تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به دلیل ادغام کنکور سراسری با دانشگاه آزاد، متقاضیان تحصیل در رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد 1401 باید اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ نمایند. متقاضیان پیش از ثبت نام این آزمون می بایست از کلیه جزئیات مربوطه اعم از زمان، نحوه، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد مطلع باشند.


چند سالی است که آزمون ورودی دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است بطوریکه متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را دارند، می بایست به صورت یکپارچه در ثبت نام کنکور سراسری که از طریق سایت سنجش انجام می گیرد، شرکت کنند.
متقاضیان تحصیل در رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد نیازی به ثبت نام جداگانه نداشته و تکمیل فرم اینترنتی سازمان سنجش به منزله ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد نیز می باشد. این داوطلبان پیش از درج اطلاعات ثبت نامی خود می بایست به مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری پرداخته و با توجه به راهنمای قدم به قدم ثبت نام کنکور اطلاعات خود را به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام در سایت سازمان سنجش درج نمایند.
با توجه به ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد 1401، در ادامه به بررسی زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پرداخته و شرایط لازم برای شرکت در این مرحله از پذیرش دانشگاه ها را ارائه دادیم.

زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
با توجه به اینکه آزمون دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری ادغام شده، متقاضیان دانشگاه آزاد نیز می بایست در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱، وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 را انجام دهند.

سال گذشته ثبت نام این ماراتن نفسگیر از روز یکشنبه 12 بهمن ماه آغاز شده و تا روز شنبه 18 بهمن ماه ادامه داشت. هنوز زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ مشخص نیست اما پیش بینی می کنیم این ثبت نام مانند سنوات گذشته در دهه دوم بهمن ماه صورت گیرد. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از آخرین اخبار مربوط به این حوزه مطلع شوید.


به محض مشص شدن زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اطلاع رسانی لازم در این قسمت صورت می گیرد.

هر سال به دلیل جا ماندن برخی داوطلبان از ثبت نام این آزمون، دو فرصت به عنوان تمدید مهلت ثبت نام و مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ توسط سازمان سنجش در نظر می گیرد تا داوطلبانی که به هر دلیل نتوانستند ثبت نام خود را انجام دهند، بتوانند از این مهلت استفاده کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنند.
بیشتر بخوانید: مدارک ثبت نام ثبت نام کنکور 1401

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  انجام می شود. داوطلبان می توانند زمان ثبت نام کنکور سراسری وارد سامانه مذکور شده و بعد از ورود به بخش " سراسری " مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارند. در ادامه مراحل ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد را در اختیار داوطلبان قرار دادیم:

مراجعه به سایت دیپ کد و دریافت کد سوابق تحصیلی

در مرحله اول تمامی داوطلبانی که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند، می بایست نسبت به دریافت این کد از سایت dipcode.medu.ir اقدام نمایند. برای آشنایی با نحوه دریافت کد دانش آموزی با کدملی خود، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.
حتما بخوانید: دریافت کد دانش آموزی با کد ملی
مراجعه به سایت سنجش، دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

با توجه به ادغام ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد همان دفترچه ثبت نام کنکور سراسری می باشد که از سوی سازمان سنجش منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. مطالعه این دفترچه به تمامی متقاضیان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد توصیه می شود زیرا کلیه شرایط و ضوابط ثبت نام این آزمون در آن قرار داده شده است.

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

تمامی متقاضیان شرکت در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، موظف به پرداخت هزینه کنکور سراسری 1401 می باشند. این هزینه هر سال از طرف سازمان سنجش مجری برگزاری این آزمون به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، داوطلبان سریال ثبت نام کنکور سراسری خود را دریافت می نمایند که برای آغاز فرایند ثبت نام باید در کادر مربوطه در سایت سازمان سنجش وارد کنند.

تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

در این قسمت داوطلب ابتدا باید عکس خود را بارگذاری کرده تا امکان درج اطلاعات فردی و تحصیلش در فرم اینترنتی ثبت نام فراهم گردد. متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک ثبت نام کنکور سراسری بندهای مربوطه را تکمیل نمایند.

با توجه به احتمال بروز خطا در روند ثبت نام کنکور سراسری به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از مراجعه به سامانه سازمان سنجش، فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل نمایند. این فرم در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1401 درج شده و بندهای آن مشابه فرم اینترنتی می باشد.

دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

پس از تکمیل فرم ثبت نام و درج آن در سایت ثبت نام کنکور سراسری، یک شماره پرونده و یک کد پیگیری ثبت نام در فرم ثبت نام هر داوطلب قرار می گیرد که نگهداری از آن تا زمان اعلام نتایج نهایی کنکور الزامی می باشد.


به محض آغاز ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401، لینک مستقیم جهت انجام فرایند ثبت نام در این قسمت فعال می گردد.

حتما بخوانید: راهنمای ثبت نام کنکور سراسری


[تصویر:  sarasari.gif]


شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دانشگاه آزاد 1401 را دارند، می بایست دارای شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در کنکور باشند. در این بخش به بررسی مهم ترین شرایط ثبت نام کنکور سراسری پرداخته شده است.

مدرک تحصیلی مورد نیاز جهت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

[list=1]
[*]گواهینامه دوره پیش دانشگاهی
[*]دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 که نهایتا تا تاریخ 1401/6/31 فارغ التحصیل شود
[*]دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه
[*]مدرک کاردانی یا فوق دیپلم
[/list]
آن دسته از متقاضیانی که دانشجوی دوره روزانه در یکی از مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشند، حق ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ را نخواهند داشت مگر در صورتی که تا اسفند ماه 1400 انصراف از تحصیل دانشگاه روزانه خود را بطور قطعی اعلام نمایند.

متقاضیانی که در کنکور سراسری سال گذشته شرکت کرده و در دوره روزانه پذیرفته شدند، می توانند پس از انصراف قطعی از تحصیل تا اسفند ماه 1400 نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ و پذیرش در دوره های غیر روزانه (شبانه، پردیس خودگردان، مجازی، آزاد و ...) اقدام نمایند.

اگر داوطلبی در کنکور سال گذشته شرکت کرده و در دوره های غیر روزانه پذیرفته شده باشد، می تواند بدون آن که نیازی به انصراف باشد در کنکور سراسری ۱۴۰۱ ثبت نام نموده و پس از پذیرفته شدن در کنکور نسبت به انصراف از دانشگاه قبلی خود اقدام نماید.
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور 1401

[تصویر:  1480618076_کانال_تلگرام_کنکور_سراسری.gif]


مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
مدارک ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد همان مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری می باشد. طبق دفترچه ثبت نام این مدارک شامل کد سوابق تحصیلی (از سایت dipcode.medu.ir)، فایل عکس اسکن شده، شناسنامه و کارت ملی، کد منطقه و کد پستی محل سکونت، کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلباK مرد، معدل کتبی و معدل کل دیپلم، کد پیگیری سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران، کد رهگیری داوطلبای غیر ایرانی و شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده می باشد.

مراحل بعد از ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
سازمان سنجش پس از بررسی اطلاعات ثبت نامی داوطلبان متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد، مقدمات لازم برای برگزاری این آزمون را فراهم کرده و کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۱ را بر روی سایت خود قرار می دهد.

پس از برگزاری کنکور سراسری، کارنامه اولیه این آزمون منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. پیرو این کارنامه وضعیت علمی داوطلبان مشخص شده و متقاضیان بر اساس رتبه و تراز اکتسابی خود می توانند در انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت های sanjesh.org و azmoon.org شرکت نمایند.
در ادامه بخوانید: دریافت کد منطقه برای دریافت سوابق تحصیلی
مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمام سوالات داوطلبان از مرحله ثبت نام آزمون تا اعلام نتایج دانشگاه آزاد می باشند. متقاضیان می توانند از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مجموعه در ارتباط بوده و از تجربیات آنان بهرمند گردند.


سوالات متداول

1- ✔️ آیا پذیرفته شدگان روزانه کنکور سال گذشته از انتخاب رشته دانشگاه آزاد محروم هستند؟
✔️ افرادی که سال گذشته در دوره روزانه پذیرفته شدند تنها از انتخاب رشته دوره روزانه کنکور 1401 محرومند که در این مقاله به سایر شرایط ثبت نام کنکور سراسری نیز اشاره شده است.


2- ✔️ داوطلبان سال آخر پایه دوازدهم تحت چه شرایطی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1401 می باشند؟
✔️ این داوطلبان به شرط فارغ التحصیلی  تا تاریخ 1401/6/31 می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند که جزئیات تکمیلی آن در متن مقاله موجود است.


3- ✔️ آیا هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد به صورت جداگانه دریافت می شود؟
✔️ خیر، داوطلبان با خرید یک کارت اعتباری می توانند هم متقاضی رشته محل های کنکور سراسری و هم دانشگاه آزاد شوند که برای اطلاعات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.
منبع : ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱