تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ شامل مواردی از جمله کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس پایه پنجم و ششم ابتداییه که دانش آموزایی که متقاضی ثبت نام در این مدارس هستن باید در تمام شرایط ثبت نام تیزهوشان رو داشته باشن .


مدارس تیزهوشان هر سال از بین دانش آموزای مستعد و تیزهوش پذیرش خودش رو برای پایه ششم به هفتم انجام میده . از اونجایی که تعداد دانش آموزای علاقمند به ادامه تحصیل تو این مدرسه ها زیاد و تعداد این مدارس و ظرفیت پذیرش دانش آموزا کمه این مدرسه شرایطی رو برای ثبت نام تو این مدرسه مشخص کرده .
دانش آموزای پایه ششم در صورتی که همه شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی رو داشته باشن می تونن ثبت نام خودشون رو برای این مدرسه انجام بدن و خودشون رو برای این رقابت آماده کنن . در ادامه این مقاله با ما همراه باشین تا از همه شرایط ورود به مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مطلع بشین.

شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
مدارس تیزهوشان سطح بالاتری تو همه برنامه های آموزشی و پرورشی نسبت به بقیه مدارس داره و باعث میشه دانش آموز تو این مدارس تمام توانایی ذهنی خودش رو بکار ببره و استعداد خودش رو کشف کنه . به خاطر همین خیلی از اولیا دانش آموزا دوست دارن فرزندشون وارد این مدارس بشه و انگیزشون برای رقابت با بقیه دانش آموزا زیاد بشه .
به همین خاطر تعداد متقاضیایی که دوست دارن تو این مدرسه ادامه تحصیل بدن زیادن برای همین این مدرسه یک سری شرایط و ضوابط رو برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402 مشخص کرده که فقط دانش آموزایی که شرایط زیر رو داشته باشن می تون ثبت نام تیزهوشان رو انجام بدن .

داشتن تابعیت ایرانی ( البته اتباع غیر ایرانی با یک سری شرایط خاص می تونن ثبت نام خودشون رو انجام بدن ) .
کسب مقیاس خیلی خوب تو تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم
کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم
در صورتی که دانش آموز فقط و فقط در یک عنوان درس در مجموع دروس پنجم و ششم ابتدایی مقیاس خوب هم کسب کرده باشه می تونه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ رو انجام بده .

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان

در صورتی که دو دانش آموز دوقلو ( همجنس یا غیرهمجنس ) با هم در آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان شرکت کنن و یکی از اون ها قبول بشه ، دیگری فقط در صورت کسب حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده می تونه مازاد بر ظرفیت در یکی از اولویت های انتخابی خودش در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنه .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالات شما در خصوص شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و بقیه مدارس خاص پاسخ بدن و شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این مشاورا در ارتباط باشین .
در ادامه بخوانید: زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

سوالات متداول

1- ✔️ دانش آموزا با چه شرایطی می تونن تو آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ثبت نام کنن ؟
✔️ یکی از شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس نوبت اول پایه ششم ابتداییه که شرایط دیگه ای هم لازمه که تو این مقاله به طور کامل گفتیم .

2- ✔️ آیا برای پذیرش دانش آموزای دو قلو ظرفیت مجزایی در نظر گرفته شده ؟
✔️ خیر ، در صورت قبولی یکی از قل ها ، قل دیگر در صورت داشتن شرایط نوشته شده تو این مقاله به طور مازاد بر ظرفیت پذیرش میشه .

3- ✔️ آیا با داشتن مقیاس یک خوب در کارنامه نوبت دوم پنجم می تونیم در آزمون تیزهوشان ثبت نام کنیم ؟
✔️ همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفتیم در صورتی که فقط و فقط یک خوب در مجموع دروس نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم باشه می تونین تو آزمون ثبت نام کنین .
منبع : شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم