تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چند فاکتور مهم در انتخاب متخصص قلب و عروق خوب در تهران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
۱٫ داشتن بورد تخصصی: بررسی سوابق علمی دکتر قلب بسیار مهم می باشد؛ یکی از مهم ترین راههای شناخت یک متخصص قلب خوب در تهران، داشتن بورد تخصصی و هم چنین فلوشیب فوق تخصصی می باشد. هر چند در کنار داشتن مدارج علمی معتبر، تجربه نیز نقش بسزایی در تشخیص و درمان بیماری های قلبی – عروقی دارد.


۲٫ فعال بودن در بخش های پژوهشی و دانشگاهی: اینگونه فعالیت ها می تواند معیار خوبی برای به روز بودن علم و دانش یک دکتر قلب خوب باشد. در نتیجه پزشکانی که در بیمارستان های دانشگاهی فعال می باشند، با توجه به ارتباط مداوم با مباحث علمی و آموزش دستیاران، اغلب با علم روز دنیا بیشتر در ارتباط می باشند. و نتیجتا همواره دانش آنها بروز اوری میشود و می توانند مقالات علمی دقیقی را منتشر کرده و یا متدهای پیشرفته ی درمانی را برای بیماران قلبی تجویز نمایند.

۳٫ شرکت در همایش‌های علمی: شرکت مداوم پزشک قلب در کنگره های علمی داخلی و خارجی؛ یکی از ویژگی های متخصص قلب و عروق خوب در تهران است، که به صورت مداوم در این کنگره ها شرکت کند تا علاوه بر آشنایی با جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی قلب و عروق، بتواند از تجربه ی دیگر همکاران ایرانی و خارجی نیز بهره مند شود.

۴٫ بررسی سوابق: امروزه با توجه به دسترسی گسترده به فضای مجازی می توان سوابق علمی و کاری دکتر قلب را تا حد زیادی در فضای مجازی بررسی کرد و این می تواند در انتخاب یک متخصص قلب خوب، کمک کننده باشد، هر چند به دست آوردن اطلاعات صرفاً از طریق فضای مجازی بعضاً ممکن است گمراه کننده باشد.


۵٫ مشورت گرفتن از پزشک معتمد: راه دیگر شناخت یک متخصص قلب خوب مشورت گرفتن از پزشک معتمد و معتبر خانوادگی می باشد. چنانچه پزشکی با این خصوصیات می شناسید، می توانید از وی جهت انتخاب بهترین متخصص قلب سؤال کنید. پزشکان با توجه به این که به طور مداوم با همکاران رشته های دیگر در ارتباط هستند منابع آگاه و مناسبی جهت اخذ اطلاعات درست می باشند.

۶٫ نظرات مراجعین یا بیماران: در نهایت از مهم ترین راه ها و هم چنین قدیمی ترین روش های انتخاب یک متخصص قلب خوب می توان به نظرات مراجعین یا بیماران آن پزشک اشاره کرد. در صورتی که از دوستان یا نزدیکان شما توسط پزشکی ویزیت شده است و از برخورد و نحوه ی درمان رضایت کافی دارند این فاکتور بسیار تعیین کننده می باشد. این فاکتور در انتخاب یک متخصص قلب خوب بسیار تعیین کننده می باشد و در واقع بهترین تبلیغ برای یک پزشک رضایتمندی بیماران وی می باشد که هر بیمار می تواند تجربه ی خوب خود را به چندین نفر منتقل کند.

۷٫ داشتن وجدان کاری و اخلاق مداری: و دادن اولویت درمان بیماران به مسائل مالی می باشد، یک متخصص قلب خوب باید انسانی با وجدان بیدار باشد و تمام هم و غم خود را بر درمان بیمار خود از طریق ارائه بهترین روش درمانی متمرکز نماید و اخلاقی نیکو در مواجهه با بیماران خود داشته باشد، چرا که صبر و بردباری و خوشرویی در مراحل درمان یک بیمار قلبی بسیار حائز اهمیت است، بهترین متخصص قلب علاوه بر داشتن دانش و تجربه کافی نباید اولویت درمان بیماران را براساس مسائل مالی قرار دهد و باید همواره بعنوان یک پزشک متعهد اولویت را بر چارت درمانی بیماران قرار دهد.

منبع...