تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سازمان سنجش هر ساله با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد امکانی رو فراهم میکنه تا داوطلبا تو رشته محل های آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهای سراسری و آزاد بتونن ادامه تحصیل بدن. اون دسته از افرادی که شرایط لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1401 رو دارن می تونن فرم نام نویسی خودشون رو از طریق سایت سازمان سنجش پر کنن. 


هر ساله سازمان سنجش و آموزش کشور برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجوها آزمونی تحت عنوان آزمون کارشناسی ارشد برگزار می کنه. دانشجوها از طریق شرکت تو این آزمون می تونن در رشته های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی به ادامه تحصیل بپردازند. 
در حال حاضر، با ادغام شدن آزمون ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل تو مقطع ارشد رو دارن باید کلا یک ثبت نام انجام بدن. ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی تو سایت سازمان سنجش انجام میشه. البته دانشجوها قبل از ثبت نام باید از شرایط مطلع و در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام آزمون ارشد اقدام کنن. 
داوطلبای متقاضی ثبت نام باید پیگیر اطلاعیه های سازمان سنجش برای اطلاع از زمان ثبت نام و مراحل دیگر آزمون کارشناسی ارشد 1401 باشن. به همین منظور در ادامه مقاله در مورد زمان ثبت نام، مهلت ثبت نام، زمان برگزاری آزمون ارشد، انتخاب رشته و در نهایت زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ صحبت می کنیم. با ما همراه باشین!

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
سازمان سنجش و آموزش کشور طبق روال همیشگی جدولی از زمان بندی آزمون کارشناسی ارشد 1401 رو در سایت خودش منتشر می کنه. از این طریق داوطلبا می تونن از زمان ثبت نام آزمون ارشد باخبر بشن. تو بازه زمانی مشخص شده برای نام نویسی، متقاضیا باید به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنن و بعد از دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، نسبت به نام نویسی خودشون اقدام کنن.

تو زمان ثبت نام ارشد، دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ منتشر میشه. این دفترچه شامل اطلاعاتی مثل شرایط و ضوابط ثبت نام ارشد هست. در این آزمون داوطلب می تونه یک رشته امتحانی اصلی و یک رشته شناور رو از لیست رشته های ارشد انتخاب کنه، طبق اون رشته فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رو پر کنه و در نهایت به تکمیل فرم اینترنتی خودش بپردازه. ناگفته نمونه که داوطلب باید هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 را بپردازه تا بتونه فرم ثبت نام را پر کنه.

در حال حاضر با توجه به اطلاعیه های منتشر شده، باید دید زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کی هست. که به داوطلبا توصیه می کنیم برای دونستن زمان ثبت نام ارشد عضو کانال تلگرامی و یا صفحه مجازی اینستاگرام شده تا از زمان دقیق این فرایند با خبر بشن.


زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1401 به محض مشخص شدن تو این مقاله اطلاع رسانی میشه.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
مطالعه منابع کنکور کارشناسی ارشد یکی از مهم ترین کاراییه که یک داوطلب بعد از تکمیل مراحل ثبت نامش می تونه انجام بده. در این صورت داوطلب می تونه هم زمان باقی مونده تا برگزاری آزمون رو مدیریت کنه و هم برنامه ریزی دقیقی برای اتمام دروس و منابع رو خواهد داشت. با نزدیک شدن به زمان برگزاری ارشد 1401 هم باید منتظر انتشار کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد باشن.

هم اکنون به دلیل شرایط نامساعد بیماری کرونا و انتظار برای بهبود وضعیت، هنوز زمان مشخصی برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ اعلام نشده و باید منتظر ماند تا سازمان سنجش در اطلاعیه ای از زمان و مکان برگزاری آزمون خبر دهد.


زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1401 به محض مشخص شدن تو این مقاله بروز رسانی میشه.

به همین منظور مرکز مشاوره هیوا کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرام خودش رو با داوطلبا به اشتراک میگذاره تا داوطلب بتونه از آخرین اخبار و برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد باخبر بشه. متقاضیا می تونن تو این بازه زمانی در آزمون های آزمایشی مختلف هم شرکت کنن و با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد شانس قبولی خودشون رو تخمین بزنن.
بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
بعد از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ تمامی داوطلبا باید در انتظار نتایج اولیه کنکور ارشد خود از طریق سایت سازمان سنجش باشن. این نتایج در قالب کارنامه کارشناسی ارشد منتشر میشه و درصد دروس امتحانی، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته ارشد رو نشون میده.

تو این مرحله داوطلبایی که مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 شدن باید به سایت sanjesh.org مراجعه و داوطلبای مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 به سایت azmoon.org مراجعه کرده و 100 رشته محل مورد علاقه خودشون رو در فرم اینترنتی انتخاب رشته می نویسن.


انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400 به محض اعلام، تو این مقاله بروز رسانی میشه.

داوطلبا برای انجام انتخاب رشته خود باید چند فاکتور رو بررسی کنن. علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه از مهم ترین فاکتورهاییه که هر داوطلب باید موقع انتخاب رشته در نظر داشته باشه. متقاضیایی که در دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور ثبت نام کردن، می تونن انتخاب های خودشون رو به صورت تلفیقی از این دو رشته انجام بدن. نا گفته نمونه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد و دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا بر روی سایت های مرتبط منتشر میشه.

داوطلبا بعد از دانلود دفترچه ها می تونن از شرایط و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد باخبر بشن. از سوی دیگه نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد می تونه به عنوان یک ابزار کمکی برای تخمین شانس قبولی داوطلبا تو رشته محل های مختلف کمک بسیار خوبی باشه.
بیشتر بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
طبق روال همیشگی نتایج کارشناسی ارشد تو دو مرحله اعلام میشه و در دسترس داوطلبا قرار می گیره. در اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ داوطلبا می تونن در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته بپردازن.

بعد از تمام شدن زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد فرم اینترنتی داوطلبا توسط نرم افزار سازمان سنجش بررسی شده و اولین رشته محل دارای ظرفیت به عنوان محل قبولی داوطلب اعلام میشه. متقاضیا برای مشاهده نتایج نهایی آزمون ارشد 1400 باید دوباره به سایت سنجش و همچنین دانشگاه آزاد مراجعه و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی از وضعیت قبولی و عدم قبولی خودشون با خبر بشن.


زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد 1400 به محض مشخص شدن تو این مقاله اطلاع رسانی میشه.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تو همه مراحل آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ کمک حال شما در موفقیت در کنکور ارشد خواهند بود. کافیه از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی با اون ها در ارتباط باشید تا تمامی سوالاتتون رو پاسخ بدن.
بیشتر بخوانید: نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد

سوالات متداول

1- ✔️ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 کی انجام میشه؟
✔️ این ثبت نام معمولا نیمه دوم آذر ماه انجام میشه که به محض شروع ثبت نام تو این مقاله اطلاع میدیم.

2- ✔️ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد تو چه سایتی انجام میشه؟
✔️ این ثبت نام تو سایت سازمان سنجش انجام میشه که نحوه ثبت نام تو این مقاله کامل گفته شده.

3- ✔️ آیا برای شرکت تو ازمون کارشناسی ارشد 1401 شرط معدل وجود داره؟
✔️ همون طور که تو این مقاله گفتیم شرط معدل برای ثبت نام، داشتن معدل حداقل 12 کارشناسی هستش.
منبع : آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱