تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تحصيل در کشور اسپانيا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اسپانیا یکی از کشورهای بزرگ و مهم اروپای غربی بوده که به دلیل جاذبه های فرهنگی و تاریخی در کنار دارا بودن اقتصادی بزرگ و پویا، افراد زیادی را علاقمند به تحصیل در این کشور کرده است. متقاضیان برای تحصیل در اسپانیا لازم است به یکی از دو زبان اسپانیایی یا انگلیسی تسلط داشته باشند و در صورت قبولی در دانشگاه های این کشور، ملزم به پرداخت شهریه هستند.


اسپانیا در میان کشورهای اروپایی جذابیت بسیاری برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور دارد و هرسال، هزاران دانشجوی بين المللی را جذب مي نمايد. این کشور دارای پیشینه تاریخی غنی و فرهنگی بر اساس ترکیبی از ارزش های سنتی و مدرن بوده که برای بازدیدکنندگان و دانشجویان مقیم در اسپانیا تجربه ای خاص و به یادماندنی را فراهم می کند.
آموزش عالی در اسپانیا سابقه ای دیرینه داشته و به قرون وسطا باز می گردد که این موضوع در کنار برخورداری از یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا، اين كشور را تبدیل به انتخاب مناسبی برای متقاضیان تحصیل و کار در خارج از کشور کرده است. به دلیل کمبود اطلاعات در خصوص فضای آموزشی اسپانيا، در این مقاله توضیحات جامعی در خصوص مزایا و شرایط تحصیل در اسپانیا ارائه شده و محدوده تقریبی هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا اطلاع رسانی شده است.


مزایای تحصیل در اسپانیا
افراد زیادی علاقمند به مهاجرت و تحصیل در کشورهای اروپایی هستند و هر یک از این کشورها مزایای خاص خود را دارند. مزایای تحصیل در اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی متفاوت است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

1. کم بودن هزینه تحصیل در اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی
2. امکان گرفتن بورس تحصیلی در مقطع  دکتری
3. بهره مندی از تجهیزات و آموزش پیشرفته با تحصیل در اسپانیا
4. وجود دانشگاه های با اعتبار و مورد تائید وزارت علوم ایران
5. امکان کار دانشجویی در حین تحصیل (ساعات محدود در هفته)
6. امکان کار دانشجویی بعد از اتمام تحصیل و اخذ اقامت اسپانیا
7. امکان تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم اسپانیایی

[تصویر:  1630224782_مزایا_تحصیل_در_اسپانیا.jpg]

از آنجا که متقاضیان برای تحصیل در اسپانیا لازم است با زبان اسپانیایی آشنا باشند، می توانند تحصیل در سایر کشورهای اسپانیایی زبان مثل آرژانتین، شیلی و ... را هم در نظر بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در آرژانتین می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.
بیشتر بخوانید: تحصیل در آرژانتین

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط تحصیل در اسپانیا
اگر هم جزو آن دسته از افرادی باشید که قصد تحصیل در اسپانیا را دارید، بهتر است پس از بررسی شرایط تحصیل در این کشور نسبت به تصمیم گیری اقدام نمایید. شرایط تحصیل در اسپانیا در هر یک از مقاطع تحصیلی متفاوت است که در ادامه توضیح داده شده است.

اگر متقاضی تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی هستید ، باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر باشید. البته اگر مدرک پیش دانشگاهی ندارید می توانید در آزمون ورودی دانشگاه دلخواهتان در اسپانیا شرکت کرده و در صورت قبولی وارد دانشگاه شوید. در مقطع کارشناسی دروس تمامی رشته ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند و باید حتما دارای مدرک معتبر زبان اسپانیایی باشید. در طول این دوره حدودا 4 ساله، اجازه 20 ساعت کار دانشجویی در هفته را دارا خواهید بود.

اگر متقاضی تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد هستید، حق انتخاب دارید یک زبان بین زبان انگلیسی یا اسپانیایی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. اگر زبان انگلیسی را انتخاب کردید، باید حداقل آیلتس 7 داشته باشید و اگر زبان اسپانیایی را انتخاب کردید باید حتما مدارکی دال بر تسلط به زبان اسپانیایی را به دانشگاه ارائه دهید. در این مقطع نیز اجازه 20 ساعت کار دانشجویی به شما را می دهند . طول این دوره حدودا 2 سال است.

اگر متقاضی تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری هستید، باید مدرک آزمون آیلتس 7 را داشته باشید زیرا تمامی رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. طول این دوره 5 است که 2 سال را صرف شرکت در کلاس های تخصصی و 3 سال را صرف تکمیل و دفاع از پایان نامه می کنید. در مقطع دکتری بورسیه تحصیلی با شرایط خاص به دانشجو اهدا می شود که این شرایط شامل موارد زیر است.

1.  داشتن حداقل مدرک آیلتس 7
2.  تالیف کتاب یا داشتن مقاله های معتبر
3.  مدرک دانشگاهی از دانشگاه های معتبر در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد
4.  جلب نظر یک استاد از اساتید دوره های دکتری در اسپانیا

هر فردی که تعداد بیشتری از این شرایط را داشته باشد، امکان بیشتری دارد که از بورسیه تحصیلی اسپانیا بهره مند شوند. این بورسیه شامل 2000 دلار حقوق ماهیانه به دانشجو است، به همین دلیل رقابت بر سر اخذ این بورسیه زیاد است.

[تصویر:  1630224804_شرایط_تحصیل_در_اسپانیا.png]

مدارک مورد نياز برای اخذ ويزای تحصيلی اسپانيا

1- اخذ پذيرش از يكی از دانشگاه های اسپانيا
2- ترجمه مدارک تحصيلی
3- گواهی صحت پزشكی
4- گواهي عدم سو پيشينه
5- كپی اجاره منزل در كشور مقصد
6- تمكن مالی از بانک
7- فيش حقوقی حامی مالی
اگر شرایط این کشور برای تحصیل را مغایر با شرایط خود می دانید نگران نباشید، کشور های دیگری در اروپا هستند که دارای دانشگاه های معتبر هستند و می توانید شرایط تحصیل در انگلیس، فنلاند، آلمان و ... را بررسی کنید.
بیشتر بخوانید: لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم

هزینه تحصیل در اسپانیا
شهریه دانشگاه های اسپانیایی به عوامل مختلفی همچون دانشگاه و رشته انتخابی بستگی دارد. دانشگاه های موجود در ذبه دو دسته دولتی و خصوصی طبقه بندی می شوند که تحصیل در دانشگاه های دولتی کم هزینه تر از دانشگاه های خصوصی و سالیانه بین 680 تا 1,200 یورو است.

در دانشگاه های خصوصی دانشجویان لازم است برای تحصیل در مقطع کارشناسی هزینه ای بین 5,500 تا 18,000 یورو در سال را پرداخت نمایند. متوسط هزینه تحصیل در مقطع ارشد در اسپانیا نیز 2,700 یورو در سال می باشد. دریافت پذیرش از دانشگاه نیز برای فرد هزینه جداگانه ای را به همراه دارد که متوسط آن حدودا 50 یورو است.
بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در خارج از کشور

هزینه زندگی در اسپانیا
نكته بسيار مهم که باید مورد توجه متقاضیان قرار گیرد كه گرچه هزينه تحصيل در اسپانيا می تواند نسبت به بسیاری از کشورها کمتر باشد، اما به اين معنا نیست كه همه توانایی پرداخت هزينه زندگی در این کشور را دارند. متقاضیان تحصیل در این کشور باید توجه داشته باشند که هزينه های زندگی مثل هزينه اجاره خانه یا خوابگاه، آب و برق و تلفن به عهده خود دانشجويان بوده و متوسط آن مبلغ 1200 تا 1500 یورو است.

در ارتباط با کار دانشجویی لازم است که بدانید یافتن کار دانشجویی کمی دشوار بوده و حتما نیاز به تسلط به زبان اسپانیایی دارد. ساعات کار دانشجویی در اسپانیا نباید از 20 ساعت در هفته تجاوز کند و همچنین نباید تداخلی با برنامه اموزشی دانشگاه محل تحصیل داشته باشد.

اگر پس از خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در ذهن دارید، برای مشاوره تحصیل در اسپانیا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.
در ادامه بخوانید: انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل در خارج از کشور


سوالات متداول

1- ✔️ شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا چیست؟
✔️ متقاضیان تحصیل در اسپانیا باید درخواست خود را مستقیما به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند که در این خصوص در متن مقاله توضیح داده شده است.


2- ✔️ هزینه تحصیل در اسپانیا چه میزان است؟
✔️ تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا عموما رایگان بوده و هر ترم مبلغی بابت امور دانشجویی دریافت می شود که اطلاعات بیشتر را می توانید در متن مقاله پیدا کنید.


3- ✔️ برای تحصیل در اسپانیا تسلط به زبان اسپانیایی لازم است؟
✔️ تحصیل در اسپانیا هم به زبان انگلیسی و هم اسپانیایی امکان پذیر است که جزئیات بیشتر در این خصوص را می توانید در متن مقاله مطالعه کنید.
منبع : تحصيل در کشور اسپانيا