تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سامانه جستجوی وکیل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کانون های وکلای دادگستری و مرکز وکلا قوه قضاییه، هر کدام دارای سامانه های جستجوی وکیل و بانک اطلاعات وکلا جداگانه و مستقل می باشند. برای ورود به سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا باید به سایت کانون وکلا مربوطه مراجعه نمود و جستجوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه از طریق سایت آن یعنی www.23055.ir امکان پذیر می باشد.


فارغ التحصیلان حقوق برای اینکه بتوانند وارد شغل وکالت شوند، باید در آزمونی تحت عنوان آزمون کارآموزی وکالت شرکت کرده و پس از طی کردن دوران کارآموزی با اخذ پروانه وکالت پایه یک دادگستری وارد حرفه وکالت شوند. در کشور ما دو نهاد، هر ساله اقدام به برگزاری آزمون وکالت و جذب کارآموز و صدور پروانه وکالت می نمایند که این دو نهاد عبارتند از : اتحادیه کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) و مرکز وکلا قوه قضاییه. 
با توجه به اینکه اتحادیه کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) و مرکز وکلا قوه قضاییه، دو نهاد مستقل بوده، هر کدام نیز دارای سامانه های آنلاین جستجوی وکیل و بانک اطلاعات وکلا جداگانه و مستقل می باشند. با این توضیح که 25 کانون وکلای عضو اسکودا هر کدام دارای وب سایت جدگانه جست و جوی وکیل بوده و مرکز وکلا قوه قضاییه، دارای یک سامانه آنلاین جستجوی وکیل و بانک اطلاعات وکلا واحد می باشد.
از آنجا که جستجوی وکیل در هر یک از سامانه های آنلاین جستجوی وکیل و سایت بانک اطلاعات وکلا منوط به آشنایی با این سامانه ها و نحوه کار با آن ها می باشد، در این مقاله ابتدا، به معرفی سامانه های جستجوی وکیل پرداخته و سپس، نحوه ورود به سایت آنلاین بانک اطلاعات وکلا و جست و جوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا و نحوه جست و جوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه را توضیح خواهیم داد. 


سامانه های جستجوی وکیل
با توجه به اینکه صادر کنندگان پروانه وکالت در کشور ما یعنی اتحادیه کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) و مرکز وکلا قوه قضاییه، دو نهاد مستقل بوده، هر کدام نیز دارای سامانه های آنلاین جستجوی وکیل و بانک اطلاعات وکلا جداگانه و مستقل می باشند. به همین دلیل در این قسمت از مقاله ، در دو بخش جداگانه به معرفی سامانه های آنلاین جستجوی وکیل کانون وکلا و قوه قضاییه می پردازیم:
۱سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا
اتحادیه کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) نهادی است که متشکل از 25 کانون وکلا مستقل می باشد. به جز کانون وکلا دادگستری مرکز که صلاحیت آن شامل 4 استان تهران، سمنان، سیستان بلوچستان و هرمزگان می شود، بقیه استان های کشور هرکدام دارای یک کانون وکلا می باشند.
بر خلاف مرکز وکلای قوه قضاییه که دارای یک سامانه واحد جستجوی وکیل در سراسر کشور بوده، 25 کانون وکلای عضو اسکودا هر کدام دارای وب سایت جداگانه جست و جوی وکیل می باشند. بنابراین چنانچه قصد جستجوی وکیل کانون وکلا از جمله وکیل معاضدتی را داشته باشید، لازم است تا با مراجعه به سایت کانون وکلا مربوطه، از طریق بخش جست و جوی وکیل ، برای پیدا کردن وکیل مورد نظر خود اقدام نمایید.
در ادامه لیست سامانه های آنلاین جستجوی وکیل کانون وکلا را برای شما آورده ایم تا در صورت نیاز برای جستجوی وکیل در شهری خاص، بتوانید با ورود به آن سامانه برای جست وجو وکیل مورد نظر و یافتن وی اقدام نمایید:

کانون وکلا
آدرس سامانه آنلاین جستجوی وکیل
کانون وکلا استان آذربایجان شرقی
http://www.eazarbar.org
کانون وکلا استان آذربایجان غربی
https://west-bar.ir
کانون وکلا استان اردبیل
https://ardebilbar.ir
کانون وکلا استان اصفهان
http://isfahanbar.org
کانون وکلا استان البرز
http://www.alborzbar.com
کانون وکلا استان ایلام
http://www.ilambar.com
کانون وکلا استان بوشهر
http://www.bushehrbar.ir
کانون وکلا استان چهارمحال و بختیاری
https://www.chbbar.ir
کانون وکلا استان خراسان
http://www.khorasanbar.com
کانون وکلا استان خوزستان
https://www.khouzestanbar.ir
کانون وکلا استان زنجان
https://zanjanbar.ir
کانون وکلا استان فارس و کهکیلویه و بویر احمد
https://farsbar.ir
کانون وکلا استان قزوین
https://qazvinbar.org
کانون وکلا استان قم
http://www.qombar.ir
کانون وکلا استان کردستان
https://kurdbar.com
کانون وکلا استان کرمان
https://kermanbar.com
کانون وکلا استان کرمانشاه
http://www.kermanshahbar.org
کانون وکلا استان گلستان
https://golestanbar.ir
کانون وکلا استان گیلان
https://guilanbar.ir
کانون وکلا استان لرستان
https://lorestanbar.org
کانون وکلا استان مازندران
https://www.mazbar.org
کانون وکلا مرکز
http://icbar.ir
کانون وکلا استان مرکزی
https://markazibar.com
کانون وکلا استان همدان
https://hamedanbar.ir
کانون وکلا استان یزد
www.yazdbar.com

۲سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه
همانطور که پیش از این گفتیم، بر خلاف 25 کانون وکلای دادگستری که هر کدام دارای سامانه های آنلاین جستجوی وکیل و بانک اطلاعات وکلا جداگانه و مستقل می باشند، مرکز وکلا قوه قضاییه، دارای یک سامانه آنلاین جستجوی وکیل و بانک اطلاعات وکلا واحد بوده که امکان جست و جوی وکلای قوه قضاییه را در سرتاسر کشور فراهم نموده است.
اشخاصی که قصد جست و جوی وکیل درسامانه آنلاین جستجوی وکیل و بانک اطلاعات وکلا قوه قضاییه را داشته، لازم است که ابتدا وارد سایت مرکز وکلا قوه قضاییه به آدرس www.23055.ir شده و سپس از طریق گزینه جستجوی وکلا، وارد سامانه آنلاین جستجوی وکیل قوه قضاییه شوند. در این قسمت، امکان جستجوی وکلای قوه قضاییه بر اساس مشخصات شخصی، شماره پروانه، استان ، شهر و پایه شغلی وکیل وجود داشته که ما در بخش های بعد به طور مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
حتما بخوانید : وکیل پایه یک دادگستری

نحوه جستجوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا
در بخش قبل، به معرفی سامانه های جستجوی وکیل کانون وکلا و قوه قضاییه پرداختیم، اکنون در این بخش قصد داریم تا نحوه جست و جوی وکیل از جمله وکیل مهاجرت و وکیل خانواده را در سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا را توضیح دهیم. 
پیش از آنکه به توضیح نحوه جست و جوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا بپردازیم، ذکر این نکته ضروری است که از آنجا که 25 کانون وکلا عضو اسکودا هر کدام دارای سایت بانک اطلاعات وکلا مستقل می باشند، ما در این بخش نحوه جست و جوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا مرکز را برای شما توضیح داده و یادآور می شود که جست و جوی وکیل در بانک اطلاعات سایر کانون های وکلا نیز دارای روندی مشابه می باشد.
نحوه جست و جوی وکیل در سامانه آنلاین جستجوی وکیل کانون وکلا و سایت بانک اطلاعات وکلا مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:
۱آدرس سایت کانون وکلا مرکز یعنی http://icbar.ir را در مرورگر دستگاه خود جست و جو کرده تا وارد صفحه اصلی این سایت طبق تصویر زیر شوید. به منظور ورود به سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا مرکز از جمله وکیل تسخیری، بر روی علامت سه خط در سمت چپ صفحه کلیک نمایید.

[تصویر:  1628330473_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...D9%843.jpg]

۲همانطور که مشاهده می کنید، در سمت راست صفحه یک منو برای شما نمایش داده می شود. بر روی گزینه جستجو وکیل کلیک نمایید.

[تصویر:  1628330484_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...D9%844.jpg]

۳دراین مرحله وارد سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا مرکز شده اید و می توانید با وارد کردن هر یک از اطلاعات مربوط به نام، نام خانوادگی، شماره پروانه، جنسیت، استان و شهر دفتر وکالت وکیل، تلفن همراه و آدرس و سپس زدن دکمه جستجو ، برای جست و جوی وکیل در سایت آنلاین بانک اطلاعات وکلا اقدام نمایید.

[تصویر:  1628330496_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...D9%845.jpg]

یکی از تخصص های شغل وکالت، وکالت مهاجرت می باشد. چنانچه در جستجوی وکیل مهاجرت می باشید، پیشنهاد می شود مقاله زیر را نیز مطالعه نمایید:
بیشتر بخوانید : وکیل مهاجرت

نحوه جستجوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه
در بخش قبل، در مورد نحوه جست و جوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا صحبت کردیم. اکنون در این بخش، نحوه جست و جوی وکیل از جمله وکیل تلفنی در سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه را توضیح خواهیم داد. لازم به ذکر است از آنجا که مرکز وکلا قوه قضاییه، بر خلاف کانون وکلای دادگستری، دارای یک سایت واحد بانک اطلاعات وکلا برای وکلای کل کشور بوده، جستجوی وکیل قوه قضاییه در تمامی استان های کشور از طریق این سایت قابل انجام می باشد. نحوه جست و جوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه، مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:
۱آدرس سایت مرکز وکلا قوه قضاییه یعنی  www.23055.ir را در مرورگر دستگاه خود جست و جو نمایید. پس از ورود به سایت، برای جست و جوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه باید وارد این سامانه شوید. بنابراین، در قسمت جستجوی وکیل، بر روی دکمه (جستجو کنید) کلیک نمایید.

[تصویر:  1628331060_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...D9%848.jpg]

۲اکنون وارد سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه شده اید. به منظور جستجوی وکیل قوه قضاییه، هر یک از اطلاعات مربوط به نام، نام خانوادگی، شماره پروانه، استان، شهر، پایه و جنسیت را در کادرهای مربوطه وارد کرده و در نهایت دکمه جست وجو را بزنید تا لیست وکلای قوه قضاییه شهور مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

[تصویر:  1628331074_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...D9%849.jpg]

چنانچه بعد از جستجوی وکیل، وکیل مود نظر خود را پیدا نمودید، لازم است تا قبل از انعقاد قرارداد مالی با وی از تعرفه های قانونی حق الوکاله مطلع شوید. مطالعه مقاله زیر، جهت آگاهی از تعرفه حق الوکاله وکیل دادگستری پیشنهاد می شود:
در ادامه بخوانید : تعرفه حق الوکاله وکیل دادگستری
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه های جستجوی وکیل در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه های جستجوی وکیل پاسخ دهند.
سوالات متداول

1- سامانه های جستجوی وکیل شامل چه مواردی است؟
کانون های وکلای دادگستری و مرکز وکلا قوه قضاییه هر کدام دارای سامانه های جستجوی وکیل و بانک اطلاعات وکلا جداگانه و مستقل می باشند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

2- نحوه جستجوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا به چه صورت می باشد؟
برای جستجوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل کانون وکلا باید به سایت کانون وکلا مربوطه بخش جست و جوی وکیل مراجعه نمود و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

3- نحوه جستجوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه به چه صورت می باشد؟
جستجوی وکیل در سامانه جستجوی وکیل قوه قضاییه از طریق سایت آن یعنی www.23055.ir امکان پذیر می باشد و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.
منبع : سامانه جستجوی وکیل