تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آزمون دکتری برای همه داوطلبان سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود. پس از اعلام نتایج اولیه این آزمون، داوطلبانی که از مرحله اول گذر کرده و فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را به صورت جداگانه تکمیل کردند، در صورتی که تمامی شرایط شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 را دارا باشند، وارد مرحله مصاحبه خواهند شد.


با توجه به اینکه از سال 96 به بعد کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده، ممکن است داوطلبان با سوالات متعددی در روند برگزاری و شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مواجه شوند. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری مسیر دانشگاه آزاد جدا شده و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به حد نصاب قبولی مرتبط با رشته های مختلف در هر واحد دانشگاه آزاد لیست رشته محل های انتخابی هر داوطلب را بررسی کرده و نتایج پذیرفته شدگان مرحله دوم یعنی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را اعلام می کند.
داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، به واحدهای دانشگاهی مربوطه مراجعه نمایند. در ادامه شرایط شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 شرح داده شده است.



شرایط شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401
هر یک از متقاضیان شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد باید برای رسیدن به این مرحله، شرایطی را دارا باشند و مراحل قبلی را با موفقیت سپری کرده باشند. با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و اطلاعیه های مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته شرایط شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

۱ثبت نام و شرکت در آزمون کتبی دکتری 1401

۲مجاز شدن به انتخاب رشته دکتری در دانشگاه آزاد یعنی داشتن شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای در کارنامه اولیه آزمون دکتری

۳تکمیل فرم رشته محل های مورد علاقه در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۴کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با توجه به کارنامه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

در زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با آزمون و بدون آزمون زمان خاصی برای ثبت نام داوطلبان در سایت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در نظر گرفته می شود که در این مهلت داوطلبان باید نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم سوابق آموزشی و پژوهشی خود اقدام نمایند.
بیشتر بخوانید: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

[تصویر:  academy1.gif]

تاثیر مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد 1401
نمره کسب شده در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تاثیر زیادی در پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 دارد. میزان تاثیر هر یک از مولفه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه های آموزشی ـ پژوهشی و پژوهش محور به شرح زیر است.

دکتری آموزشی ـ پژوهشی

سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد.
1ـ آزمون متمرکز (50 درصد)
2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3ـ مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

دکتری پژوهش محور

سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد.
1ـ آزمون متمرکز (30 درصد)
2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3ـ مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)
4ـ تهیه طرح واره (20 درصد)

پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ داوطلبانی که به مصاحبه یک یا چند واحد دانشگاهی دعوت شدند می بایست از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه برای پرداخت هزینه مصاحبه اقدام نمایند که برای اطلاع از هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.
بیشتر بخوانید: هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد


[تصویر:  doktora.gif]


مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی به تمامی سوالات داوطلبان پاسخ دهند. در صورتی که در خصوص شرایط شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 سوالی دارید، می توانید با تلفن ثابت با مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید.


[تصویر:  1480617919_کانال_تلگرام_دکتری.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ آیا برای دعوت به مصاحبه شدن در مقطع دکتری دانشگاه آزاد محدودیتی وجود دارد؟
✔️ خیر. داوطلبان می توانند در صورت کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه رشته محل های انتخابی خود، سر جلسات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد حاضر شوند که برای آشنایی با سایر شرایط می توانید متن مقاله را مطالعه کنید.


2- ✔️ چگونه باید هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را پرداخت کرد؟
✔️ طبق متن مقاله داوطلبان باید هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را از طریق سایت آزمون به نشانی azmoon.org پرداخت نمایند.


3- ✔️ آیا نتایج دعوت به مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود؟
✔️ خیر. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نتایج دعوت به مصاحبه دکترا را از طریق سایت azmoon.org به اطلاع داوطلبان می رساند.
منبع : شرایط شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401