تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کلیه افرادی که قصد ثبت درخواست گواهی فوت را دارند، می توانند بدون مراجعه حضوری، به صورت اینترنتی اقدام به دریافت گواهی فوت کنند. برای این کار لازم است که افراد ابتدا با ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir فرم مربوط به درخواست خود را تکمیل و در سامانه ثبت کنند.


با توجه به اینکه بسیاری از خدمات مربوط به ثبت احوال کشور به صورت غیر حضوری و آنلاین به مردم ارائه می شود، سامانه های مختلفی زیر نظر سازمان ثبت احوال کشور راه اندازی شده اند که خدمات الکترونیکی مختلفی را به مردم ارائه می کنند. یکی از سامانه هایی که زیر نظر سازمان ثبت احوال کشور در حال فعالیت می باشد، سامانه ثبت درخواست گواهی فوت می باشد.
کلیه افرادی که قصد دریافت گواهی فوت یکی از اطرافیان خود را دارند، می توانند با ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir اقدام به دریافت گواهی فوت مورد نظر خود به صورت اینترنتی کنند. همچنین، امکان پیگیری وضعیت درخواست گواهی فوت از طریق سایت death.sabteahval.ir وجود دارد.


نحوه ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir
در گذشته، ورثه افراد برای دریافت گواهی فوت می بایست که به مراکز سازمان ثبت احوال کشور مراجعه می کردند و مراحل مربوط به دریافت گواهی فوت اطرافیان خود را به صورت حضوری دریافت می کردند؛ اما در حال حاضر برای کاهش مراجعات حضوری به سازمان ثبت احوال کشور، این سازمان اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام سامانه درخواست گواهی فوت کرده است.
کلیه افرادی که قصد دارند برای یکی از اطرافیان خود گواهی فوت دریافت کنند، می توانند با ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir مراحل ثبت درخواست گواهی فوت را به صورت اینترنتی انجام دهند.
سایت گواهی فوت سازمان ثبت احوال، زیر مجموعه ای از سایت سازمان ثبت احوال کشور می باشد. لذا در صورتی که قصد ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir را دارید، می توانید ابتدا به سایت سازمان ثبت احوال کشور وارد شوید و سپس، مراحل ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir را انجام دهید.

نکته : برای ثبت درخواست گواهی فوت در سایت death.sabteahval.ir بهتر است که از مرورگر های آپدیت شده و به روز کروم و یا فایرفاکس و سیستم های کامپیوتری استفاده کنید. بنا بر این، برای ورود به سامانه درخواست گواهی فوت از مرورگر کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید.

برای ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir، ابتدا می بایست که آدرس سایت سازمان ثبت احوال کشور به نشانی www.sabteahval.ir را در فیلد جستجوی گوگل وارد کنید و به این سایت وارد شوید. پس از ورود به سایت، بر روی گزینه میز خدمت الکترونیکی کلیک کنید تا خدمات مربوط به این سازمان به شما نشان داده شود.

[تصویر:  1628313265_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%AA1.jpg]

از میان خدمات نشان داده شده، بر روی گزینه گواهی فوت کلیک کنید تا به سایت درخواست گواهی فوت وارد شوید.


[تصویر:  1628313280_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%AA2.jpg]

برای ورود مستقیم به سامانه ثبت درخواست گواهی فوت کلیک نمایید.

حتما بخوانید: درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور

راهنمای مراحل ثبت درخواست صدور گواهی فوت در سامانه death.sabteahval.ir
با توجه به اینکه در حال حاضر، مراحل مربوط به ثبت درخواست صدور گواهی فوت در سامانه درخواست گواهی فوت به نشانی death.sabteahval.ir به صورت اینترنتی انجام می شود، لازم است که افراد از نحوه دریافت و ثبت درخواست گواهی فوت در این سامانه مطلع باشند. برای ثبت درخواست گواهی فوت لازم است که افراد به سایت death.sabteahval.ir وارد شوند و از طریق این سامانه مراحل مربوط به صدور گواهی فوت را انجام دهند.
مراحل ثبت درخواست گواهی فوت در سایت death.sabteahval.ir به صورت اینترنتی انجام می شود. برای این کار کافی است که افراد به سایت سازمان ثبت احوال کشور و قسمت مربوط به گواهی صدور فوت وارد شوند. پس از ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir افراد می بایست که فرم مربوط به دریافت گواهی فوت را به دقت تکمیل کنند.
دقت داشته باشید که برای ثبت درخواست گواهی فوت به صورت اینترنتی می بایست که مبلغی را به عنوان تعرفه صدور گواهی فوت به صورت آنلاین پرداخت کنید. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه، یک کد رهگیری به شما تحویل داده خواهد شد که شما می توانید با این کد رهگیری، مراحل پیگیری درخواست گواهی فوت را انجام دهید.
لازم به ذکر است که پس از ثبت درخواست گواهی فوت در سامانه صدور گواهی فوت سازمان ثبت احوال، گواهی فوت درخواست شده از سوی سازمان ثبت احوال با پست به نشانی مندرج در فرم تکمیل درخواست صدور گواهی فوت ارسال خواهد شد. بنابراین، لازم است که افراد در هنگام ثبت درخواست صدور گواهی فوت در سایت درخواست گواهی فوت به نشانی death.sabteahval.ir اطلاعات لازم در فرم گواهی فوت را به دقت چک کنند تا اطلاعات وارد شده درست باشند.
بنابراین، با توجه به توضیحات داده شده مراحل ثبت درخواست گواهی فوت به صورت اینترنتی به صورت زیر می باشد.

ابتدا به سایت درخواست گواهی فوت به نشانی death.sabteahval.ir مراجعه کنید.

[تصویر:  1628313314_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%AA3.jpg]

پس از ورود به سامانه درخواست گواهی فوت سازمان ثبت احوال، بر روی گزینه درخواست صدور گواهی فوت کلیک کنید تا به قسمت مربوط به تکمیل فرم درخواست گواهی فوت وارد شوید.

[تصویر:  1628313519_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%AA8.jpg]

پس از ورود به این بخش، می بایست که فرم مربوط به درخواست صدور گواهی فوت را به صورت اینترنتی و کامل تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم درخواست گواهی صدور فوت، می بایست که هزینه مربوط به صدور گواهی فوت را بر اساس تعرفه موجود پرداخت کنید.
برای این کار به سایت مربوط به پرداخت هزینه گواهی فوت وارد می شود و می بایست که با کمک یکی از کارت های عضو شتاب خود و رمز دوم، مراحل پرداخت هزینه را انجام دهید. پس از پرداخت هزینه درخواست شما در سازمان ثبت احوال کشور ثبت خواهد شد و یک رهگیری به فرد ثبت کننده درخواست گواهی فوت تحویل داده خواهد شد.

حتما بخوانید: نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور

پیگیری وضعیت درخواست گواهی فوت در سامانه death.sabteahval.ir
در صورتی که مراحل ثبت درخواست گواهی فوت را در سامانه درخواست گواهی فوت به نشانی death.sabteahval.ir انجام داده اید؛ اما هنوز گواهی فوت درخواستی خود را دریافت نکرده اید، می توانید مجددا با ورود به سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir، مراحل پیگیری وضعیت درخواست گواهی فوت را انجام دهید.
لازم به ذکر است که برای پیگیری وضعیت درخواست گواهی فوت در این سامانه، نیاز به ارائه کد پیگیری ثبت نام در سامانه می باشد؛ اما در صورتی که کد پیگیری خود را فراموش کرده اید و آن را به خاطر ندارید، می توانید از طریق سایت death.sabteahval.ir کد پیگیری خود را بازیابی کنید. نحوه پیگیری درخواست گواهی فوت به شرح زیر می باشد.

برای پیگیری وضعیت ثبت درخواست گواهی فوت، ابتدا باید به سایت درخواست گواهی فوت به نشانی death.sabteahval.ir وارد شوید.

[تصویر:  1628313567_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%AA4.jpg]

پس از ورود به سامانه درخواست گواهی فوت ثبت احوال، می بایست که بر روی گزینه پیگیری درخواست گواهی فوت کلیک کنید.

[تصویر:  1628313585_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%AA5.jpg]

در صورتی که کد رهگیری خود را برای پیگیری درخواست گواهی فوت به خاطر دارید، می توانید آن را در قسمت مشخص شده وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه تایید کلیک کنید تا آخرین وضعیت صدور گواهی فوت به شما نشان داده شود.

[تصویر:  1628313641_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%AA6.jpg]

در صورتی که کد رهگیری خود را برای پیگیری درخواست خود فراموش کرده اید، می توانید از طریق قسمت بازیابی کد پیگیری، کد پیگیری خود را بازیابی کنید. برای این کار نیاز به کد ملی درخواست کننده و شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم درخواست می باشد.
پس از وارد کردن این دو اطلاعات، بر روی گزینه ادامه کلیک کنید تا کد پیگیری برای شما ارسال شود. پس از دریافت کد پیگیری می توانید از طریق روش توضیح داده شده، وضعیت صدور گواهی فوت درخواستی خود را پیگیری کنید.

[تصویر:  1628313663_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%AA7.jpg]

حتما بخوانید: نحوه انتخاب نام در سازمان ثبت احوال کشور

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه درخواست گواهی فوت به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه درخواست گواهی فوت پاسخ دهند.
سوالات متداول

1- ✔️ثبت درخواست در سامانه درخواست گواهی فوت به چه صورت می باشد؟
✔️ثبت درخواست در سامانه درخواست گواهی فوت کاملا به صورت اینترنتی می باشد که در متن مقاله نیز راهنمای ثبت آن آورده شده است.

2- ✔️سایت سامانه درخواست گواهی فوت برای صدور گواهی فوت چه می باشد؟
✔️سایت سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir می باشد که در متن مقاله نیز بیان شده است.

3- ✔️برای ثبت درخواست گواهی فوت در سامانه درخواست گواهی فوت هزینه دارد؟
✔️بله، برای ثبت درخواست گواهی فوت در سامانه درخواست گواهی فوت می بایست هزینه پرداخت شود که در رابطه با این مورد در متن مقاله صحبت شده است.
منبع : سامانه درخواست گواهی فوت death.sabteahval.ir
درود بر شما
اطلاعات خیلی کاربردی برای هموطنان عزیز منتشر کردید. برای شما موفقیت روزافزون خواستارم.
بعد از مرحله ای که بیان کردید بحث بکارگیری وکیل ارث مطرح میشود که در خدمت عزیزان هستیم.
با آرزوی شادی