تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آن دسته از داوطلبانی که در مرحله کتبی آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ نمره حد نصاب قبولی را کسب کرده اند، می توانند در مرحله مصاحبه شفاهی آزمون وکالت شرکت کنند. معمولا بخشی از سوالات مصاحبه در خصوص مشخصات فردی و بخشی از آن تخصصی، عقیدتی و سیاسی است.


آزمون وکالت قوه قضاییه، یکی از آزمون هایی است که در سطح کشور و به صورت سالانه برگزار می شود. افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، می بایست که حتما در دو مرحله آزمون کتبی و آزمون شفاهی شرکت کنند و نمره حد نصاب قبولی را در هر یک از آزمون های ذکر شده به دست آورند.
سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه معمولا سوال های عقیدتی و سیاسی می باشد. همچنین، متقاضیان شرکت در مصاحبه های آزمون وکالت 1400 می بایست که به سوال های تخصصی آزمون خود پاسخ بدهند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نمونه سوال وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ آشنا کنیم.

سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰
یکی از مراحل مهمی که در آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 وجود دارد، مرحله مصاحبه عقیدتی و سیاسی است. همانطور که از نام این مرحله پیدا است، افرادی که قصد شرکت در این مصاحبه را دارند، می بایست که به سوال های عقیدتی و سیاسی مطرح شده در روز مصاحبه پاسخ دهند.

افرادی که قصد قبولی در آزمون وکالت قوه قضاییه را دارند، می بایست که حتما با اطلاع از سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه، نمره حد نصاب قبولی این آزمون را به دست بیاورند تا به مرحله بعدی یعنی گزینش در قوه قضاییه وارد شوند.

۱نمونه سوالات عقیدتی آزمون وکالت قوه قضاییه 1400

به طور کلی سوال های عقیدتی آزمون شفاهی قوه قضاییه در هر سال متفاوت از سال های گذشته است و ممکن است که سوال های عقیدتی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ با سال گذشته متفاوت باشد؛ اما از جمله موضوعاتی که در بین آن ها سوال های عقیدتی مطرح می شود، موارد زیر می باشند.

1) اطلاعات در رابطه با مرجع تقلید و احکام مربوط به آن
2) داشتن اطلاعات کافی در رابطه با نماز و احکام مربوط به آن
3) داشتن اطلاعات کافی در رابطه با شب قدر و یا شب های خاصی در دین اسلام
4) داشتن حضور ذهن برای برخی از احادیث و روایات معروف در دین اسلام
5) داشتن حضور ذهن در رابطه با انواع تاریخ های دینی مانند روز مبعث پیامبر، روز عید غدیر و ...
6) داشتن اطلاعات کافی در رابطه با اصول دین و ...

۲نمونه سوالات سیاسی آزمون وکالت قوه قضاییه 1400

نمونه سوالات سیاسی که در آزمون شفاهی وکالت قوه قضاییه از اشخاص پرسیده می شود، سوال هایی است که در رابطه با اوضاع سیاسی همان مقطع زمانی است. بنابراین، بهترین راه برای موفق شدن در این نوع سوالات این است که از اوضاع کنونی سیاسی جامعه خود و جهان مطلع باشید. در سال های گذشته سوال های زیر به عنوان سوال های سیاسی آزمون وکالت قضاییه از اشخاص پرسیده شده است.

1) اوضاع کنونی جامعه خود را چگونه توصیف می کنید؟
2) به چه کسی رای داده اید و دلیل رای دادن شما چه بوده است؟
3) از عملکرد دولت فعلی ایران راضی هستید؟
4) و ...
بیشتر بخوانید: مصاحبه آزمون قضاوت

[تصویر:  academy1.gif]

سوالات تخصصی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰
یکی از گروه های سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه، سوالاتی است که در رشته آزمون فرد متقاضی از داوطلبان پرسیده می شود. در واقع، همانطور که می دانید داوطلبان در رشته های مختلفی در آزمون وکالت شرکت می کنند که هر کدام از این رشته منابع تخصصی خاص خودشان را دارد. 

بدیهی است که هر یک از رشته های تخصصی که در آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ شرکت می کنند، منابع اختصاصی خود را دارند و لازم است که افراد قبل از حضور در جلسه مصاحبه، منابع درسی خود را به دقت مطالعه کنند؛ چرا که معمولا از مصاحبه شوندگان کلیات رشته تحصیلی آن ها سوال می شود و لازم است که این افراد با کلیات رشته تحصیلی خود آشنایی داشته باشند و بتوانند کلیات را برای فرد مقابل خود توضیح دهند.

لذا لازم است که داوطلبان با اطلاع از منابع آزمون وکالت، این منابع را قبل از شروع فرآیند مصاحبه آزمون وکالت مطالعه کنند و با آمادگی کامل و مطالعه کامل منابع، به سوالات تخصصی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه پاسخ دهند.

در سال های اخیر، سوال های بسیار متنوعی از داوطلبان شرکت در این آزمون پرسیده شده است و به همین خاطر نمی توان سوالات مشخصی را به عنوان نمونه سوال آزمون وکالت قضاییه ذکر کرد؛ اما به هر حال در ادامه به بعضی از سوالات تخصصی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه سال های گذشته اشاره می کنیم.


1) تعلیق تعقیب را به طور کامل شرح دهید؟
2) تعدد جرم را شرح دهید و جزئیات مربوط به آن را ذکر کنید؟
3) دعاوی که مستقیما در دادگاه ها مطرح می شوند چه مواردی هستند؟
4) و ...

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه


[تصویر:  estekhdami_instagram.gif]


مشاوره پاسخ دهی به سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰
یکی از مراحل مهم برای قبولی در آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 پس از مشاهده نتایج آزمون وکالت، شرکت کردن در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه و کسب نمره حد نصاب قبولی است. بنابراین، داوطلبان شرکت در این مصاحبه می بایست که ابتدا با سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه آشنایی داشته باشند. معمولا سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه به سه گروه سوال های عقیدتی، سوال های سیاسی و سوال های اختصاصی تقسیم بندی می شوند که در این مقاله نمونه هایی از این سوال ها ذکر شد.

در صورتی که مطالعه کافی برای شرکت در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ را دارید و از طرفی با سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه آشنا شده اید، می توانید با اعتماد به نفس کامل و با آرامش خاطر در جلسه مصاحبه حضور پیدا کنید.

[تصویر:  1628926112_mosahebe-vekalat3.jpg]

دقت داشته باشید که هیچ چیز به شما در روز مصاحبه آزمون وکالت بیشتر از آرامش داشتن کمک نخواهد کرد. بنابراین، سعی کنید که با داشتن آرامش کافی در زمان مقرر سر جلسه مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه حاضر شوید و به سوال  های فرد مقابل خود پاسخ دهید.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه پاسخ دهی به سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه را در اختیار مخاطبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حیطه را دریافت نمایید.

در ادامه بخوانید: اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه

[تصویر:  estekhdami_telegram.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه در رابطه با چه موضوعاتی است ؟
✔️ سوالات مصاحبه آزمون وکالت معمولا در سه بخش کلی علمی-تخصصی، عقیدتی و سیاسی می باشند که در متن مقاله توضیح داده شده است.


2- ✔️ نمونه سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه را از کجا می توان تهیه کرد ؟
✔️ در متن مقاله چند نمونه از انواع سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ارائه شده است.


3- ✔️ نحوه پاسخ دهی به سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه چگونه است ؟
✔️ برای پاسخ به سوالات مصاحبه می بایست اعتناد به نفس داشته و به طور رسا و شمرده به سوالات پاسخ دهید. سایر جزئیات در متن مقاله نوشته شده است.
منبع : سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه