تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نمونه شکایت از ضرب و جرح
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این مقاله به بررسی نمونه شکایت از ضرب و جرح می پردازیم .


ضرب و جرح بر طبق قانون مجازات اسلامی جرم شناخته شده است و ضرب جرح زمانی محقق می گردد که کسی عمدا به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب آسیب و نقصان یا از کار افتادن و غیره شود به صورتی که امکان قصاص وجود نداشته فرد مرتکب جرم ضرب و جرح شده و به مجازات مقرر در قانون محکوم می گردد . 
فرد شاکی از جرم ضرب و جرح می تواند برای شکایت به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه نماید و با ارائه شکوائیه ضرب و جرح می تواند شکایت خود را در مرجع قضایی مطرح کند . در این مقاله به بررسی نمونه شکایت از ضرب و جرح و نحوه نوشتن و تنظیم شکوائیه ضرب و جرح می پردازیم .



نمونه فرم شکایت از ضرب و جرح
در ذیل نمونه ای از فرم شکایت از ضرب و جرح قرار داده شده است :

[تصویر:  1551940759_%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%8...%D9%87.png]



نحوه نوشتن و تنظیم شکوائیه ضرب و جرح
نحوه نوشتن شکوائیه ایراد ضرب جرح به طور کلی به صورت زیر می باشد اما با توجه به شرایط هر فرد و نوع پرونده وی تغییراتی در آن به وجود می آید .
شاکی : ...... ( نام و مشخصات شاکی )
مشتکی عنه : .......... ( نام و مشخصات مشتکی عنه )
وکیل یا نماینده قانونی : ........ ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی نوشته می شود ) 
موضوع : ایراد ضرب و جرح
 
دلایل و ضمائم : 1 – کپی مصدق شناسنامه   2 – کپی مصدق کارت ملی  3 – شهادت شهود 4 – گواهی پزشکی قانونی 5  - سایر مدارک 

زمان و نشانی محل وقوع جرم : ( زمان و محلی که جرم در آن اتفاق افتاده است . )
 
توضیحات : 
باسلام ، احتراما به استحضار می رساند :
اینجانب در مورخ .... با مشتکی عنه  ..... در پارکینگ ساختمان به نشانی .... به دلیل ... اختلاف پیدا کردیم که به وسیله ...... مورد ضرب و جرح قرار گرفتم لذا با استناد به گواهی پزشکی قانونی و شهادت شهودی که شاهد صحنه ضرب و جرح بودند و سایر مدارک ارائه شده تقاضای تعقیب کیفری و صدور حکم محکومیت مشتکی عنه ایشان را دارم .


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه شکایت از ضرب و جرح در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه شکایت از ضرب و جرح پاسخ دهند .
منبع : نمونه شکایت از ضرب و جرح
متاسفانه مشکلات ناموسی و یا وارد شدن استرس به مردم، موجب افزایش جرایم ضرب و جرح در جامعه شده است. آسیب رساندن به افراد در قانون جرم بزرگی محسوب می شود که به دنبال آن مجازات دارد و تفاوتی ندارد که نسبت این افراد با یکدیگر چیست. هرگونه برخورد پدر و فرزند، زن و شوهر، همسر و فرزند و … به عنوان جرم شناخته می شود و باید برای پیگیری آن باید از وکیل ضرب و جرح مشاوره دریافت کنیم.
برخی افراد تصور می کنند که پرونده ضرب و جرح را به تنهایی می توانند پیگیری کنند و به همین دلیل اقدام به تنظیم شکواییه می نمایند. اگر شکواییه ای که تنظیم می کنند نادرست باشد و در سامانه ثنا به درستی ثبت نشود، افراد مجبور هستند دوباره این کار را تکرار کنند که هم، زمان بر است و هم هزینه بر می باشد. از این رو توصیه می شود که در پیگیری کارهایی که قوانین مرتبط است و اطلاعات کاملی نداریم به وکیل متخصص مراجعه کنیم.

منبع مقاله : بهترین وکیل ضرب و جرح در تهران