تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: عوارض کاپتوپریل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عوارض جانبی کاپتوپریل

در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک به کاپتوپریل، فورا به پزشک مراجعه کنید: کهیر، درد شدید معده، مشکل تنفسی، تورم صورت، لب ها  زبان یا گلو

در صورت داشتن موارد زیر، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید:
احساس سبکی سر، یا غش کردن.
ادرار کم یا عدم وجود ادرار یا ادرار بیش از حد معمول.
تنگی نفس (حتی با کارهای سبک)، تورم، افزایش سریع وزن.
درد یا فشار قفسه سینه یا تپش قلب.
پتاسیم بالا - حالت تهوع، ضربان قلب کند یا غیرمعمول، ضعف، سختی حرکت.
ضعف ناگهانی یا احساس بد، تب، لرز، گلودرد، زخم های دردناک دهان، درد هنگام بلع، زخم های پوستی، علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا.

عوارض جانبی شایع کاپتوپریل ممکن است شامل موارد زیر باشد:
سرفه
گرگرفتگی (گرما، قرمزی یا احساس گنگی).
بی حسی، سوزن سوزن شدن یا درد در دست ها یا پاها.
از دست دادن احساس چشایی.
خارش یا بثورات پوستی خفیف.
این لیست کاملی از عوارض جانبی کاپتوپریل نیست و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید.

کاپتوپریل در بارداری

اگر باردار هستید از آن استفاده نکنید. اگر باردار هستید، مصرف این دارو را متوقف کنید و بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. اگر دارو را در سه ماهه دوم یا سوم بارداری مصرف کنید، کاپتوپریل می تواند باعث آسیب یا مرگ جنین شود.
کاپتوپریل می تواند به شیر مادر منتقل شود و ممکن است به کودک شیرخوار نیز آسیب برساند. هنگام استفاده از کاپتوپریل نباید شیردهی انجام شود.

چه داروهای دیگری بر کاپتوپریل تأثیر می گذارند؟

سایر داروها ممکن است با کاپتوپریل تداخل داشته باشند، از جمله داروهای بدون نسخه، ویتامین ها و داروهای گیاهی. در مورد تمام داروهایی که استفاده می کنید و هر دارویی را که مصرف آن را شروع یا متوقف کرده اید با پزشک خود مشورت کنید.
به یاد داشته باشید، این دارو و سایر داروها را از دسترس کودکان دور نگه دارید، هرگز داروهای خود را با دیگران به اشتراک نگذارید و از کاپتوپریل فقط برای موارد تجویز شده استفاده کنید. همیشه در مورد مواردی که سوال دارید، با خود خود مشورت کنید.
منبع: