تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با توجه به اینکه بعضی از مدارک مفقود شده به سازمان ثبت احوال کشور تحویل داده می شوند، لازم است که افراد برای مشاهده مدارک پیدا شده به سایت سازمان ثبت احوال مراجعه کنند. مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال، تنها با کد ملی افراد امکان پذیر می باشد.


با توجه به اینکه بعضی از مدارک هویتی افراد توسط اشخاص دیگری پیدا می شود و این مدارک به ثبت احوال تحویل داده می شوند، افرادی که مدارک خود را گم کرده اند، می توانند به سایت مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنند و مدارک پیدا شده در ثبت احوال را مشاهده کنند.
برای مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور، نیاز است که افراد به سایت سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنند و مراحل مربوط به مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور را انجام دهند که در ادامه نحوه ورود به سایت مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور و همچنین راهنمای تصویری برای مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور آورده شده است.


نحوه ورود به سایت مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور
مفقود شدن بعضی از مدارک شناسایی و یا مدارک مهم دیگر افراد، می تواند برای افراد مشکل ساز شود. از طرفی گرفتن المثنی کارت ملی هوشمند، المثنی شناسنامه و یا دیگر مدارک مفقود شده کار آسانی نیست. به همین خاطر، معمولا افرادی که مدارک مختلف اشخاصی دیگر را پیدا می کنند، این مدارک را به سازمان ثبت احوال کشور تحویل می دهند تا در کمترین زمان ممکن این مدارک به دست افراد برسد.
تمامی مدارکی که در سازمان ثبت احوال کشور دریافت شده اند، در سایت سازمان ثبت احوال کشور قرار می گیرند. لذا تمامی افرادی که مدارک خود را گم کرده اند، می توانند با ورود به سایت سازمان ثبت احوال کشور به نشانی www.sabteahval.ir مراحل مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور را انجام دهند. 
با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال، در سایت سازمان ثبت احوال کشور ثبت می شود، افراد می توانند بدون هیچ مراجعه حضوری و تنها با مراجعه به سایت مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور، مدارکی که در سازمان ثبت احوال قرار دارند را مشاهده کنند. برای این کار افراد باید به سایت مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنند. که نحوه ورود به این سایت به شرح زیر می باشد.

برای ورود به سایت مدارک پیدا شده در ثبت احوال کشور، می توانید از یکی از مرورگرهای گوشی تلفن همراه خود و یا سیستم کامپیوتری خود استفاده کنید. در فیلد جستجوی گوگل عبارت سایت سازمان ثبت احوال کشور را جستجو کنید تا این سایت برای شما جستجو شود. حال بر روی اولین سایتی که با نام سایت سازمان ثبت احوال کشور جستجو شده است، کلیک کنید تا به سایت اصلی سازمان ثبت احوال کشور وارد شوید.

[تصویر:  1628137551_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A...D9%871.jpg]

در مرحله بعدی، کافی است که از بین منوی بالای سایت بر روی گزینه میز خدمت الکترونیکی کلیک کنید تا خدمات الکترونیکی به شما نمایش داده شوند.

[تصویر:  1628137571_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A...D9%872.jpg]

در بین گزینه های نشان داده شده بر روی گزینه مدارک پیدا شده کلیک کنید تا به سایت مشاهده مدارک پیدا شده در سایت سازمان ثبت احوال کشور وارد شوید.

[تصویر:  1628137587_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A...D9%873.jpg]

برای ورود مستقیم به سایت مشاهده مدارک پیدا شده در ثبت احوال کشور کلیک نمایید.

حتما بخوانید: درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور


راهنمای مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور
با توجه به اینکه مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور با کد ملی افراد ثبت و ضبط می شود، امکان مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور برای افراد وجود خواهد داشت؛ اما نکته ای که افراد باید مد نظر داشته باشند، این است که تنها مدارکی در سایت مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور قابل مشاهده می باشند که در اختیار سازمان ثبت احوال کشور قرار گرفته باشند، نه ارگان های مختلف دیگر! لذا در صورتی که تصور می کنید که مدارک شما به سازمان ثبت احوال کشور تحویل داده شده اند، می توانید به سایت سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنید و مدارک پیدا شده خود را مشاهده کنید.
برای مشاهده مدارک پیدا شده در سایت سازمان ثبت احوال کشور، نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد می توانند با کد ملی خودشان، مدارک پیدا شده در این سازمان را مشاهده کنند و آن ها را تحویل بگیرند. برای مشاهده مدارک پیدا شده در این سازمان کافی است که طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا سایت سازمان ثبت احوال کشور به نشانی www.sabteahval.ir را در گوگل جستجو کنید و وارد آن شوید. سپس، به بخش مربوط به خدمات الکترونیکی این سایت و بخش مدارک پیدا شده وارد شوید.

[تصویر:  1628137614_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A...D9%874.jpg]

حال کد ملی خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید. کد امنیتی نشان داده شده در تصویر را به دقت وارد کنید و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

[تصویر:  1628137631_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A...D9%875.jpg]

در پایین سایت، پیامی را از جانب سایت مشاهده می کنید. در صورتی که مدارکی با کد ملی شما در سازمان ثبت احوال کشور دریافت شده باشد، در این سایت به شما نشان داده می شود. در غیر این صورت، شما می بایست که برای اعلام مفقودی مدارک مورد نظر خود در سایت ثبت احوال اقدام و مدرک المثنی دریافت کنید.

[تصویر:  1628137646_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A...D9%876.jpg]

بیشتر بخوانید: سامانه درخواست گواهی فوت


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- ✔️نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور در سایت ثبت احوال به چه صورت می باشد؟
✔️نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور در سایت ثبت احوال کاملا به صورت آنلاین می باشد که در متن مقاله مراحل مشاهده آورده شده است.

2- ✔️نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور با چه مدارکی امکان پذیر است؟
✔️نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور تنها با کد ملی امکان پذیر است که در متن مقاله نیز بیان شده است.

3- ✔️نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور به صورت حضوری نیز امکان دارد؟
✔️خیر، مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور دیگر به صورت غیر حضوری می باشد که در متن مقاله ذکر شده است.
منبع : نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور