تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سهمیه های بدون کنکور علمی کاربردی کارشناسی ناپیوسته شامل سهمیه ایثارگران و رزمندگان بوده که در صورت ثبت نام مقطع کاردانی علمی کاربردی، علاوه بر سهمیه های ذکر شده شاهد اعمال سهمیه خانواده شهدا در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیز هستیم.


در دنیای امروز تحصیل دیگر کار چندان سخت و دور از ذهنی نیست. افراد می‌ توانند بدون هیچ گونه محدودیت و سختی به تحصیلات خود ادامه دهند. در گذشته ادامه تحصیل افراد و ثبت نام آن‌ ها در دانشگاه‌ های مختلف تنها با شرکت در کنکور و کسب رتبه‌ های بالا امکان پذیر بود. اما امروزه شرایط کاملا متفاوت است؛ داوطلبان می‌ توانند بدون شرکت در کنکور و صرفا با توجه به سوابق تحصیلی و معدل خود برای ثبت نام در دانشگاه‌ ها اقدام کنند.
تأثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی یکی از مواردی است که پذیرش داوطلبان در ثبت نام بدون کنکور را راحت تر کرده است. در واقع با توجه به سهمیه‌ های مختلفی که برای ثبت نام افراد در نظر گرفته شده، شانس آن‌ ها جهت ثبت نام بدون کنکور بالاتر خواهد رفت. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی داوطلبان با این سهمیه ها به بررسی انواع سهمیه های بدون کنکور علمی کاربردی بپردازیم.

معرفی سهمیه‌ های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
تحصیل در رشته‌ های مختلف و مورد علاقه ما یکی از مهم‌ ترین اهدافی است که هر یک از ما در زندگی خود مد نظر داریم. در بعضی شرایط امکان ادامه تحصیل برای ما به وجود نخواهد آمد و موارد مختلفی باعث می‌ شوند که به راحتی نتوانیم در رشته و دانشگاهی که مد نظر داریم تحصیل کنیم. عدم کسب رتبه‌ مناسب در آزمون بزرگ کنکور سراسری از جمله مهم‌ ترین دلایلی است که سبب می‌ شود تا افراد امکان ادامه تحصیل را پیدا نکنند.

اما امروزه شرایط بهتر از گذشته است و کنکور سراسری دیگر هیچ گونه مانعی برای ادامه تحصیل افراد ایجاد نمی‌ کند؛ با فراهم آمدن امکان ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی، داوطلبان می‌ توانند خیلی آسان ثبت نام خود را انجام دهند و در رشته و دانشگاهی که مد نظر دارند ادامه تحصیل دهند.

امروزه افراد می‌ توانند با تکیه بر سوابق تحصیلی خود و بدون این که در کنکور به رتبه‌ ای مناسب دست پیدا کرده باشند، در دانشگاه‌ های مختلف همچون دانشگاه علمی کاربردی در رشته‌ های مختلف ثبت نام کرده و تحصیلات خود را ادامه دهند. در این بین وجود یکسری سهمیه‌ ها که در دفترچه بدون کنکور ذکر شده اند، می‌ توانند شانس داوطلبان را برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ های علمی کاربردی کشور افزایش دهد.

پس این مورد برای هر یک از داوطلبان واجب است تا از تأثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی آگاهی داشته باشند و در واقع سهمیه‌ های مختلف تاثیرگذار شناخته و از میزان تاثیرگذاری هر یک از این سهمیه‌ ها آگاهی داشته باشند. اما سوال این است که این سهمیه‌ های تاثیر گذار کدامند و احتمال پذیرش افراد با استفاده از هر یک از آن‌ ها تا چه حد می‌ باشد؟ برای بررسی تأثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، لازم است که به معرفی سهمیه‌ های تعلق گرفته به ایثارگران و رزمندگان و همسر و فرزندان آن‌ ها و در نهایت میزان تاثیرگذاری این نوع سهمیه‌ ها در پذیرش بدون کنکور داوطلبان بپردازیم.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور

[تصویر:  academy1.gif]

تاثیر سهمیه ایثارگران و رزمندگان در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
سهمیه ایثارگران یکی از سهمیه‌ های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی است که لازم است به بررسی آن بپردازیم. هر یک از داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ های علمی کاربردی می‌ باشند، از 25 درصد از ظرفیتی که برای ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه‌ ها در نظر گرفته شده است برخوردار هستند؛ این سهمیه 25 درصدی به خانواده شهدا، تمامی رزمندگان مفقودالاثر دوران دفاع مقدس، تمامی رزمندگان با حداقل 25 درصد جانبازی به همراه خانواده آن‌ ها و همچنین رزمندگان آزاده به همراه همسر و فرزندانشان تعلق می‌ گیرد.

حدود 5 درصد از ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ های علمی کاربردی نیز به رزمندگان با حداکثر 25 درصد جانبازی به همراه اعضای خانواده آن‌ ها و همچنین اعضای خانواده رزمندگانی تعلق می‌ گیرد که برای حداقل 6 ماه به عنوان داوطلب در جبهه حضور داشته‌ اند.

درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
همسر و فرزندان شهدا
25 درصد
همسر و فرزندان رزمندگان مفقودالاثر
25 درصد
جانبازانی که حداقل 25 درصد جانبازی دارند به همراه همسر و فرزندانشان
25 درصد
آزادگان به همراه همسر و فرزندانشان
25 درصد
جانبازانی که درصد جانبازی آن‌ها زیر 25 می‌باشد به همراه همسر و فرزندانشان
5 درصد
همسر و فرزندان رزمندگانی که برای حداقل 6 ماه به شکل داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرده‌اند
5 درصد

در ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر این که سهمیه های رزمندگان و ایثارگران که در فوق به آن اشاره شد تاثیر گذار هستند، سهمیه خانواده شهدا نیز موثر است که در مقاله زیر به توضیح آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: تاثیر سهمیه خانواده شهدا


[تصویر:  bedonekonkoor.gif]


مشاوره تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
میزان تاثیرگذاری سهمیه علمی کاربردی برای داوطلبان در ثبت نام بدون کنکور آن‌ ها در دانشگاه‌ های علمی کاربردی سراسر کشور از هر نوع سهمیه دیگری بیشتر است و در طول سال تعداد بسیار زیادی از داوطلبان با استفاده از سهمیه‌ رزمندگان و ایثارگران، بدون شرکت در کنکور برای ثبت نام خود در دانشگاه‌ های علمی کاربردی کشور اقدام می‌ کنند.

به طور کلی تأثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی داوطلبانی که واجد شرایط استفاده از سهمیه در نظر گرفته شده برای سهمیه رزمندگان می‌ باشند، باید در دو وجه مختلف تحت بررسی قرار گیرد. در واقع این دسته از داوطلبان در دو گروه مختلف قرار می‌ گیرند که داوطلبان باید به طور دقیق از شرایط برخورداری هر یک از اعضای این دو گروه از این سهمیه آگاهی پیدا کرده تا بتوانند از این امتیاز بهره‌ مند شده و با شانس بیشتری برای ثبت نام خود اقدام کنند.

۱تمامی داوطلبانی که از شرایط لازم برای استفاده از سهمیه رزمندگان جهت ثبت نام بدون کنکور خود برخوردار هستند را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد؛ متقاضیانی که در طول دوران دفاع مقدس حداقل 6 ماه (از تاریخ 31 شهریور ماه 59 تا 67) به عنوان رزمنده داوطلب در میدان نبرد به دفاع از کشور پرداخته‌اند، با اخذ فرم سهمیه در نظر گرفته شده برای رزمندگان از وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان بسیج مستضعفین، تکمیل برم و در نهایت اخذ یک کد 12 رقمی برای پیگیری نتیجه درخواست خود می‌ توانند از این سهمیه برای ثبت نام خود استفاده کنند.

۲دسته دوم داوطلبان واجد شرایط استفاده از سهمیه در نظر گرفته شده برای رزمندگان شامل تمامی کارمندان ثابت، پیمانی و یا کارکنان نظام وظیفه‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌ باشند؛ اگر هر یک از این افراد برای حداقل 6 ماه پیوسته یا 9 ماه ناپیوسته (از تاریخ 31 شهریور ماه 59 تا 67) به عنوان رزمنده داوطلب به علاوه زمان اصلی خدمت خود در میدان نبرد حاضر بوده باشند، می‌ توانند از تأثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی که برای رزمندگان در نظر گرفته شده است بهره ببرند. این دسته از داوطلبان نیز برای استفاده از سهمیه خود باید مانند گروه اول اقدام کرده و مراحل تعیین شده برای استفاده از سهمیه خود را طی کنند.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

در ادامه بخوانید: دفترچه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

[تصویر:  1480676883_کانال_تلگرام_دانشگاه_های_بدون_کنکور.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ سهمیه های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی شامل چه مواردی است ؟
✔️ سهمیه های پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شامل سهمیه ایثارگران و رزمندگان می باشد که در متن مقاله توضیح داده شده است.


2- ✔️ نحوه دریافت سهمیه های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی چگونه است ؟
✔️ سهمیه های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را می بایست از مرکز ارائه دهنده آن ها مانند بنیاد مستضعفین و یا جهاد کشاورزی که در متن مقاله ارائه شده است، دریافت نمود.


3- ✔️ نحوه محاسبه سهمیه های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی چگونه است ؟
✔️ سهمیه های رزمندگان و ایثارگران علمی کاربردی دارای قوانینی می باشد که جدول آن در متن مقاله ارائه شده است.
منبع : تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی