تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کاربرد چسب پازل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کاربرد چسب پازل محافظت از پازل است تا بتواند قطعات پازل را در برابر گرد و خاک، آلودگی و رطوبت حفظ کند. این چسب ها کاملا شفاف هستند و پس از خشک شدن هیچ اثری از آنها دیده نمی شود.
چسب پازل چیست؟
چسب پازل نوعی مایع سفید یا بی رنگی است که در اکثر فروشگاه ها به صورت بسته بندی های جذاب به فروش می رسد. کاربرد چسب پازل به عنوان محافظ پازل برای جلوگیری از جدا شدن قطعات آن است. این چسب خاصیت چسبندگی دارد که باعث می شود قطعات پازل در کنار هم قرار بگیرند.
اگر قصد قاب گرفتن پازل را دارید حتما باید از این چسب استفاده کنید تا قطعات هنگام نصب روی دیوار ازهم جدا نشوند.
چسب پازل دو نوع دارد:
[list]

[*]v چسب پازل پودری

[*]v چسب پازل مایع
[/list]
این دو نوع چسب هیچ تفاوتی ندارند. البته چسب مایع برخلاف چسب پودری استفاده راحت تری دارد چون مانند چسب پودری نیازی به حل کردن در آب ندارد.
قبل استفاده از چسب پازل چه اقداماتی باید انجام گیرد؟
قبل استفاده از چسب پازل بهتر است زیر پازل خود یک کاغذ یا پلاستیک یا هر چیزی دیگری که مایل هستید قرار دهید چون ممکن است ناخواسته پازل به میز کارتان چسبیده شود.
کاربردهای چسب پازل:
[list]

[*]محافظت از زیبایی قطعات پازل

[*]کنار هم قرار دادن قطعات پازل

[*]تثبیت دائمی رنگ قطعات پازل
[/list]کاربرد چسب پازل به چه صورت است؟
[تصویر:  puzzle-glue.jpg]
کاربرد چسب پازل پودری
کاربرد چسب پازل به این روش است که محلول به دست آمده از چسب پودری را روی سطح پازل ریخته و آن را با وسیله ای مانند کاردک پلاستیکی روی سطح پازل پخش کنید. سعی کنید جهت مالیدن چسب روی سطح پازل در یک جهت باشد، پس از چند ساعت چسب جذب کاغذ می شود و قطعات پازل را به یک دیگر می چسباند.
در استفاده از کاربرد چسب پازل باید به این نکته توجه شود که نباید آب را روی پودر بریزید یا پودر را ناگهانی در آب خالی کنید بلکه سعی کنید پودر کم کم به آب اضافه شود و در هنگام اضافه‌ کردن آن را هم بزنید.
اگر مقدار آب بیشتر از حد نیاز باشد و چسب حالت آبکی داشته باشد در هنگام خشک شدن پازل، احتمال دارد انحنای در کل سطح پازل ایجاد شود البته اگر پازل را قاب بگیرد و روی آن شیشه قرار دهید این انحنا از بين می رود و مشکلی در ظاهر پازل ایجاد نمی شود. اگر چسب کاری به درستی انجام نگرفته باشد می توانید یک بار دیگر سطح پازل را چسب بزنید تا یکنواخت شود.
کاربرد چسب پازل مایع
کاربرد چسب پازل مایع به این صورت است که نیازی به اضافه کردن محلول ندارد و در قوطی های استوانه ای آماده ی استفاده برای پازل ها هستند اما چسب های پودری باید با آب ملایم ترکیب شوند تا قابل استفاده باشد و بعد از مدتی هم زدن پودر ژله مانندی و در نهایت مایعی نسبتا شفاف و یکنواخت به دست می آید.
کاربرد چسب های آماده (مایع) راحت تر از چسب های پودری است. کافی است که آن را تکان بدهید و درپوش پلاستیکی را بردارید تا سر ابری آن دیده شود.
استفاده از آن مانند قوطی های واکس آماده است زیر اسفنج سر قوطی یک سوپاپ اطمینان داشته که برای بار اول آن را با فشار دست به سمت پایین و داخل قوطی فشار دهید. زمانیکه مجرا باز شد قوطی را وارونه کرده تا چسب وارد اسفنج شود.
می توانید با فشار اندک به بدنه پلاستیکی قوطی چسب بیشتری را وارد اسفنج کرده و روی سطح پازل بمالید و با ابر سر قوطی آن را به صورت یکنواخت پخش کنید.
نکات مربوط به کاربرد چسب پازل:
[list]

[*]ظرف تهیه چسب پازل پس از مصرف با دقت شسته شود.

[*]از دسترسی کودکان به این چسب خودداری شود.

[*]از چسب های معمولی یا چسب همه کاره برای چسباندن قطعات پازل استفاده نشود. این چسب ها به دلیل وجود مواد نفتی حلال رنگ و جلای طرح پازل می باشند.

[*]از چسب نواری هایی که در اثر یک لغزش خیلی کوچک تمام زحمات شما را هدر می دهد و قطعات را به هم می ریزد استفاده نشود.

[*]چسب پازل نباید پشت پازل استفاده شود بلکه باید روی طرح قرار بگیرد.
[/list]کاربرد چسب پازل کا اس گیمز
[list]

[*]برای پازل 1000 تکه مناسبند.

[*]چسبندگی بالایی دارند.

[*]حجم مناسبی دارند.

[*]به صورت جعبه ای موجود می باشند و تیوپی نیستند. تنها مشکل این مدل چسب همین جعبه ای بودنش است که کار نگهداری اضافه چسب را سخت می کند.
[/list]
[تصویر:  puzzle-glue-usages.jpg]
کاربرد چسب پازل کلمنتونی مدل 37000
[list]

[*]حجم 200 میلی لیتری دارد.

[*]جنس و کیفیت خوبی دارد.

[*]بی رنگ است.

[*]قیمت بسیار بالایی دارد.

[*]درخشندگی رنگ به طور دائم حفظ و نگهداری می شود.

[*]با استفاده از اسفنج به راحتی بر روی سطوح توزیع می شود.
[/list]کاربرد چسب پازل جیتو
[list]

[*]استفاده از آن به راحتی انجام می گیرد.

[*]کیفیت خوب و مناسبی دارد.
[/list]کاربرد چسب پازل یورو تویز
[list]

[*]برای پازل 4000 تکه مناسب است.

[*]دارای 150 میلی لیتر چسب است.

[*]چسبندگی بالایی دارد.

[*]شفاف است.

[*]استفاده از آن به سهولت انجام می گیرد.

[/list]