تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 در دو مرحله صورت می گیرد. مرحله کتبی و مرحله مصاحبه حضوری. در مصاحبه سوالات مختلفی از داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول، پرسیده خواهد شد. سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ از مسائل عقیدتی و همچنین علمی که سوالات تخصصی رشته های حقوقی می باشد تشکیل شده اند.


کسانی که علاقه مند به داشتن پروانه وکالت هستند، می توانند با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد حقوق و فقه اسلامی، در آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 شرکت نمایند. این آزمون دو مرحله ای بوده و اگر داوطلب توانست در آزمون کتبی نمره قبولی را کسب نماید باید در مرحله مصاحبه حضوری هم شرکت کند و در صورت قبولی در مرحله دوم می تواند با گذراندن دوره کار آموزی، پروانه وکالت خود را اخذ کند.
در ادامه در رابطه با سوالات عقیدتی و سیاسی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه، سوالات تخصصی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه و مشاوره پاسخ دهی به سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ بحثی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت البته با توجه به سوالات سال های قبل به این موضوع می پردازیم و در صورت اضافه شدن نکات مهم در رابطه با سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه سال جاری متن مقاله بروز رسانی خواهد شد.



سوالات عقیدتی و سیاسی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
بد نیست قبل از اینکه در مصاحبه حضوری آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت کنید، با نوع سوالات این مصاحبه بیشتر آشنا شوید. چون با آمادگی بیشتری می توانید در این مصاحبه شرکت کنید. علاوه بر آشنایی با نوع سوالات، می توانید با استفاده از منابع خوب و مفید هم از پس مصاحبه به راحتی برآیید.
قسمتی از سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 به سوالات عقیدتی مربوط می شود. سوالات عقیدتی با سوالات مذهبی متفاوت است و به نوعی این سوالات می خواهند رویکرد شما را در مواجهه با رعایت مسائل اخلاقی و شرعی بسنجند. این سوالات چالشی هستند و نیاز به تحلیل عمیق دارند.
شاید در مواجه با سوالات عقیدتی فکر کنید که باید آنچه را که مدنظر و خوشامد مصاحبه کننده است را بگویید اما در حقیقت این طور نیست و شما باید پاسخ اینگونه سوالات را با طرز نگاه خودتان جواب دهید و در این میان هم صادق باشید.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که مسائل عقیدتی بی ربط با مسائل شرعی نیستند و باید پاسخ مسائل عقیدتی را با کمک احکام و مسائل شرعی پیدا کنید. در حقیقت موضوعات مربوط به دین و احکام شرعی می‌تواند تجزیه و تحلیل مسائل عقیدتی که به نوعی مسائل جاری در جامعه اسلامی است را راحت تر کند.

نوع سوالات می تواند بسیار متنوع باشد و به نوعی مصاحبه کننده بخواهد میزان هوشیاری شما را هم بسنجد. سعی کنید در پاسخ به سوالات عقیدتی عجله به خرج ندهید و با آرامش به سوالات پاسخ دهید حتی اگر به نظر خودتان جواب سوال را صددرصد می دانید اما کمی تامل کنید و با آرامش پاسخ دهید.
سوالات عقیدتی می تواند به شکل مجموعه ای از چند سوال به شکل زنجیر وار هم مطرح شود. یعنی ممکن است مصاحبه کننده با یک سوال از شما بحث را شروع نماید اما در بین جواب های شما و از دل همین جواب ها، مجددا سوال دیگری مطرح کند.
حتما قبل از شرکت در مصاحبه، با مجموعه سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ آشنایی پیدا کنید. این سوالات را به راحتی می توانید از طریق گروه های مشاوره ای و یا منابع کتبی موجود در اینترنت به دست آورید.
در مصاحبه حضوری و در رابطه با سوالات عقیدتی بهتر است تلاوت درست قرآن کریم را از قبل تمرین کرده باشید، رساله های مراجع تقلید مانند رساله امام خمینی را مرور کرده باشید، سعی کنید تا حدودی به اوضاع و مسائل روز سیاسی و فرهنگی تسلط داشته باشید. در این مصاحبه بهتر است به نوع پوشش خود، نحوه صحبت کردن و آداب معاشرت توجه چند برابر داشته باشید.

حتما بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400


سوالات تخصصی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
علاوه بر سوالات عقیدتی، باید آماده پاسخ گویی به سوالات تخصصی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه هم باشید. همانطور که از این عبارت پیداست، منظور از سوالات تخصصی، سوال هایی است که مربوط به حوزه حقوقی بوده و مصاحبه کننده سوالات چالشی در این زمینه مطرح می کند. در حقیقت این بخش از سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه، کاملا علمی بوده و به سنجش و ارزیابی دوباره معلومات و آگاهی حقوقی فرد می پردازد. کسانی که در مراحل آزمون کتبی به هر دلیلی نتوانستند که نمره خیلی عالی را کسب نمایند، می توانند در این بخش مجددا معلومات حقوقی خود را به چالش بکشند و فرصتی برای بالا بردن میانگین نمره خود دوباره به دست آورند.
کسانی می توانند در مصاحبه علمی این آزمون موفق شوند که احاطه کامل بر دروس اختصاصی کارشناسی خود داشته باشد. ارائه پاسخ های مناسب و دقیق برای سوالات تخصصی در حین انجام مصاحبه، می تواند مصاحبه کننده را مجاب کند که شخص داوطلب می تواند در مدت کار آموزی چندین ماهه خود، بهترین عملکرد را داشته باشد و به عبارت دیگر این شخص پتانسیل تبدیل شدن به یک وکیل خوب را دارد!
شما عزیزانی که بعد از پذیرش در آزمون کتبی سال جاری یعنی سال 1400، قرار است مصاحبه حضوری را انجام دهید، بهتر است با منابع سوالاتی که از سال های گذشته و آزمون های قبلی وجود دارد، بیشتر آشنا شوید. سوالاتی از دروسی همچون حقوق مدنی، آیین دادرسی کیفری، متون فقه و... پاسخ به سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰، را با توجه به سوالات سال های گذشته، می توانید تا حدودی پیش بینی کنید.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه 1400

مشاوره پاسخ دهی به سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
به طور کلی حضور در هر مصاحبه شغلی و گزینشی می تواند همراه با استرس برای فرد باشد. این استرس و دلهره می تواند برای آزمون مصاحبه وکالت قوه قضاییه بیشتر هم باشد! زیرا علاوه بر اینکه در این مصاحبه فرد باید از تخصص و دانش و معلومات کافی برخوردار باشد، باید از لحاظ روانشناختی و عقیدتی هم در شأن و رتبه مناسبی قرار داشته باشد.
شما به عنوان فرد مصاحبه شونده باید زیرکی خاصی داشته باشید. از همان بدو ورود شما به اتاق مصاحبه، عملا ارزیابی شما هم آغاز می شود. به همین دلیل است که حتی شما باید در رابطه با نحوه برخورد، پوشش، متانت، سبک حرف زدن و حتی زبان بدن خود بسیار حساس باشید.
شاید تصور شما از سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400، سوالاتی بسیار پیچیده که نیاز به تجزیه و تحلیل بالایی دارد، باشد اما بد نیست بدانید که گاهی از شما سوالاتی ممکن است پرسیده شود، که در حالت عادی بسیار ساده است و آنچنان مفهومی هم نیست اما به دلیل ذهنیتی که از قبل با شما همراه بوده است، و غلبه اضطراب بر شما، این سوالات ساده را به راحتی از دست می دهید. در حقیقت ممکن است از شما سوالات انحرافی و پیش پاافتاده بپرسند.

توجه داشته باشید استرس و اضطراب مهم ترین و اصلی ترین مشکل در این بین خواهد بود. به نحوی که قدرت تجزیه و تحلیل بواسطه داشتن همین استرس، از شما سلب خواهد شد. حتی اگر از نظر معلومات در حد مطلوبی هستید اما استرس دارید، مطمئن باشید که استرس اجازه پاسخگویی کامل را از شما خواهد گرفت!

شما اگر بتوانید از قبل سوالات مصاحبه های قبلی را مرور نمایید به طور حتم میتوانید پیش زمینه ای در رابطه با سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ کسب نمایید و همین پیش زمینه می تواند اضطراب شما را تا حد زیادی کاهش دهد.
اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. همین که از شما برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل می آید در حقیقت توانسته اید نشان دهید که شایستگی و آگاهی کافی را داشته اید. همچنین می توانید تا فرا رسیدن موعد مصاحبه، در بعضی از مراکز مشاوره حقوقی به شکل رایگان و حضوری برای مردم و مراجعه کنندگان، مشاوره انجام دهید تا هم با مسائل حقوقی رودر رو آشنا شوید و هم با صحبت کردن اعتماد به نفس بالاتری را کسب نمایید.
در انتها باید بگوییم که برای مواجه با سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 بهتر است از قبل کمی آمادگی داشته باشید و سعی کنید مطالعات خود را در زمینه حقوقی باز هم افزایش دهید. منابع در این زمینه را می توانید از طریق سایت های مشاوره هم پیدا کنید.
بعد از انجام مصاحبه حضوری باید منتظر اعلام نتایج نهایی از طریق سایت کانون وکلا و کارشناسان قوه قضاییه باشید و بعد از آن در صورت پذیرش نهایی، باید آماده گذراندن دوره کار آموزی در حوزه انتخابی خود باشید.

در ادامه بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ پاسخ دهند.


سوالات متداول

1- ✔️سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه در رابطه با چه مسائلی می باشد؟
✔️سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه سوالاتی در رابطه با مسائل عقیدتی و سوالات تخصصی دروس رشته های حقوقی می باشد که متن مقاله در این مورد توضیحات بیشتری آورده شده است.

2- ✔️سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه را می توان از کجا تهیه نمود؟
✔️سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه را می توان از منابع معتبر آزمون های حقوقی دریافت کرد که در متن مقاله بیان شده است.

3- ✔️برای پاسخ دهی بهتر به سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه چه اقدامی می بایست انجام داد؟
✔️می بایست برای پاسخ دهی بهتر به سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ابتدا مطالعات دقیقی در رابطه با این سوالات داشت که در متن مقاله راهکار های آمده است.
منبع : سوالات مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400