تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: هزینه تحصیل در کشور اسپانیا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هزینه تحصیل در اسپانیا با توجه به پذیرفته شدن در دانشگاه های دولتی یا خصوصی متفاوت بوده و همچنین هزینه زندگی در اسپانیا شامل هزینه اجاره خانه، قبض آب و برق، بیمه سلامت و ... می شود که مبلغ متوسط آن 1200 یورو در سال می باشد.


اسپانیا یکی از کشور های عضو اروپاست که دانشگاه ها و مراکز مهم آموزشی را در خود جای داده که با دانشگاه های برتر دنیا در حال رقابت است. تحصیل در اسپانیا یک فرصت استثنایی برای کسانی فراهم می کند که دوست دارند در یک کشور اروپایی با مزایای عالی تحصیل کنند.
هزینه تحصیل در اسپانیا مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. شهریه دانشگاه های دولتی اسپانیا توسط نهاد آموزش عالی در این کشور تعیین می شود، به همین دلیل هزینه دانشگاه های دولتی در اسپانیا تقریبا با هم یکسان است. از سوی دیگر دانشگاه های خصوصی به طور مستقل شهریه تعیین می کنند. هزینه زندگی در اسپانیا نیز به شهر محل تحصیل، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه بستگی دارد. در ادامه این مقاله به بررسی هزینه زندگی و هزینه تحصیل در اسپانیا می پردازیم.

هزینه تحصیل در اسپانیا
فرد متقاضی تحصیل در اسپانیا لازم است تا از هزینه دانشگاه های اسپانیا اطلاعات کافی را داشته باشد. با توجه به مقطع مورد نظر هر فرد و دانشگاه و رشته هزینه تحصیل در اسپانیا متفاوت می باشد. دانشگاه ها مبلغی به عنوان هزینه استفاده از دانشگاه از دانشجویان دریافت می کنند و حدودا کمتر از 50 یورو است.

هزینه تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی حدودا بین 750 تا 2500 یورو در سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های خصوصی اسپانیا حدودا بین 5500 تا 18000 یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی توسط دولت تعیین می شود و مبلغی مابین 1000تا 3500 یورو در هر سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی اسپانیا می تواند به بالاتر از 20,000 یورو در سال نیز برسد.

برخی از دانشگاه ها در اسپانیا در ضمن داشتن کیفیت آموزشی بالا، مقرون به صرفه تر از سایر دانشگاه ها هستند. به عنوان مثال شهریه متوسط دانشگاه Granada اسپانیا حدود 820 یورو در سال و هزینه متوسط سالانه دانشگاه Valencia اسپانیا 2,600 یورو در سال است.

در صورتی که هزینه تحصیل در اسپانیا برای شما بیش از حد زیاد است، می توانید تحصیل در کشورهای ارزانتر را درنظر بگیرید. به عنوان مثال برای افرادی که به زبان اسپانیایی تسلط دارند، تحصیل در آرژانتین می تواند انتخاب مناسبی باشد.
بیشتر بخوانید: تحصیل در آرژانتین

[تصویر:  academy1.gif]

هزینه زندگی در اسپانیا
هر فردی که متقاضی تحصیل در اسپانیا می باشد با دانستن هزینه های زندگی در اسپانیا به صورت کلی می تواند برنامه ریزی های لازم را داشته باشد تا بتواند به راحتی کارهای لازم را برای ادامه تحصیل را انجام دهد و هزینه های لازم را به همراه داشته باشد.

به طور کلی هزینه های زندگی در اسپانیا به علت افزایش نرخ ارز برای دانشجویان ایرانی سنگین است. این امری بدیهی است که هر فردی با توجه به منطقه زندگی اش در اسپانیا و نوع زندگی اش باید هزینه های مختلفی را متحمل شود اما به طور کلی می توان گفت که هر فرد در ماه مبلغی مابین 1200 تا 1500 یورو نیاز دارد. بیشتر این هزینه صرف اجاره خوابگاه یا مسکن می شود که مبلغ آن به طور متوسط 700 یورو در ماه است. مابقی این مبلغ صرف خوراک و حمل و نقل و ... می شود.

سایر هزینه های زندگی در اسپانیا شامل هزینه قبض آب و برق حدود 115 یورو در ماه، هزینه اینترنت حدود 30 یورو در ماه و هزینه یک پرس غذا در رستوران های اسپانیا به طور متوسط 10 یورو است. هزینه حمل و نقل نیز به شهر محل اقامت دانشجویان بستگی دارد. به عنوان مثال در شهرهای بزرگ مثل بارسلون و مادرید این هزینه بیش از 50 یورو در ماه می شود. بیمه سلامت دانشجویی هم اهمیت زیادی داشته و بسته به نوع بیمه می تواند مبلغی بین 70 تا 180 یورو در ماه را به خود اختصاص دهد.
بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در خارج از کشور

کار همراه با تحصیل در اسپانیا
دانشجویان بین المللی دارای ویزای تحصیلی در اسپانیا می توانند در طول مدت تحصیل خود در این کشور به کار مشغول شده و درآمد داشته باشند. با این حال کار همراه با تحصیل در اسپانیا دارای شرایطی بوده که تنها در صورت فراهم بودن این شرایط دانشجویان می توانند در اسپانیا درآمد داشته باشند. این شرایط عبارتند از:

کار دانشجویی در اسپانیا باید حتما نیمه وقت بوده و حداکثر 20 ساعت و 4 روز در هفته باشد.
کارفرمایی که قصد استخدام دانشجویان بین المللی را دارد باید مجوز دریافت کند.
دانشجویان باید یک پشتوانه مالی اصلی به غیر از درآمد حاصل از کار پاره وقت در اسپانیا، داشته باشند.
کار دانشجویی نباید به وضعیت تحصیلی دانشجویان لطمه ای وارد کند.

متوسط درآمد ماهانه برای دانشجویانی که در اسپانیا به صورت نیمه وقت کار می کنند حدودا 450 یورو است. تسلط به زبان اسپانیایی به یافتن کار دانشجویی در این کشور کمک شایانی می کند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی لازم نیست حتما به این زبان تسلط کامل داشته باشید ولی برای شغل هایی که به طور مستقیم به مردم در ارتباط است، دانستن این زبان لازم است.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا اطلاعات مفیدی را در زمینه تحصیل در اسپانیا در اختیار شما قرار دهند . در صورتی که در این زمینه به کسب اطلاعات بیشتر نیاز دارید می توانید از سرتاسر کشور با مرکز مشاوره هیوا تماس تلفنی برقرار نمایید.
در ادامه بخوانید: تحصیل پزشکی در اسپانیا


سوالات متداول

1- ✔️ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های اسپانیا چه میزانی می باشد؟  
✔️ با توجه به دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه های اسپانیا، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متفاوت بوده که در متن مقاله در این خصوص بیشتر توضیح داده شده است.


2- ✔️ آیا در کشور اسپانیا، امکان کارکردن همزمان با تحصیل وجود دارد؟
✔️ همانطور که در متن مقاله گفته شده، دانشجویان بین المللی اسپانیا اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته دارند.


3- ✔️ هزینه زندگی در اسپانیا برای دانشجویان چه میزان است؟
✔️ هزینه زندگی در اسپانیا به شهر محل اقامت و تحصیل بستگی دارد که در این خصوص در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است.
منبع : هزینه تحصیل در کشور اسپانیا