تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوالات مصاحبه دکتری آزاد 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سوالات مصاحبه دکتری طیف گسترده ای داره ولی به طور کلی سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شامل سوال های شخصی، عمومی، سوالاتی بر اساس سنجش زبان انگلیسی، مهارت و سوابق تحصیلی و پژوهشی داوطلبا میشه. داوطلبا با دونستن این سوالات می تونن با آمادگی یبیشتری سر جلسه مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ شرکت کنن.



داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل تو مقطع دکتری رو دارن باید علاوه بر شرکت تو جلسه آزمون دکتری و به دست آوردن حد نصاب دعوت به مصاحبه، خودشون رو برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری هم آماده کنن.
از اونجایی که بعد از کسب حد نصاب دعوت به مصاحبه دکتری دیگه همه چیز فقط به امتیازی که سر جلسه مصاحبه می گیرین بستگی داره و این نمره تو قبولی نهاییتون تاثیر گذاره، پس دونستن سوالاتی که تو مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 ازتون پرسیده میشه اهمیت زیادی پیدا می کنه.
داوطلبا با دونستن سوالات مصاحبه دکتری 1401 می تونن با آمادگی خیلی بیشتری سر جلسه مصاحبه حاضر بشن و خودشون رو برای پاسخ به اون سوالا از قبل آماده می کنن. برای همین تو ادامه این مقاله سوالات مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۱ رو گفتیم. با ما همراه باشین.


سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
بعد از این که نتایج دعوت به مصاحبه داوطلبای آزمون دکتری 1401 اعلام میشه داوطلبا باید خودشون رو برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آماده کرده تا بتونن نمره قبولی رو کسب کنن. از اونجایی که تو دکتری تخصصی، مصاحبه 50 درصد از قبولی داوطلبا رو بر عهده داره، می تونه خیلی خیلی تو قبولی و پذیرش نهایی داوطلبا موثر باشه.
پس اگه جزو داوطلبایی هستین که تراز خیلی بالایی هم ندارین اصلا نگران نباشین چون می تونین با عملکرد و آمادگی خوب سر جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شانس قبولی بیشتری  حتی از کسی که ترازش از شما بهتره داشته باشین. سوالاتی که سر جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ممکنه از داوطلبا پرسیده بشه مختلفه، اما داشتن آمادگی برای پاسخگویی به اون سوالا می تونه نقش زیادی تو بالا رفتن شانس قبولی داوطلبا داشته باشه.

یکی از سوالاتی که سر جلسه مصاحبه دکتری آزاد ازتون پرسیده میشه مربوط به سوالات عمومیه. یعنی معمولا بعد از ورود به جلسه مصاحبه دکتری ازتون می خوان که خودتون رو معرفی کنین. این معرفی باید کوتاه و کامل باشه و تو اون اطلاعات کامل مثل: نام، نام خانوادگی، رشته تحصیلی، موضوع پایان نامه و ... به طور کامل گفته شه.

سوال بعدی تو مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 معمولا مربوط به پایان نامه شماست. تو این مرحله لازمه موضوع پایان نامه خودتون رو به صورت واضح و در یک یا چند جمله با بیانی روشن معرفی کنین. لازم نیست شما در مورد جزئیات کار خودتون توضیحی ارائه کنین، ولی باید به کل پایان نامه تسلط کامل داشته باشین. پس لازمه تا زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد حتما تسلط خودتون رو پایان نامه بالا ببرین.

سوال دیگه می تونه پرسیدن سوال درسی باشه. هدف از پرسیدن این سوال پاسخ واو به واو داوطلب طبق کتاب درسی نیست، بلکه هدف این پرسش اینه که ببینن با کلیات اون موضوع آشنایی دارین یا خیر و چه ایده ای برای پاسخ به این سوال دارین.

سوال دیگه ای که حتما پرسیده میشه و خیلی پر اهمیته در مورد داشتن دانش و مدرک زبان خارجیه. از اونجایی که خیلی از مقالات و کتابای مرجع، به زبان انگلیسی نوشته می شن و شما برای تکمیل رساله باید از اونا استفاده کنین، تسلط به زبان انگلیسی اهمیت زیادی داره.
داوطلبای آزمون دکتری باید تا سال دوم که می خوان تو آزمون جامع دکتری شرکت کنن یک مدرک زبان خارجی که برای اون دانشگاه اعتبار داره رو دریافت کنن. پس بهتره پیگیر دریافت این مدرک قبل از حضور تو جلسه مصاحبه دکتری باشین تا بتونین سر جلسه مصاحبه اون رو ارائه بدین و ازش امتیاز بگیرین. مثلا برای تحصیل تو دانشگاه آزاد می تونین مدرک زبان ای پی تی رو بگیرین.
بیشتر بخوانید : ثبت نام آزمون EPT

یکی دیگه از سوالات مصاحبه دکتری که حتما ازتون پرسیده میشه مربوط به تعداد مقاله شماست. ازتون سوال میشه که اصلا مقاله ای دارین؟ چند تا مقاله دارین؟ تو کدوم مجله یا ژورنال ها به چاپ رسیده؟ مقاله علمی پژوهشی دارین و یا ترویجی؟
اگه جزو داوطلبایی هستین که مقاله دارین پس حتما اطلاعات خودتون رو درباره این سوالات کامل کنین که با تسلط جواب بدین ولی اگه هیچ مقاله ای ندارین معمولا پایان نامه ارشد این قابلیت رو داره که بتونین از اون دو مقاله به چاپ برسونین.
 
یکی دیگه از سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مربوط به چاپ و یا تالیف کتاب هستش. اگه سابقه ترجمه یا تالیف کتاب های علمی مربوط به رشتتون رو داشته باشین، می تونین سر جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد امتیاز به دست بیارین.
 
سوال مهم دیگه مربوط به معدل و دانشگاه شما در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد هستش. (احیانا اگه از دوره کارشناسی به کارشناسی ارشد تغیییر رشته دادین حتما باید یک جواب قانع کننده به اساتید برای این تغییر رشته بدین.)
 
یکی از پر تکرار ترین سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در خصوص تامین هزینه تحصیل و توان پرداخت شهریه دکتری دانشگاه آزاد هستش. داوطلبا باید به یاد داشته باشن که تحصیل مقطع دکتری تو دانشگاه آزاد هزینه زیادی داره و اساتید سر جلسه مصاحبه می خوان مطمئن بشن شما توان مالی کافی برای پرداخت شهریه دانشگاه رو دارین.
 
سوال دیگه ای که روز مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از شما پرسیده می شه، زمینه کاری مورد علاقه شماست. در پاسخ به این سوال اصلا نباید روی موضوع به خصوصی اصرار داشته باشین، همچنین جوری هم پاسخ ندین که انگار اصلا براتون مهم نیست روی چه موضوعی کار کنین. پس بهتره با پاسخ خودتون نشان بدین که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط هستین ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگه رو هم دارین.
توجه کنید که در تمام طول مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد صرفا یک هدف تو ذهنتون باشه، چون باید اثبات کنین که گزینه مناسبی برای دوره دکتری هستین. سعی کنین تو هر پاسخی حداقل یک دلیل به اساتید بدین که شما رو به عنوان دانشجوی دکتری تو اون دانشگاه انتخاب کنن.
 
و در آخر تو مصاحبه برخی دانشگاه‌های خاص، علاوه بر سوالایی که گفته شد ممکنه در رابطه با مسائل سیاسی روز و موضوعات مذهبی هم سوالاتی مطرح شه. بنابراین داشتن آمادگی نسبی برای پاسخگویی به این نوع سوال‌ ها هم لازمه.
همه سوالات گفته شده تو مصاحبه‌ های دکتری مطرح نمیشه و موارد گفته شده جزو همه انواع سوالاتیه که بر اساس تجربه سال ‌های گذشته تو مصاحبه ‌ها مطرح شده. با خوندن مقاله زیر می تونین در مورد اعلام نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اطلاعات زیادی رو کسب کنین.
بیشتر بخوانید : نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد


نکات مهم برای موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
برای موفقیت تو مصاحبه دکتری علاوه بر پاسخ مناسب به سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 رعایت کردن اصول دیگه ای هم اهمیت داره. از اونجایی که شما وقتی وارد اتاق مصاحبه تیم مصاحبه کننده شما رو به چشم یک همکار می بینن نه شاگرد پس بهتره موارد زیر رو هم رعایت کنین.

در هر شرایط تحصیلی اعتماد به نفس داشته باشین.
پوشیدن لباس مناسب و آراسته بودن رو تو اولویت قرار بدین.
حتما رزومه داشته باشین. با داشتن رزومه کل سوابق علمی و پژوهشی تون رو اساتید می بینن. اینجوری هیچ چیزی از توانایی های شما از قلم نمیفته.
صداقت داشتن خوبه، اما بهتره سر جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تو گفتن ضعف های خودتون اغراق نکنین و تاکیدتون بیشتر روی نقاط قوتتون باشه.
حرفی از شغلتون نزنین! شاغل بودن شما هیچ تاثیر مثبتی در روند مصاحبه نداره، چون که اساتید معمولا داوطلبایی رو پذیرش می کنن که بتونن تمام وقت روی پایان نامه خودشون کار کنن و نگران تامین هزینه تحصیلشون نباشن.
قبل از حضور تو جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد حتما مدارک لازم برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری رو از سایت دانشگاه چک کنین.
فرصت حضور تو جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد رو از دست ندین! حتی اگه هیچ چیزی برای ارائه تو جلسه مصاحبه دکتری هم نداشته باشین با حضور تو جلسه مصاحبه تجربه کسب می کنین، با سوالات آشنا میشین و آمادگیتون برای سال بعد بیشتر میشه.
شکست تو مصاحبه پایان همه چیز نیست! به تلاش خودتون ادامه بدین، رزومه سازی کنین و سال های بعد دوباره شانس خودتون رو امتحان کنین. برای اطلاع از صفر تا صد مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید : مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

راهنمای تصویری ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مصاحبه دانشگاه آزاد به صورت مجازی انجام میشه. داوطلبایی که برای مصاحبه دانشگاه ازاد پذیرفته شدن و تمایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه رو دارن باید نسبت به ثبت نام برای حضور در مصاحبه علـمی دانشگاه های پذیرفته شده مطابق مراحل زیر اقدام کنن:

1ورود به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org و انتخاب گزینه " سامانه ثبت نام دکتری تخصصی 1401 "

[تصویر:  1599983614_11.png]

2وارد کردن کد دسترسی و کدملی داوطلب

[تصویر:  1599983626_22.png]

3بارگذاری سوابق علمی، پژوهش داوطلب در قالب PDF

[تصویر:  1599983640_333.jpg]

4انتخاب رشته ها و واحدهای مورد نظر جهت حضور در مصاحبه

[تصویر:  1599983652_2.png]

5پرداخت هزینه جهت شرکت در مصاحبه

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالای شما برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری و نحوه پاسخگویی به سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.
در ادامه بخوانید: مشاوره مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

سوالات متداول

1- ✔️ سر جلسه مصاحبه دکتری چه سوالاتی پرسیده میشه ؟
✔️ یکی از سوالاتی که سر جلسه مصاحبه دکتری پرسیده میشه مربوط به تعداد مقاله شماست که تو این مقاله توضیحات بیشتر داده شده .

2- ✔️ چه جوری می تونیم به سوالات مصاحبه دکتری دسترسی داشته باشیم ؟
✔️ تو این مقاله تمام سوالات احتمالی که سر جلسه مصاحبه دکتری پرسیده میشه گفته شده .

3- ✔️ کسایی که تراز خیلی بالایی ندارن چه جوری می تونن شانس قبولیشون رو بالا ببرن ؟
✔️ این داوطلبا با داشتن آمادگی کامل برای حضور تو جلسه مصاحبه و اطلاع از سوالات احتمالی مصاحبه می تونن با گرفتن نمره خوب از مصاحبه شانس قبولی خودشون رو بالا ببرن که تو این مقاله همه موارد لازم گفته شده .
منبع : سوالات مصاحبه دکتری آزاد 1401
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointhttp://lactogenicfactor.rulacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyсайтsemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting