تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: زگیل تناسلی در کودکان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
زگیل تناسلی در کودکان چیست؟
کوندیلوما یا همان زگیل تناسلی در کودکان و زگیل های دستگاه تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. در كودكان، زگیل تناسلی می تواند از مادر آلوده یا سایر مراقبین به نوزاد منتقل شود. نکته مهم این است که اگر کودک زگیل تناسلی داشته باشد – ممکن است نشانه سوء استفاده جنسی یا فعالیت جنسی زودرس باشد یا نباشد. واکسن HPV برای دختران (و پسران) به محافظت در برابر عفونت HPV و سرطان دهانه رحم کمک می کند.

علائم زگیل تناسلی در کودکان چیست؟
لکه های کوچک ، گوشتی یا خاکستری ، برجسته یا مسطح در ناحیه تناسلی
چندین زگیل به هم نزدیک (به شکل گل کلم)
در صورت وجود ضایعات ممکن است خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی ایجاد شود.
در صورت وجود ضایعات ، ترشحات واژن افزایش می یابد.

زگیل های تناسلی معمولا هم رنگ پوست هستند. اغلب رشد آن ها بدون درد بوده و در ناحیه تناسلی ظاهر می شوند. در مردان، بر روی آلت تناسلی مردانه یا اطراف مقعد ایجاد می شوند. در خانم ها، ممکن است در اطراف ورودی واژن یا اطراف مقعد ایجاد شوند.
زگیل های تناسلی در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. این زگیل ها می توانند بزرگ یا کوچک باشند. آن ها می توانند صاف و سخت باشند. برخی اوقات می توانند باعث خارش و تحریک شوند. هم چنین می توانند به سرعت رشد کنند.
در بزرگسالان، زگیل تناسلی اغلب با تماس جنسی گسترش می یابد. با این حال، کودکان خردسال اغلب آن ها را به روش های دیگر دریافت می کنند. نوزادان و کودکان اغلب به روش های زیر دچار  زگیل تناسلی می شوند:

قبل یا هنگام تولد (از مادری که حامل ویروس است)
در حال تعویض پوشک (از دست های شخص مبتلا به ویروس)
حین استحمام (از حوله هایی که توسط شخص مبتلا به ویروس استفاده شده است)
با گسترش زگیل های خود (از دست آن ها به قسمت دیگری از بدن)

ادامه مطلب...