تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 مانند روال سال های قبل، بعد از برگزاری آزمون کتبی و اعلام نتایج اولیه، در بین پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون وکالت قوه قضاییه، به انجام خواهد رسید. این مصاحبه دارای بخش های مختلفی بوده که میزان اطلاعات حقوقی و شخصی افراد را می سنجد و از نظر عقیدتی هم بررسی می شود.


آزمون وکالت قوه قضاییه، آزمونی دو مرحله ای است که دارای مرحله کتبی و شفاهی می باشد. این آزمون برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در رشته وکالت دارند، برگزار می شود و کارشناسان حقوق و فقه و مبانی اسلامی می توانند با ثبت نام و شرکت در این آزمون و موفقیت در دو مرحله آزمون، پروانه وکالت خود را از سوی قوه قضاییه اخذ نمایند.
زمان مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ معمولا یکی دو ماه بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی مشخص می شود. حال با توجه به اینکه آزمون کتبی سال 1400 برگزار نشده است نمی توانیم زمان دقیقی را برای مراحل بعدی، تعیین کنیم.
در ادامه بیان شده است که چه کسانی برای مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه دعوت می شوند، نحوه برگزاری و زمان مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه و همچنین راهکار هایی برای موفقیت در این آزمون آورده شده است.


چه کسانی برای مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه دعوت می شوند ؟
بعد از اینکه داوطلبان در آزمون کتبی شرکت کردند، طبق روال سال های قبل، حدودا یک الی یک ماه و نیم بعد از آن، نتایج پذیرفته شدگان مرحله اول اعلام می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، و ورود اطلاعات شخصی و یا پرونده ثبت نامی خود، از این موضوع مطلع شوند.
بعد از آن باید پذیرفته شدگان منتظر اعلام زمان دقیق مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ بمانند. این اطلاع رسانی در سال های اخیر از طریق پیامک به فرد صورت گرفته است. در پیامکی که به دست افراد می‌رسد زمان و مکان مصاحبه اعلام می شود و فرد موظف است حتما در زمان مقرر در مکان مصاحبه حاضر شود. و در غیر اینصورت، بقیه مراحل منتفی خواهد شد و به منزله انصراف تلقی می شود.
مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400، توسط اساتید و قضات با تجربه انجام می گیرد و سوالات در سه حوزه می باشد : 

۱احکام دینی و مسائل عقیدتی
۲مصاحبه علمی
۳شخصیت شناسی و روانشناسی

سوالات علمی و یا همان سوالات حقوقی که در حین مصاحبه پرسیده می شود می تواند از دروسی همانند حقوق اساسی و مدنی تا حقوق تجارت و حقوق ثبت متغیر باشد. البته می توانید نام منابع سوالات را از طریق مصاحبه های قبلی، بیابید.
بعد از اتمام مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰، داوطلبان باید حدودا دو ماه دیگر هم منتظر بمانند تا نتایج نهایی اعلام شود.
بعد از اعلام نتایج نهایی هم پذیرفته شدگان باید مدت معینی را به کار آموزی مشغول باشند تا بعد از آن شرایط برای اخذ پروانه مهیا شود.

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا

زمان مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
در ابتدای مقاله هم روند برگزاری مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه را برای شما توضیح دادیم. اما زمان مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 هنوز مشخص نیست. زمان مصاحبه بستگی به زمان برگزاری آزمون کتبی و اعلام نتایج اولیه دارد که با توجه به اینکه هنوز این اتفاق نیفتاده است نمی توان برای زمان مصاحبه هم زمان خاصی را تعیین کنیم.
زمان انجام مصاحبه بعد از اعلام نتایج اولیه، توسط پیامک به پذیرفته شدگان اعلام می شود ولی این اطمینان را به شما خواهیم داد که زمان انجام همه این مراحل، ممکن است بین دو تا سه ماه به طول انجامد. این زمان فرصتی است که به کمک آن می توانید به تقویت خود در مصاحبه احتمالی بپردازید و از طریق مشاوره دادن در مراکز مشاوره حقوقی بتوانید به صورت حضوری و رو در رو با مشکلات و مسائل حقوقی مردم آشنا شوید.

توصیه ما به شما داوطلب عزیز این است که اخبار مربوط به زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه را مرتبا از طریق رسانه های قابل اعتماد مانند وب سایت خبرگزاری های رسمی کشور، دنبال نمایید تا در این رابطه دچار نقصان نشوید.

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400

نحوه برگزاری مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
آزمون مصاحبه ای که از داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول گرفته می شود، شامل سه بخش است. یعنی در 3 حوزه متفاوت از داوطلبان سوال پرسیده می شود. سوالات حوزه عقیدتی و احکام که باید در رابطه با این مسئله با موضوعات شرعی و دینی و استفاده از آن در حل مسائل روز استفاده کنید. سوالات حوزه حقوقی و علمی که به طور مستقیم به میزان سواد و آگاهی حقوقی شخص داوطلب باز می گردد و سوالات حوزه روانشناختی که شاید به طور علنی از داوطلب پرسیده نشود و به طور تلفیقی با مجموعه سوالات دو حوزه قبلی، مطرح شود.
به همین دلیل است که داوطلب هنگام پاسخ دادن به سوالات باید نهایت درایت خود را به کارگرفته و به شکل کاملا صادقانه پاسخ دهد. شما علاوه بر این بد نیست نسبت به مسائل روز جامعه در حوزه های مختلف، اعم از سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، مطالعه داشته باشید. چون سوالاتی که در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ به احتمال زیاد از شما پرسیده می شود، می تواند منشأ از همین مسائل روز بگیرد.
در روز برگزاری مصاحبه، شما باید دقیقا در وقت مقرر حاضر باشید و با خونسردی به مجموعه سوالات مصاحبه کنندگان و قضات پاسخ دهید. سعی کنید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید و در رفتار و گفتار خود همه جوانب را بسنجید.
البته شرح این مسائل نباید سبب اضطراب و استرس شما شود. مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 هم مانند بسیاری از مصاحبه های استخدامی و گزینشی دیگر، بوده و آن هایی که در این میان با خونسری و حفظ آرامش، به سوالات پاسخ می دهند؛ بی گمان برندگان نهایی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه
راهکارهایی برای موفقیت در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
برای قبولی در یک مصاحبه ( بدون در نظر گرفتن اینکه این مصاحبه برای چه کاری و چه شرکت و سازمانی اتفاق می افتد ) باید مواردی را حتما در نظر داشته باشید تا بتوانید با کمک آن ها شانس پذیرفته شدن خود را افزایش دهید. 
اولین و مهم ترین رکن موفقیت در گزینش های حضوری؛ اعتماد به نفس بالاست. اگر به خود اطمینان داشته باشید به طور حتم از پس کار های زیادی برخواهید آمد. عدم اعتماد به نفس استرس به دنبال خواهد داشت و عدم تمرکز و عدم موفقیت!
مسئله بعدی که می تواند در موفقیت مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ نقش مهمی را ایفا کند، آشنایی با نوع سوالات می باشد. شما می توانید برای آشنای بیشتر با سوالات و ارزیابی سختی و آسانی آن ها، از منابع سوالات مصاحبه های سال های قبل استفاده کنید.
این منابع را می توانید از مراکز مشاوره دریافت نمایید و یا با کمی جستجو در وب سایت های حقوقی هم به آن ها دست پیدا کنید.
مطالعه از قبل سوالات و آشنایی با آن ها، باعث می شود تا نحوه مطالعات شما و چگونگی آن، مسیر خود را پیدا کند و از اتلاف وقت در مورد مطالعه مسائل دیگر جلوگیری به عمل آید. البته نمی توان صددرصد تضمین کرد که سوالات سال 1400 هم کاملا مطابق با سوالات سال های قبل باشد، اما بی شک تا حدود بسیار زیادی، روند سوالات را معین کرده و داوطلب را از رویارویی با اتفاقی که هیچ پیش زمینه ای نسبت به آن ندارد؛ آگاه می سازد و این یعنی کم شدن استرس فرد و غلبه بر عدم اعتماد به نفس.
علاوه بر استفاده از منابع مجازی، می توانید از تجربه داوطلبان دیگر که در سال های قبل این مصاحبه را پشت سر گذاشته اند هم استفاده کنید. مراکز مشاوره حقوقی و صحبت با وکلا در این زمینه می تواند راهگشا باشد.
در روز مصاحبه در هنگام پاسخ به سوالات با کمی مکث و تدبیر عمل کنید. گاهی سوالات انحرافی از شما پرسیده می شود که بدون هیچ سختی و پیچیدگی می توان به آن ها جواب داد اما اغلب افراد با فرض اینکه سوالات همگی سخت و دشوار و چند مجهولی هستند، نه تنها پاسخ صحیح نمی دهند که فرصت را هم به راحتی از دست خواهند داد.
امیدواریم با مطرح کردن مسائل کلی در ارتباط با مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ کمی شما را در راه آشنایی با این مصاحبه کمک کرده باشیم.

در ادامه بخوانید: زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۰ پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- ✔️مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه در چه زمانی برگزار خواهد شد؟
✔️مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه یک ماه پس از اعلام نتایج آزمون کتبی برگزار خواهد شد که در متن مقاله نیز بیان شده است.

2- ✔️در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه چه نوع سوالاتی پرسیده خواهد شد؟
✔️در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه تقریبا در رابطه با سه حوزه سوال پرسیده خواهد شد که در متن مقاله آورده شده است.

3- ✔️شرکت در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه برای داوطلبان الزامی می باشد؟
✔️بله، مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه همان آزمون مرحله دوم می باشد که در این باره در متن مقاله توضیحات بیشتری آمده است.
منبع : مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه 1400