس از بازگرداندن جریان ، ابتدا ساده ترین راه حل بلند مدت را امتحان کنید.
 لوله باز کنی مهدی صفی


    یک پاک کننده شیمیایی تخلیه اضافه کنید. این مواد شیمیایی که در سوپرمارکت ها ، فروشگاه های سخت افزار و مراکز خانگی به صورت پودر یا مایع موجود است ، به ویژه در تمیز کردن موها و روغن هایی که اغلب لوله های حمام را مسدود می کنند و چربی هایی که لوله های سینک آشپزخانه را مسدود می کند ، مثر است. استفاده منظم از ایجاد تجمع جلوگیری می کند. مواد شیمیایی می توانند پوست شما را بسوزانند یا تحریک کنند ، بنابراین هنگام استفاده از دستکش پلاستیکی استفاده کنید و دستورات بسته بندی را با دقت دنبال کنید.
لوله باز کنی مهدی صفی


    اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، تله را جدا کنید. آن را تمیز کرده و با خروجی آب فاضلاب را از بین ببرید تا به بقایای سخت مانند قاشق یا تمیزکننده ای برسید که ممکن است در زهکش لغزیده باشد.
    لوله های تخلیه را از نظر شیب ضعیف (کمتر از 1/4 اینچ در هر پا) ، پیچ های زیاد یا دویدن های افقی طولانی بررسی کنید. اکثر لوله های فاضلاب در دیوارها و زیر کف ها قابل دسترسی نیستند ، اما اگر زیرزمین یا فضای خالی دارید ، می توانید برخی از آنها را بررسی کنید.
    برای گرفتگی هایی که در عمق سیستم قرار دارند ، ممکن است به یک مار سنگین تر نیاز داشته باشید. یا ممکن است لازم باشد با یک لوله کش مجوز دار تماس بگیرید.
 
ابزارهای مورد نیاز برای این پروژه
 
قبل از شروع ، ابزارهای لازم برای این پروژه DIY را آماده کنید - در وقت و ناامیدی خود صرفه جویی می کنید.
 
    پیچ گوشتی 4 در 1
    پیستون
    عینک ایمنی
    انبردست لغزش
لوله باز کنی مهدی صفی