تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سامانه سنام
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سامانه سنام sanam.ekfam.ir عنوان وب سایتی است که توسط معاونت حقوقی اداره کل اسناد و امور مترجمان قوه قضاییه راه اندازی گردیده و تمامی شهروندان می توانند لیست دفاتر ترجمه رسمی و مترجمین رسمی را از طریق آن استعلام نمایند. ورود به سایت نرم افزاری اسناد و امور مترجمان و استفاده از امکانات آن از طریق آدرس sanam.ekfam.ir امکان پذیر می باشد.



افرادی که برای تحصیل، اشتغال ، اخذ اقامت و دلایلی مانند آن عازم خارج از کشور می باشند، باید برای ترجمه برخی از اوراق هویتی و مدارک تحصیلی و شغلی خود اقدام نمایند. از آنجا که کشورهای دیگر صرفا ترجمه های رسمی مورد تایید وزارت امور خارجه ایران را پذیرفته و آن را تایید می کنند، این افراد باید با مراجعه به دارالترجمه های رسمی، نسبت به ترجمه و تایید مدارک خود اقدام نمایند.
مشکلی که در رابطه با این فرآیند وجود دارد، آن است که برخی از متقاضیان ترجمه در روند اقدام برای ترجمه اسناد با دفاتر فاقد مجوزی مواجه شده که به کلاهبرداری در زمینه ترجمه مشغول می باشند. با این توضیح که برخی از دفاتر ترجمه که در سطح کشور دایر بوده، دارای مجوز از قوه قضاییه نبوده و ترجمه های ارائه شده از سوی آنها در وزارت امور خارجه تایید نشده و بنابراین مراجعه کنندگان به این دفاتر در مقابل وجوهی که به آنها می پردازند عملا هیچ خدمتی را دریافت نمی کنند.
برای حل این مشکل، معاونت حقوقی اداره کل اسناد و امور مترجمان قوه قضاییه، وب سایتی را با عنوان سامانه سنام راه اندازی نموده تا شهروندان بتوانند با مراجعه به آن، اعتبار و مجور دفاتر ترجمه و مترجمین مورد نظر خو.د را استعلام نمایند. به همین دلیل در این مقاله، به معرفی سامانه سنام sanam.ekfam.ir پرداخته، نحوه ورود به سایت اسناد و امور مترجمان و امکانات سامانه سنام sanam.ekfam.ir را توضیح خواهیم داد.

برای ورود به سامانه سنام کلیک کنید .

[تصویر:  1628076393_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...am.ir3.jpg]


کاربران برای ورود به سامانه سنام باید به سایت sanam.ekfam.ir مراجعه کنند.


معرفی سامانه سنام sanam.ekfam.ir
هنگامی که افراد برای تحصیل، اشتغال ، اخذ اقامت و دلایلی مانند آن به خارج از کشور مسافرت می کنند، لازم است تا علاوه بر انجام اموری مانند گرفتن پاسپورت، برخی از اوراق هویتی و مدارک تحصیلی و شغلی خود را نیز ترجمه کنند. از آنجا که صرفا ترجمه های رسمی مورد تایید وزارت امور خارجه توسط کشورهای دیگر پذیرفته می شود، این افراد باید با مراجعه به دارالترجمه های رسمی، نسبت به ترجمه و تایید مدارک خود اقدام نمایند.
متاسفانه در سال های اخیر، مراکزی نیز در داخل کشور تاسیس شده که بدون اخذ مجوز از قوه قضاییه، به کار ترجمه اسناد پرداخته و وجوه قابل توجهی را از اشخاص اخذ نموده اند، در حالی که همانطور که گفتیم از آنجا که این مراکز دارای مجوز نبوده ، ترجمه های انجام شده توسط آنها نیز مورد تایید وزارت امور خارجه قرار نگرفته و لذا عملا در مقابل وجوهی که از متقاضیان ترجمه اسناد دریافت کرده اند، کاری را انجام نداده اند و به بیانی دیگر، عمل آنها مصداق کلاهبرداری بوده است.
این مشکلات و در عین حال، دشوار بودن استعلام حضوری دفاتر ترجمه رسمی، باعث شده تا معاونت حقوقی اداره کل اسناد و امور مترجمان قوه قضاییه، اقدام به تاسیس سایتی نماید که عموم افراد با مراجعه به آن بتوانند به راحتی از وجود دفاتر ترجمه رسمی و لیست مترجمین رسمی دارای مجوز مطلع شوند.
سامانه سنام sanam.ekfam.ir یا سامانه نرم افزاری اسناد و امور مترجمان، عنوان وب سایتی است که توسط معاونت حقوقی اداره کل اسناد و امور مترجمان قوه قضاییه راه اندازی گردیده و تمامی شهروندان می توانند با مراجعه به آن، لیست دفاتر ترجمه رسمی و مترجمین رسمی دارای مجوز را در سراسر کشور مشاهده کرده و اعتبار ترجمه های خود را استعلام نمایند.
حتما بخوانید : ثبت نام گذرنامه اینترنتی

ورود به سامانه سنام sanam.ekfam.ir
در سال های اخیر، سامانه های متعددی در ارتباط با مسایل مربوط به خروج ایرانیان از کشور همچون سامانه میخک و ورود خارجیان به ایران همچون سامانه روادید الکترونیکی از سوی دولت راه اندازی گردیده و ارائه بخش بزرگی از خدمات دولتی را از شکل حضوری به شکل الکترونیکی و غیر حضوری تبدیل کرده است.
 سامانه سنام sanam.ekfam.ir یا سامانه نرم افزاری اسناد و امور مترجمان، امکانات متعددی را در رابطه با دفاتر ترجمه رسمی و ترجمه های انجام گرفته توسط این دفاتر برای کاربران خود فراهم کرده است. اما برای استفاده از این امکانات، لازم است که ابتدا اشخاص به این سامانه وارد شوند. مراحل ورود به سامانه سنام sanam.ekfam.ir مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:
۱مرورگر دستگاه خود را باز کرده و عبارت سامانه سنام را جست و جو نمایید.

[تصویر:  1628076888_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...am.ir1.jpg]

۲در صفحه نتایج جست وجو بر روی اولین لینک که آدرس آن sanam.ekfam.ir می باشد، کلیک نمایید.

[تصویر:  1628076900_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...am.ir2.jpg]

۳همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید ، وارد سامانه سنام sanam.ekfam.ir شده اید.

[تصویر:  1628076913_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%8...am.ir3.jpg]

بیشتر بخوانید : سامانه میخک

امکانات سامانه سنام sanam.ekfam.ir
پس از اینکه به معرفی سامانه سنام sanam.ekfam.ir پرداخته و نحوه ورود به سایت اسناد و امور مترجمان را توضیح دادیم، در این بخش در مورد امکانات سامانه سنام sanam.ekfam.ir صحبت خواهیم نمود. سامانه سنام، سه امکان اصلی را برای کاربران خود فراهم کرده است که عبارتند از:
۱لیست دفاتر ترجمه رسمی
لیست دفاتر ترجمه رسمی سامانه سنام sanam.ekfam.ir این امکان را برای کاربران سایت سنام فراهم کرده تا بر اساس چهار معیار نام دفتر، شماره پروانه ، استان و شهر محل دفتر ترجمه رسمی، به جست و جوی دفاتر ترجمه رسمی معتبر و دارای مجوز بپردازند. هم چنین، در صورتی که هیچ یک از این فیلدها تکمیل نشود، سامانه سنام لیست کلیه دفاتر ترجمه رسمی دارای مجوز را در سرتاسر کشور به شما نشان خواهد داد.
۲لیست مترجمان رسمی
این لیست سامانه سنام sanam.ekfam.ir همانطور که از عنوان آن مشخص است، جست و جوی مترجمان رسمی دارای پروانه را برای کاربران امکان پذیر می سازد. این جست و جو بر اساس شش فاکتور نام، نام خانوادگی، استان، شهر، زبان تخصصی مترجم و آدرس اقامتگاه وی امکان پذیر بوده و در صورتی که اطلاعات هیچ یک از این فاکتورها وارد نشود، سایت اسناد و امور مترجمان، لیست کلیه مترجمان رسمی دارای پروانه را در سرتاسر کشور به شما نشان خواهد داد.
۳استعلام اصالت تمبر ترجمه
استعلام اصالت تمبر ترجمه، یکی دیگر از امکانات سایت سنام می باشد. در این قسمت، کاربران می توانند با وارد کردن شماره تمبر و کد امنیتی، اصلات ترجمه ای را که برای آنها انجام گرفته و اعتبار این ترجمه را استعلام نمایند
ایرانیانی که قصد خروج از کشور را داشته، لازم است تا علاوه بر ترجمه اسناد خود برای اخذ گواهی عدم سوءپیشینه نیز اقدام نمایند. مطالعه مقاله زیر، جهت آشنایی با سامانه اینترنتی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و نحوه اخذ گواهی از آن پیشنهاد می شود: 
در ادامه بخوانید : سامانه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سنام sanam.ekfam.ir در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه سنام sanam.ekfam.ir پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- سامانه سنام sanam.ekfam.ir چیست؟
سامانه سنام sanam.ekfam.ir عنوان وب سایتی است که تمامی شهروندان می توانند لیست دفاتر ترجمه رسمی و مترجمین رسمی را از طریق آن استعلام نمایند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

2- ورود به سامانه سنام به چه صورت می باشد؟
ورود به سایت نرم افزاری اسناد و امور مترجمان از طریق آدرس sanam.ekfam.ir امکان پذیر می باشد و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

3- امکانات سامانه سنام sanam.ekfam.ir شامل چه مواردی است؟
امکانات سامانه سنام sanam.ekfam.ir شامل لیست دفاتر ترجمه رسمی لیست مترجمان رسمی و استعلام اصالت تمبر ترجمه بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.
منبع : سامانه سنام